Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 15:57
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Het is een heel lang verhaal, maar ik zal het even in het kort vertellen.

Ik ben/was verliefd op een leraar bij mij op school. Hij weet het en heeft er nog met mij over gepraat (dat was vorig jaar mei). Sinds dien deed hij heel aardig en hetw as net alsof er niks aan de hand was. Maar ik kon hem maar niet vergeten en heb hem begin februari een mailtje gestuurd. Dit had ik natuurlijk nooit mogen doen en ik heb daar nu ook heeeel veel spijt van. De leraar heeft al met mijn mentor gepraat en met de afdelingsdirecteur. IK weet pas sinds eind april dat de leraar dus boos op mij en hij ontwijkt mij dus ook. Als hij me ziet keert hij me de rug toe. Hij is niet meer mijn leraar, dat was hij vorig schooljaar.

Ik vind het dus helemaal niet leuk! Ik ben bang dat hij me gaat negeren totdat ik van school af ben (ik hoop over een jaar). Maar ik wil het zo graag oplossen, maar dat gaat dus niet! Ik voel me heel schuldig en ik heb het gevoel dat er nog een paar leraren een afkeer tegen mij hebben gekregen vanwege de fout die ik heb gemaakt.

Wat moet ik nu?! Ik wet het echt niet meer! Ik raakt er echt gestresst van en elke keer als ik hem weer zie, voel ik me zo schuldig. Help me a.j.b!!!!!!!

En dan heb ik ook nog een vriedin die me vandaag heeft gebeld en zei dat ze niet op school kwam, omdat ze even alleen wou zijn. Haar moeder is kwaad op haar, omdat ze iets zou heben gedaan wat haar leven zou kunnen hebben gekost. Ik weet het verder ook niet, maar bij het idee dat ik mijn aller beste vriendin kwijt raak, ik wordt daar heel verdiretig van. Wat als er wel wat was gebeurd???

Nou, ik hoop dat iemand me een tip kan even ofzo, want ik weet het niet meer!

mira_love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 16:00
Verwijderd
hey,
vervelend allemaal. kan je niet is met je mentor of afdelingsdirecteur praten? zeggen dat je het op wil lossen en of ze je kunnen helpen? zij weten immers al wat er is gebeurt dus dat is miss makkelijker.
verder weet ik het eig niet.
succes iig
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:08
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
ja, ik heb het al een paar keer met mn menot over gepraat, maar zij zegt dat ik het gewoon uit mijn hoofd moet zetten. Ze heeft me ook verboden om ook maar in de buurt van de leraar te komen, dus zeggen dat het me spijt is geen optie. Onze afdelingsdirectuer is niet echt geliefd bij ons op school, hij is heel streng, dus of dat een optie is weet ik ook niet. IK denk er nog even over na! Bedankt voor je reactie! Ik vind het fijn als er een paar mensen zijn die een beetje met je meeleven!

mira_love
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik vind hem meer op L&R passen, dus daar verplaats ik hem even naartoe.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:18
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Oke:

punt 1: wat stond er dan in godsnaam in dat mailtje dat er voorheen over gepraat kon worden en het nu ineens boosheid opriep?

punt 2: zet die leraar alsjeblieft uit je hoofd, als je even nuchter nadenkt weet je zelf ook wel dat dat niet gaat werken, dus zoek een andere jongen van je eigen leeftijd waar je je liefde aan kan geven die het ook wil en mag ontvangen. Makkelijk gezegd, maar meer kan je niet doen.

punt 3: als je het vervelend vind dat ie boos op je is en dat niet begrijpt, stuur nog maar een mail waarin je duidelijk zegt dat dit niet je bedoeling was geweest en er niet bepaald vrolijker van wordt. Je weet dat het niets kan worden en dat ook hebt geaccepteerd en verder gaat met je leven, maar wel verlangt dat jullie normaal met elkaar om kunnen gaan.

