Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2012, 11:29
Verwijderd
Het verschilt ook nogal per persoon. Er zijn zeker wel mensen die elke dag moeten douchen en dan nóg binnen een dag alweer stinken, mensen die van nature erg veel zweten of een heel penetrante zweetgeur hebben of heel veel talg produceren. Maar er zijn inderdaad ook mensen die helemaal niet snel gaan stinken en ook niet snel vet haar krijgen, die hoeven echt niet dagelijks te douchen. Juist mensen die niet snel vet haar krijgen, zijn ook geneigd om een droge huid met eczeem te krijgen als ze dagelijks douchen.

Zelf douche ik vrijwel elke dag, omdat ik erg actief ben en daardoor wel veel zweet, en ook omdat ik douchen lekker vind.

Laatst gewijzigd op 10-08-2012 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 12:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik douche als het extreem warm is elke dag, of als ik gesport heb. Anders douche ik elke 2, 3 dagen. In de winter nog minder, omdat ik dan heel snel een droge huid heb en bovendien niet vies zweterig word. Dat heb ik altijd zo gedaan, en ik heb nog nooit negatieve reacties gehad op mijn hygiene. Ik hoor zelfs regelmatig dat ik altijd zo lekker ruik. Nou heb ik het voordeel dat ik sowieso helemaal niet snel zweet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 12:43
Verwijderd
Maar, naast het droge huid-argument, wat is voor jullie dan verder nog een reden om zo weinig te douchen?

Want in principe is het zo gebeurd als je je haar niet elke dag wast, en je voelt je lekker schoon en fris. Ik vind om de dag niet zo'n probleem, maar om de drie dagen.... dan voel je je toch muf?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 13:02
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Dat gemiep over dat zeep en warm water slecht voor de huid is...Wie gebruikt er nou zeep onder de douche, daar heb je douchegel voor die de huid niet uitdroogt.

En dan zou het warme water slecht zijn voor de huid? Nou, als je een droge huid hebt misschien, maar daar heb je cremepjes voor.

Ik douche het liefst 1 keer per etmaal, als ik me vies voel of om wakker te worden. En als ik niks te doen heb, om de dag. En dan boven de wasbak.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 13:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar, naast het droge huid-argument, wat is voor jullie dan verder nog een reden om zo weinig te douchen?

Want in principe is het zo gebeurd als je je haar niet elke dag wast, en je voelt je lekker schoon en fris. Ik vind om de dag niet zo'n probleem, maar om de drie dagen.... dan voel je je toch muf?
Water en stroom besparen, dat is beter voor het milieu en de portomonnee. Ik gebruik dan ook zo weinig mogelijk water als ik douche.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Maar, naast het droge huid-argument, wat is voor jullie dan verder nog een reden om zo weinig te douchen?

Want in principe is het zo gebeurd als je je haar niet elke dag wast, en je voelt je lekker schoon en fris. Ik vind om de dag niet zo'n probleem, maar om de drie dagen.... dan voel je je toch muf?
Mwah, je kunt toch prima een washandje onder je oksels en tussen je benen halen, in between days.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 14:29
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Elke ochtend, behalve als ik het huis niet uitga, dan eens in de 2 of 3 dagen omdat ik me dan vuil voel. Maar ik zweet veel, dus elke dag moet wel als ik me in het openbaar vertoon.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 14:41
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Maar, naast het droge huid-argument, wat is voor jullie dan verder nog een reden om zo weinig te douchen?

