Oud 26-11-2004, 12:17
Annetje
Annetje is offline
Ik moet voor mijn opleiding (lerarenopleiding nederlands) in twee jaar 50 boeken lezen. In dit jaar moet ik er 30 afhebben en over een maand moet ik mijn lijst al inleveren van de boeken die ik gá of heb gelezen.
Nu heb ik wel al wat boeken gelezen van de boeken die we thuis hebben, maar dit zijn er nog veel te weinig, daarom wilde ik aan jullie vragen of jullie leuke boeken weten? Het liefst een boek dat na 1995 geschreven is, omdat ik er daar minstens 10 van moet lezen en al mijn boeken tot nu toe van voor 1995 zijn geweest.

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 13:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Geheime kamers van Jeroen Brouwers
Spijkerschrift van Kader Abdolah (Andere boeken van hem zijn ook goed en dunner)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 15:07
Verwijderd
Pffff lees dan iig de echte bekenden en essentiëlen als je leraar word:

Bernlef - Hersenschimmen
Mulisch - De Aanslag, Ontdekking, Siegfried

Trouwens, gewoon alle bekendste boeken van de belangrijkste nl schrijvers.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 15:50
FastJapie
FastJapie is offline
Mijn lerares vindt Hermans en Mulisch de belangrijkste en mijn schoolboek geeft deze schrijvers ook meer aandacht dan andere:
dus lees alle boeken van deze schrijvers.
__________________
Wat een gangster ben ik toch!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
FastJapie schreef op 26-11-2004 @ 15:50 :
Mijn lerares vindt Hermans en Mulisch de belangrijkste en mijn schoolboek geeft deze schrijvers ook meer aandacht dan andere:
dus lees alle boeken van deze schrijvers.
Negeer vooral Minco, Reve en anderen...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:29
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
De tweeling - Tesse de Loo
Kathy's dochter, De Grot - Tim Krabbé
Donkere kamer van Damocles - Willem Frederik Hermans

enz.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:37
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Ferdinand Bordewijk, Karakter , Bint
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grim schreef op 26-11-2004 @ 16:00 :
Negeer vooral Minco, Reve en anderen...
Mee eens.
Het is juist leuk als je gevarieërt leest. Veel van verschillende schrijvers.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:42
Njits
Avatar van Njits
Njits is offline
Alles van Connie Palmen Ik weet niet zeker of die van 1995 zijn, maar die zijn wel echt helemaal
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:42
Verwijderd
Neem een verantwoordelijkheid op je schouders en maak Vestdijk en vooral Brakman weer populair en bekend! Vooral Brakman wordt veel te weinig gelezen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:50
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
wat voor boeken schrijft die dan?
__________________
Romantici rouleren de wereld
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 26-11-2004 @ 17:42 :
Vooral Brakman wordt veel te weinig gelezen.
Ik heb nog steeds het plan om wat van hem te lezen. Heb de man een keertje ontmoet. Echt aardige man
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:31
swolha
swolha is offline
Wie scheep gaat van Racha peper. Werkelijk prachtig! Wel dik ongeveer 500 bladzijdes maar leest gemakkelijk wel dik maar echt de moeite waard. En het is niet een moeilijk boek ze schrijft heel toegangkelijk.

het zuiderkruis van Pauline Slot

geheime kammers van Jeroen Brouwers
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:33
Verwijderd
hokwerda's kind - oek de jong
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:08
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Lulu Wang - Het lelietheater

Echt een heel mooi boek
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:11
Ndimension
Ndimension is offline
Alsjeblieft zeg, Tim Krabbé samen in een rijtje met Hermans...Dacht het niet.

Briljante Nederlandse schrijvers:

Mulisch, Reve, Hermans, Vestdijk, Couperus
of Möring, Nescio en dat soort lui.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:18
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 26-11-2004 @ 21:11 :
Briljante Nederlandse schrijvers:

Mulisch, Reve, Hermans, Vestdijk, Couperus
of Möring, Nescio en dat soort lui.
Ja, mee eens!

