Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2007, 10:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, het is er echt één.

Aangezien hier geloof ik een aantal ervaringsexperts op het gebied van blaasontsteking rondhupsen even een paar vraagjes:
  • Mag ik na de medicijnenkuur meteen weer zwemmen, of is het verstandiger een weekje te wachten als ik de kuur heb afgemaakt?
  • In de bijsluiter staat niets over zon en overgevoeligheid daarvoor, kan ik gewoon gaan zonnen?
  • Dat ik nu een blaasontsteking hebt, betekent dat dat ik in de toekomst ook gevoeliger zal zijn voor een dergelijke infectie of is de kans even groot als voorheen?
Alvast bedankt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:39
Verwijderd
Volgens mij kan je best weer gaan zwemmen, hetzelfde geldt voor zonnen.
En dat laatste weet ik niet. Volgens mij maakt het niet uit; als je nu maar zorgt dat de bacterien goed weg zijn. Als er een paar achter blijven, dan heb je het zo weer.

Dus zoveel heb je niet aan me
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:42
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik heb wel gehoord dat je er dan nu sneller weer één hebt. Ik kreeg er ooit een en kort daarop weer een lichte. Maar dat is alweer best lang geleden en ik heb er geen meer gekregen.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 25-04-2007 @ 14:42 :
Ik heb wel gehoord dat je er dan nu sneller weer één hebt. Ik kreeg er ooit een en kort daarop weer een lichte. Maar dat is alweer best lang geleden en ik heb er geen meer gekregen.
Dat vertelde mijn huisarts ook; als er bacterien achterblijven, dan kan je heel snel weer een blaasontsteking krijgen. Daarom góed zorgen dat ze echt weg zijn, nooit stoppen met een kuur wanneer de klachten over zijn; altijd de kuur uitzitten. En bij zelfmedicatie altijd tot een paar dagen nadat de klachten zijn verdwenen veel blijven drinken (cranberrysap of water icm cranberrycapsules, of iets anders met veel vit.C).
Ik had na m'n eerste blaasontsteking ook zo weer een nieuwe (echt binnen een maand ofzo), maar nu gaat 't al heel lang weer goed.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:47
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Met alleen heel veel water kan het ook over gaan, die cranberries hoeven net per se.

t is sowieso vervelend, dus ik hoop dat 't snel overgaat bij je
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 14:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben de eerste dag na mijn kuur voor blaasontsteking meteen weer zwemles gaan geven, geen problemen mee gehad.
Ik heb nu 1x blaasontsteking gehad (nu een half jaar geleden) en er tot nu toe verder nooit meer last van gehad, terwijl ik niets anders doe dan toen. Maar ik heb ook gehoord dat je er gevoeliger voor wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 14:43
Verwijderd
Zwemmen is geen probleem, zonnen ook niet als daarover niets in de bijsluiter staat.

Als je één keer een blaasontsteking hebt zegt dat niet zo veel over de kans dat je er nog een krijgt, want een blaasontsteking bij een seksueel actieve jonge vrouw is niet echt uitzonderlijk. Als je regelmatig een blaasontsteking krijgt betekent dat wel dat je blaas er gevoeliger voor is en als je er meerdere keren een gehad hebt kan je blaaswand iets beschadigd raken waardoor bacteriën er makkelijker aan hechten.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking..
Anoniem-mens
15 29-07-2010 12:59
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
ThunderShock
7 12-07-2010 22:56
Lichaam & Gezondheid terugkerende blaasontsteking
Straciatella*
17 18-05-2008 14:28
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
Fosca
4 28-02-2008 12:14
Lichaam & Gezondheid van blaasontsteking naar chronische blaasontsteking?
Verwijderd
15 05-12-2006 13:42
Lichaam & Gezondheid blaasontsteking
Verwijderd
22 29-07-2003 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.