Want in principe is het zo gebeurd als je je haar niet elke dag wast, en je voelt je lekker schoon en fris. Ik vind om de dag niet zo'n probleem, maar om de drie dagen.... dan voel je je toch muf?
Ik doe er in principe een halfuur tot een uur over, met alle douche-related rituelen inbegrepen. 's Avonds kan ik niet douchen want de douche maakt redelijk veel lawaai en dan gaan de buren zeuren. Overdags heb ik wel wat beters doen.
Als ik me niet vies voel, mijn moeder niets zegt over ongewassen haar of zweetlucht, dan ga ik niet douchen. Ik vind het dan redelijk onnodig. Als ik wel bezweet raak of vies over mijn hele lichaam, of de hele dag in een auto/bus heb gezeten, ga ik wel douchen.
Ik was me 's ochtends wel gewoon, kleinschalig, met washandje en zeep even onder de oksels en over de rug.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 14:57
Verwijderd
Het is inderdaad waterverspilling als je twee keer per dag doucht, of als je elke dag er een uur onder staat. Waarom ik niet elke dag douche, is omdat ik het niet nodig vind, omdat ik geen zin heb om mijn haar steeds droog te föhnen en mijn hoofd buiten de straal houden vind ik irritant en omdat ik er gewoon geen zin in heb, ik vind afdrogen ook echt irritant. En door mijn dwangklachten heb ik ook nog een beetje moeite met douchen. Ik was me wel even snel met een washandje en trek schone kleren aan, tenzij ik ze maar één dag heb gedragen en er verder niks mee heb gedaan (uitgezonderd ondergoed).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Het is inderdaad waterverspilling als je twee keer per dag doucht, of als je elke dag er een uur onder staat. Waarom ik niet elke dag douche, is omdat ik het niet nodig vind, omdat ik geen zin heb om mijn haar steeds droog te föhnen en mijn hoofd buiten de straal houden vind ik irritant en omdat ik er gewoon geen zin in heb, ik vind afdrogen ook echt irritant. En door mijn dwangklachten heb ik ook nog een beetje moeite met douchen. Ik was me wel even snel met een washandje en trek schone kleren aan, tenzij ik ze maar één dag heb gedragen en er verder niks mee heb gedaan (uitgezonderd ondergoed).
Hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Hoe dan?
Ik had er veel rituelen bij, die ik soms nog eens heb. Dan duurt het voor mij dus langer en ik zie er dan ook heel erg tegen op.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Water en stroom besparen, dat is beter voor het milieu en de portomonnee. Ik gebruik dan ook zo weinig mogelijk water als ik douche.
Ach. Elke dag 5 minuten douchen, is dat zo'n aanslag op de portemonnee? Ik voel mezelf liever lekker fris.

Citaat:
Mwah, je kunt toch prima een washandje onder je oksels en tussen je benen halen, in between days.
Nah, dat vind ik echt helemaal niks. Voor mijn gevoel heeft dat totaal geen effect, en ik vind het veel makkelijker om even snel te douchen dan moeilijk te doen aan de wasbak.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Nah, dat vind ik echt helemaal niks. Voor mijn gevoel heeft dat totaal geen effect, en ik vind het veel makkelijker om even snel te douchen dan moeilijk te doen aan de wasbak.
Ik ben het geheel met je eens, persoonlijk gezien
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 21:16
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik doe er in principe een halfuur tot een uur over, met alle douche-related rituelen inbegrepen. 's Avonds kan ik niet douchen want de douche maakt redelijk veel lawaai en dan gaan de buren zeuren. Overdags heb ik wel wat beters doen.
Als ik me niet vies voel, mijn moeder niets zegt over ongewassen haar of zweetlucht, dan ga ik niet douchen. Ik vind het dan redelijk onnodig. Als ik wel bezweet raak of vies over mijn hele lichaam, of de hele dag in een auto/bus heb gezeten, ga ik wel douchen.
Ik was me 's ochtends wel gewoon, kleinschalig, met washandje en zeep even onder de oksels en over de rug.
Zo lang? Wat vreet jij allemaal uit in die douche?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 22:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ach. Elke dag 5 minuten douchen, is dat zo'n aanslag op de portemonnee? Ik voel mezelf liever lekker fris.



Nah, dat vind ik echt helemaal niks. Voor mijn gevoel heeft dat totaal geen effect, en ik vind het veel makkelijker om even snel te douchen dan moeilijk te doen aan de wasbak.
Als IEDEREEN ELKE DAG 5 minuten doucht, is dat misschien geen aanslag op de portomonnee maar wel op het milieu. En de meeste mensen douchen trouwens langer. Ik doe er ook een stuk meer dan 5 minuten over, maar ik zet de douche uit als ik met inshampooen of scrubben of zepen bezig ben.