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:56
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Lotte schreef op 26-11-2004 @ 21:08 :
Lulu Wang - Het lelietheater

Echt een heel mooi boek
Dat is een vertaald boek en dus niet bruikbaar voor topic starter.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Kristoph schreef op 26-11-2004 @ 17:50 :
wat voor boeken schrijft die dan?
Moeilijk te zeggen en ik ken zelf ook pas drie boeken van hem, terwijl hij er vrij veel geschreven heeft. Tegen de vijtig, dacht ik zelfs.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Masquerade schreef op 26-11-2004 @ 21:56 :
Dat is een vertaald boek en dus niet bruikbaar voor topic starter.
Het lelietheater is wel oorspronkelijk in het Nederlands geschreven.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:24
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 26-11-2004 @ 21:11 :
Alsjeblieft zeg, Tim Krabbé samen in een rijtje met Hermans...Dacht het niet.

Briljante Nederlandse schrijvers:

Mulisch, Reve, Hermans, Vestdijk, Couperus
of Möring, Nescio en dat soort lui.
Die zijn niet van na 1995.

Tja.

Karel Glastra van Loon - De Passievrucht
Karel Glastra van Loon - Lisa's Adem
Joost Zwagerman - Vals Licht! (is niet van na 1995)
Joost Zwagerman - Gimmick! (idem)
Arnon Grunberg - Fantoompijn
Arnon Grunberg - De Joodse Messias
Renate Dorrestein - Een Hart Van Steen
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:25
Mindfields
Mindfields is offline
Oja:

Tim Krabbe - Vertraging
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 13:39
Verwijderd
+ gewoon de rest van de 'standaard' boeken. Als je niet gewoon een paar van de 'leukste' wil lezen en je 50 titels moet kennen, heeft het imho niet zoveel zin losse titels te gaan noemen.
Je kan vast wel zelf verzinnen wie de belangrijkste en bekendste schrijvers zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:04
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 26-11-2004 @ 22:24 :
Die zijn niet van na 1995.

Zeg ik dat dan?
Ik vermeld zelfs nog dat ik het heb over schrijvers die mijn inziens briljant zijn, als je dat dan nog verkeerd impliceert...tja.
Trouwens, Möring en Mulisch hebben dacht ik wel boeken van na 1995.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:07
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
zuster schreef op 26-11-2004 @ 22:17 :
Het lelietheater is wel oorspronkelijk in het Nederlands geschreven.
Meen je dat? Oh. Dan heb ik niets gezegd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2004, 18:01
niam
Avatar van niam
niam is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 26-11-2004 @ 17:42 :
Citaat:
Kristoph schreef op 26-11-2004 @ 17:50 :
Brakman heeft inderdaad 50 boeken geschreven, hij is nu 82 en schrijft nog steeds. Hij is bevriend met mijn buurvrouw. Zij heeft al 20 jaar een briefwisseling met hem. Erg goede, maar moeilijk schrijvende man.

Zo, even een kleine achtergrond
__________________
Emoties, grootse Emoties!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:39
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
-Evelin Waugh: Brideshead revisited
-Jean Anouihl: La sauvage en L'invitation au château
- leo Pleysier: De gele rivier is bevroZen
- Hella Haasse: wegen der verbeelding
-Tolstoi: Oorlog en vrede (in het begin wel enorm lastig)
-Günter Grass: Im Krebsgang

en nog veel andere boeken die al gezegd waren.
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 27-11-2004 @ 19:39 :
-Evelin Waugh: Brideshead revisited
-Jean Anouihl: La sauvage en L'invitation au château
- leo Pleysier: De gele rivier is bevroZen
- Hella Haasse: wegen der verbeelding
-Tolstoi: Oorlog en vrede (in het begin wel enorm lastig)
-Günter Grass: Im Krebsgang

en nog veel andere boeken die al gezegd waren.
Erg slim ben je niet he
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 03:33
Verwijderd
Hm, er staat nergens dat het Nederlandse boeken moeten zijn. Of doelde je op het abominabele feit dat 'Hella Haasse' en 'leuke (...) boeken' in één thread staan? Dat is natuurlijk een niet goed te praten misdrijf. Straks kunnen we wel gaan staan beweren dat Mulisch goed schrijft. Nonsens, zeg ik u! Pure nonsens!

