Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Welk schoolvak (taal) vind jij het leukst?
Nederlands 0 0%
Engels 7 70.00%
Duits 0 0%
Spaans 0 0%
Frans 2 20.00%
Latijn 0 0%
Grieks 1 10.00%
Fries 0 0%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2017, 16:30
Mark@2004
Mark@2004 is offline
Op school krijg je te maken met talen. Welke taal ligt aan de school. Sommige vinden talen verschrikkelijk en anderen vinden het een eitje. Mijn vraag aan jullie is welke taal die je krijgt op school vind je het leukst? Ik vind Engels het leukst, omdat het een veelgebruikte taal is en voor mij makkelijk te leren is. De stomste taal die ik krijg is Frans, maar dat ligt dan wel aan de docent. Hij kan eigenlijk alleen maar Frans en geen Nederlands. Verder krijg ik ook nog Duits en Spaans.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2017, 16:37
Verwijderd
Welke talen er aangeboden worden ligt niet helemaal aan de school. Zo moeten er op athenea en gymnasia maar liefst een zestal talen aangeboden worden, waarvan er twee niet meer gesproken worden.

Ik vond ze allemaal even leuk behalve Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2017, 16:47
Mark@2004
Mark@2004 is offline
Nederlands is vooral heel saai. Ik heb eigenlijk met alle talen die ik krijg/kreeg het gevoel gehad dat het leuker gemaakt kon worden. Vooral Nederlands en Frans vind ik hele stomme vakken. Duits is ok. Spaans is lastig en Engels makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 18:22
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik vind Nederlands heel saai. Duits vind ik makkelijker dan Frans, maar Frans vind ik een mooiere taal.
De Duits leraar die ik afgelopen 3 jaar gehad heb had een hele ouderwetse en saaie manier van lesgeven. Mijn Frans docent geeft heel gezellig en goed les. Engels vind ik ook best saai, maar dat komt omdat ik het te makkelijk vindt.
Ik ben het eens met Mark@2004, ze kunnen de vakken een stuk leuker maken om te leren!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 19:23
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Leukste Latijn, makkelijkste Engels. Duits haat ik
Met citaat reageren
Oud 27-08-2017, 00:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik was altijd heel slecht in Duits, omdat ik simpelweg niet zo goed was in woordjes stampen en de meeste overhoringen bestonden uit woordjes en zinnetjes. In de bovenbouw werd lezen, kijken en luisteren belangrijker, en daar was ik verrassend goed in. Mijn Duits lerares in die tijd was ook een schat van een mens, die oprecht sip was als ik weer een 4 haalde, en apentrots toen ik voor mijn mondeling een 8.3 wist te halen. Uiteindelijk heb ik Duits met best een goed cijfer afgesloten en vond ik het ook geen verschrikkelijk vak meer. Eerlijk gezegd vond ik de literatuurgeschiedenis over WW2 en de koude oorlog razend interessant!

Engels vond ik uit persoonlijke interesse boeiend, maar de kwaliteit van het onderwijs viel zo tegen dat ik vooral bijgeleerd heb van de woordjestoetsen en de boeken die ik vrijwillig las, en niet van de lessen.

Nederlands vond ik soms geweldig (als we een verhaal mochten schrijven of een boekbespreking moesten geven), grammatica en zinsontleden vond ik niet zo boeiend. Literatuur boeide me niet zo, lezen was prima maar in geschiedenis was ik simpelweg niet zo geďnteresseerd
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2017, 09:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben gek op talen en vond alle talen superleuk. Vooral het ontleden en analyseren van literatuur en gedichten vond ik heerlijk. Ik ben goed in Nederlandse grammatica, de Duitse is ingewikkelder en heb ik nog steeds niet helemaal onder de knie hoewel ik vloeiend Duits spreek. Frans is schattig, ik wil het wel beter leren. Verder hadden wij helaas geen talen, ik wilde graag Russisch volgen maar er was toen te weinig animo en de klas ging niet door.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2017, 08:01
Verwijderd
Ik vond denk ik Nederlands het leukst, omdat ik graag lees en literatuur interessant vind. Grammatica en dergelijke gingen mij gemakkelijk af en ook schrijfopdrachten haalde ik altijd goede punten voor zonder mijn best te doen. Dus waarschijnlijk meteen ook de gemakkelijkste taal. Engels geldt ongeveer hetzelfde voor, beide talen nooit ook maar één seconde het idee gehad dat ik er mijn best voor moest doen om hoge punten te halen. Frans vond ik mooi en haalde ik ook hoge punten voor, maar daar moest ik soms wel tijd in steken. Duits was wisselend, meestal ook wel goede punten met moeite doen, maar de literatuur was vaak oersaai. Behalve als we Kafka lazen. Ik heb dat nog, eigenlijk vind ik van Duitstalige schrijvers alleen oorlogsboeken interessant en Kafka. Staat wel tegenover dat toen ik Erlkönig van Goethe voor het eerst las, bijna moest huilen, zo mooi vond ik het

Latijn vond ik de taal zelf niet zo boeiend maar de geschiedenis fantastisch. Grieks idem. Allebei ook talen waar je (relatief) veel moeite in moet steken.

Kortom ik vind alle talen leuk
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 06:44
Verwijderd
Duits vond ik verschrikkelijk. Ik kwam niet weg met de naamvallen en had moeite met de schrijfwijze van woorden. Maar ik zette me ook niet echt in, want de docent was saai.

Frans vond ik wel leuk. We hadden ook een docent die van elke les een feestje maakte en varierend les gaf.

Nederlands was oke. Het literatuur werkstuk in de bovenbouw vond ik leuk om te doen

Engels was 3 jaar veel woorden en grammatica stampen. Maar de lessen werden afgewisseld met interessante filmpjes of leesteksten. En in het laatste jaar waren er geen boeken meer, maar tijdschriften met artikelen in verschillende moeilijkheidsgraden. Er waren ook opdrachten bij. Dit was hoger niveau engels dan de lesboeken en ook herl boeiend. Hier heb ik veel uit geleerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gymnasia
Kimberley001
8 30-10-2014 18:39
Studeren voor studenten in Leiden
poetjepuk
7 14-10-2008 14:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
Algemene schoolzaken vragen lijst voor ckv
naam ingebruik
34 24-05-2006 15:12
Verhalen & Gedichten WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid!
xineof
231 22-01-2006 15:10
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 16:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.