Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
$tarlight schreef op 06-05-2003 @ 19:51:
Ik heb hierbij allemaal variatielijsten gekregen dus in plaats van 4 aardappelen kun je zoveel macaroni eten. en in plaats van brood yoghurt etc.
Zou je die in willen/kunnen scannen en mij willen mailen...?

'k vind het btw goed van je, dat je naar een dietiste bent gegaan. Hopelijk helpt/werkt het ook.
Oud 06-05-2003, 19:05
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 19:52:
Das een hartige taart met bacon (of iets dat daar op lijkt) en ei ed. Ik maak alleen geen Quiche Lorraine, maar andere quiche, vaak met champignons ...
Ah das' volgens mij inderdaad heel lekker !
Citaat:

... andere paddestoelen (nee, geen paddo's )
Ohoho wat denk je wel niet van mij . Zo'n opmerking zou IK natuurlijk nooit maken
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 06-05-2003, 19:20
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:10:
*Verhaal*
Ik vind het op zich wel gezond, alleen wat weinig ... en geen groente, maar dat ligt natuurlijk ook aan het gerecht dat je als avondeten had.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 06-05-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:10:
veel?
weinig?
gezond?
ongezond?

ik heb er dus echt geen verstand van...
op hoeveel calorieen zou ik zitten nu?

suc6 allemaal
'k vind het idd wel erg weinig...en of het gezond is heeft ook lang niet alleen met calorieën te maken en of je er van afvalt ook niet. En idd geen groenten...maar ja, ligt idd aan wat je eet ed.
Oud 06-05-2003, 19:24
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 19:55:
Zou je die in willen/kunnen scannen en mij willen mailen...?

'k vind het btw goed van je, dat je naar een dietiste bent gegaan. Hopelijk helpt/werkt het ook.
wil je ze allemaal hebben?? heb van brood, aardappelen, tussendoortjes, broodbeleg, fruit, vlees, vis en vleesvervangers.

en t werkt wel gelukkig, ben inmiddels 7.5 kg kwijt
Oud 06-05-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
$tarlight schreef op 06-05-2003 @ 20:24:
wil je ze allemaal hebben?? heb van brood, aardappelen, tussendoortjes, broodbeleg, fruit, vlees, vis en vleesvervangers.

en t werkt wel gelukkig, ben inmiddels 7.5 kg kwijt
Van vlees en vis hoef ik niet, dat eet ik toch nooit.
De rest zou ik graag willen hebben.

7,5 kg...echt goed.

@Ikke1987: kijk ff op...euhm...ik ben ff de link kwijt.... Op http://www.netdokter.nl/informatie/i...9&version_id=1 staat ook iets...
Oud 06-05-2003, 19:32
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:26:
okeej... nou jah heb niet echt trek ofzo....
normaal had ik dit ook maar dan met onwijs veel snoep en zow...
ik eet 1x in de week rijst en de rest groente dus dat zit wel goed!!

maar wat zou ik dan bijvoorbeeld meer moetuh eten?
meer brood, vooral bij t ontbijt. Dat is erg minimaal, terwijl t de belangrijkste maaltijd van de dag is. En een goed ontbijt en een goede lunch zorgen ervoor dat je minder trek hebt in snoep etc
Oud 06-05-2003, 19:41
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:10:
glas thee = 0 (zonder suiker)
cracker = 50
sandwichspread = 50
liga = 60
veel water = 0
1 bolletje = 150
ham = 200
1 boterham = 200
boterhammenworst = 300 (?)
pakje dubbelfris = 80
banaan = 100
appel = 60
3 eetlepels rijst = 350
kipkerrie saus = 200 (?)
Een totaal van 1800.
Het is heel ongeveer, omdat je geen verdere specificaties hebt aangegeven (soort brood, soort sandwichspread, de exacte hoeveelheden), maar toch zie je dat het weinig is.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 06-05-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 06-05-2003 @ 20:41:
Een totaal van 1800.
Het is heel ongeveer, omdat je geen verdere specificaties hebt aangegeven (soort brood, soort sandwichspread, de exacte hoeveelheden), maar toch zie je dat het weinig is.
Een boterham meer caloriën dan een bolletje...?
En 200 kcal...is het geen 80 oid?
Oud 06-05-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:47:
1800... hmmmm
dacht dat je om af te vallen 1500 per dag moest
grrrr.... wat is afvallen toch ingewikkeld
het gaat best goed... maar jah toch is 't gewoon
IK MOET AFVALLEN!!!
sorry... feel bad
Ga dan naar een dietiste en doe het op een verantwoorde manier. En ga sporten, als je dat nog niet doet. En onthoud: calorieën zijn niet heilig. En met calorieën tellen maak je jezelf vaak alleen maar gek.
Oud 06-05-2003, 19:55
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 20:47:
Een boterham meer caloriën dan een bolletje...?
En 200 kcal...is het geen 80 oid?
Als je die lijsten zag ... brood varieert van 160 tot 300 (natuurlijk per 100 gr, ik weet niet hoe veel 1 boterham is ?), bolletjes 100 - 260 per stuk
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 06-05-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:51:
jah okeej
ik sport al wel hoor... harldlopen 3x in de week en ik turn ook 2x in de week

