Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 10:57
livj0r
livj0r is offline
Ik merk dat mijn lul na de seks raar gaat doen. Heb het nu al een aantal keer gehad. Een dag na het neuken beginnen er blaasjes te ontstaan op en rond m'n eikel. Heel vervelend, want dan begint er een 1-of-ander vervellingsproces wat wel een week duurt ofzo. Dus dat betekent een week dat ding met rust laten, voordatie weer helemaal hersteld is.

Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen en/of een oplossing voor dit probleem kan aanvoeren?

Het komt sowieso niet door de wrijving, aangezien ik het ook al een keer heb gehad terwijl we maar kort hadden geneukt.
Soa's zijn ook uit te sluiten aangezien wij elkaars eerste bedpartners zijn.
"Help, wat moet ik doen?!"
__________________
Dalen zijn ervoor om van de ene berg op de andere te komen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 11:15
Verwijderd
huisarts?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 11:17
Dropjojo
Dropjojo is offline
misschien dat dit het is:

http://www.geslachtsziekte.nl/conten..._genitalis.asp

kan ook ontstaan door niet-seksueel contact, bijvoorbeeld doordat je met iemand hebt gezoend ..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 11:25
livj0r
livj0r is offline
Ja, huisarts sowieso, maar wie weet zou het scholierenforum wel het antwoord brengen. Het is natuurlijk geen klein stapje om je blote jodokus te laten zien op z'n zwakst aan een vreemde (voor mij dan, ik weet best dat er genoeg stoere mannen zijn die daar schijt aan hebben)(daarnaast ben ik bang voor dat stokje in de plasbuis).

Maar ik denk niet dat het herpes is aangezien ik er NOOIT last van heb zonder seks. En bij de beschrijving van herpes staat juist niets over de symptomen na seks.
__________________
Dalen zijn ervoor om van de ene berg op de andere te komen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 11:30
Verwijderd
=> L&G.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 14:49
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik zou toch aan de huisarts vragen of het herpes is, het zou goed kunnen dat je je schwans in je broek mag houden.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 15:57
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Nou, droog em iig es af na "HET NEUKEN" zoals jij dat noemt... Dit kan ook al helpen... Dan kun je het vergelijken met rimpelvel wat je krijgt als je handen lang in't water zitten
maar ik denk dat het bij jou erger is, aangezien er een week overheen gaat! Mijn God, een week geen seks
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 18:48
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Je hebt het enkel na de seks? Dan raad ik je aan om na de seks steeds een douche te nemen want misschien ligt het aan te weinig hygiëne. Mijn vriend heeft ook zoiets. Een dag na de seks werd zijn voorhuid/eikel steeds rood, ging het jeuken en had hij soms afscheiding. Hij is ervoor naar verschillende dokters gegaan, maar die konden niets vinden. Ik had toen wat op internet gezocht en daar heb ik gevonden dat het misschien door een gebrek aan hygiëne kwam, dat de eikel dan ging ontsteken. Nu doucht hij elke keer na de seks en heeft hij er nooit meer last van gehad. Misschien ligt het bij jou hier ook aan? Het kan in ieder geval geen kwaad om te proberen...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 19:11
Q W E R T Y
Q W E R T Y is offline
vosje16, misschien is jouw vagina wel zo smerig, als het aan zijn hygiëne lag zou het vast niet alleen na de seks zijn.
Volgende keer gewoon de velletjes eraf trekken..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 20:13
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
vosje16, misschien is jouw vagina wel zo smerig, als het aan zijn hygiëne lag zou het vast niet alleen na de seks zijn.
Volgende keer gewoon de velletjes eraf trekken..
Dat is onzin. Seks is gewoon een heel vochtig gebeuren, dat heeft niets met schoon of niet schoon te maken. Als dat vocht opdroogt, duurt het wel even, en in die tijd kunnen zich genoeg bacteriën (die zich normaal gesproken altijd overal bevinden, dus daar is niks smerigs aan, mensen zijn gewoon niet steriel) vermenigvuldigen en bij jou irritaties en kleine ontstekinkjes veroorzaken.