LUH-3417 - Oh, als we ook over de grenzen mogen piegen: Kafka!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:05
Ndimension
Ndimension is offline
Neen, je kan niet zeggen dat Mulisch goed schrijft...dat is een understatement. Maar stiekem vind ik Neerlands beste schrijver Gerard Reve.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 13:12
Verwijderd
Nee. Geen understatement. Maar daar hebben we het nog wel eens over. Reve is inderdaad erg goed. 'De Taal der Liefde' vond ik echt geweldig. Ik heb nog een stuk of vier boeken van hem liggen die ik nog moet lezen, maar ach, waar is de tijd.

LUH-3417 - Zwelg.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 14:40
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 27-11-2004 @ 15:04 :
Zeg ik dat dan?
Ik vermeld zelfs nog dat ik het heb over schrijvers die mijn inziens briljant zijn, als je dat dan nog verkeerd impliceert...tja.
Trouwens, Möring en Mulisch hebben dacht ik wel boeken van na 1995.
Ze vráágt om boeken van na 1995.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 14:54
Verwijderd
Ik raad je Mulisch en Grunberg aan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 15:28
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 28-11-2004 @ 14:40 :
Ze vráágt om boeken van na 1995.
Zucht...Ik heb geen zin in die mierenneukdiscussie's...Ze wilt het liefst boeken van na 1995. Niet enkel boeken van na 1995.

Citaat:
Nee. Geen understatement. Maar daar hebben we het nog wel eens over. Reve is inderdaad erg goed. 'De Taal der Liefde' vond ik echt geweldig. Ik heb nog een stuk of vier boeken van hem liggen die ik nog moet lezen, maar ach, waar is de tijd.
Pff, je hebt maar één boek van Mulisch gelezen, waarschijnlijk verkeerd begrepen en daarom heb je een hekel aan hem. Hij is idd arrogant in zijn boeken, maar dat is slechts zijn pose, zijn kenmerk. Je moet het niet serieus nemen, maar erom lachen. Ik vind het geweldig als Mulisch voor de zoveelste keer beweert dat hij de Nobelprijs voor de literatuur moet winnen Niet omdat het zo tegenstrijdig zou zijn, omdat zijn werk zo slecht is ofzo, maar omdat hij gewoon zo reuze arrogant kan zijn. Maar goed, als dat je reden niet was, negeer dat stukje tekst van mij dan maar
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:42
Verwijderd
Bij Mulisch is er volgens mij niet zo veel begrijpen aan, het is meer een kwestie van een encyclopedie/mythenboek ernaast leggen om precies hetzelfde verhaal te lezen. Daarom vind ik hem niet zo interessant. Zijn neus en kin zijn trouwens wel tof.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:43
Chrizzle
Avatar van Chrizzle
Chrizzle is offline
Het lelietheater is, hoe mooi misschien ook, geen literatuur. Dus die kan je niet op je lijst zetten. Maar je kan toch wel een lijst van aanbevolen boeken krijgen als je Nederlands studeert, lijkt me?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Chrizzle schreef op 28-11-2004 @ 16:43 :
Het lelietheater is, hoe mooi misschien ook, geen literatuur. Dus die kan je niet op je lijst zetten. Maar je kan toch wel een lijst van aanbevolen boeken krijgen als je Nederlands studeert, lijkt me?
Wie bepaalt wat literatuur is? Op alledrie de middelbare scholen waar ik heb gezeten, mocht je het lelietheater lezen voor je lijst.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:57
Annetje
Annetje is offline
Citaat:
Chrizzle schreef op 28-11-2004 @ 16:43 :
Het lelietheater is, hoe mooi misschien ook, geen literatuur. Dus die kan je niet op je lijst zetten. Maar je kan toch wel een lijst van aanbevolen boeken krijgen als je Nederlands studeert, lijkt me?
Nee, een lijst is erg moeilijk aan te komen omdat ze niet willen dat iedereen dezelfde boeken leest. Ze willen ons zélf het initiatief laten nemen en zo ook proberen te zien wat voor boeken onze voorkeur heeft.
Allemaal alvast bedankt voor de vele titels! Ik zal kijken of ik ze hier in de bieb of thuis kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:04
Chrizzle
Avatar van Chrizzle
Chrizzle is offline
Citaat:
zuster schreef op 28-11-2004 @ 16:47 :
Wie bepaalt wat literatuur is? Op alledrie de middelbare scholen waar ik heb gezeten, mocht je het lelietheater lezen voor je lijst.
Een middelbare school is wat anders dan een universitaire opleiding, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:12
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Chrizzle schreef op 28-11-2004 @ 20:04 :
Een middelbare school is wat anders dan een universitaire opleiding, lijkt me.
Als Annetje een lerarenopleiding Nederlands doet op haar 17e, lijkt me sterk dat die op het WO is.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:27
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 27-11-2004 @ 22:26 :
Erg slim ben je niet he
Ik zal me maar niet tebuitengaan aan een ongelofelijke kutreactie.
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 23:01
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 28-11-2004 @ 20:12 :
Als Annetje een lerarenopleiding Nederlands doet op haar 17e, lijkt me sterk dat die op het WO is.
Er zijn wel meer mensen die op hun 17e aan een WO-studie beginnen, maar op het WO heb je geen lerarenopleiding Nederlands (alleen gewoon Nederlands), dus moet het wel hbo zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 28-11-2004 @ 20:27 :
Ik zal me maar niet tebuitengaan aan een ongelofelijke kutreactie.
You just did.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 28-11-2004 @ 03:33 :
Hm, er staat nergens dat het Nederlandse boeken moeten zijn. Of doelde je op het abominabele feit dat 'Hella Haasse' en 'leuke (...) boeken' in één thread staan? Dat is natuurlijk een niet goed te praten misdrijf. Straks kunnen we wel gaan staan beweren dat Mulisch goed schrijft. Nonsens, zeg ik u! Pure nonsens!

