Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2011, 23:04
moviestars
moviestars is offline
Hoi,
ik heb altijd al ruzie met mijn ouders,
met mijn broer,
en familie,
ik ben de laatste 3 weeken echt depresief aan het woorden en voel me steeds rotter
ik heb altijd pech,,altijd ruzie,,,,altijd gezijk

ik denk ook de laatste tijd steeds meer aan zelfmoord
ik word het leven zat en van mij mag het gouw genoeg stoppen want
ik snap niet waarom wij op deze wreede wereld leven,

we verliezen mensen/dieren/dierbaaren
we hebben pijn(ik elkedag ik woord er echt super gek van)
ik wil echt heel graag stoppen met het leven maar dat wel zonder pijn aangezien ik al zoveel pijn heb ik kan alles gewoon niet meer aan

met mijn ouders kan ik nergens over praten want dan lachen ze mij uit
en zeggen weet je wel wat dat is,,,of,,dat heb jij niet,,,dat doe jij niet,,,en woorden weer boos
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Net weer 10 minuuten geleden gebeurde er dit
me ma pakt een blikje cola en pakt de helft in een glas ze zegt wil jij de rest
ik zeg rustig nee ik hoef niet
Word ze boos en zegt ik heb geen schurft enzo en bla bla bla

en ik wort boos vind ze het gek dat ik niet wil
ik zeg heb geen dorst en gaat ze verder lopen zijken
ik ga binnenkoort echt gewoon weg van alles het leven wort me te zwaar

ik hoop dat ik met jullie een beetje er over kan praten
en hopen dat jullie gewoon heel eerlijk tegen mij zijn
ik ben dat ook geweest kijk maar naaar me tekst van net
groetjes richard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2011, 23:11
honestsmile
honestsmile is offline
Oke, maar wat je beschrijft is toch wel erg vaag. Zit er geen kern in de ruzies die je met je familie hebt? Zit jou iets dwars over hun, of is het vooral je familie die zegt last te hebben van jou? Krijgen jullie altijd ruzies om hetzelfde of is er altijd wel iets anders?

Verder ga ik nu wel slapen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 23:23
moviestars
moviestars is offline
Nou....
om echt heel veel dingen hebben we ruzie en ook voornamelijk kleine dingen
maar jahh kijk ze lopen altijd te klaagen op mij
zo van je bent te dik lui je houd je bek maar enzo.......
en me moeder klaag tegen mij over me pa want die blijkt weer vreemt te gaan en me moeder durft niet te zeggen of te doen
en loopt ze alles op mij afte schuiven
en me ma speelt online spelletjes en zegt maak jij wat geld over op mijn spelletje
ikz zeg nee ten eertse is het mijn geld en je heb er geen fuck over te beslissen
zegt ze oow nee en heb ik wel enzo
ik zeg hou je bek jah ik ben 19 werk en jij heb verdommen er niet over te zeggen
vind ze het gek als ik boos woord
net als dat blikje coloa wat ik vertelde hier boven
------------------------------------------------------------
maar ik weet wel waarom ze probeert over mij de baas te spelen
zij mag niets van het geld bij houden van me pa en dan probeert ze het bij mij
ik denk pleurt tog op
en het gaat om zulke dingen
ik ben al uit huis maar nog net niet helemaal
me moeder wil eigenlijk weg thuis maar loopt weer te zeiken tegen mij over me pa
me broer wil ook uit huis weg,
------------------------------------
(mijn ouders wonen ook op een schip en hebben een post adres)
(ik ben net bezig op me zelf te gaan wonen)
en ik zij gewoon van als ik op me zelf woon gaat dat post adres echt niet bij mij gebeuren
((((want dat hadden ze bij me tanten ook wel is gedaan en daar kwam regelmatig de deurwaarde en politie om haar spullen weg te halen))))(blijk baar door me ouders)))
vind ze het gek dat ik zeg dat het never nooit bij mij gaat gebeuren
oke slaap lekker
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 23:26
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Je moet er eens goed met je ouders, des noods met hulp van een psycholoog, gaan praten over hoe je je voelt.

1 ding is zeker: zelfmoord lost niets op, dus denk daar alsjeblieft niet aan!
__________________
Zet je GPS eens op shuffle.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 23:33
honestsmile
honestsmile is offline
Hmm, ik ging toch nog even niet slapen, want ik ben nog niet zo moe.