punt 4: die vriendin van jou: daar kan je in dit stadium niets aan doen, als zij het wil vertellen dan vertelt ze het wel, je kunt haar niet op de voet volgen, kan zomaar zijn dat ze morgen onder een auto komt en daar kan jij dan niets aan doen, dus heeft het ook even geen zin om je daar druk om te maken. Er is niets gebeurd, ze leeft nog en is in goede gezondheid, niets aan de hand dus. Concentreer jij je nou eerst maar even op jezelf.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:25
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
praat gewoon eens met die leraar.
en als hij je dan ook negeert.
zeg je gewoon ik vind je heus niet lekker hoor.
dat denk je toch.
wel doen bij hem alleen, anders kom jij wel heel frustrerend over.
9 van de 10 keer heb je een gesprek.
en dan vraag je gewoon waarom hij zo raar tegen je doet en bla bla bla.
en dat jij je er niet prettig bij voelt en dat je het je spijt van dat mailtje en dat je weet dat je die beter niet had kunnen sturen.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:27
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
wat ik in het mailtje had gezet:
Ik dat even sorry wou zeggen dat ik nog steeds niet over hem eens was, maar dat ik het porbeer te vergeten en dat ik zeker weet dat er nog andere jongens voor mij zijn. Niet van: ik vindt je leuk of ik houd van je of dat soort dingen.

ik zou best nog een mailtje kunnen sturen , maar als ik dat doe, wordt ik van school getrapt. Je mag niet mailen naar leraren, behalve als het voor school is. Ik heb een regel overtreden als als ik het nog een keer doe wordt ik van school getrapt, dus dat is ook geen optie.

Maar bedankt voor je ideeen hoor, niet dat ik er heel veel aan heb, maar bedankt voor je reactie!

mira_love
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:56
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik zou tegen je mentor zeggen dat je nog EEN keer met um wilt parten om het af te sluiten, en anders zou ik hulp van buitenaf drbij gaan halen, de school is verplicht om te helpen!!
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 17:17
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik zou gewoon proberen om erover te geraken. Hij wilt hem er niet meer druk om maken, probeer jij dit dan ook..? Het is niet makkelijk ,maar ik denk niet dat je voor de rest veel kunt doen, je kan hem ook gewoon ontwijken,en negeren?
Ik denk niet dat hij echt boos op je is.. eerder bezorgd..voor jou en voor zijn reputatie..
Stel nu dat iemand had gezien dat jij hem had gemaild..en hij had dit niet gaan melden..dan kreeg hij mss problemen? En zouden ze gaan denken dat jullie een geheime relatie hadden ofzo?
Ik zou hem gewoon ontwijken, en zoveel mogelijk plezier maken met m'n vrienden/vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 17:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Die leraar negeert/vermijdt je, omdat bepaalde dingen verkeerd uitgelegd kunnen worden, en hem dat z'n loopbaan kan kosten. Kan me goed voorstellen dat 'ie daar bang voor is.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 17:39
Verwijderd
Ok, maar de school zou het wel anders kunnen aanpakken, je hebt tenslotte met pubers te maken die sowieso al in de knoop met hun gevoelens zitten.
Als jullie school echt zo moeilijk loopt te doen over die mails enzo, zou ik gewoon proberen me erbij neer te leggen, als zij jou niet eens de kans willen geven het fatsoenlijk uit te leggen. Je moet dan maar een jaar op je tanden bijten, maar buiten school zul je ook nog wel jongens tegenkomen die je gaan negeren als je bekent dat je ze leuk vindt. Dat voelt heel klote, maar er valt nu eenmaal niet veel aan te doen. ff door de zure appel heenbijten, pijn lijden, 's nachts je kussen voljanken en uiteindelijk kom je toch weer iemand anders tegen en anders sta je opeens op een dag verwonderd dat je al een hele dag niet aan hem gedacht hebt.
Ik zou PROBEREN me eroverheen te zetten en me beter te voelen dan de school die er zo bekrompen mee om gaat. Laat het niet meer aan je komen, als zij niet willen luisteren en niet beter willen weten, zit er nix anders op dan er zelf voor te zorgen dat het goed met je komt.