LUH-3417 - Oh, als we ook over de grenzen mogen piegen: Kafka!
Ik bedoelde idd het feit dat er enkel buitenlands schrijvers vermeld stonden. Het lijkt mij namelijk evident dat iemand met een lerarenopleiding Nederlands ook haar 50 boeken in die moet lezen.

- Alhoewel Kafka natuurlijk altijd gelezen kan worden
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 28-11-2004 @ 16:42 :
Bij Mulisch is er volgens mij niet zo veel begrijpen aan, het is meer een kwestie van een encyclopedie/mythenboek ernaast leggen om precies hetzelfde verhaal te lezen. Daarom vind ik hem niet zo interessant. Zijn neus en kin zijn trouwens wel tof.

LUH-3417
Niet wéér die Mulisch discussie .
Hij schrijft gewoon erg goed, ondanks (...).
En het heeft ook wel wat om te kijken in hoeverre je zijn verwijzingen naar van alles kan volgen.s
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 15:05
Econome
Avatar van Econome
Econome is offline
Tja, Mulisch lastig geval blijft het. Toch zou ik iedereen die zich ergerd aan het taalgebruik aanraden om 'de ontdekking van de hemel' er eens bij te pakken; dat is gewoon een geweldig werk.

Leuke boeken:

Russisch Blauw, Oesters, Wie scheep Gaat ~ Peper
Zonder Genade, Ontaarde Moeders ~ Dorrestijn
Mariken van Nieumegen (weinig pagina's!)
Siegfried (en de rest) ~ Mulisch
De Zwarte met het Witte hart, de droom van de leeuw en een schitterend gebrek ~ Japin

ect. 'Het verdriet van Belgie' van Claus zou ik niet lezen als je zoveel moet doen maar dat is wel een heel mooi boek.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 15:43
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 28-11-2004 @ 16:42 :
Bij Mulisch is er volgens mij niet zo veel begrijpen aan, het is meer een kwestie van een encyclopedie/mythenboek ernaast leggen om precies hetzelfde verhaal te lezen. Daarom vind ik hem niet zo interessant. Zijn neus en kin zijn trouwens wel tof.