Maar gedoe aan de wasbak vind ik ook niks, wordt je vloer alleen maar nat en vies van.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 22:32
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als IEDEREEN ELKE DAG 5 minuten doucht, is dat misschien geen aanslag op de portomonnee maar wel op het milieu.
Ach, milieu schmilieu. Er wordt elders in de wereld tig meer liter water verspild dan bij een enkele douche, denk maar aan de industriële sector. Ik vind het een beetje overtrokken om die paar keer niet te douchen, puur voor het milieu.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 22:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meh, ik vind het argument 'je moet niet zuinig doen want anderen verspillen meer' net zo'n kutargument als 'je moet iets opeten wat je niet lekker vindt want in Afrika hebben ze geen eten' of 'boeie dat je kat dood is mijn moeder is dood en ik huil toch ook niet' enzo.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 22:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Meh, ik vind het argument 'je moet niet zuinig doen want anderen verspillen meer' net zo'n kutargument als 'je moet iets opeten wat je niet lekker vindt want in Afrika hebben ze geen eten' of 'boeie dat je kat dood is mijn moeder is dood en ik huil toch ook niet' enzo.
Nee hoor, als je dezelfde analogie zou volgen krijg je 'je mag gerust eten weggooien, want het is maar een enkele kippenpoot' en 'je mag best janken om je dode kat, want iedereen jankt'.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 23:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nee hoor, als je dezelfde analogie zou volgen krijg je 'je mag gerust eten weggooien, want het is maar een enkele kippenpoot' en 'je mag best janken om je dode kat, want iedereen jankt'.
Nee, eten weggooien vind ik dus alleen okee als het niet meer eetbaar is. Je kunt het ook bewaren tot je wel honger hebt. En natuurlijk mag je janken om je kat, janken moet je gewoon doen als het nodig is. Net als met douchen. Als ik minder lang douche, en minder vaak, is het ook niet zo erg als ik met iets anders wat meer verbruik. Zoals dat ik een beetje veel elektrische apparatuur heb, wat ik zelf belachelijk vind.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 02:02
Verwijderd
Niet douchen voor het milieu :')
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 06:48
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Zo lang? Wat vreet jij allemaal uit in die douche?
Vraag ik me soms ook af
Even aclimatiseren, nadenken over het leven, beetje zingen en fluiten, mezelf even goed wassen en mijn haar wassen, voeten grondig wassen, nitteloos stilstaan, oren uitbaggeren, en dan is de douche lekker warm en de badkamer best wel koud , dan, als ik klaar ben met douchen, mezelf afdrogen, de wanden ontdoen van al het water, aankleden, raam open, (evt. Haar doen en scheren). Klaar!
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Niet douchen voor het milieu :')
Drinkwaterbesparing: waarom is het belangrijk om minder water te gebruiken?
Nederlanders en dus ook Nijmegenaren gebruiken steeds meer water. De inspanning die nodig is om iedereen genoeg schoon water te leveren wordt steeds groter en duurder. Maar de productie kan niet onbeperkt worden uitgebreid. Water zuiveren en transporteren kost bovendien energie en er zijn chemicaliën bij nodig. Om in de toekomst onze drinkwatervoorraad veilig te stellen voor het nageslacht dienen we zuinig om te springen met onze grondwatervoorraad.
Het is de bedoeling dat huishoudens in Nijmegen een half procent per jaar besparen. In 2020 is er dan 10% bespaard. Ook bedrijven worden gestimuleerd drinkwater te besparen en “ander water” in bedrijfsprocessen te gebruiken.


:')
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 10:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Niet douchen voor het milieu :')
Jij moet eens ophouden denigrerend te doen tegen/over mensen die iets doen wat ook maar een beetje afwijkt van jouw idee van "normaal", want daar ga jij nog veel meer mee te maken krijgen in je leven en het zou handig zijn als je daarmee om kunt gaan.

Verder:
Laat iedereen lekker doen wat hij of zij wil. Ik snap ook niet zo goed waarom er verantwoordingen afgelegd moeten worden. De een heeft een allergie, de ander haat het en weer een ander doet het voor het milieu. Nou en.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 10:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Drinkwaterbesparing: waarom is het belangrijk om minder water te gebruiken?
Nederlanders en dus ook Nijmegenaren gebruiken steeds meer water. De inspanning die nodig is om iedereen genoeg schoon water te leveren wordt steeds groter en duurder. Maar de productie kan niet onbeperkt worden uitgebreid. Water zuiveren en transporteren kost bovendien energie en er zijn chemicaliën bij nodig. Om in de toekomst onze drinkwatervoorraad veilig te stellen voor het nageslacht dienen we zuinig om te springen met onze grondwatervoorraad.
Het is de bedoeling dat huishoudens in Nijmegen een half procent per jaar besparen. In 2020 is er dan 10% bespaard. Ook bedrijven worden gestimuleerd drinkwater te besparen en “ander water” in bedrijfsprocessen te gebruiken.


