Oud 15-03-2017, 16:45
xXFallenAngelXx
xXFallenAngelXx is offline
Ik heb bij levensbeschouwing opdrachten moeten maken over hindoeïsme maar omdat ik zelf ook Indo ben (half Indonesisch eigenlijk Indisch dus ) wil ik eigenlijk ook met dit geloof mee doen omdat ik het zelf voor me eigen ook belangrijk vind dat ik een geloof moet hebben die bij mijn cultuur past mijn moeder is zelf niet gelovig mijn vader wel maar hij is rooms-katholiek net als de rest van mijn vaders familie maar wat moet je doen als je hindoeïsme wilt en moet zijn en zijn er nog meer speciale dingen die ik moet weten ??
X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2017, 17:49
MightyDuck#1
Avatar van MightyDuck#1
MightyDuck#1 is offline
Een geloof 'wil' je niet zomaar omdat je vind dat het moet. Ik ben zelf christen en dat was ik voor 2 jaar geleden ook niet. Ik had er toen totaal geen behoefte aan, maar ik werd aangeraakt door het geloof, dat gebeurde bij mij gewoon en dat was zeker niet omdat ik het toen perse wilde. Tuurlijk kun je ervoor kiezen om je er in te verdiepen omdat je interesse ervoor hebt, maar ik denk niet dat er zoiets bestaat als "laat ik maar meedoen met dat ene geloof omdat ik vind dat het moet en omdat iedereen van mijn cultuur dat geloof ook heeft". Je moet er uiteindelijk wel vanuit je hart in geloven.

Over het Hindoeïsme weet ik verder niet heel veel en daar heb ik ook niet veel over te zeggen omdat in mijn geloof het als afgoderij gezien wordt. Hand 17:29 "Wij zijn dus uit God voortgekomen en moeten niet denken dat wij Hem kunnen uitbeelden in goud, zilver of steen. God is niet te vangen in een kunstwerk of de verbeelding van een mens".

Toch wens ik je succes en hoop ik dat je uiteindelijk het geloof zult vinden waar je je vreugde in kunt vinden en waar je je gelukkig bij voelt ook vanuit je hart
__________________
Hold your sister for the crazy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Godsdienst naar keuze
merels
51 14-10-2004 17:38
Levensbeschouwing & Filosofie Wat betekent voor jou 'gelovig zijn'?
Jasmijn.
18 27-05-2004 19:46
Levensbeschouwing & Filosofie Belangrijkste kenmerken van hindoeistische goden?
goesmala
18 03-06-2002 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.