LUH-3417
Ik doelde niet op het begrijpen van Mulisch' werk, maar op het begrijpen van zijn opzet; zijn arrogantie is slechts een pose.
Ik snap trouwens niet hoe je bij de vergelijking van encyclopedie/mythenboek komt. Ja, in sommige boeken verhaalt Mulisch over bepaalde mythen of feitjes die niemand wat interesseert, maar dat is echt wel miniem. Vind je Umberto Eco dan ook oninteressant? Zijn boeken zijn haast encyclopedieën...
Het is ook zo dat zijn boeken altijd een verhaal hebben, vaak erg interessant. Personages zijn altijd erg levendig en bevatten altijd wat kenmerken van Mulisch himself. Met als gevolg leuke grappen.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:57
Hollandia
Hollandia is offline
Persoonlijk vind ik Maarten 't Hart echt enorm goed, omdat zijn boeken best wel diep gaan. Nadeel is echter wel dat vrijwel altijd religie een hoofdrol speelt in het gehele verhaal. Ook zijn de hoofdpersonen in zijn boeken vaak niet echt 'wereldwijs'. Desalniettemin vind ik de boeken enorm goed.
__________________
You calling me out? Kid, you have to crawl before you can walk!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:59
Verwijderd
Laten we het erop houden dat deze discussie gaat over het feit of Mulisch tot 'leuke boeken' gerekend kan worden. Dan is het tenminste niet meer offtopic.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen 'Voer voor psychologen' van Mulisch gelezen heb, en zijn andere boeken alleen maar via via ken (zowel van Mulisch-fans als -haters). Van Eco heb ik 'De slinger van Foucault' liggen, maar die heb ik nog niet gelezen. Van hem kan ik dus niet zoveel zeggen, alleen dat ik ook een keer een literatuurwetenschappelijk artikel van hem heb gelezen. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat vond.

Oh, van Mulisch heb ik ook nog zijn bewerking van Oedipus gelezen, of ergens een keer meegepikt. Daarin was de grote, literaire ingreep van de schrijvende Dalton dat hij de blinde (?) profeet dezelfde persoon als Oedipus liet zijn en een soort van tijdlus binnen het verhaal creeërde. Best aardig, maar ik vind het geen nobelprijs waard.

Bij Mulisch heb ik nog altijd het idee dat hij erg graag met allerlei referenties naar mythen en sagen en andere cultuurteksten gooit, maar dat hij er verder niet zo bizar veel mee doet. Hij plaatst ze in zijn verhaal, maar gaat er op een makkelijke en flauwe manier mee om. Als verschil bijvoorbeeld Coetzee die 'Robinson Crusoe' herschreef (titel 'Foe', omdat de auteur van het origineel Daniel Defoe heet). In dat boek wordt één cultuurtekst als grote leidraad genomen, maar er wordt op een interessante manier mee omgegaan. Crusoe verdwijnt bijvoorbeeld op de achtergrond en zijn vrouw speelt, samen met de stomme Friday de hoofdrol. Bovendien zijn er nog leuke taaltheorien aan te koppelen, hoewel dat in 'In the heart of the country' van Coetzee nog erger het geval is. Bij hem vind ik een nobelprijs werkelijk verdient, maar Mulisch schrijft voor mij nog altijd boeken met een hoop culturele referenties erin zonder veel diepte.

LUH-3417 - Maar ik zal wel een keer een boek van hem lezen, hoor. Ik stoor me trouwens niet eens zo heel erg aan zijn zelfopgeworpen imago. Ik vraag me alleen af of hij zichzelf niet enorm belachelijk maakt. Maar het leuke aan zijn imago is dat het onmogelijk is om te zeggen of hij het nu echt meent of niet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:10
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 28-11-2004 @ 23:01 :
Er zijn wel meer mensen die op hun 17e aan een WO-studie beginnen, maar op het WO heb je geen lerarenopleiding Nederlands (alleen gewoon Nederlands), dus moet het wel hbo zijn.
Jawel, je kan na je bachelor Nederlands een master tot leraar doen als ik het goed heb, maar dan ben je dus een stuk ouder. Daarom zei ik ook dat ze het wel op hbo niveau moet doen, ik weet dat er geen aparte WO studie voor is.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Engelse boeken
duivelaartje
29 16-09-2006 17:48
Verhalen & Gedichten Kappen! Van Carry Slee
TaRkAn_lOvEr
71 25-11-2004 15:45
Algemene schoolzaken boekverslagen, wat vind je ervan?
Verwijderd
58 23-06-2004 11:47
Verhalen & Gedichten Literaire boeken
Stefanie
31 13-02-2004 23:22
Verhalen & Gedichten [Stelling] Literatuur op de middelbare school
nps
46 27-07-2003 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.