Maar dit klinkt als een lastige situatie... Je hebt dus wel geld om uit huis te kunnen?

Verder vind ik wel dat jullie allemaal wel heel slecht met elkaar om gaan als ik dit zo lees. Er is van niemand respect voor een ander. Het is inderdaad handig om hier met iemand over te praten. Misschien kun je ook met je broer hier eens over praten?

Wel lijkt het me handig als ze zelf ook eens minder agressief reageert. Jou moeder moet dit ook anders doen, maar begin eens om met haar een normaal gesprek aan te gaan zonder te schelden.

Is het mogelijk om eens met je moeder om de tafel te gaan en op een rustige manier uit te leggen, dat het zoals het nu gaat niet meer gaat en je dit graag wilt veranderen? Je moet dan niet direct de vinger naar haar wijzen, maar een beetje neutraal blijven een ook zeggen wat jij zelf wilt doen om de situatie te veranderen. Als je haar wilt wijzen op wat ze fout doet, kun je beter aangeven wat het met je doet dan gewoon te zeggen: jij doet dit, dit en dat fout.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 23:37
moviestars
moviestars is offline
Citaat:
Oke, maar wat je beschrijft is toch wel erg vaag. Zit er geen kern in de ruzies die je met je familie hebt? Zit jou iets dwars over hun, of is het vooral je familie die zegt last te hebben van jou? Krijgen jullie altijd ruzies om hetzelfde of is er altijd wel iets anders?

Verder ga ik nu wel slapen
Citaat:
Je moet er eens goed met je ouders, des noods met hulp van een psycholoog, gaan praten over hoe je je voelt.

1 ding is zeker: zelfmoord lost niets op, dus denk daar alsjeblieft niet aan!
Hoi bedankt voor u berichtje.
kijk
ik heb geprobeerd het met mijn ouder het erover te hebben(maar het is lastiger dan het klinkt)

ik heb ze gezecht dat ik me depresief voel
ging me moeder me uit lachen en zegt ach je weet niet eens wat dat is
zeg ik ja wel
zegt ze wat dan
dus ik vertel ik voel me niet meer zo gelukkig als normaal
geniet niet meer van het leven
ben ongelukkig
wil eigenlijk met niemand meer praten
ik sluit me zelf graag op in een hoekje om de buiten wereld te vergeten
ik computer ook veel om de werkelijk heid te vergeten
( en het probleem is nu ik geniet zelfs niet meer van me spelletjes
dus ik heb ze maar niet verteld dat ik dus ook denk te stoppen met het leven
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 23:42
moviestars
moviestars is offline
[QUOTE=honestsmile;32079287]Hmm, ik ging toch nog even niet slapen, want ik ben nog niet zo moe.

Maar dit klinkt als een lastige situatie... Je hebt dus wel geld om uit huis te kunnen?

Nou ja kijk
ik heb het geld al voor elkaar ik woon/werk op een plek op een boederij
ik moet het weekenden aan boord want dan sluit het
maar ik kon nergens anders heen en me ouders gingen met het schip naar duitsland dus ik zat 3 weeken op een schip dat ik haat

Ja ik snap wat u bedoelt met dat ik ook minder moet reageeren maar dat is echt hartstikke moeilijk voor mij (ik woord snel boos is geen exuse ikw eet dat ook wel

(maar ik hoop dat u begerijpt dat ik echt niet met me ouders/broer kan praten ik heb echt alles al geprobeert maar het gaat gewoon niet werken)
zekker niet met me moeder daar is gewoon niets mee te beginnen
en me pa nou jah ik heb echt een heele slechte band met hem
ik ben nu 3 weeken op t schip en we hebben bijna niet gepraat hij mag mij niet ik hem niet
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 23:44
honestsmile
honestsmile is offline
Oke, ik snap niet dat je moeder je dan uit gaat lachen....

Heb je ze ook verteld waarom je depressief voelt? En wat er gedaan kan worden om dit te verbeteren? Natuurlijk kunnen zij niet alles doen om het te verbeteren, maar zou dingen kunnen uitleggen die je graag anders wilt hebben in huis.

En je broer, heeft die hier ook last van?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 23:57
moviestars
moviestars is offline
[QUOTE=honestsmile;32079287]Hmm, ik ging toch nog even niet slapen, want ik ben nog niet zo moe.

