Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2010, 16:27
Verwijderd
Dagkaarten of 4 uur geldig kaarten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2010, 17:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, ik lees net op www.ns.nl dat NS geen wegwerp chipkaarten aanbied maar wellicht dat dat in de toekomst als de chipkaart het enige vervoermiddel is nog wel komt. Dat zie je nu bijvoorbeeld ook bij de RET.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 19:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Na enig overleg is besloten hier een permanent topic van te maken, omdat er toch veel mensen met vragen zijn over de OV-chipkaart

In dit topic beperken we het wel tot 'reizigersvragen' over het gebruik ervan, en niet over het beleid en dergelijke rondom de kaart. Als je daarover wilt discussiëren staat het je natuurlijk vrij een ander topic aan te maken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 19:32
Verwijderd
Dankje KIET

Ik weet echt alles van deze kaart.. en het lijkt me leuk als iedereen gewoon hier zijn vragen stelt..zodat ik iedereen kan helpen zijn of haar problemen op te lossen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 20:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kun je saldo ook weer van je chipkaart afboeken?

Bijvoorbeeld: ik zet 25 euro op mijn NS kaart en maak een reis van 4 euro. Na die reis heb ik nog 21 euro en haal ik mijn 20 euro 'borg' er weer af. Kan dat?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 21:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de RET kan het (ook met een niet-RET kaart lijkt me) maar alleen met een persoonlijke kaart. Je betaalt dan wel 2,50 administratiekosten en je moet een saldo van minimaal vijf euro op je kaart hebben staan. Bij een anonieme OV-chipkaart kan het alleen als je kaart defect is.

Meer informatie daarover vind je hier. Sowieso vind ik de website van de RET wel fijn in chipkaart info omdat zij er al langer ervaring mee hebben
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Kun je saldo ook weer van je chipkaart afboeken?

Bijvoorbeeld: ik zet 25 euro op mijn NS kaart en maak een reis van 4 euro. Na die reis heb ik nog 21 euro en haal ik mijn 20 euro 'borg' er weer af. Kan dat?
Ja dat kan
Als je naar een servicebalie van ns gaat kan je vragen om restutie van je kaart. Dan halen ze het saldo gewoon weer van je kaart af en krijg je het contact in je handen. Behalve als je Automatisch Opladen gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 17:23
Verwijderd
Zo vandaag weer een infostand gehad. Ik merk heel veel dat mensen vragen hebben over het borgsaldo over de Ov-Chipkaart en hoe je deze kaart moet opladen. Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie bij mij terecht !
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 16:57
Verwijderd
Hoi!
Ik heb mijn oude voordeelurenkaart onder het stof vandaan geplozen, omdat ik dacht dat ik daar ooit een roze ov-chip-symbool op had zien staan.
Dat heb ik dus allemaal geactiveerd enzo en ik ben er zondagavond mee gaan reizen (vorige week dus).

Eerst van bushalte A naar bushalte B
Een half uur na het uitchecken bij bushalte B, ben ik daar ook weer opgestapt, terug naar bushalte A.

Bij mijn transactieoverzicht op de site van de ov-chipkaart staat echter alleen de reis van halte A naar halte B.

Later die avond ben ik van metrostation A naar metrostation B gegaan.

Deze reis staat zelfs helemaal niet op mijn transactieoverzicht.

Donderdag ben ik met de trein van A naar B gegaan en daarna met de bus van B naar C.

Deze twee reizen staan wel gewoon op mijn transactieoverzicht.

Als ik de prijzen van alle reizen in het transactieoverzicht bij elkaar optel, kom ik iets van 2,45 tekort op mijn saldo.
De 2 reizen die niet op mijn transactieoverzicht staan, zijn dus wel gewoon van mijn kaart afgeschreven.

Weet iemand of dit een foutje is en als ik bij zo'n oplaadpunt een bonnetje uit laat printen, (ik heb tenminste begrepen dat dit kan?) deze transacties er wel bij staan?

