Oud 20-03-2007, 15:16
Verwijderd
waarschijnlijk heb ik het wel gehad, maar ik kan het me eigenlijk niet meer herinneren. geen condooms om bananen iig, volgens mij meer een praatje over vertrouwen en er klaar voor zijn...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 16:07
Verwijderd
Ja, in de tweede klas werd een een hele middag voor uitgetrokken. Eerst een filmpje uit de jaren '80 waarin een jongen en een meisje het onveilig in de bosjes doen. De jongen krijgt een druiper (die groots in beeld werd gebracht!!) en het meisje kreeg ook iets smerigs (gapende open wond met korsten die groots in beeld werd gebracht!!).

Toen werd de klas opgesplitst. De jongens gingen mee met de mannelijke leraar en wij moesten bij de vrouwelijke leraar blijven.
De lerares deed met behulp van een bezemsteel voor hoe de condoom omgedaan moest worden. We werden gevraagd naar onze sekuele ervaringen en zelfs naar onze geaardheid.
Toen kregen we allemaal een briefje waarop we een vraag konden schrijven voor het andere geslacht. Ik geloof dat ik toen schreef "Waar denken jullie aan als jullie rukken?" ofzoiets. Die briefjes werden verzameld en naar de jongens gebracht, die anoniem een antwoord gaven. Wij kregen de vragen van de jongens en moesten die anoniem beantwoorden.

Ik vond het een vreselijke vertoning.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 17:15
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 18-03-2007 @ 15:51 :
nee.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 22:01
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ja in de tweede,

moesten we een condoom over twee vingers laten glijden, de jongens ook ja!

Ook kregen we verschillende films te zien, waaronder eentje van een meisje die haarzelf masturbeerde, dat ging ongeveer zo: 'ik was net bezig met mezelf, toen mijn moeder binnenkwam, ze heeft een week niet meer met me gesproken!' En daarna een mannenstem dat het niet erg was en doodnormaal.

verder hebben we ook een poster moeten maken rond dit onderwerp.

Dit jaar (de vijfde) hebben we ook het aidsspel gedaan met de biologieklas, maar dat was meer voor de lol eigenlijk.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 22:11
bingomassacre
bingomassacre is offline
"mijn lijf is mijn lijf alleen maar van mij" erg aanstekelijk liedje.
Mijn lijf is mijn lijf project op de basisschool dus. Ik herinner me alleen nog de foute jaren 80 voorlichtingsvideobanden. Een meisje dat in de bus zit en dat de vieze oude man naast haar dan zijn hand op haar bovenbeen legt, dat was natuurlijk vies en fout maar dat wist ik eigenlijk al.
Echte hardcore seksuele voorlichting heb ik volgens mij nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 22:15
Verwijderd
Citaat:
NuncaMas schreef op 20-03-2007 @ 16:07 :
Ja, in de tweede klas werd een een hele middag voor uitgetrokken. Eerst een filmpje uit de jaren '80 waarin een jongen en een meisje het onveilig in de bosjes doen. De jongen krijgt een druiper (die groots in beeld werd gebracht!!) en het meisje kreeg ook iets smerigs (gapende open wond met korsten die groots in beeld werd gebracht!!).
He die had ik in de 4e bij biologie
en in de les erop het bekertjesspel.

en in de 1e bij verzorging wat dingen over anticonceptie en alleen-doen-wat-je-zelf-wil. Dat was het.

Oh en ik had gisteren tijdens college een video van een vrouw die ging bevallen en daarbij eens lekker uitscheurde, wat daarna nog eens werd herhaald, wat heel eng was, want dan weet je dat je het kunt verwachten, dus ik zat echt tandenknarsend in m'n stoel van 'scheur nou uit dan hebben we dat gehad' maar dat duurde natuurlijk weer heel lang en dan komt het net als je het niet verwacht. Ik vond het wel erg ontroerend toen de baby op de buik van de vrouw werd gelegd en de moeder ging huilen en de vader heel softie stond te kijken
En een paar weken terug een video 'de seksuele respons', ging een vrouw masturberen en dan gingen ze met een endoscoop de vagina in om te laten zien dat die wijder werd, en een man masturberen en dan lieten ze zien dat daarbij m. cremaster samentrok enzo. Ik vond het wel educatief om dat eens van dichtbij te zien maar later bleek mijn hele tutorgroep het vies te hebben gevonden.

