Oud 29-05-2017, 22:35
Verwijderd
Hey,
Ik heb een autistisch zusje van 12 jaar. Ik weet al best lang dat ze dat is. Ik ben al naar veel cursusen geweest om er mee om te gaan. Alsnog vind ik het moeilijk om met haar om te gaan. Ze heeft voor mijn gevoel nooit medelijden met mij, en als ik vraag of ze wil stoppen met iets (bijv ergens op tikken), stopt ze niet. En als ik bij haar "iritant" doe stop ik meteen omdat ze anders boos wordt. Ik heb geen idee meer hoe ik met haar om moet gaan. Heel graag tips!! Help me plzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2017, 23:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Negeren en relativeren. Lastig, maar sommige dingen kan je nu eenmaal niet veranderen. Dat ze weinig inlevingsvermogen heeft bijvoorbeeld, dat is geen onwil, maar gewoon iets wat voor haar niet natuurlijk is. Daar kan je van balen (en terecht), of je kunt volgende keer met iemand anders praten of minder van haar verwachten. Mijn vader heeft een autistische stoornis, en ook al os dat geen meisje van 12 en heeft hij er als 50+er inmiddels best goed mee om leren gaan, sommige dingen blijven lastig. Hij ziet bijvoorbeeld niet snel dat ik me verdrietig of boos voel, of dat zijn gedrag soms voor stress zorgt bij mij. Heel lastig, maar wel iets waar ik steeds beter mee om leer gaan. Geduld hebben, duidelijk communiceren en verwachtingen bespreken en soms ook gewoon niet te veel verwachten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-06-2017, 22:34
xVandaag
xVandaag is offline
Citaat:
Hey,
Ik heb een autistisch zusje van 12 jaar. Ik weet al best lang dat ze dat is. Ik ben al naar veel cursusen geweest om er mee om te gaan. Alsnog vind ik het moeilijk om met haar om te gaan. Ze heeft voor mijn gevoel nooit medelijden met mij, en als ik vraag of ze wil stoppen met iets (bijv ergens op tikken), stopt ze niet. En als ik bij haar "iritant" doe stop ik meteen omdat ze anders boos wordt. Ik heb geen idee meer hoe ik met haar om moet gaan. Heel graag tips!! Help me plzz
Ik ben autistisch. Wat voor vorm van autistisch heeft ze? Ik PDD denos ik kan heel druk zijn maar ook weer heel rustig! Soms heel snel boos maar ook weer niet. Autisten vinden het heel moeilijk om gevoel van een andere te weten (te zien aan gezicht zeg maar) dat heb ik ook das gwn heel moeilijk! Maar ze hebben wel medelijden als het weten alleen het lijkt van niet maar is wel zo alleen weten niet wat we er mee moeten doen zeg maar.
Das voor autisten nou heel lastig/frustrerend! En dat ze niet stopt met iets is ook gwn normaal dat is altijd bij zusjes of broertjes! XD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar kwam jij kort geleden pas achter?
Tink*
500 04-05-2010 22:51
Psychologie hoe ga je om met hoogbegaafde mensen?
~
249 20-05-2005 07:28
Lichaam & Gezondheid chronisch ziek
-bambi-
225 19-03-2005 14:37
De Kantine Toevallig!
Verwijderd
82 05-03-2005 17:22
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic! #5!!!
Daantje_0705
500 02-06-2004 23:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.