Maar dit klinkt als een lastige situatie... Je hebt dus wel geld om uit huis te kunnen?

Nou ja kijk
ik heb het geld al voor elkaar ik woon/werk op een plek op een boederij
ik moet het weekenden aan boord want dan sluit het
maar ik kon nergens anders heen en me ouders gingen met het schip naar duitsland dus ik zat 3 weeken op een schip dat ik haat

Ja ik snap wat u bedoelt met dat ik ook minder moet reageeren maar dat is echt hartstikke moeilijk voor mij (ik woord snel boos is geen exuse ikw eet dat ook wel

(maar ik hoop dat u begerijpt dat ik echt niet met me ouders/broer kan praten ik heb echt alles al geprobeert maar het gaat gewoon niet werken)
zekker niet met me moeder daar is gewoon niets mee te beginnen
en me pa nou jah ik heb echt een heele slechte band met hem
ik ben nu 3 weeken op t schip en we hebben bijna niet gepraat hij mag mij niet ik hem niet
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 00:01
moviestars
moviestars is offline
Citaat:
Oke, ik snap niet dat je moeder je dan uit gaat lachen....

Heb je ze ook verteld waarom je depressief voelt? En wat er gedaan kan worden om dit te verbeteren? Natuurlijk kunnen zij niet alles doen om het te verbeteren, maar zou dingen kunnen uitleggen die je graag anders wilt hebben in huis.

En je broer, heeft die hier ook last van?

Nou ja ik snap het echt ook niet maar ik swear op alles wat ik heb dat ze het echt heeft gedaan

en jah ((En je broer, heeft die hier ook last van))
ik zou het echt niet weten we praten niet zo veel maar denk het niet
hij heeft wel een soort verslaving...
hij zit heel de dag met meisjes te smse watupe enzo
en probeert alle aandagt van hun te krijgen maar,,,

ik weet wel dat hij ook echt moe van onze ouders word en ook weg wil maar ik ben bezig me eigen huisje te regelen
en hij kan dat niet,,
ik zij kom dan een tijdje als ik een huis heb bij mij inwonen maar dat wilt hij absoluut niet zegt hij
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 00:09
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Nou ja ik snap het echt ook niet maar ik swear op alles wat ik heb dat ze het echt heeft gedaan
Bedoel je hiermee dat je moeder er voor heeft gezorgd dat jij depressief bent geworden? Ik snap je zinnen soms niet helemaal. Zo ja, hoe heeft zij dit gedaan?

Als je er echt niet uit komt is het misschien maar beter dat je ergens op kamers gaat. Dan heb je er wat meer afstand van en heb je altijd je eigen plek om je terug te trekken.

Dit moet je uiteraard wel kunnen betalen, met je studie en alles ook. Ik zou wel even goed uitzoeken wat je mogelijkheden zijn .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 00:14
moviestars
moviestars is offline
[QUOTE=honestsmile;32079316]Bedoel je hiermee dat je moeder er voor heeft gezorgd dat jij depressief bent geworden? Ik snap je zinnen soms niet helemaal. Zo ja, hoe heeft zij dit gedaan?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja sorry ben niet helemaal goed in typen
nou ik zeg niet dat me moeder alles doet en me depresief maakt
maar zij is er een groot deel in (vornamelijk zeurt ze om alles te veel ruzies,

ik zeg ook niet dat ik de liefste ben hoor
dat begrijp ik ook wel
en me studie Hmmm..
ben eigenlijk soort van gestopt met school
( wert veel gepest en er is iemand neer gestoken op me school
(ikw as het niet en heb t ook niet gedaan hoor)

,,,maar dat is de reden dat ik van school af bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 00:22
honestsmile
honestsmile is offline
Dus je zit nu toch voornamelijk thuis. Zo kan het natuurlijk niet verder.

Het komt op mij zo over dat ten eerste de communicatie in he gezin erg slecht is en zelfs ontbreekt bijna. Hebben jou ouders ook niet liever dat je een leuke studie gaat doen? Je raakt zo wel heel afgezonderd en bovendien moet je later natuurlijk wel wat geld op de plank kunnen brengen.