Ik moet ze nl wel hebben, ik moet ze nl declareren bij mijn werkgever.
En nou is het niet zo'n hoog bedrag, ik zal het wel overleven, maar hé, als ik het terug kan krijgen, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 17:14
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De informatie op Mijn OV-chipkaart (op internet) loopt soms wat achter. Vaak verschijnen de reizen nog wel, maar duurt het alleen even. Als je een bonnetje uit laat printen van de laatste tien transacties, dan wordt die informatie van je OV-chipkaart gehaald en daar zullen de reizen dus wel op te zien zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 11:29
Verwijderd
Het is dus wel normaal dat het meer dan een week duurt voordat ze op het transactieoverzicht staan?

Nouja, als ze maar op dat bonnetje staan

Dankjewel voor je antwoord!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 12:11
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Ooit duurde het juist minstens een week voor je de transacties terugzag. Inmiddels zou die termijn teruggebracht moeten zijn naar een paar dagen, maar dat blijft afhankelijk van het vervoerbedrijf; dat moet de gegevens aanleveren. Zelf kijk ik af en toe eens en staat het er redelijk snel op, maar een paar weken terug ontbrak er nog een transactie die later wel is toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 16:07
daanpiek
daanpiek is offline
ik heb vanmorgen mijn ov chipcard gekregen,
toen heb ik hem geactiveerd bij de service van NS.
en die man zei dat ik op de site van ov chipcard moest kiezen of ik met de trein 1e of 2e klas wil. maar waar op de site moet dat?
weet iemand dat?
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 18:32
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Waarschijnlijk ben je op zoek naar deze pagina. Ik begrijp alleen niet wat men dan gedaan heeft aan de balie, want ik dacht dat de procedure was dat je eerst op die internetpagina reizen op saldo aanvraagt, waarna je het bij een kaartautomaat kunt ophalen/activeren.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 19:25
ganralph
ganralph is offline
Kreeg vandaag "error 77" bij het uitchecken in een Connexxion-bus. Wie weet wat dit betekent? Er is vorige week een nieuwe abo opgeladen, dus kan het daar iets mee te maken hebben?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 01:23
Verwijderd
Citaat:
Kreeg vandaag "error 77" bij het uitchecken in een Connexxion-bus. Wie weet wat dit betekent? Er is vorige week een nieuwe abo opgeladen, dus kan het daar iets mee te maken hebben?
error 77 heeft te maken met je kaart..het zou een defect of een beschadiging kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 09:17
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Hoi!
Ik heb mijn oude voordeelurenkaart onder het stof vandaan geplozen, omdat ik dacht dat ik daar ooit een roze ov-chip-symbool op had zien staan.
Dat heb ik dus allemaal geactiveerd enzo en ik ben er zondagavond mee gaan reizen (vorige week dus).

Eerst van bushalte A naar bushalte B
Een half uur na het uitchecken bij bushalte B, ben ik daar ook weer opgestapt, terug naar bushalte A.

Bij mijn transactieoverzicht op de site van de ov-chipkaart staat echter alleen de reis van halte A naar halte B.
Voorheen kon je binnen een gestelde tijd weer terug op dezelfde strippen. Dat lijkt mij hier ook het geval, dus als een (gratis) retourtje? Ik weet alleen niet of ze dat dan ook in je overzicht vermelden of niet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 15:10
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De OV-chipkaart kent bij reizen op saldo alleen enkele reizen. Reis je van A naar B en daarna weer van B naar A, dan betaal je beide ritten. Je kunt niet binnen een gestelde tijd gratis weer terugreizen. Wel betaal je, als je binnen 35 minuten na het uitchecken bij B weer incheckt, niet opnieuw het basistarief van 78 cent, omdat dit als overstap telt. Alle ritten zouden in het overzicht vermeld moeten worden; als student reis ik doordeweeks gratis, en ook die ritten verschijnen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Voorheen kon je binnen een gestelde tijd weer terug op dezelfde strippen. Dat lijkt mij hier ook het geval, dus als een (gratis) retourtje? Ik weet alleen niet of ze dat dan ook in je overzicht vermelden of niet.
Ja, ik denk dat het zoiets is. Al is het dan eerder dat het instaptarief niet opnieuw berekend is, en geen instaptarief = geen melding in het overzicht.
Want ik mis iets van 4 euro in het overzicht en dat zou denk ik inderdaad ongeveer neerkomen op het retourtje zonder instaptarief + de metro.

