Oud 09-04-2015, 22:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb er veel over gelezen en ondanks dat de diagnose niet officieel is, heeft een van mijn katten last van epilepsie, of in ieder geval epileptische aanvallen.
Hij is nu bijna 7 maanden oud en de aanvallen begonnen toen hij ongeveer 3 of 4 maanden oud was. Hij is ook echt een klein hummeltje gebleven en er werd mij aangeraden te wachten met castreren tot hij was groter was geworden.

Een tijd geleden heb ik een bloedonderzoek laten doen en daaruit bleek dat er waarschijnlijk een parasiet voor problemen zorgde. Normaal zorgt die parasiet (die vaak in de baarmoeder al binnendringt en waar niks aan te doen is qua voorkomen) voor ademhalingsproblemen en dergelijke, maar omdat dat het enige was dat uit het bloed kwam, hebben allebei mijn katten een antibioticakuur van 3 weken gehad.
Daarna had hij nog steeds aanvallen en heeft mijn DA hem anti-epilepsie medicatie gegeven, hij kreeg toen 1/8 pil per dag. Dat bleek niet genoeg te zijn, dus moest ik overstappen op 2x 1/8 pil per dag.

Het ging een tijdje goed en we hadden afgesproken dat hij na 4 weken zonder aanval terug mocht naar 1/8 pil per dag en dat moest ik dan aanhouden tot na zijn castratie.
Na 2 weken (de tijd die de medicatie nodig heeft om (uit) te werken) kreeg hij weer een aanval (en waarschijnlijk nog 1 een dag eerder, maar toen was ik niet thuis, er lag wel een grote plas in de kamer en dat hebben ze nog nooit expres gedaan).
Hij zit nu weer een week op 2x 1/8 pil per dag.

Ik ga ervan uit dat het (primaire) epilepsie is. Ik wil alleen niet dat hij de rest van zijn leven chemische troep hoeft te slikken, tenzij er echt geen alternatief is. En dat is gelijk mijn vraag: heeft iemand ervaring met homeopathische middelen tegen epilepsie? Dat kan ik dan voorleggen aan mijn DA. Ik ga er sowieso naar vragen, maar ervaringen vind ik toch ook prettig.
Overigens ben ik ook blij met middelen die niet per se bij katten werken, ik kan middelen die bij mensen werken ook uitzoeken en voorleggen bij mijn DA.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2015, 15:23
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Verreweg de meeste diergeneesmiddelen zijn dezelfde als die mensen gebruiken, alleen aangepast aan dieren (vooral qua dosering/hulpmiddelen). Off-label use (gebruik van geneesmiddelen die niet voor het desbetreffende dier geregistreerd zijn) wordt ook al toegepast in de dierenartsenpraktijken, maar daar is weer aparte wetgeving voor.

Ik sta zelf heel sceptisch tegenover gebruik van homeopathische middelen, vanwege het feit dat het bewezen is dat het niet werkt. En vooral bij serieuze aandoeningen als epilepsie zou ik het er niet op wagen.
Regulieren dierengeneesmiddelen zijn zo goed getest dat ze veilig te gebruiken zijn. Natuurlijk wordt er altijd naar de laagst mogelijke dosering gezocht, want waarom zou je meer medicijnen in een dier stoppen dan nodig is? Zolang je beest niet zichtbaar last heeft van eventuele bijwerkingen, zou ik het dier gewoon de medicatie blijven geven de de dierenarts je voorschrijft. Ik weet bij welke dierenarts je zit, en ik weet ook dat ze daar niet rotzooien met medicatie.

Overigens zou ik deze hele kwestie sowieso aan je dierenarts voorleggen, zoals je ook al van plan was.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2015, 16:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het is meer dat ik gelezen heb dat de medicatie slecht is voor de organen, met name de lever. Dat zie je niet zo aan de buitenkant. Daar maak ik me gewoon een beetje zorgen om.

Ik was er vandaag even om de medicatie op te halen, maar zij zei ook dat er naar haar weten niks natuurlijks was en dat ze de dosering zo laag mogelijk hielden. Ze zei dat hij al flink gegroeid was en nog steeds op dezelfde dosering zat en dat dat al een goed teken was, want dan had hij niet meer nodig zolang het goed gaat.

Ze zei er trouwens ook bij dat hij er nog overheen kan groeien én dat zijn castratie voor een andere hormoonhuishouding gaat zorgen en hij er dan ook vanaf kan zijn. Overigens staat die castratie gepland op 4 mei, want dan heb ik vakantie, dus daarna wordt het weer experimenteren met minder tot geen medicatie en hopelijk zit hij niet de rest van zijn leven met deze aandoening.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2015, 17:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is vrijwel alle medicatie belastend voor je lever omdat die het af moet breken en zorgen dat je het weer uitscheidt dus homeopathische wellicht ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.