Oud 06-07-2005, 11:07
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Zonneveld wacht lange schorsing na blunder NAC

6/7/2005 9 :24

Voor Mike Zonneveld dreigt een lange schorsing. De KNVB wil de middenvelder een half jaar schorsen vanwege het gebruik van een verboden middel. De speler lijkt de dupe te worden van een 'administratieve fout' van NAC Breda.
Zonneveld werd op 6 febuari positief bevonden voor het gebruik van Salbutamol. Dat is een stof die is verwerkt in het door astmapatiënten veel gebruikte Ventolin. Zonneveld neemt dat al vanaf zijn jeugd en heeft tijdens keuringen en dopingcontroles altijd aangegeven het middel te gebruiken.

Sinds december 2004 zijn de internationale dopingregels voor bijvoorbeeld het gebruik van Salbutamol veranderd. Voor het gebruik ervan moet dispensatie worden aangevraagd. Zonneveld moest dat doen bij het NeCeDo, het Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken. Maar dat deed zijn club, NAC, nogal amateuristisch.

NAC probeerde op 4 februari via de website van het NeCeDo de dispensatie aan te vragen. Maar vanwege 'technische problemen' lukte dat de Bredanaars niet. Drie dagen later, op 7 februari, slaagde NAC er wel in en kreeg Zonneveld voor twee jaar dispensatie. Op 6 februari werd hij echter gecontroleerd en betrapt na het bekerduel met FC Utrecht.

De aanklager van de KNVB heeft Zonneveld een schikkingsvoorstel gedaan van zes maanden. De 24-jarige Leidenaar gaat hiermee niet akkoord en heeft al een verweerschrift ingediend. Over twee tot drie weken verwacht NAC uitsluitsel.

Zijn club neemt de schuld op zich en steunt Zonneveld. 'Wij vinden dat hier misschien sprake is van een administratieve fout aan onze kant', vertelt directeur Theo Mommers op de website van NAC. 'Je kunt de jongen niet eerst betichten van dopinggebruik, om hem vervolgens gewoon dispensatie te verlenen. En na een eventuele schorsing zal Mike het middel gewoon gebruiken en er mee voetballen.'

Wat een ongeloofelijk gezeik zeg, hier kan ik me echt boos om maken. Hoewel ik absoluut geen fan van NAC ben gun ik dit Zonneveld totaal niet.
Die kut KNVB probeert gewoon weer eens te laten zien dat ze ''echt wel streng zijn hoor'', maar ipv dat ze bijv. zorgen dat de stadionverboden woden nageleefd moeten ze zonodig een speler schorsen die geen dispensatie heeft aangevraagd voor een middel wat hij al z'n hele leven gebruikt.
Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 11:44
j.casablancas
j.casablancas is offline
Ik las het net ja op nu.nl (http://www.nu.nl/news/552457/41/Half...Zonneveld.html)
Regels zijn regels natuurlijk, en daar dient iedereen zich aan te houden. Voor hem valt het nu wel erg ongelukkig uit allemaal. Van mij mag de KNVB dit geval door de vingers zien.
__________________
Believe me Nathalie, Jenny was a friend of mine....
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:17
Wawl
Wawl is offline
Vreemd beleid van de KNVB. Dit wordt nog wel recht getrokken.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:18
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Idioot als ie geschorst wordt idd.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:32
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
(mag in opmerkelijke berichten topic)

Tja het is en blijft de KNVB, kan me er al bijna niet meer over verbazen...
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:39
Verwijderd
dit is natuurlijk ronduit belachelijk, omdat NAC een administratieve fout maakt, zou die jongen 6 maanden niet mogen voetballen.. vanwege een astma medicijn nog wel..

stel dat hij wordt geschorst, dan gaatie daarna weer voetballen, ook met dat spul in izjn lijf, zou toch te belachelijk voor woorden zijn alstie geschorst wordt

KNVB zijn een stelletje anuslikkers bij de Fifa
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:58
Verwijderd
zucht........waarom denken mensen tegenwoordig niet meer? Doet me denken aan die Zero-Tolerance verhalen.......alleen maar zeggen dat er iets niet klopt zonder naar de situatie te kijken....
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jup, idioten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:58
Verwijderd
Datum: 06-07-2005 Tijd: 15:50
KNVB: Zonneveld wordt niet geschorst


De KNVB ziet af van een schorsing tegen Mike Zonneveld vanwege dopinggebruik. Hoewel NAC vreselijk dom en laks heeft gehandeld in deze zaak, is het voor Zonneveld natuurlijk opgelucht ademhalen.
De KNVB ziet (terecht overigens) af van het schorsen van Zonneveld. De speler gebruikt de medicijnen tegen Astma al sinds jaar en dag. Het zou vreemd zijn hem nu eerst een half jaar te schorsen om hem daarna vrolijk verder te laten spelen met hetzelfde medicijn, waar hij inmiddels dispensatie voor heeft gekregen. De schorsing zou gebaseerd zijn op de wedstrijd tegen FC Utrecht op 6 februari