De metro (en ook het retourtje) staat trouwens nog steeds niet in mijn overzicht.
En dat bonnetje printen kan alleen op een NS station, niet bij een oplaadpunt.
En laat nou net mijn station geen NS station zijn...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 10:23
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Hoe kan ik 2 keer inchecken met mijn OV chipcard?

(lees: reizen met meerdere personen, en voor mezelf + andere dus inchecken) -->net zoals twee keer strippen stempelen.

Is het juist, dat als ik een geldig vervoersmiddel heb (gestempelde strippenkaart, treinkaartje o.i.d.), ik iemand op mijn OV chipcard mee mag laten reizen omdat daar bijv. nog tegoed op staat?
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 10:27
Verwijderd
Dat kan niet. Er kan maar 1 persoon per keer op de OV chipkaart reizen. Je kunt dus niet, zoals met de strippenkaart ook voor de ander betalen.

Wat je tweede vraag betreft:
Dat hangt van je kaart af. Wanneer je een persoonsgebonden kaart hebt, zoals een studenten ov-chipkaart of een ns-jaarabonnement, dan mag dat niet. Heb je een anonieme kaart, dan mag dat natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 12:37
daphnealbers
daphnealbers is offline
hallo allemaal!

Ik heb een vraag dit is de eerste keer dat ik een ov chipkaart krijg
deze heb ik al een tijdje geleden binnengekregen
maar ik ben helemaal vergeten te activeren wat moet ik nu doen??

groetjes daphne
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 16:12
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Alsnog activeren. Het reisproduct blijft voor je klaarstaan zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zie www.studentenov-chipkaart.nl voor meer informatie.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:45
Laszlo12
Laszlo12 is offline
Heb vorige week OV chipkaart besteld (persoonlijk) en heb daarbij "Automatisch opladen" tijdens het bestellen via de site al aangevinkt, met een oplaad bedrag van 10 € als hij onder de 5€ valt, nu heb ik eergisteren de kaart binnengekregen met zon brief en zon folder, ik vroeg me af , kan ik de kaart nu gewoon gebruiken zonder wat te doen of moet ik hem nog Activeren of dergelijks?? Zoja, waar?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 19:40
Laszlo12
Laszlo12 is offline
Heb vorige week OV personlijke chipkaart besteld , via het internet besteld en heb de optie automatisch opladen aangeklikt, heb de kaart eergisteren binnengekregen met post, kan ik die nu gebruiken of moet ik hem nog op een of andere manier activeren?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je hem wil gebruiken moet je het automatisch opwaarderen ophalen bij een ophaalautomaat. Dat zijn bijvoorbeeld die gele dingen die in de Albert Heijn en Primera staan of de ophaalautomaten op een metrostation. Bij NS-kaartautomaten kan het niet. Je kan er dan ook al wat geld opzetten als je dat wil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 06:49
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
> Verkeer en Vervoer.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 19:55
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
En aan de rest van het OV-chipkaart topic geplakt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 13:13
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Heb je nou 7 jaar recht op een OV-Chipkaart?
Dat is namelijk wat ik te horen heb gekregen weet niet of dit correct is?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 13:53
Verwijderd
Als je student bent wel ja, tenzij de plannen van het kabinet er door komen, dan verandert dat. Op dit moment echter heb je 7 jaar recht op OV.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 14:57
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Oke.

Want was namelijk langs DUO geweest en die hadden tegen mij gezegt dat ik en Stufi zou houden en OV kaart zou houden.