dietiste... is dat duur????
Bij mij wordt het vergoed...ik weet niet hoe duur het anders is.

@N*A*Shezbaernon: Volgens mij is een boterham ongeveer 80kcal.
Oud 06-05-2003, 19:59
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:47:
1800... hmmmm
dacht dat je om af te vallen 1500 per dag moest
grrrr.... wat is afvallen toch ingewikkeld
het gaat best goed... maar jah toch is 't gewoon
IK MOET AFVALLEN!!!
sorry... feel bad
Nee dat moet je echt niet doen, niet slecht voelen ... ik had al geschreven dat ik het HEEL ONGEVEER had genomen, eerder de hogere waarden, ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je daar op 1500 mee zat ...

Maar je moet niet de calorieen tellen, daar word je alleen maar gek van ... neem het van mij maar aan, ik weet waar ik het over heb (een paar jaren lang last van een eetstoornis). Het gaat er om dat je gezond en gevarieerd eet, geen maaltijden overslaat en een duidelijk verschil tussen de maaltijden en tussendoortjes hebt (wat bij jou niet het geval is met het ontbijt).
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 06-05-2003, 20:01
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 20:57:
@N*A*Shezbaernon: Volgens mij is een boterham ongeveer 80kcal.
Ik dacht al dat 200 wat veel was, ja ... bij deze mijn excuses

Ik heb helemaal geen gevoel meer voor de hoeveelheden sinds ik niet 'in touch' ben met het eten
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 06-05-2003, 20:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ikke1987 schreef op 06-05-2003 @ 20:10:
vandaag het volgende gegeten:

's ochtends = glas thee + cracker met sandwichspread
tussendoor = liga + veel water
lunch = 1 bolletje met ham en 1 boterham met boterhammenworst
pakje dubbelfris
tussendoor = banaan en een appel
diner = 3 eetlepels rijst met kipkerrie saus

veel?
weinig?
gezond?
ongezond?

ik heb er dus echt geen verstand van...
op hoeveel calorieen zou ik zitten nu?

suc6 allemaal
Je kan erachter komen hoeveel calorieen je krijgt door de voedingsmeter in te vullen op www.becel.nl
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2003, 21:28
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2003 @ 21:57:
Je kan erachter komen hoeveel calorieen je krijgt door de voedingsmeter in te vullen op www.becel.nl
Hmm ja, ik heb het hier in gevuld (wel met mijn gegevens) en er kwam 897 uit ... das' een verschil

Nu dan ... Ikke1987 ... zie je ! Te weinig !
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 06-05-2003, 21:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet ook niet of die voedingsmeter wel klopt want als ik een normale dag invul als ik niet veel aan lijnen denk dan komt er tussen de 1200 en 1500 uit en volgens mijn bio boek moet je rond de 2200 calorieen per dag binnenkrijgen (een klasgenootje van mij haalde overigens wel de 2200)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2003 @ 22:32:
Ik weet ook niet of die voedingsmeter wel klopt want als ik een normale dag invul als ik niet veel aan lijnen denk dan komt er tussen de 1200 en 1500 uit en volgens mijn bio boek moet je rond de 2200 calorieen per dag binnenkrijgen (een klasgenootje van mij haalde overigens wel de 2200)
Misschien eet je wel gewoon niet echt veel?
Oud 06-05-2003, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 22:35:
Misschien eet je wel gewoon niet echt veel?
Ik eet idd niet veel maar dit leek me wel erg weinig (ik val ook niet af)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2003, 22:30
Verwijderd
Ik heb sinds 1 mei mijn dieet hervat. Ik ben 1m64 (heb me eens gemeten en ben dus kleiner dan ik dacht ) en ik woog 60kg. Nu weeg ik nog 57.5 kg.