:')
De hierna volgende post is geheel offtopic (dus ik maak nu lekker misbruik van mijn macht om de laatste offtopic post te maken en sommeer de rest om nu ontopic te gaan), maar waterverspilling en vervuiling is een serieus wereldwijd probleem. Daar kun je schamper over doen, maar dat we hier in Nederland vrij weinig van merken neemt niet weg dat het probleem niet bestaat.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 10:52
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik douche altijd voor ik naar m'n werk ga. Als ik vrij ben eens per 2 dagen. Ik heb een fles water naast de wc waar ik me na ieder bezoek mee spoel.
Douchen is altijd een beetje een dilemma dingetje, ik vind het heel fijn maar ik krijg er een ontzettend droge huid van.

Verder denk ik dat tythor zeth een infiltrant van het viva forum is.
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik douche altijd voor ik naar m'n werk ga. Als ik vrij ben eens per 2 dagen. Ik heb een fles water naast de wc waar ik me na ieder bezoek mee spoel.
Douchen is altijd een beetje een dilemma dingetje, ik vind het heel fijn maar ik krijg er een ontzettend droge huid van.

Verder denk ik dat tythor zeth een infiltrant van het viva forum is.
Fles water naast de wc waar je je mee spoelt?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 13:39
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Fles water naast de wc waar je je mee spoelt?
Ja, mijn kut en alles... Of dacht je dat ik die fles over mijn hoofd leegkieperde als ik naar de wc was geweest? Blijft het lekker fris van allemaal. Als ik een piemel had zou ik hem even onder de kraan steken, maar dat gaat een beetje lastig als je een meisje bent. Voor een bidet heb ik geen ruimte.
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 14:48
kim berge
Avatar van kim berge
kim berge is offline
elke dag of ik moet een hele week geen douche of zo iets in de buurt hebben dan pas na een week dat is met de scouting wel zo dat we minstens 1 keer gaan zwemmen omdat ik ander onder een ijsdouche moet daar heb ik geen zin in of het is zo primitief dat er zelfs geen wc is
__________________
ik ben niet anders ik denk anders en ik pas leestekens niet erg goed toe omdat ik het zelf niet zie in een tekst
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Verder denk ik dat tythor zeth een infiltrant van het viva forum is.

Plan B jongens, plan B! ABORT

Citaat:
Jij moet eens ophouden denigrerend te doen tegen/over mensen die iets doen wat ook maar een beetje afwijkt van jouw idee van "normaal", want daar ga jij nog veel meer mee te maken krijgen in je leven en het zou handig zijn als je daarmee om kunt gaan.
Er zit een verschil in wat ik op het forum post en hoe ik mij in het dagelijks leven gedraag. Je zult het je vast niet kunnen voorstellen, maar in het dagelijks leven relativeer ik behoorlijk . Het is echter ontzettend leuk om mensen hier een beetje uit de tent te lokken, vooral omdat men er altijd op ingaat.

Laatst gewijzigd op 12-08-2012 om 13:42. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 18:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, mijn kut en alles... Of dacht je dat ik die fles over mijn hoofd leegkieperde als ik naar de wc was geweest? Blijft het lekker fris van allemaal. Als ik een piemel had zou ik hem even onder de kraan steken, maar dat gaat een beetje lastig als je een meisje bent. Voor een bidet heb ik geen ruimte.
Ik zag dat wel voor me ja, dat je je even doucht
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 18:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Er zit een verschil in wat ik op het forum post en hoe ik mij in het dagelijks leven gedraag. Je zult het je vast niet kunnen voorstellen, maar in het dagelijks leven relativeer ik behoorlijk . Het is echter ontzettend leuk om mensen hier een beetje uit de kast te lokken, vooral omdat men er altijd op ingaat.
Het nadeel is dat je op die manier wel een enorm negatief imago kweekt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 19:02
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:

Plan B jongens, plan B! ABORT


Er zit een verschil in wat ik op het forum post en hoe ik mij in het dagelijks leven gedraag. Je zult het je vast niet kunnen voorstellen, maar in het dagelijks leven relativeer ik behoorlijk . Het is echter ontzettend leuk om mensen hier een beetje uit de kast te lokken, vooral omdat men er altijd op ingaat.
Off topic: Het is mensen "uit de tent lokken" en "op de kast jagen"
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Het nadeel is dat je op die manier wel een enorm negatief imago kweekt.
Dat kun je wel zeggen ja.

Citaat:
Off topic: Het is mensen "uit de tent lokken" en "op de kast jagen"
Haha Dat moest dus tent zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 03:03
Verwijderd
Citaat:
Het is echter ontzettend leuk om mensen hier een beetje uit de kast te lokken, vooral omdat men er altijd op ingaat.
Je zult ze de kost moeten geven die toch écht zo denken. En je probeert het nu wel een beetje af te zwakken met "uit de kast lokken"[sic] maar I'm not buying it.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 09:16
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Meestal twee keer per dag. Ik word goed wakker van een frisse douche, en slaap lekkerder nadat ik gedoucht heb.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 09:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Verder denk ik dat tythor zeth een infiltrant van het viva forum is.


Ik ben het eens met fizzle. Het zou echt een hoop schelen in het waterverbruik als iedereen om de dag en een minuut minder zou douchen en een beter milieu begint bij jezelf en zo
Het hangt trouwens ook wel van de douche af hoe fijn het is om te douchen, ik doe er bij mijn douche altijd eeuwig over (ja, lekker zonde van het water inderdaad) om een temperatuur te vinden waarbij ik niet verschroei of bevries.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 08:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wat een discussie zeg. Mensen met ernstige eczeem achtige dingen krijgen zelfs het advies om 1 keer per week te douchen en dan nog zo koud en kort mogelijk en absoluut zonder ook maar enige vorm van zeep (of dat nu douchegel, zeep of wat dan ook is). Water alleen al droogt behoorlijk uit.
Ik heb die mensen nooit vies gevonden (andere mensen wel hoor, op zo'n SEH krijg je echt vanalles binnen) en ik geloof dus ook niet zo in een stelregel die voor iedereen moet gelden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 09:12
schaapje2702
Avatar van schaapje2702
schaapje2702 is offline
jij moet gewoon heel onzeker over jezelf zijn dat je de mening van anderen vraagt!!! en dit dan ook nog als reactie plaatst,

iedereen is uniek, heeft zo zijn eigen normen en waarden dus laat die personen dan ook gewoon zijn hoe zij willen dat ze zijn... daar is niks mis mee!!!

ik zelf om de dag.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 13:51
Verwijderd
Maar je gaat wel dagelijjks naar de wc voor een grote en/of kleine behoefte.
En je dan één keer in de twee, drie dagen douchen lijkt me niet zo fris?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:19
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Maar je gaat wel dagelijjks naar de wc voor een grote en/of kleine behoefte.
En je dan één keer in de twee, drie dagen douchen lijkt me niet zo fris?
Nogmaals, we hebben het hier uitsluitend over douchen; daar hoort (plaatselijk) wassen dus niet bij.

Het lijkt wel alsof jij denkt dat mensen die niet dagelijks douchen standaard rondlopen met resten poep en pies in hun broek, of zo.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar je gaat wel dagelijjks naar de wc voor een grote en/of kleine behoefte.
En je dan één keer in de twee, drie dagen douchen lijkt me niet zo fris?
Veeg jij je niet af ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Veeg jij je niet af ofzo?
Ja tuurlijk wel, maar na 3 dagen niet douchen is het niet fris daar, voor en achterkant.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:41
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Ik douche altijd om de 2-3 dagen en af en toe 2 dagen achter elkaar een half uur of 3 kwartier lang.
(Waarbij ik me met zingen, fluiten, nadenken, zitten, gek doen vermaak ong. als wat DAH zei).
Ben niet zo een actief persoon verder, zweet niet veel, en ik ga douchen na iets actiefs te hebben gedaan of voor/na speciale gelegenheden. Niet meteen tho, vaak gewoon in de avond. Dat komt vaak het best uit. Je mag me vies noemen maar neej ik denk er normaliter niet aan me onderbroek om de dag te verschonen, is mij nooit aangewend/geleerd of zo. Ik veeg me reet en zelfs me geslachtsdeel na me behoefte te hebben gedaan, en als ik het vind stinken/me vies voel/me haar vet voelt of jeukt dan ga ik douchen. Ik heb een tijdje om de dag gedoucht en toen ik dat deed kreeg ik een vet rare uitslag op me armen/benen die jeukte als de tering, tot ik weer om de 2-3 dagen ging douchen. Sindsdien heb ik er géén last meer van.