Toen kwam ik er via via achter dat je stufi maar 4 jaar is en dat je OV 7 jaar is als je student bent dan=]

dankjewel voor je reactie btw=D
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je na die vier jaar stufi je OV-kaart wel wil houden moet je wel een nul-lening aanvragen anders heb je er geen recht op (en het gaat dan wel af van het aantal maanden dat je nadat je recht op een basisbeurs beeindigd is nog recht hebt op alleen lenen).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 08:15
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Ja dat wist ik=]

Ik wist alleen niet hoelang je OV kaart nu mocht houden, want er werd mij eerst 10 jaar verteld maar het is dus 7 jaar=]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 21:54
Dakoedam
Avatar van Dakoedam
Dakoedam is offline
Als iemand hier toevallig verlopen OV chipkaarten heeft liggen, zou ik deze dan mogen overnemen, overkopen of ruilen voor mijn openbaar vervoer verzameling?

Verlopen OV studentenkaarten, oude openbaar vervoer abonnementen en andere openbaar vervoer pasjes zijn ook welkom.

Mijn emailadres is happysinas@yahoo.com

Ik hoor het wel en alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 19:40
Verwijderd
Ik heb nu een OV-chipkaart met voordeelurenabbonement in huis. Kan ik hier nu meteen me gaan reizen, nadat ik er saldo op heb gezet of moet ik eerst iets anders doen?
En wat moet je doen als je via een via-station wil reizen? Als je bijvoorbeeld van Den Bosch naar Enschede via Utrecht Centraal wil, moet je dan iets doen in Utrecht? Of kun je gewoon in Den Bosch inchecken en in Enschede uitchecken? En als je van Utrecht naar Groningen wil, maar je wil in Zwolle voor twee uurtjes uitstappen, moet je dan in Zwolle uit- en inchecken? Of kun je gewoon in Utrecht inchecken, in Zwolle uitstappen, na twee uur weer instappen en dan pas in Groningen uitchecken?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 20:02
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
En als je van Utrecht naar Groningen wil, maar je wil in Zwolle voor twee uurtjes uitstappen, moet je dan in Zwolle uit- en inchecken? Of kun je gewoon in Utrecht inchecken, in Zwolle uitstappen, na twee uur weer instappen en dan pas in Groningen uitchecken?
Volgens mij moet je bij het uitstappen uitchecken voordat je iets in Zwolle gaat doen. En als je dan weer in gaat stappen dan check je weer in.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu een OV-chipkaart met voordeelurenabbonement in huis. Kan ik hier nu meteen me gaan reizen, nadat ik er saldo op heb gezet of moet ik eerst iets anders doen?
En wat moet je doen als je via een via-station wil reizen? Als je bijvoorbeeld van Den Bosch naar Enschede via Utrecht Centraal wil, moet je dan iets doen in Utrecht? Of kun je gewoon in Den Bosch inchecken en in Enschede uitchecken? En als je van Utrecht naar Groningen wil, maar je wil in Zwolle voor twee uurtjes uitstappen, moet je dan in Zwolle uit- en inchecken? Of kun je gewoon in Utrecht inchecken, in Zwolle uitstappen, na twee uur weer instappen en dan pas in Groningen uitchecken?
Hoe dat gaan met via-stations snap ik idd ook niet. Ik reis vaak van Maastricht naar Enschede via Utrecht (dan kom je ook door Den Bosch), ik heb nog nooit in Utrecht uit- en weer ingecheckt...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Hoe dat gaan met via-stations snap ik idd ook niet. Ik reis vaak van Maastricht naar Enschede via Utrecht (dan kom je ook door Den Bosch), ik heb nog nooit in Utrecht uit- en weer ingecheckt...
En er is ook nog nooit iets van gezegd door iemand? Dan ga ik het ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 14:28
Verwijderd
Citaat:
En er is ook nog nooit iets van gezegd door iemand? Dan ga ik het ook niet doen.
Nee, nog nooit iets over gezegd, ben regelmatig gecontroleerd.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hoe dat gaan met via-stations snap ik idd ook niet. Ik reis vaak van Maastricht naar Enschede via Utrecht (dan kom je ook door Den Bosch), ik heb nog nooit in Utrecht uit- en weer ingecheckt...
maar de snelste route van enschede-maastricht is toch ook gewoon over utrecht? dan is het niet echt via
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
maar de snelste route van enschede-maastricht is toch ook gewoon over utrecht? dan is het niet echt via
Dat is waar, vroeger stond er nog een route via Nijmegen in de routeplanner, die was sneller (maar nu niet meer).
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Hoe dat gaan met via-stations snap ik idd ook niet. Ik reis vaak van Maastricht naar Enschede via Utrecht (dan kom je ook door Den Bosch), ik heb nog nooit in Utrecht uit- en weer ingecheckt...
Dat hoeft ook niet. Je moet alleen uitchecken op het moment dat je de trein verlaat om bijv. even wat te eten of drinken ergens (zeg in Utrecht in jouw voorbeeld) en dan pas een paar uur later weer verder reist.
Ten minste, dat is wat de NS graag wil dat je doet. Je kunt natuurlijk ook gewoon pas in M'tricht of Enschede (afhankelijk van reisrichting) weer uitchecken, dat is namelijk goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij moet je bij het uitstappen uitchecken voordat je iets in Zwolle gaat doen. En als je dan weer in gaat stappen dan check je weer in.
Nee dat hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 15:42
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Nee dat hoeft niet.
En waarom hoeft dit dan niet? Ben wel nieuwsgierig
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 01:40
Verwijderd
Citaat:
En waarom hoeft dit dan niet? Ben wel nieuwsgierig
Omdat de AVR gelden. Je mag je reis op ieder gewenst moment onderbreken tenzij je een reserveringsverplichting hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Omdat de AVR gelden. Je mag je reis op ieder gewenst moment onderbreken tenzij je een reserveringsverplichting hebt.
Ah, makes sense
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 20:52
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb een OV-shitkaart met voordeelurenabonnement en automatisch opladen geactiveerd via de NS. Ik reisde ook alleen met de trein met die ov chipkaart want in Groningen had Qbuzz nog geen chipdingesautomaten in de bussen.

