Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2001, 10:49
IK WORD HELEMAAL GEK.
wat is nou moelijker Latijn of Grieks,ik zit op 3 gymnasium en moet voor volgend jaar kiezen, ik sta 8,5 voor grieks en 6,4 voor Latijn en ik vind zelf nu Grieks makkelijker wat moet ik voor volgend jaar kiezen????????

p.s. Ik word gek van al die reacties, de een zegt dit de ander zegt dat, DUS GRAAG EENZIJDIG>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2001, 12:56
Verwijderd
Ik heb zelf latijn gekozen, hoewel ik in de 3e ook beter in grieks was.. En nu ik dat griekse boek gezien heb, ben heel blij dat ik latijn gekozen heb! Een vriend van mij heeft t in de 4e allebei gedaan, en heeft grieks in de 5e laten vallen, die heeft dus ook gezegd dat ik GEEN grieks moest kiezen. Ik ben dus blij dat ik latijn gekozen heb, maar je moet t helemaal zelf weten!

xxx
Met citaat reageren
Oud 24-01-2001, 20:00
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Je moet kiezen wat jij het leukst vind en waar je met het meeste plezier aan zit te werken. Alleen dat vak zal jou de nodige motivatie geven.
Ik heb zelf latijn gekozen, wat ik nog steeds een leuk vak vind. Toch blijf ik het wel jammer vinden dat ik geen grieks heb gekozen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2001, 21:06
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Waarom kies je het niet allebei?
Ik heb het ook gedaan, en ik heb er geen spijt van. Ik wilde eerst alleen Latijn kiezen, omdat ik dat makkelijker en leuker vond, maar ik ben blij dat ik Grieks er ook bij heb gekozen, want dat is nu leuker!
ALs je niet allebei wil kiezen, zou ik Grieks kiezen, de cultuur is daar leuker en interessanter van, en het is ook niet heel erg veel moeilijker geworden.Vind ik.

[Dit bericht is aangepast door Ellun (24-01-2001).]
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 24-01-2001, 21:09
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben ook voor allebei kiezen (dat heb ik zelf ook gedaan). Ik kan zo niet zeggen wat moeilijker is, want dat is voor iedereen verschillend en het hangt er ook vanaf hoe ver jullie al zijn met Grieks.
Ik vond in de vierde Grieks geloof ik makkelijker. Nu (ik zit in de zesde) vind ik latijn weer makkelijker, maar dat komt omdat ik daar een betere grammaticale basis van heb.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2001, 14:53
Hannibal
Hannibal is offline
Grieks kiezen. Ik sta nu (4VWO) een 6 voor Grieks en een 8 voor Latijn maar Grieks is echt makkelijker.

------------------
This sentance has three erors.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2001, 21:03
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik vond Grieks in de derde het leukste en makkelijkste. Latijn schijnt nu (in de 4e) ineens erg moeilijk te worden, dus ik vind dat ik de beste keuze voor mezelf heb gemaakt. Maar als je het kunt, kies ze dan allebei.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 26-01-2001, 21:19
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
[B]. Latijn schijnt nu (in de 4e) ineens erg moeilijk te wordenB]
Het is wel waar, maar het is raar, dat Latijn nu opeens moeilijker wordt, terwijl Grieks juist makkelijker wordt.Vorig jaar was het precies andersom.

__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 27-01-2001, 16:25
Serenity
Serenity is offline
Ik zit nu in de 6e in ik heb in de 4e latijn laten vallen en grieks gekozen omdat ik grieks toen ook makkelijker von. Maar aangezien je als het goed is een jaar later met grieks bent begonnen dan met latijn, verkijk je je daarop. Grieks wordt even moeilijk als latijn. Het is wel heel handig om allebei te hebben, dan ken je de grammatica enzo al, maar kies gewoon voor wat je het leukste lijkt. Ik vind Grieks gewoon leuker.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2001, 16:33
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Serenity schreef:
Ik zit nu in de 6e in ik heb in de 4e latijn laten vallen en grieks gekozen omdat ik grieks toen ook makkelijker von. Maar aangezien je als het goed is een jaar later met grieks bent begonnen dan met latijn, verkijk je je daarop. Grieks wordt even moeilijk als latijn. Het is wel heel handig om allebei te hebben, dan ken je de grammatica enzo al, maar kies gewoon voor wat je het leukste lijkt. Ik vind Grieks gewoon leuker.
Wij zijn tegelijk met Grieks en Latijn begonnen. Ikzelf vond Grieks het moeilijkst, maar dat veranderde tegen het einde van de derde.
Ik ben het met je eens, je moet gewoon kiezen wat je het leukst lijkt.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 28-01-2001, 18:06
grieks
Met citaat reageren
Oud 31-01-2001, 04:46
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij is Grieks in de vierde wel makkelijker...