Bsiderats.nl



Gelukkig maar
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het had ook meer te maken met verwerkingstijd van de dispensatiecommissie en dat is altijd overmacht.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:20
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Citaat:
KNVB ziet af van schorsing 'dopingzondaar' Zonneveld

6/7/2005 15:55

Mike Zonneveld en NAC Breda kunnen opgelucht ademhalen. De KNVB ziet af van het voornemen de middenvelder voor een half jaar te schorsen vanwege het gebruik van het verboden middel Salbutamol.
Algemeen directeur Theo Mommers was opgelucht. 'Dit hele verhaal speelde al een poosje en wij zouden het als NAC bijzonder hebben betreurd als Zonneveld zou zijn geschorst. We zijn uitermate blij dat het zo is afgelopen', aldus Mommes op de website van NAC.

Zonneveld kon zijn geluk niet op. 'Man, wat ben ik blij! Ik wist niet eens dat er vandaag nog uitspraak zou komen, joh! Kun je nagaan hoe verrast ik was toen de trainer me het goede nieuws verteld. Echt, echt, ik ben zo blij dat dit van tafel is. Temeer daar ik me van geen kwaad bewust was. Nu kan ik me gewoon weer gaan concentreren op de voorbereiding, want ik zeg je, het traint echt niet lekker als dit je boven het hoofd hangt. Helemaal niet als je net weer terug bent van een blessure.'

Zonneveld leek de dupe te worden van een administratieve blunder van NAC, dat niet tijdig en adequaat genoeg omging met het nieuwe dopingreglement van de FIFA. De 24-jarige Leidenaar maakt al sinds zijn jeugd gebruik van Ventolin, dat veel door astmapatiënten wordt gebruikt. Dat middel bevat de verboden substantie Salbutamol.

NAC probeerde op 4 februari via de website van het NeCeDo de vereiste dispensatie aan te vragen. Maar vanwege 'technische problemen' lukte dat de Bredanaars niet. Drie dagen later, op 7 februari, slaagde NAC er wel in en kreeg Zonneveld voor twee jaar dispensatie. Op 6 februari werd hij echter gecontroleerd en betrapt na het bekerduel met FC Utrecht.

De KNVB had Zonneveld een schikkingsvoorstel gedaan van een schorsing voor zes maanden. De speler was daartegen in beroep gegaan. 'Je kunt de jongen niet eerst betichten van dopinggebruik, om hem vervolgens gewoon dispensatie te verlenen. En na een eventuele schorsing zal Mike het middel gewoon gebruiken en er mee voetballen', legde algemeen directeur Theo Mommers uit.
Mooi zo, gelukkig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:36
Wawl
Wawl is offline
En dan niet eens echt schorsen, hé.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:18
one.
one. is offline
Citaat:
j.casablancas schreef op 06-07-2005 @ 11:44 :
Regels zijn regels natuurlijk, en daar dient iedereen zich aan te houden. Voor hem valt het nu wel erg ongelukkig uit allemaal. Van mij mag de KNVB dit geval door de vingers zien.
Mee eens.
Citaat:
vijf schreef op 06-07-2005 @ 14:39 :
KNVB zijn een stelletje anuslikkers bij de Fifa
Volgens mij is dit eerder de schuld van de administratie van NAC.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:39
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-07-2005 @ 17:18 :

Volgens mij is dit eerder de schuld van de administratie van NAC.
Ik vind de KNVB toch wel erg trouw achter de FIFA aanlopen, bij meerdere zaken

Verder had dit best in opmerkelijke sportberichten gemogen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:13
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat een sukkels van de KNVB weer. Geef dan NAC een boete omdat ze een administratieve fout heeft gemaakt en laat Zonneveld niet de dupe ervan worden.

Dit kon ook best wel in het Opmerkelijke Sportberichten-topic.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:23
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-07-2005 @ 21:13 :
Dit kon ook best wel in het Opmerkelijke Sportberichten-topic.
*geeft gelijk*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-07-2005 @ 17:18 :
Volgens mij is dit eerder de schuld van de administratie van NAC.
klopt, maar eerder bij Tamas Petö hadden ze um geschorst omdat hij 0.02 mg teveel ...... in zijn bloed had... als je doping gebruikt is die waarde dan veel en veel hoger, oftewel, hij had niks gebruikt maar werd onder dwang van de Fifa toch geschorst door de KNVB, sterker nog de Fifa wou hem voor 2 jaar geschorst zien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.