Ik denk dat het goed is als jij hulp van buitenaf gaat zoeken, want volgens mij kom jij hier in je eentje niet uit. Dit kan een iemand zijn die je heel goed kent, maar je kunt ook naar je huisarts gaan die je dan door verwijst naar een psycholoog. Die kan samen met jou alle dingen eens op een rijtje zetten en bekijken hoe de situatie nu precies zit.
Daarna zal die je kunnen helpen om te kijken hoe je bepaalde dingen aan kunt pakken bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 00:35
moviestars
moviestars is offline
Citaat:
Dus je zit nu toch voornamelijk thuis. Zo kan het natuurlijk niet verder..
ja ik zit voornamelijk nog thuis en inderdaat cominicatie is hier niet op orden
me ouders hebben zelf ook problemen en schuiven het een beetje op mij af maken vaak ruzie maar ze praten er inderdaat niet over,

ik wou er al graag met iemand over praten(ik bent blij dat u me zo ver geholpen heb)
dus als ik u begrijp moet ik er eventjes met mijn huisart over hebben en die kan mij weer veder helpen(wat ik echt hoop)

ik dank u voor al u reacties en voor allen hulp die u mij gegeven heeft,
als ik u kan bedanken/iets voor u kan betekenen zal/wil ik dat zekker doen,

ik ga nu eventjes liggen en wat muziek luisteren,
en hoop u snel nog te spreken groetjes
richard
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 06:01
Verwijderd
Even als eerst een tip. Het is misschien wat handiger om punten en hoofdletters te gebruiken. Mensen zullen dan eerder je verhaal lezen. Want dit komt nogal chaotisch over en ik vind het vrij vaag.

Wat verwacht je precies van ons? Tips om je vrolijker te voelen of?
Hoe oud ben je? Als ik zo alles lees dan kan jij dus met je problemen niet bij je ouders terecht.
Heb je vrienden? Zij kunnen je wellicht helpen. Als er voor jou gevoel niemand in je omgeving is waar je bij terecht kan dan kun je naar een maatschappelijk werker/psycholoog gaan. Zij kan ook kijken naar je gezinssituatie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 09:32
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
ik wou er al graag met iemand over praten(ik bent blij dat u me zo ver geholpen heb)
dus als ik u begrijp moet ik er eventjes met mijn huisart over hebben en die kan mij weer veder helpen(wat ik echt hoop)
Ja, als je naar je huisarts gaat kun je de situatie globaal uitleggen en moet je wel vragen naar een verwijzing naar een psycholoog.

En geen dank hoor, het is een kleine moeite
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 10:49
moviestars
moviestars is offline
Citaat:
Even als eerst een tip. Het is misschien wat handiger om punten en hoofdletters te gebruiken. Mensen zullen dan eerder je verhaal lezen. Want dit komt nogal chaotisch over en ik vind het vrij vaag.

Wat verwacht je precies van ons? Tips om je vrolijker te voelen of?
Hoe oud ben je? Als ik zo alles lees dan kan jij dus met je problemen niet bij je ouders terecht.
Heb je vrienden? Zij kunnen je wellicht helpen. Als er voor jou gevoel niemand in je omgeving is waar je bij terecht kan dan kun je naar een maatschappelijk werker/psycholoog gaan. Zij kan ook kijken naar je gezinssituatie.

Hi
Ik heb het nogal moelijk met typen,,,ben er niet zo goed in (ik hoor vaker dat ik punten en hooftletters moet gebruiken en ik doe echt me best)

Euum.
ik ben 19 jaar.

Ik weet eigenlijk niet wat ik verwacht,
maar ik wou er met iemand eventjes over kunnen praten want het kropt hier allenmaal maar op.

Ik heb wel een vere vriend die mij een beetje helpt maar die woont heel ver weg van mij,
en ik heb geen vervoer om naar hem toe te komen,
((ik ben al helemaal niet goed in het openbaar vervoer,,,ik verdwaal vaak
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 11:07
moviestars
moviestars is offline
Citaat:
Ja, als je naar je huisarts gaat kun je de situatie globaal uitleggen en moet je wel vragen naar een verwijzing naar een psycholoog.

En geen dank hoor, het is een kleine moeite
Euum...