Wat je beste vriendin betreft, het valt altijd moeilijk om te beseffen dat je mensen die veel voor je betekenen kunt verliezen. Maar dat is het leven, vooral niet te veel bij stil staan, want dan kwijn je weg.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:21
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Als je niet mag mailen, nergens staat iets over postvakjes. Stop dan daar maar een briefje in waarin je zegt hoe je erover denkt. Laat het hem iig weten want dit is voor beiden niet prettig, en als je het dan niet persoonlijk kan vertellen, dan maar via de alternatieve manier hoor...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:48
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
mira_love schreef op 19-05-2004 @ 16:57 :
En dan heb ik ook nog een vriedin die me vandaag heeft gebeld en zei dat ze niet op school kwam, omdat ze even alleen wou zijn. Haar moeder is kwaad op haar, omdat ze iets zou heben gedaan wat haar leven zou kunnen hebben gekost.
Een Jack-ass stunt?

Mwah kijk, dit zijn 2 verschillende dingen. Wat betreft die vriendin: dat waait wel over. Als ze echt iets ergs heeft gedaan waarop iemand uit je directe omgeving echt kwaad daarvoor is, is het misschien ff goed om je even rustig te houden. Na een tijdje zal ze wel weer praten.
En die leraar tja... ik weet natuurlijk niet wat in die mail stond (en dat hoef ik ook niet te weten) maar zeg hem (ook al keert hij je de rug toe) gewoon dat je weer gewoon normaal met hem om wil gaan zonder al dit gedoe of zonder een koppel te zijn. Of stap naar je mentor (omdat hij van de situatie af weet) en vertel hem dat je er mee zit en dat je weer gewoon met die leraar wil omgaan... misschien kan iemand van meer zijn leeftijd hem eerder overhalen...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 23:46
Verwijderd
Geeft ie gym?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 10:25
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Citaat:
MCH schreef op 20-05-2004 @ 00:46 :
Geeft ie gym?
waarom wil je weten of hij gym geeft? Het maakt otch niet uit wat voor les de lraar geeft waar ik het over heb?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
mira_love schreef op 20-05-2004 @ 11:25 :
waarom wil je weten of hij gym geeft? Het maakt otch niet uit wat voor les de lraar geeft waar ik het over heb?
Dan kan ik mijn vooroordelen misschien bijstellen...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:47
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik zou nog een keer met je leraar gaan praten. Als dat op school niet mag/kan zou ik hem gewoon een keertje in de stad/dorp waar hij woont opwachten of je belt hem op. Dan kunnen jullie het er samen nog een keer over hebben en weet je meteen of hij je echt niet leuk vind. Ik denk dat je moet proberen hem uit je hoofd te zetten, al zal dat heel moeilijk zijn. Maar zulke relatie's mogen in ons land nou eenmaal niet..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:35
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Citaat:
MCH schreef op 20-05-2004 @ 13:24 :
Dan kan ik mijn vooroordelen misschien bijstellen...
????????? welke vooroordelen??????
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 20-05-2004 @ 13:47 :
Ik zou nog een keer met je leraar gaan praten. Als dat op school niet mag/kan zou ik hem gewoon een keertje in de stad/dorp waar hij woont opwachten of je belt hem op. Dan kunnen jullie het er samen nog een keer over hebben en weet je meteen of hij je echt niet leuk vind. Ik denk dat je moet proberen hem uit je hoofd te zetten, al zal dat heel moeilijk zijn. Maar zulke relatie's mogen in ons land nou eenmaal niet..
Ik denk niet dat de school dat gaat appreciëren, als ze hem op school al niet mag benaderen of niet mag emailen en haar daarvoor al van school zouden sturen, hoe denk je dat ze gaan reageren als ze gaat bellen of opwachten? Daarbij, als dat misgaat (leraar wil niet praten, of ziet haar en denkt meteen nog ergere dingen), is ze helemaal gebokt, zien ze haar helemaal als wanhopig pubertje dat blijkbaar zo freaky is om de leraar naar huis te volgen (no offence ts, maar ik neem ff het ergste geval).
Als je hem benadert, doe het dan wel in een bekende omgeving met getuigen, anders gaan ze je nog beschuldigen van stalken ofzo (en met de houding van die school momenteel, zou me dat niets verbazen).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:14
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
ja, zo dacht ik ook al. Het lijkt me niet verstandig om hem zelf aan te spreken,en al helemaal niet te bellen of nog een keer te mailen. Ik snap wel waarom. Ik kom in zijn priveleven binnen en dat mag natuurlijk niet. De relatie tussen leerling en docent moet oppervlakkig blijven. Maar ik kan hier niet mee leven. Ik wil niet dat hij mij expres negeert. Want toen ik die e-mail had verstuurd dacht ik echt dat dat een goede stap was geweest, want ik had er een heel goed gevoel aan over gehouden. Maar nu hij me negeert, help hij me niet echt. Ik hoop dat mijn mentor dinsdag even tijd, zodat ik even kan vragen wat zij ervan vindt en of zij dan met hem wil praten.