Ik zou dus inderdaad eens proberen of je er geen last meer van hebt als je doucht na de seks.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 20:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ja, huisarts sowieso, maar wie weet zou het scholierenforum wel het antwoord brengen. Het is natuurlijk geen klein stapje om je blote jodokus te laten zien op z'n zwakst aan een vreemde (voor mij dan, ik weet best dat er genoeg stoere mannen zijn die daar schijt aan hebben)(daarnaast ben ik bang voor dat stokje in de plasbuis).

Pff, ouwehoer niet zo en ga gewoon naar de huisarts. En maak je niet druk, dat wattenstaafje verdwijnt er echt niet helemaal in hoor.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 07:19
Verwijderd
Sowieso wordt er tegenwoordig geen wattenstaafje meer in gepropt.
Een bloedtest is voldoende om alle gangbare soa's uit te sluiten. Dus niet zo whinen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 09:56
danny_orig
danny_orig is offline
Heb ik ook ooit gehad bij mijn vriendin. Is gewoon een schimmelinfectie bij haar. Even met jullie 2 naar de dokter dan krijg je beide een pilletje en is alles in orde.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 10:04
livj0r
livj0r is offline
Chilll. Had het ook al ergens gelezen op internet, officiele naam overgroei van de Candida-bacterie. Thnx voor de reacties, binnenkort naar de huisarts.
__________________
Dalen zijn ervoor om van de ene berg op de andere te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 21:15
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
vosje16, misschien is jouw vagina wel zo smerig, als het aan zijn hygiëne lag zou het vast niet alleen na de seks zijn.
Volgende keer gewoon de velletjes eraf trekken..
Nee hoor, komt eerder door ZIJN sperma Want als hij teveel masturbeert, heeft hij er ook last van...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 20:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
misschien dat dit het is:

http://www.geslachtsziekte.nl/conten..._genitalis.asp

kan ook ontstaan door niet-seksueel contact, bijvoorbeeld doordat je met iemand hebt gezoend ..
Je krijgt geen genitale herpes omdat je met iemand zoent hoor Wel als je orale seks hebt en die ander heeft een koortslip, dan kan het over gebracht worden naar vagina/penis. Het wandelt alleen niet vanzelf door het lichaam want het blijft gelokaliseerd in de zenuwbaan waar het door middel van slijmvlies op slijmvlies ooit is gekomen.

Ik zou even langs de dokter gaan. Het kan herpes zijn, het kan iets zijn waar ik nog nooit van gehoord heb, ik weet het niet.

Of Candida ook blaasjes veroorzaakt weet ik eigenlijk niet, volgens mij vooral roodheid en afscheiding. Als het het toch is is het iig zo verholpen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 21:30
Verwijderd
Citaat:
misschien dat dit het is:

http://www.geslachtsziekte.nl/conten..._genitalis.asp

kan ook ontstaan door niet-seksueel contact, bijvoorbeeld doordat je met iemand hebt gezoend ..
Dan zou hij wel anders piepen hoor Herpes Genitalis schijnt enorm veel pijn te doen..

Maar jongen, je lul aan de huisarts laten zien valt heus wel mee. Het is een heel andere situatie als een professioneel iemand er met een bepaalde reden naar kijkt, dan wanneer iemand anders dat doet. Het valt echt wel mee (en ja, dat zeg ik uit ervaring).