Wat is Globaal?? Als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2011, 11:08
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
IN grote lijnen. Dat je niet in details hoeft te treden
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 11:26
moviestars
moviestars is offline
Citaat:
IN grote lijnen. Dat je niet in details hoeft te treden
Whahha...oke hartstikke Bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Ik weet eigenlijk niet wat ik verwacht,
maar ik wou er met iemand eventjes over kunnen praten want het kropt hier allenmaal maar op.
Heee, je moet er zeker over blijven praten, dat lucht op. Heb ik zelf ook! Als je dat niet doet, ga je alleen maar piekeren en dan gaat het nog slechter met je, en ik denk niet dat je dat kunt gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 20:23
Grey Night
Grey Night is offline
Heb je wel gezien hoe vaak je 'ik' hebt getypt in je beklag?
Denk eens een keer aan anderen. Iedereen heeft moeilijkheden, iedereen heeft weleens een dip, hoe lang die ook duurt.
Zet je in voor je omgeving, dan merk je dat je omgeving je waardeert en iets terug doet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 20:55
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Hoi bedankt voor u berichtje.
kijk
ik heb geprobeerd het met mijn ouder het erover te hebben(maar het is lastiger dan het klinkt)

ik heb ze gezecht dat ik me depresief voel
ging me moeder me uit lachen en zegt ach je weet niet eens wat dat is
zeg ik ja wel
zegt ze wat dan
dus ik vertel ik voel me niet meer zo gelukkig als normaal
geniet niet meer van het leven
ben ongelukkig
wil eigenlijk met niemand meer praten
ik sluit me zelf graag op in een hoekje om de buiten wereld te vergeten
ik computer ook veel om de werkelijk heid te vergeten
( en het probleem is nu ik geniet zelfs niet meer van me spelletjes
dus ik heb ze maar niet verteld dat ik dus ook denk te stoppen met het leven
ik zou je aanraden om via school of zelf naar een psycholoog (of iemand anders die je verder kan helpen) te gaan om je verhaal te doen.
__________________
Zet je GPS eens op shuffle.

Laatst gewijzigd op 09-11-2011 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 00:39
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Volgens mij stel je je erg aan en ben je erg brutaal tegenover je ouders.
__________________
QQ
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 17:53
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Volgens mij stel je je erg aan en ben je erg brutaal tegenover je ouders.
in dat geval moet ie nog steeds met een psycholoog gaan praten, want dan is het duidelijk waar het probleem ligt
__________________
Zet je GPS eens op shuffle.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2011, 15:02
hoihoi5
hoihoi5 is offline
Mijn tip voor je is: Denk niet alleen in wat voor rottigheid je nu zit maar hoe je eruit komt en hoe je de toekomst wilt zien. Nu is niet je hele leven. Dat lijkt alleen maar nu
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 15:05
hoihoi5
hoihoi5 is offline
Denk eens na over wat je in de toekomst wilt gaan doen. Waar wil je gaan wonen? Hoe zou je je relatie willen vormgeven. Wat wil je voor werk gaan doen? En hoe gaat mij dat lukken nu weg uit dit depressieve. Wat voor opleiding ga ik doen.

Trouwens nog een tip. Misschien moet je maar eens proberen Vitamine D te nemen. Vit D komt uit zonlicht in de zomertijd. Sommige mensen nemen dat te weinig op. Dat kan ook voor winterdepressie zorgen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 15:05
hoihoi5
hoihoi5 is offline
In elk geval succes ermee. En stuur mij anders een Persoonlijk bericht.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 13:58
Verwijderd
enne zagk nu net dat je richard heette?? dat is bepaald gen meisjesnaam, en in je ondernaam staat 20v,, maar je bent 19 en man,, klopt dus neit egt
maar nu OT: alsnog ga gwn een x met een professioneel hulp praten, als je het geld voor je huis wil bewaren met een maatschappelijk werker of zorg dat je verzekering de psycholoog betaalt,, en kijk wat die voor je kan doen? of het probleem nu bij jou of je ouders ligt, je kan altijd geholpen worden. Ook kan je een gezinsgesprek aanvragen, dan lachen je ouders je echt niet meer sosnel uit hoor!

s6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 19:56
Verwijderd
Heeee,,

Hoe gaat het er nu mee??
Ben je al met iemand gaan praten??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoordpogingen
sgoolgirl14
39 18-06-2003 17:10
Psychologie moeder dochter dilemma
gorgeousgirl
6 01-01-2002 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.