Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2013, 19:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik wil al langere tijd een extra gitaar kopen (ik gebruik nu een klassieke gitaar: Stagg C547~N). Aangezien ik vooral akkoorden speel wil ik graag een akoestische western gitaar (stalen snaren, dat klinkt stukken mooier omdat dat echt bedoelt is voor mijn manier van spelen). Één probleem, ik heb echt helemaal geen verstand van gitaren!

Welke merken zijn aan te raden? Welke merken kan ik beter vermijden? Waar moet ik op letten bij de aanschaf?

Mijn budget is ongeveer €200,- (iets daarboven voor een betere gitaar mag ook, maar aangezien ik niet super muzikaal ben -ik vind het leuk, maar ik zal er nooit heel goed in worden- vind ik het zonde om er super veel aan uit te geven). Zou ik daarvoor een beetje behoorlijke gitaar kunnen vinden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2013, 19:55
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Voor €200 moet je een behoorlijke gitaar kunnen kopen. Ik ga er van uit dat je naar een winkel gaat en hem niet online koopt? Bij de meer bekende merken als Gibson en Fender zit je wel goed al zullen die meer modellen boven dan onder de 200 hebben. Maar sluit andere merken (zoals Stagg wat je nu hebt) niet uit want die maken ook goed spul. Je kunt alvast een beetje gaan rondneuzen bv bij www.feedback.nl. Die hebben meerdere winkels in het land. En (maar dat hoef ik jou wss niet te zeggen) je oren hebben het laatste woord! Succes.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 20:18
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Stagg is echt een budget merk, ga je voor gibson of fender dan betaal je sowieso meer voor het merk!
Je hebt genoeg andere merken die qua prijs kwaliteit wat meer bij elkaar liggen.

Washburn WD65N
Adam Black S-5
Cort Earth 100

Die gitaren liggen binnen je budget, en zijn naar mijn mening goede gitaren.
Maarja, we kunnen natuurlijk een lijst met allerlei gitaren neerzetten, maar ik raad je aan gewoon naar een muziekwinkel te gaan, en daar wat gitaren uit te proberen.
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 17:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Thanks! Ik ga binnenkort toch maar even langs bij de lokale muziekwinkel, even kijken/ horen welke merken die verkopen enzo.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 19:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
200 is erg weinig geld voor een muziekinstrument. Maar als je sowieso naar een muziekwinkel en niet naar een bouwer gaat, dan moet sowieso al niet veel gaan uitgeven. Laat je daar een beetje adviseren en kijk inderdaad vooral welk instrument jij fijn vindt, dat is veel belangrijker dan wat wij erover zeggen of wat volgens het internet of de man in de muziekwinkel goed is. Het is belangrijk dat hij niet zomaar uit elkaar valt, maar jij bepaalt of de halsdikte lekker is, of de klank mooi is, of de fretten dikker of juist minder dik zouden moeten zijn, of je de kleur mooi vindt etc.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
200 is erg weinig geld voor een muziekinstrument. Maar als je sowieso naar een muziekwinkel en niet naar een bouwer gaat, dan moet sowieso al niet veel gaan uitgeven.
Ik ben zelf niet heel erg muzikaal (ik vind het leuk en ik doe het graag, maar ik heb weinig talent) dus ik hoef/ wil ook geen super duur instrument. Dan vind ik het toch een beetje zonde om er heel veel geld aan uit te geven zegmaar.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 21:01
eefiepeefie
Avatar van eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Heej
dit is een goed bedrag voor wat je met je gitaar wil gaan doen.
Maar pas op met somige muziekwinkels...
Ga erheen vraag wat ze jou voor due tweehondert euro te bieden hebben.
Koop niet gelijk!! Ga naar feedback.com (zoals al eerder is gezegt)
Zoek naar wat info over de gitaar. Is hij goed? Prijs-kwaliteit?
Probeer ookal in de winkel eventjes de gitaar uit.
Vind je het geluid mooi? (belangrijk!)


Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 22:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dank jullie wel voor alle tips. De muziekwinkel waar ik altijd naar toe ga (voor nieuwe snaren, stem apparaat, capo en mijn "oude" gitaar was ook daar gekocht door mijn ouders) geeft altijd wel goed advies. Betrouwbare winkel, alle mensen die ik ken gaan ook naar die winkel voor goedde muziekinstrumenten en accessoires, dus daar kan ik wel veilig een keertje gaan kijken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 09:08
Verwijderd
Post een foto van de gitaar als je hem hebt gekocht. Gewoon op je bed ofzoiets of in je handen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 13:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Oké zal ik doen (kan nog wel een paar weken duren... )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 20:03
Thijmenn
Avatar van Thijmenn
Thijmenn is offline
Vooral afgaan op wat lekker speelt / mooi klinkt. Zelf heb ik een Grand Suziki waar ik heel erg tevreden mee ben, alleen weet ik niet of die nog te koop zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 19:49
Verwijderd
Vandaag was ik in een paar muziekwinkels. Even natuurlijk piano gespeeld. Toen een paar gitaren en het klonk heel goed! Niet dat ik kan spelen, maar ik doel op het feit dat het aanspelen van de snaren niet metalic klonk. Dat kreeg ik namelijk wel bij een elektrische gitaar van iemand en toen kon ik gelijk even geen gitaar meer zien. Maar die akoustische = wow.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 20:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar die akoustische = wow.
Mooi is dat hè?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Mooi is dat hè?
Genau, alleen jammer dat die 300 euro kost, lol.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 21:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Genau, alleen jammer dat die 300 euro kost, lol.
Mijn moeder heeft besloten dat ik de akoestische gitaar als cadeau krijg wanneer ik slaag. En daarmee wordt mijn budget ook gelijk een stukje ruimer Het duurt nog een paar maandjes, maar ik denk wel dat het het wachten waard is!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-05-2013, 19:15
dwildkev
Avatar van dwildkev
dwildkev is offline
HUDSON HD1CE STANDARD DELUXE NATURAL

Deze heb ik, wel een supergitaar vind ik persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 18:08
Eric1994
Eric1994 is offline
Washburn heeft hele mooie gitaren.Heb er zelf ook een.
Met stalen snaren.
een echte budgettopper
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 15:44
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb zo'n ding van een totaal onbekend merk (Hudson), waar nauwelijks iets over te vinden is, maar die wel heel goed klinkt (niet duur ook).
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Welke akoestische gitaar kopen?
Admire
3 03-01-2017 15:06
Muziek Akoestische gitaar kopen
Verwijderd
10 06-10-2010 18:18
Muziek heb ik een amp nodig voor akoestisch-elektrisch gitaar?
Psycholord
4 26-02-2008 22:20
Muziek Gitaar 2e hands kopen?
levi's
11 01-03-2005 18:56
Muziek Een akoestische gitaar kopen.
Joris
21 12-06-2003 14:12
Muziek akoestische gitaar? klassieke gitaar?
Kleurboek
13 05-08-2002 21:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.