Vandaag heb ik

- 2 volkoren sneetjes met confituur
- 1 yoghurt
- 2 volkoren sneetjes met confituur
- 1 appel
- schepaardappelpuree, schep worteltje en erwtjes (neem iets van 2 grote soeplepels), 1/4 vegitarische burger
- soja vanillepudding (1 groot potje)

gegeten.

Is dit genoeg, te veel....?
In het begin vermagerde ik vlug en nu blijf ik hangen, ik ben zelfs weer een halve kg aangekomen!!

Weet iemand waar je een calorieënlijst kan vinden?
Oud 07-05-2003, 06:27
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
phensic schreef op 06-05-2003 @ 23:30:
Is dit genoeg, te veel....?
In het begin vermagerde ik vlug en nu blijf ik hangen, ik ben zelfs weer een halve kg aangekomen!!
Ik vind het *echt* weinig joh
Dat blijven hangen gebeurt altijd, bij een bepaald gewicht blijf je gewoon even hangen, maar als je over die grenz bent zul je weer sneller af gaan vallen (tot je bij volgend zo'n gewicht komt). Dat is dus normaal ... en dat je een halve kilo was aangekomen hoeft helemaal niet met je eetgewoontes te maken (kan me niet voorstellen dat je van zo iets aan zou kunnen komen ). Misschien heb je toevallig minder gesport ? Of meer gesnoept ? Of moet je ongesteld worden, heb je meer gedronken dan normaal is, heeft je lichaam uit een of ander reden water vast gehouden ... een halve kilo is zo'n klein verschil, dat kan overal vandaan komen. Don't worry
Citaat:

Weet iemand waar je een calorieënlijst kan vinden?
www.becel.nl (voedingsmeter) of www.supermarktgids.nl
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 07-05-2003, 10:01
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik vroeg me af of jullie al jullie dieeten ook bij het avondeten minderen? Ik krijg namelijk wel het idee dat veel van jullie dat doen..?

Ik eet vrij weinig overdag.. heb al eerder wel vertelt wat en dat vonden de meesten eigenlijk te weinig, maar ik ben eigenwijs dus.. Maar 's avonds eet ik gewoon normaal, en precies waar ik zin in heb.. Ben ik daar de enige in of zijn er meer die dat doen?
Oud 07-05-2003, 10:57
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 07-05-2003 @ 11:01:
Ik vroeg me af of jullie al jullie dieeten ook bij het avondeten minderen? Ik krijg namelijk wel het idee dat veel van jullie dat doen..?

Ik eet vrij weinig overdag.. heb al eerder wel vertelt wat en dat vonden de meesten eigenlijk te weinig, maar ik ben eigenwijs dus.. Maar 's avonds eet ik gewoon normaal, en precies waar ik zin in heb.. Ben ik daar de enige in of zijn er meer die dat doen?

tis beter om 's avonds minder te eten en overdag wat meer... wat je overdag eet, verbrand je sneller omdat je dan actiever bent. De meeste mensen zijn na het avondeten niet zo actief meer, dus als je 's avonds veel eet wordt dat sneller als vet opgeslagen.
Oud 07-05-2003, 12:55
Verwijderd
Thx voor je reactie, nu weet ik tenminste dat het normaal is dat ik even op hetzelfde gewicht blijf hangen. Zolang ik niet verdik ben ik blij. Ik zou graag 55kg wegen, maar diep in mijn hart liefst 50.
Misschien laat ik met idd te veel beïnvloeden door een vriendin van me (46kg..en kop groter dan mij...).
Is het zo dat je van groenten onbeperkt veel mag eten? Maar van aardappelen niet?
Kun je uw maag nog doen krimpen? (de mijne is best wel groot aangezien ik vroeger massas veel at, veel te veel zelfs).

grtz -x-
Oud 07-05-2003, 13:54
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
phensic schreef op 07-05-2003 @ 13:55:
Misschien laat ik met idd te veel beïnvloeden door een vriendin van me (46kg..en kop groter dan mij...).
Ik weet dat het heel moeilijk is en het je niet kan schelen, als je ontevreden bent met je gewicht, maar onthoud dat het gewicht individueel is en het niet alleen daar om draait .
Citaat:

Is het zo dat je van groenten onbeperkt veel mag eten? Maar van aardappelen niet?
Kun je uw maag nog doen krimpen? (de mijne is best wel groot aangezien ik vroeger massas veel at, veel te veel zelfs).

grtz -x-
Van groenten mag je wel onbeperkt eten wat de calorische waarde betreft (je komt er niet van aan), maar, zoals ik al ergens boven heb geschreven, als je er *echt* te veel van zou eten zou je maag uitrekken en zou je meer honger hebben, wat ook niet goed is want dan wilt die maag gevuld worden en dat doe je meestal al met iets anders dan groente of fruit (waar je wel van aan kunt komen).