Nu schijnen ze die vanaf vandaag wel te hebben, moet ik nu ook nog ergens automatisch opladen activeren voor de bus of doet ie dat automatisch omdat ik al een keer voor de trein heb geregeld?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een OV-shitkaart met voordeelurenabonnement en automatisch opladen geactiveerd via de NS. Ik reisde ook alleen met de trein met die ov chipkaart want in Groningen had Qbuzz nog geen chipdingesautomaten in de bussen.

Nu schijnen ze die vanaf vandaag wel te hebben, moet ik nu ook nog ergens automatisch opladen activeren voor de bus of doet ie dat automatisch omdat ik al een keer voor de trein heb geregeld?
Dat automatisch opladen heb je toch via www.ov-chipkaart.nl aangevraagd? Zo ja; dan werkt dat gewoon voor alle vervoeders, dus ook voor Qbuzz. Volgens mij kun je niet specifiek alleen voor de NS automatisch opwaarderen en gaat dat altijd via www.ov-chipkaart.nl . (Als ik op de site van de NS zoek naar automatisch opladen, dan word ik ook automatisch doorgestuurd naar www.ov-chipaart.nl , dus volgens mij klopt dat zo.)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 16:36
Justtme
Justtme is offline
Hallootjes!
Ik had een vraagje.. of nouja, eigenlijk m'n ouders maar ach, doe ik het maar he
Eind dit jaar word ik 18, en zou ik in principe recht hebben op een OV kaart.
Alleen zit ik nog steeds op het voortgezet onderwijs op dat moment(6VWO).
Heb ik dan nogsteeds recht op een kaart, of geld het echt alleen als je een HBO/WO opleiding doet?

Thank you very much!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 18:47
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Hierboven,
volgens mij niet, ik dacht dat je die nl kreeg met je studiefinanciering en die krijg je volgens mij niet als je nog op de middelbare zit.

OT: weet iemand wanneer de strippenkaart nou definitief afgeschaft wordt in zuid-oost brabant?
er gaan zoveel van die verhalen dat ik het niet meer weet.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.