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 14:50
juno
Avatar van juno
juno is offline
In de brugklas de bloemetjes en de bijtjes, nogal technisch verhaal, bij biologie, en de hele klas lag slap van het lachen. We wisten het natuurlijk allemaal al, maar die leraar stond zo heerlijk te schutteren. Sowieso was de man erg grappig, en iedere bioles een feest, maar deze stak er qua lachen echt nog met kop en schouders bovenuit.

In de derde de echte voorlichting, over de enge ziektes die je kon oplopen, de soorten voorbehoedsmiddelen en hoe je een condoom moest omdoen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 14:56
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik kwam trouwens gisteren wat van die voorlichtingsboekjes tegen van de GGD. ('t is verbijsterend wat je allemaal tegen komt als je op zoek bent naar iets.. helaas heb ik het niet gevonden )

Nou weet ik nog dat ik deze kreeg. Ik weet ook nog dat ik er nooit een blik in heb geworpen en ze meteen ergens in een laadje heb gegooid. Maar n.a.v. dit topic besloot ik toch eens te kijken en het volgende met jullie te delen met de gedachte van voorlichting in je achterhoofd:


Op de eerste bladzijde..

Ervaringen van jongeren:

Harm van 16 zegt:

"Meiden doen moeilijk. Ze zitten voortdurend te giechelen en te fluisteren en je uit te dagen. En als je er dan eens een pakt bij de borst of zo, doen ze hoogst verontgelijkt. Hebben ze het meteen over ongewenste intimiteiten. Terwijl ze het eigenlijk willen."



Voorlichting ftw
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 21:44
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
nee,
op de basisschool is onze groep overgeslagen omdat we te drukke jongens hadden

op de middelbare school hoorde je het te krijgen in de 2e klas
officieel hebben we het gehad, ik heb er een 9 voor!

maar onze docente durfte niet.
Ze zei: Mannen en vrouwen hihihihi en werd rood, toen had ze een condoom die ze om een bezemsteel moest doen, wat niet lukte en zei ze dat we het allemaal toch al wisten en dat we verder gingen met het volgende project
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 14:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Op de middelbare school heb ik in de tweede klas tijdens Biologie en tijdens Verzorging seksuele voorlichting gehad. Verder hebben we in de vierde nog het e.e.a. gehad over voortplanting, maar dat was toch meer over het biologische proces zelf.
We hebben het overigens gewoon tijdens de les behandeld, geen speciale projecten ofzo.

Op zich werd alles wel goed uitgelegd, ook over soa's enzo, en waren de leraren vrij open bij het stellen van vragen. Ik vond het alleen erg jammer dat er absoluut geen aandacht werd besteed aan homoseksualiteit. Dat gebeurt nog steeds op veel scholen en dat vind ik echt zonde, omdat er nog veel onbegrip heerst op middelbare scholen over homo's, en dat voor veel mensen echt vervelend kan zijn.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 15:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
kunst schreef op 22-03-2007 @ 21:44 :
*knip*
Ochja, geweldige argumenten om kinderen geen gedegen voorlichting te geven.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Martino87 schreef op 24-03-2007 @ 14:48 :
Op de middelbare school heb ik in de tweede klas tijdens Biologie en tijdens Verzorging seksuele voorlichting gehad. Verder hebben we in de vierde nog het e.e.a. gehad over voortplanting, maar dat was toch meer over het biologische proces zelf.
We hebben het overigens gewoon tijdens de les behandeld, geen speciale projecten ofzo.