mira_love
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 17:41
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Nog even een vraagje, wat is nou beter om te doen: Naar mijn mentor of afdelingsdirectuer gaan en met een van hen hierover praten, of gewoon naar de leraar zelf toe gaan en dan kijken hoe hij erop reageert?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:05
boer
Avatar van boer
boer is offline
gewoon helemaal niks doen
__________________
ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:03
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 21-05-2004 @ 19:05 :
gewoon helemaal niks doen
ja, maar dat lost dus niks op!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:28
DeathKnight
DeathKnight is offline
wat boeit het jou als hij jou gaat negeren? als je toch geen les van hem hebt..

Misschien vond hij jou ook wel leuk maar durft hij dat niet toe te geven en vermijd hij jou liever
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
mira_love schreef op 21-05-2004 @ 18:41 :
Nog even een vraagje, wat is nou beter om te doen: Naar mijn mentor of afdelingsdirectuer gaan en met een van hen hierover praten, of gewoon naar de leraar zelf toe gaan en dan kijken hoe hij erop reageert?
Naar je mentor, die staat dichter bij je, is waarschijnlijk minder formeel/streng naar jou toe dan die afdelingsdirecteur en is iig die leraar niet, zodat er een beetje neutraal over gepraat kan worden. Die leraar vind ik iig maar raar, waar kan hij nou kwaad om zijn..? Ik denk dat je mentor je het beste kan helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2004, 20:01
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-05-2004 @ 20:35 :
Naar je mentor, die staat dichter bij je, is waarschijnlijk minder formeel/streng naar jou toe dan die afdelingsdirecteur en is iig die leraar niet, zodat er een beetje neutraal over gepraat kan worden. Die leraar vind ik iig maar raar, waar kan hij nou kwaad om zijn..? Ik denk dat je mentor je het beste kan helpen.
o, zo had ik het nog niet bekeken. Ik denk inderdaad dat mijn mentor het beste is. Ik weet het ook niet waarom hij opeens kwaad op mij is en me negeert. Voordat ik die e-mail had verstuurt deed hij heel aardig, keek me altijd aan zei nog eens hoi, maar keert hij me de rud toe. Maar in de nail heb ik niks verkeerd gezegd, alleen dat er zeker van was dat ik iemand zou vinden die me wel leuk vindt. Ik heb zelfs nog in de e-mail gezegt dat het me spijt als hij vindt dat ik hiermee te ver was gegaan. Maar misschien ontwijkt hij me wel, omdat het moet van de scholleiding ofzo.
IK weet het ook niet, maar ik vind dit helemaal niet leuk. Nadat ik het e-mailtje had verstuurd ging het juidt beter, maar nu hij me negeert en dat ik weet dat hij boos op mij is, ben ik weer bij af.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:44
Stitch
Stitch is offline