Aardappels zijn wel groente, maar bevatten heel veel koolhydraten (zetmeel) ... vandaar.

Als je minder eet, of, beter gezegd, als je zo weinig eet als jij, moet je maag krimpen. Natuurlijk, alleen als je daar voor meer at. Je maag past zich aan de hoeveelheid voedsel aan die het krijgt : geef je hem over een langere periode meer, zal hij uitrekken (om het onaangenaam gevoel van overeten te minderen); geef je hem minder, zal die krimpen (om het onaangenaam gevoel van honger te minderen).
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 07-05-2003, 15:11
Missy_X
Missy_X is offline
Snik snik snik!!!!!!!!!!! Ik zat net buiten in mijn bikini en ik walg gewoon van mijn lichaam
Ik ben totaal niet strak en als ik zit hangen mn tieten zowat op mijn vetribbel van mn buik. Echt drie rollen zowat.

Hoe krijg ik dat ooooooit in twee maanden tijd weer mooi??????
Oud 07-05-2003, 15:31
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Ikke1987 schreef op 07-05-2003 @ 15:42:
okeeej... ben overtuigd
maar probleemje; vanavond gaan we pannenkoeken eten...
errug slecht voor de lijn??? of valt 't wel mee? en wat moet ik er op doen ipv stroop/suiker???
please help me
Pannenkoeken zijn niet zo heel slecht hoor, er zijn zo veel dingen die je lijn nog minder goed doen . Stroop is ook niet zo erg ... het beste is natuurlijk vers fruit, en als niet vers, dan uit een blikje, maar dat bevat weer veel meer suiker dan gewoon fruit.

Maar ook al zou je die pannenkoeken met stroop en suiker eten, voor een keer moet het kunnen ... het betekent niet meteen dat je je dieet hebt geruineerd en er ontzettend van aankomt !

Vooral niet panieken, en geniet van je lekkere maaltijd
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 07-05-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 07-05-2003 @ 16:11:
Hoe krijg ik dat ooooooit in twee maanden tijd weer mooi??????
Maak jij nou eerst eens een afspraak bij een dietiste.
Oud 07-05-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Ikke1987 schreef op 07-05-2003 @ 15:42:
okeeej... ben overtuigd
maar probleemje; vanavond gaan we pannenkoeken eten...
errug slecht voor de lijn??? of valt 't wel mee? en wat moet ik er op doen ipv stroop/suiker???
please help me
Ga dat nou niet bij alles denken...je maakt jezelf onnodig gek...je mag ook best eens iets lekker eten.

Idd: 'het betekent niet meteen dat je je dieet hebt geruineerd en er ontzettend van aankomt!'
Oud 07-05-2003, 15:40
Missy_X
Missy_X is offline
Neej, ik weet hoe ik moet eten. Ben ook bezig ermee alleen gaat het zoooooo langzaam.
Oud 07-05-2003, 15:43
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Missy_X schreef op 07-05-2003 @ 16:40:
Neej, ik weet hoe ik moet eten. Ben ook bezig ermee alleen gaat het zoooooo langzaam.
Des' te langer blijft het er af ...
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 07-05-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 07-05-2003 @ 16:40:
Neej, ik weet hoe ik moet eten. Ben ook bezig ermee alleen gaat het zoooooo langzaam.
Een dietiste kan meer dan alleen dieet voor je opstellen.

En als je weet dat het werkt wat je doet, heb dan gewoon geduld, je kunt niet toveren, het is nou eenmaal niet anders. En idd, des te langer blijft het er af. 't lijkt me ook de bedoeling dat het er niet na een week weer aan zit, of wel?
Oud 07-05-2003, 17:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 07-05-2003 @ 16:31:
Pannenkoeken zijn niet zo heel slecht hoor, er zijn zo veel dingen die je lijn nog minder goed doen . Stroop is ook niet zo erg ... het beste is natuurlijk vers fruit, en als niet vers, dan uit een blikje, maar dat bevat weer veel meer suiker dan gewoon fruit.