Op zich werd alles wel goed uitgelegd, ook over soa's enzo, en waren de leraren vrij open bij het stellen van vragen. Ik vond het alleen erg jammer dat er absoluut geen aandacht werd besteed aan homoseksualiteit. Dat gebeurt nog steeds op veel scholen en dat vind ik echt zonde, omdat er nog veel onbegrip heerst op middelbare scholen over homo's, en dat voor veel mensen echt vervelend kan zijn.
Ik geef zelf seksuele voorlichting aan 2vmbo en als ik genoeg tijd heb breng ik homoseksualiteit altijd ter sprake door een groepje van 4 à 5 meisjes eerst te laten praten over de vraag 'wat zou je doen als een vriend zei dat hij verliefd op je was?' en dan 'en wat als een vriendin van je zou zeggen dat ze verliefd op je was?', en in een jongensgroepje andersom. Meestal reageren de meisjes daar vrij neutraal op trouwens. De reacties van jongens hangen vooral af van wat de populairste jongen van het groepje zegt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 19:46
Noddy
Noddy is offline
Ja in de tweede tijdens verzorging en in de derde bij biologie. Ik ben in de derde blijven zitten. De eerste keer dat ik in de derde zat werd er bijna geen aandacht aan besteed. Meer van: seks dit seks dat, jullie weten het allemaal wel. Doe een condoom om en ga aan de pil o.i.d.
De tweede keer dat ik in de derde zat werd er wel wat meer aandacht aan besteed. Vond het verder trouwens wel een beetje overbodig. Eigenlijk iedereen wist al vanalles over seks, en hoe je soa's moest voorkomen etc. Ik vind dat seksuele voorlichting ook op de basisschool moet worden gegeven. Of in de eerste klas of zo.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 13:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-03-2007 @ 18:48 :
Ik geef zelf seksuele voorlichting aan 2vmbo en als ik genoeg tijd heb breng ik homoseksualiteit altijd ter sprake door een groepje van 4 à 5 meisjes eerst te laten praten over de vraag 'wat zou je doen als een vriend zei dat hij verliefd op je was?' en dan 'en wat als een vriendin van je zou zeggen dat ze verliefd op je was?', en in een jongensgroepje andersom. Meestal reageren de meisjes daar vrij neutraal op trouwens. De reacties van jongens hangen vooral af van wat de populairste jongen van het groepje zegt.
Hm, goedzo .
Mijn persoonlijke ervaring is dat leraren het of niet durven, of er eigenlijk niet bij stilstaan en er van uitgaan dat de leerlingen zelf wel een vraag stellen, terwijl dat meestal een hoge drempel is voor de jongere in kwestie (bang om ervoor uit te komen of bang om voor mietje uitgemaakt te worden).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 01:01
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ehm jah... in de 2e geloof ik. En in de 4e klas weer, maar toen wist iedereen het al en was het eigenlijk alleen maar omdat het examenstof was. Jammer genoeg waren enkele heren toch niet zo heel erg volwassen (in de 4e dus) tijdens het filmpje probeerden de 2 achter mij om de beurt hun voet in mn kont te steken
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 21:54
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
ja aleen was dat voor de meeste meiden niet nodig... die wisten alles allang
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Klaarkomen..
Randy1992
30 04-05-2009 21:29
Verhalen & Gedichten [verhaal] De mens is niet monogaam, en jongens van 16 al helemaal niet.
RedWarrior
43 10-06-2005 21:06
Seksualiteit Sexuele voorlichting
Emoboy
48 17-09-2004 16:22
Seksualiteit Waar leerde jij je 'seksuele opvoeding'?
lso
53 13-06-2004 14:21
Algemene schoolzaken "nieuw" vak? ("huishoudkunde")
Verwijderd
40 28-07-2002 21:10
Seksualiteit kinderseks
JinX_the_Pioneer
73 24-02-2002 21:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.