Dat gedoe met die wattenstaafjes in je plasbuis kan je ook omzeilen met een urinetest.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 16:36
foefighter
Avatar van foefighter
foefighter is offline
Citaat:
Sowieso wordt er tegenwoordig geen wattenstaafje meer in gepropt.
Een bloedtest is voldoende om alle gangbare soa's uit te sluiten. Dus niet zo whinen.
onzin
__________________
We uncover our heads and reveal our souls
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 00:28
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Chilll. Had het ook al ergens gelezen op internet, officiele naam overgroei van de Candida-bacterie. Thnx voor de reacties, binnenkort naar de huisarts.
Nouja, chill.. Een schimmelinfectie kan best hardnekkig zijn, als één van de twee het niet laat verhelpen of het slaat (bij een van de twee) niet aan, loop je elkaar toch steeds weer te besmetten. Maar goed, een diagnose is alvast beter dan helemaal niet weten waarom.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 10:12
Verwijderd
Citaat:
onzin
Het soa onderzoek

Het soa onderzoek bestaat uit een aantal onderdelen.
Het gesprek
Een soa onderzoek en/of hiv test bij de huisarts of in een soa centrum zal starten met een gesprek (anamnese) om jouw specifieke situatie in kaart te brengen. Op basis van dit gesprek wordt bepaald welk onderzoek nodig is. Drie scenario’s zijn denkbaar:

* Er is sprake van weinig risico, een beperkt soa onderzoek is voldoende;
* Er is sprake van risico op soa, een onderzoek op meerdere soa wordt gedaan;
* Er is sprake van risico, een test op hiv en een volledig soa onderzoek wordt gedaan.

Afhankelijk van je situatie kan afgeweken worden van een van deze scenario’s
Het onderzoek

Onderzoek op soa kan in de meeste gevallen worden gedaan met een urinemonster. Bij klachten zal de huisarts of verpleegkundige van het soa centrum je klachten willen bekijken en kan besloten worden dat een lichamelijk onderzoek nodig is. Voor meer informatie over lichamelijk onderzoek klik hier
Voor sommige soa wordt wat bloed afgenomen, dit zal dan meestal gecombineerd worden met een hiv-test.


Zoals ik al zei, voor alle gangbare soa's hoeven ze niet meer met een wattenstaafje in je urinebuis. Mocht je nou afscheiding uit je penis hebben, dan moet je wel een uitstijkje.

Lichamelijk onderzoek: uitstrijkjes

Soms is urine onderzoek niet voldoende om met zekerheid te kunnen vaststellen of iemand een soa heeft. Een uitstrijkje is dan nodig. Een uitstrijkje wordt gemaakt uit de penis, de vagina, de anus (bij anale seks) of de keel (bij orale seks).
Bij vrouwen wordt vocht van het slijmvlies van de baarmoedermond afgenomen. (Dit is een ander uitstrijkje dan het uitstrijkje op baarmoederhalskanker). Dat gebeurt met een metalen instrument: de eendenbek. De arts of verpleegkundige kan hiermee het slijmvlies van de baarmoedermond bereiken en de vagina bekijken. Bij mannen wordt alleen een uitstrijkje uit de plasbuis genomen als je afscheiding hebt of pijn bij het plassen. Dat uitstrijkje wordt onderzocht op gonorroe. De manier waarop het uitstrijkje voor gonorroe wordt afgenomen is niet pijnlijk.

Een uitstrijkje uit de anus gebeurt, bij zowel mannen als vrouwen, met een instrument dat een klein stukje in de anus wordt aangebracht (de proctoscoop). Met het instrument wordt een uitstrijkje afgenomen uit de anus en wordt de anus van binnen bekeken.
Herpes genitalis en genitale wratten zijn duidelijk aantoonbaar als de ziekte actief is, dus als er blaasjes/erosies of wratten op of rond de geslachtsdelen zitten. De arts kan de diagnose stellen door de wratten of blaasjes/erosies goed te bekijken. Als er sprake is van blaasjes of erosies op of rond de geslachtsdelen, kan de arts daaruit materiaal afnemen, om na te gaan of je herpes hebt.
Als er geen klachten of symptomen zijn die op herpes wijzen geeft een routine soa-onderzoek dus geen uitsluitsel op de vraag of je 'drager' bent van het herpes virus.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.