Maar ook al zou je die pannenkoeken met stroop en suiker eten, voor een keer moet het kunnen ... het betekent niet meteen dat je je dieet hebt geruineerd en er ontzettend van aankomt !

Vooral niet panieken, en geniet van je lekkere maaltijd
Of appelstoop op je pannenkoek doen, of poedersuiker is volgens mij ook minder slecht dan gewone suiker, of kaneel en poedersuiker (natuurlijk geen dikke lagen) of twee pannenkoeken op elkaar en dan een soort 'beleg' ertussen of met appel of banaan.

Ga er in ieder geval lekker van genieten en denk een keertje niet zo aan het lijnen, een keertje zondigen mag best, eet smakelijk!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2003, 19:32
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik heb vandaag eigenlijk iets heel slechts geflikt

Mijn tante wordt binnenkort 40 en we hebben over het algemeen mei een maand vol van verjaardagen in de familie, en aangezien het morgen in Tsjechie een of andere *feest* is, is iedereen vrij. Nou, en ze organiseren een familiebijeenkomst in het vakantiehuis van mijn grootouders, waarbij ze ook een lunch hebben betaald voor de hele familie in een restaurant.

Het is me gelukt het te ontkomen ... shame on me.

We krijgen soep en als hoofdgerecht varkenssnitzel met aardappelsalade/aardappels, plus nagerecht.

Wat het is ? Ik wil niet eten ... en al helemaal niet met al die mensen om me heen, dat durf ik gewoon niet. EN aardappelsalade ... met al die mayonaise, natuurlijk hele grote porties en de hele familie zou de ogen uit de hoofden uitkijken om te observeren hoe IK met het eten omga en hoe veel ik gegeten heb. Bah, nee, eten is al moeilijk genoeg, laat staan onder een microscoop.

Ik vind het wel zwak, want ik zou normaalgesproken wel naar het vakantiehuisje mee gaan en heb er best zin in (maar dan heb ik pech ja, had ik niet zo stom moeten zijn en alles door het eten moeten laten verkl*ten), maar omdat het inclusief de lunch is, is het helaas niet voor mij.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 07-05-2003, 23:10
**FrenchKiss**
**FrenchKiss** is offline
'k heb hier allemaal dingen gelezen maarruhmz, volgens mij zijn de meesten hier geneens zo dik.. ik wil 10 kg afvallen, ik drink nou alwel veel water, probeer gezond te eten. Dat lukt ookwel maar savonds heb ik zo'n vreselijke zijn steeds in wat lekkers Verder sport ik ook niet echt superveel.. Ja, fietsen/lopen en 1 keer in de week steps..


Heeft er iemand misschien tips voor me, of wil er iemand met me mailen.. want ik ben niet zo'n typetje dat zo snel naar de dieëtiste gaat maar 'k wil zo graag afvallen
Oud 08-05-2003, 11:52
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
**FrenchKiss** schreef op 08-05-2003 @ 00:10:
'k heb hier allemaal dingen gelezen maarruhmz, volgens mij zijn de meesten hier geneens zo dik.. ik wil 10 kg afvallen, ik drink nou alwel veel water, probeer gezond te eten. Dat lukt ookwel maar savonds heb ik zo'n vreselijke zijn steeds in wat lekkers Verder sport ik ook niet echt superveel.. Ja, fietsen/lopen en 1 keer in de week steps..


Heeft er iemand misschien tips voor me, of wil er iemand met me mailen.. want ik ben niet zo'n typetje dat zo snel naar de dieëtiste gaat maar 'k wil zo graag afvallen
eet je overdag en bij je avondeten wel genoeg? Dat voorkomt meestal de zin in wat lekkers of echt honger. En wil je toch wat nemen neem dan rauwkost, fruit, een bakje magere yoghurt of iets anders wat gezond is.
Sporten is wel belangrijk, maar dat hoeft echt niet heel intensief te zijn. Als je elke dag zo'n 3 kwartier loopt of fietst is dat ook al genoeg. Maar t is wel belangrijk dat je regelmatig beweegt, vooral als je af wilt vallen. Mag ik vragen hoe zwaar en hoe lang je bent, 10kg is nogal wat namelijk..
Oud 08-05-2003, 18:00
Verwijderd
Pfff, en we blijven maar hangen op de 57kg é!!
Zot kom ik ervan, maar nog minder eten kan ik echt niet, ik eet nu al opvallend weinig. Ik vind het wel genoeg, maar ja, als ik nare vragen wil vermijden...

vandaag : - actimel
- yoghurt
- 1/4 volkoren stokbrood met philadelphia
- bordje aardappelpuree met blikje tonijn in
- tomatensaus en groentjes.

