Oud 02-11-2009, 17:40
-Ruben-
-Ruben- is offline
Zoals de TT al luidt. Ik wil vanaf het dieptepunt mijzelf gaan opwerken. Ik zal even snel schetsen van hoe en wat. Basisschool was ik lastig en vervelend, kon wel goed meekomen, maar mijn gedrag vormde een dusdanige barrière om een fatsoenlijke middenkader opleiding te volgen. Voortgezet onderwijs liep ik ook tegen allerlei strubbelingen aan, ik ga ze hier niet expliciet beschrijven aangezien het niet relevant is. Nu ben ik op een punt aangekomen dat ik van mezelf zeg dat ik meer kan en moet. Maar nu zit ik op het MBO, dat is voor mij de cue om heel (lees:HEEL) erg hard te gaan leren en uit deze vicieuze cirkel te komen waar ik al veel te lang in zit. De eerste stappen heb ik al gemaakt: afspraak bij de vavo. Nu wil ik ook mijn eigen vaardigheden opvijzelen zodat ik daar beslagen ten ijs kom als ik daar begin. Nederlands wiskunde etc, hebben jullie daar suggesties voor?

Enkele triviale zaken.

VMBO-basis diploma
Straks MBO 2, (die kan ik in een jaar halen, maar als ik januari al mag beginnen met de vavo dan heb ik dat diploma niet.
IQ (ook niet belangrijk ) testmijniq.nl zegt 120, maar ik denk dat het wel minder is Ik weet niet als zo'n iq test op waarheid berust.

Mijn vraag. Wat kan ik het beste doen op de vavo? TL of Havo? Ik wil wel, maar ik moet het ook kunnen, havo kan altijd later nog Met welke vakken kan ik het beste beginnen om goed voor de dag te komen, zodat ik niet vastloop?

Waar kan ik naar de vavo (omgeving Zwolle) en kan ik halverwege het jaar instromen?

Verdere dingen die niet vermeldt staan kan je gewoon vragen.

Alvast dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2009, 19:08
Verwijderd
120 is in elk geval bovengemiddeld, dus maak je niet druk. En vanaf 130 ben je hoogbegaafd. Maar de meeste iq testen zijn niet heel betrouwbaar, het beste kun je dit bij een psycholoog laten doen.

Ik zou naar het vavo gaan, via MBO 2 is je weg alleen maar langer gok ik.
Vraag me af of je met de Basis diploma meteen naar de havo kunt. Wat mij betreft kun je het proberen, maar bedenk wel dat het een stuk pittiger is dan VMBO. Niets doen is er niet bij. Misschien kun je beter gewoon met TL beginnen, dan is de stap minder groot.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 19:51
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik zou ook naar de vavo gaan.
ik zit zelf ook op de vavo (breda) ik heb daar zelf havo in 1 jaar gedaan, en doe nu vwo in 1 jaar.
ik zou proberen om te beginnen met 4 havo en 5 havo apart zeg maar, dus in 2 jaar.
bij ons stroom er niemand halverwege het jaar in. (mischien kan dat op andere scholen wel, dat weet ik niet)
en daar kunnen ze ook wel een beetje inschatten waar je het beste kan starten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het algemene vavo-topic
Tink*
125 14-09-2019 02:49
Werk, Geld & Recht Vavo deeltijd volgen
Nasarya
2 21-05-2014 13:35
Studeren Het VAVO
Roerbakei
6 14-05-2010 23:52
Studeren Vavo
Ewmeizepl
3 19-01-2010 09:58
Algemene schoolzaken VAVO vraag
mavuba
14 03-07-2008 09:14
Werk, Geld & Recht SOS red de VAVO
Verwijderd
8 10-04-2004 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.