Oud 24-01-2016, 17:32
hindje1995
hindje1995 is offline
Hallo jongens en meisjes,

Ik zit met een probleem, Ik zit in havo 5 en ik moet een presentatie houden (beschouwing) met als onderwerp acceptie homoseksualiteit, nou kan ik niet kiezen tussen de tekststructuur verschijnsel- en verklaringsstructuur en probleem-en-oplossingsstructuur.

Welke zou goed bij mijn onderwerp aansluiten? Heeft iemand ook een idee hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken?
Ik heb echt hulp nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2016, 22:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wil je het over het verschijnsel homoseksualiteit hebben en uitleggen dat het niet overal geaccepteerd wordt, zonder daar een mening aan te verbinden, of over het probleem dat homoseksualiteit niet altijd wordt geaccepteerd om daar vervolgens oplossingen voor aan te dragen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2016, 17:34
hindje1995
hindje1995 is offline
Citaat:
Wil je het over het verschijnsel homoseksualiteit hebben en uitleggen dat het niet overal geaccepteerd wordt, zonder daar een mening aan te verbinden, of over het probleem dat homoseksualiteit niet altijd wordt geaccepteerd om daar vervolgens oplossingen voor aan te dragen?

Ik heb als probleem dat homoseksualiteit niet altijd wordt geaccepteerd, daarbij moet ik minimaal 3 oplossingen voor hebben, ik heb als oplossingen 1. betere voorlichting op scholen, 2. overheid moet daders met als motief discriminatie zwaarder straffen.

Ik moet er nog een, hoe meer hoe beter
Weet jij er nog een paar ?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2016, 09:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je ook kijken naar voorlichting buiten school om. Vooral volwassenen en religieuzen hebben moeite met homoseksualiteit, terwijl jongeren (zodra ze door hun puberfase waarin alles "gay" is heen zijn) vaak zich toleranter opstellen.

Denk aan invloed van vakbonden op bedrijven, voorlichting van Nieuwe Nederlanders... Veel vluchtelingen zullen binnenkort les krijgen over homorechten in Nederland, om ze voor te bereiden op onze maatschappij. Hier stond laatst iets over op nu.nl, misschien kan je dat aanhalen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-01-2016, 22:06
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik moest laatst ook een beschouwing schrijven, maar dat moest totaal anders dan jij het moet. Moet je echt een beschouwing schrijven of heb je het toevallig over een betoog?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing Nederlands
Tikazia
1 19-01-2010 10:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Onderwerp nodig? Kijk eerst hier!
Balance
1 09-01-2009 14:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (NED) Beschouwing - Doodstraf
Orca45
11 25-06-2006 22:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing nederlands
Sarah_xx
5 15-09-2003 18:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! wie wil helpen met mn beschouwing feminisme voor ne??!!
lotte18
0 25-02-2003 16:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands beschouwing
Marylin
1 22-06-2001 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.