Ik zit wel nog met een vraagske, men zegt dat bruin en volkoren brood goed is, aangezien er veel vezels inzitten en deze de spijsvertering vertragen en het hongergevoel langer stoppen. Maar langs de andere kant, wit brood, daar zitten waarschijnlijk veel minder calorieën in...
Wat neem ik nu het best? Om zo vlug mogelijk te vermageren.

Enneuh, N*A*Shezbaernon, je bent niet alleen hoor, ik zou ook liever niet meegaan naar de trouw van mijn neeft volgende maand, maar ik kan er echt niet onderuit...hellup, er gaat weer een overvloed aan eten zijn.

grtz -x-
Oud 08-05-2003, 18:40
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
phensic schreef op 08-05-2003 @ 19:00:
Ik zit wel nog met een vraagske, men zegt dat bruin en volkoren brood goed is, aangezien er veel vezels inzitten en deze de spijsvertering vertragen en het hongergevoel langer stoppen. Maar langs de andere kant, wit brood, daar zitten waarschijnlijk veel minder calorieën in...
Wat neem ik nu het best? Om zo vlug mogelijk te vermageren.

Enneuh, N*A*Shezbaernon, je bent niet alleen hoor, ik zou ook liever niet meegaan naar de trouw van mijn neeft volgende maand, maar ik kan er echt niet onderuit...hellup, er gaat weer een overvloed aan eten zijn.
grtz -x-
Wel oppassen he, want je eet echt te weinig.

Wit brood bevat juist meer calorieen dan bruin/volkoren, omdat het 'witte' er aan van bloem afkomt (bloem = vermalen granen=zetmeel=koolhydraat), terwijl de andere broden veel hele granen bevatten die je niet zo goed kunt verteren.

Nogmaals, het gaat er niet om zo snel mogelijk te vermageren, ook al is het aantrekkelijk en moeilijk te weerstaan, het gaat er om BLIJVEND te vermageren. En dat gebeurt echt niet als je zo veel mogelijk je voedselinname beperkt en in no time heel veel afvalt. Want zo'n hongerdieet kun je niet voor altijd volhouden, en meteen wanneer je weer wat meer gaat eten, komen die kilo's even hard terug en misschien wel meer (het jojo-effect). Bovendien lok je door te weinig/onregelmatig te eten vreetbuien uit, en dat wil je denk ik ook niet echt hebben. Maar goed, dit weet je allemaal vast wel.

Ja, maar bij mij ligt het een beetje anders, want ik zou wel gaan, zonder er moeite mee hebben, maar het was weer mijn eetstoornis die de nageltjes heeft laten zien en daar baal ik gewoon ontzettend van.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 08-05-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 08-05-2003 @ 19:40:
Wel oppassen he, want je eet echt te weinig.
idd

De rest van je post is btw ook helemaal waar.
Oud 08-05-2003, 19:27
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2003 @ 20:03:
idd

De rest van je post is btw ook helemaal waar.
Pfieuw *weegt zweet van het voorhoofd af* ... en ik de hele tijd bang dat Leonoor op me af zou komen omdat ik ergens een grandioze denkfout heb gemaakt
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 08-05-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 08-05-2003 @ 20:27:
Pfieuw *weegt zweet van het voorhoofd af* ... en ik de hele tijd bang dat Leonoor op me af zou komen omdat ik ergens een grandioze denkfout heb gemaakt
Hoezo zou ik?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid genoeg eten??
annuuuh
50 15-08-2004 19:28
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #22
PardonMe
491 30-06-2004 12:45
Lichaam & Gezondheid Gezond dieet
Elmoo
2 04-04-2004 15:44
De Kantine Wie zit er nu....
Verwijderd
28 25-05-2003 14:15
Lichaam & Gezondheid Lijnen? Nee niet echt....
pinokio
11 11-05-2003 16:48
Lichaam & Gezondheid Heeft iemand tips over lijnen?
sweetchrissiej
11 11-05-2003 07:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.