Ik heb wel smetvrees op handen gebied als ik thuis ben, dus was ik me handen konstant.
Het is wel erg overdreven 2x per dag te douchen dan moet je wel heel erg smetvrees hebben of vies van jezelf zijn, daar vind ik Vowel gelijk bij hebben. En om het normaal te noemen om de dag te douchen is al helemaal niet zo, dat verschilt per persoon. Er zijn genoeg mensen die het net zo min doen als de meeste forumbazen hier zeggen te doen, en die zijn verder prima hygiënisch en stinken niet. En al stink je wel, er is altijd nog deo.
Soms als ik bij iemand logeer of ergens ben waar niet de douchen valt douche ik wel eens langer als 3 dagen niet. En vroeger toen ik 8 was of zo heb ik een keer 3 weken niet gedoucht of zo, maar toen was ik gewoon onwetend over het feit dat dat onhygiënisch is.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.

Laatst gewijzigd op 13-08-2012 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ja tuurlijk wel, maar na 3 dagen niet douchen is het niet fris daar, voor en achterkant.
Zonder te douchen kun je je daar ook prima wassen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Zonder te douchen kun je je daar ook prima wassen.
Dan kun je net zo goed ff snel onder dedouche springen, kost net zo veel tijd.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:33
Verwijderd
Nee, dat kost niet net zo veel tijd. Douchen kost voor mij veel meer tijd dan even snel wassen. En dat zal voor meer mensen zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 15:36
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Nee, dat kost niet net zo veel tijd. Douchen kost voor mij veel meer tijd dan even snel wassen. En dat zal voor meer mensen zo zijn.
Bij mij ook ja. Wassen zou iets van 1-2 minuten zijn en douchen mondt vaak uit in 'oh dit water is zo warm en de rest van de wereld is wreed en koud en nog héél even' en dan duurt het uiteindelijk best lang + de kans dat mijn haar nat wordt is een stuk groter en dat droogt weer langzamer.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 16:53
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
' Ik vind het altijd wel makkelijk ben je gelijk van je ochtendkapsel af .
^ dit dus
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 17:09
Verwijderd
Drie weken niet douchen vind ik dan wel weer onhygiënisch, vooral als je je gewoon onder de mensen bevindt. Ik heb ook eens een tijdje niet gedoucht, maar ik kwam mijn kamer niet uit, en ik sliep de halve dag, dus veel tijd om te douchen was er ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Drie weken niet douchen vind ik dan wel weer onhygiënisch, vooral als je je gewoon onder de mensen bevindt. Ik heb ook eens een tijdje niet gedoucht, maar ik kwam mijn kamer niet uit, en ik sliep de halve dag, dus veel tijd om te douchen was er ook niet echt.
Drie weken niet douchen is echt niet normaal! Dan zul je zeker stinken. Bah!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Naakt douchen na voetballen
daanf2
8 02-06-2014 17:06
Lichaam & Gezondheid Hoevaak douchen jullie per week?
Missy1234567890
500 09-09-2006 23:00
De Kantine Moeten jullie op school na de gymles douchen?
BananaSplit
67 05-01-2006 11:34
Lichaam & Gezondheid Jeuk na douchen
teirg
26 03-10-2004 02:37
Verhalen & Gedichten [Stukje] Douchen met de vijand
juliettebinoche
8 30-11-2003 16:56
Algemene schoolzaken Douchen na gym?
peaceflower
75 18-05-2003 13:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.