Askama

------------------
"And he devised for her a calculus of love, which approached infinity as a limit, and made her smile again." - From The Sparrow
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2001, 12:51
als ik jouw was zou ik latijn kiezen want dat hebbie een jaar langer gehad dan latijn en aan latijn heb je naar mijn idee later wat meer. er is tegenwoordig bijna geen vak waarvoor je grieks nodig hebt. nou mzzl.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2001, 15:38
psycholoog
psycholoog is offline
Grieks is niet moeilijk in het 4e vind ik.Het begint saai , met Xenofoon , maar zodra Herodotus begint is het leuk.Bij Latijn lees je Caesar en Plinius...
Ik zou ook niet kunnen kiezen en daarom doe ik de 4e GRieks-Latijn-Wiskunde , alles tegelijk dus.
__________________
achteraf is iedereen wijs!!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2001, 18:04
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
psycholoog schreef:
[B]Grieks is niet moeilijk in het 4e vind ik.Het begint saai , met Xenofoon , maar zodra Herodotus begint is het leuk.Bij Latijn lees je Caesar en Plinius...
[B]
Je lees niet op alles scholen hetzelfde hoor. Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar zo kwam het op mij over.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 22:27
MariaM
MariaM is offline
Kiezen wat je zelf leuk vindt.

Ik heb Latijn laten vallen, omdat ik dat niet leuk vond en er erg slecht in was.
Grieks is te doen, maar in de 4e krijg je er wel veel nieuwe grammatica bij, die je bij Latijn al in de 3e kreeg (tenminste als je met Grieks later begonnen bent).
Met Grieks lees je leukere dingen (Odysee, Ilias, Herodotus, Euripides) dan bij Latijn (Vergilius, Plinius), heb ik me laten vertellen.
Verder, kies nooit latijn omdat je denkt dat je daar later meer aan hebt, dat is niet waar! Je hebt aan Grieks later evenveel, zo niet meer dan Latijn (er komen veel meer woorden en begrippen uit het grieks dan men denkt.)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 20:14
Nuck
Nuck is offline
ik heb beide gekozen, en ik heb dr geen spijt van. Eerst wou ik alleen latijn doen, maar heb toch Grieks erbij gedaan...Grieks is nou leuker, vind ik zelf

------------------
~Why don't you just go, baby~ Luv ya, xxxzies van ikke / cogito, ergo sum
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 20:52
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
garfield schreef:
als ik jouw was zou ik latijn kiezen want dat hebbie een jaar langer gehad dan latijn en aan latijn heb je naar mijn idee later wat meer. er is tegenwoordig bijna geen vak waarvoor je grieks nodig hebt. nou mzzl.
Je hebt ook nergens Latijn voor nodig. Als het om woorden gaat die basis heb je in de 2e en 3e al gehad, na de vierde is het alleen maar teksten en grammatica, daar leer je alleen maar analitisch lezen van.

------------------
When you speak from the heart, you rule. When you speak from the mind, you destroy.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-02-2001, 14:49
Lyke
Lyke is offline
Ik heb vorig jaar (toen ik dus in 3 vwo zat) voor Grieks en Latijn gekozen, omdat ik ook niet kon kiezen. Maar daar heb ik toch wel spijt van want ik vind Grieks veeeeel moeilijker dit jaar. Bij Grieks krijg je namelijk nog heel veel nieuwe grammatica erbij, terwijl wij bij Latijn alle grammatica vorig jaar al afgerond hebben. Vorig jaar stond ik op m'n eindrapport voor beide vakken een 8, nu sta ik voor Latijn nog steeds een 8, maar voor Grieks een 5.

Veel succes!

Lieke
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 10:52
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Nuck schreef:
ik heb beide gekozen, en ik heb dr geen spijt van. Eerst wou ik alleen latijn doen, maar heb toch Grieks erbij gedaan...Grieks is nou leuker, vind ik zelf


bij mij is het precies zo gegaan!
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 12:54
freebee
freebee is offline
Ik denk dat je moet kiezen wat je het leukst lijkt. Klinkt erg simpel maar dat is het niet, ik weet het. Zelf was ik in de derde ook beter in grieks maar ik heb latijn gekozen (geen spijt van gehad). Grieks is nu wel makkelijk maar het wordt veel ingewikkelder. Als je grieks kiest moet je er wel wat voor doen, anders is het niet bij te houden. Dat is tenminste wat ik van een klasgenoot hoor die grieks en latijn heeft gekozen (hij vindt grieks overigens leuker).
succes met kiezen!
__________________
Als je niet alles hebt waar je van houdt,hou dan van alles wat je hebt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.