je hebt gezegd dat je er spijt van had dus dan is het aan hun wat ze ermee doen. het is logisch dat je leraar je ontwijkt... maarja...mijn advies voor jou: sluit dit hoofdstuk af! geen mailtjes meer sturen met excuses of wat dan ook..gewoon nix meer! wat heb je eraan? je maakt het er alleen maar erger mee! zorg dat je volgend jaar je diploma haalt (tenminste neem aan dat dat is waardoor je dan van school kan)...focus je daar maar op..dan ben je van het gezeik op deze school af en dat kun je dan lekker achter je laten. ga lekker stappen met vriendinnen/vrienden en dan kom je vast wel een leuke jongen tegen van je eigen leeftijd en dan denk je bij jezelf: jezus wat was ik toen dom! (let maar op...zo denk je straks over deze situatie ) maar ga niet meer liggen mailen enzo...dat stellen ze vast niet op prijs! ik begrijp dat je je dan telkens kut blijft voelen als je hem tegen komt op school maar dat had je je eigenlijk van te voren moeten bedenken want daar kun je nu nix meer aan veranderen!
zie het zo: je hebt ervan geleerd! suc6 ...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:52
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Ja, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Als ik over een jaar mijn diploma heb, kan ik het helemaal achter mij laten. En het is inderdaad mijn eigen schuld. Had ik mijn verstand maar moeten gebruiken, maar ja, het spreekwoord liefde maakt blind is hier wel van toepassing volgens mij. Ik heb er helemaal niet over nagedacht wat de gevolgen konden zijn, ik wist dat het voor mijzelf een goede stap zou zijn, totdat ik er dus achter kwam dat hij boos was en mij de rud toe keerde.
Ik moet dinsdag toch nog met mijn mentor over mijn rapport praten, dus ik denk dat ze dan nog wel even vraagt hoe het met mij gaat. Moet ik maar even kijken of ik dit verhaal vertel of dat ik het laat rusten, maar ik denk toch dat ik het vertel, want ik heb er alles voor over om het weer een beetje goed te maken, al weet ik dat dat niet mogelijk is (klinkt een beetje raar volgens mij, maar goed).

mira_love
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:16
Stitch
Stitch is offline
dat is een ding wat zeker is: liefde maakt blind!
je zou kunnen zeggen (als je mentor er naar vraagt in dat gesprek) dat je je er nog steeds rot over voelt en wou dat het allemaal weer een beetje normaal werd en dat je nu het gevoel hebt dat die erg boos op je is ofzo. ik hoop voor je dat het een beetje goed komt...het zou jammer zijn als je laatste jaar verpest wordt door zo'n situatie..toch?
suc6 hoor
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:19
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
ja, dat is denk ik het beste wat ik kan doen! Ik wil met goede herinneringen van school gaan en zo gaat dat dus niet. Ik moet maar afwachten hoe het gaat! Bedankt voor je asdvies hoor! Ik vind het wel fijn dat er mensen zijn die je helpen!! bedankt!
__________________
de waarheid duurt het langst, ookal is het soms hard!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op een leraar...
Calimero6
16 16-01-2011 08:55
Liefde & Relatie verliefd op een leraar! HELP!
j3nnif3r
47 23-11-2004 22:28
Liefde & Relatie Verliefd op een leraar..
Suzy Q
47 07-11-2003 15:24
Liefde & Relatie verliefd op een leraar
Hoipiepeloi
72 11-07-2003 16:04
Liefde & Relatie Verliefd op mijn leraar
Jim+AnnaFan
26 29-03-2003 23:20
Liefde & Relatie verliefd op mijn leraar
marliesbakker
5 23-04-2002 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.