Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2013, 19:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik wil al langere tijd een extra gitaar kopen (ik gebruik nu een klassieke gitaar: Stagg C547~N). Aangezien ik vooral akkoorden speel wil ik graag een akoestische western gitaar (stalen snaren, dat klinkt stukken mooier omdat dat echt bedoelt is voor mijn manier van spelen). Één probleem, ik heb echt helemaal geen verstand van gitaren!

Welke merken zijn aan te raden? Welke merken kan ik beter vermijden? Waar moet ik op letten bij de aanschaf?

Mijn budget is ongeveer €200,- (iets daarboven voor een betere gitaar mag ook, maar aangezien ik niet super muzikaal ben -ik vind het leuk, maar ik zal er nooit heel goed in worden- vind ik het zonde om er super veel aan uit te geven). Zou ik daarvoor een beetje behoorlijke gitaar kunnen vinden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2013, 19:55
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Voor €200 moet je een behoorlijke gitaar kunnen kopen. Ik ga er van uit dat je naar een winkel gaat en hem niet online koopt? Bij de meer bekende merken als Gibson en Fender zit je wel goed al zullen die meer modellen boven dan onder de 200 hebben. Maar sluit andere merken (zoals Stagg wat je nu hebt) niet uit want die maken ook goed spul. Je kunt alvast een beetje gaan rondneuzen bv bij www.feedback.nl. Die hebben meerdere winkels in het land. En (maar dat hoef ik jou wss niet te zeggen) je oren hebben het laatste woord! Succes.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 20:18
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Stagg is echt een budget merk, ga je voor gibson of fender dan betaal je sowieso meer voor het merk!