Oud 02-03-2005, 13:04
Verwijderd
De nieuwe website is nu al een tijdje online.
Nyghtshade
We spelen dark metal.

Hier een full song en wat snippets:


Sacred (full song)

The Machine
Heavens Coming Down
Madness For The Masses

Commentaar en/of suggesties welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2005, 20:29
Verwijderd
Snippets zijn gay.

Ik lusiter nou sacred, zo komt het commentaar.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:35
Verwijderd
PLUS

+Vocalen passen goed in het genre
+Song is catchy.
+Een goede mix.

MIN

-Het is meer een dance nummer dan metal, ik had verwacht dat die drumcomputer als intro bedoeld was. Maargoed, het heeft ook wel iets swingends zo, mist alleen agressie.
-Melodieen zijn wat een eenvoudig.
-Het klinkt wel erg puberaal.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:43
Troll
Troll is offline
Wees íets creatiefer met riffs en samples, en het is volmaakt voor het genre.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 14:03
M.R.10
Avatar van M.R.10
M.R.10 is offline
mijn review op zware metalen
Citaat:
Maandag 06 Oktober 2003 - 21:50

Nyghtshade - Alpha your Omega has come

Nyghtshade is een band die tot 2002 beter bekend stond als Nightshade. Ego (toen nog David Astarte) nam de bas ter hand in 1998, maar werd als snel de zanger/songwriter van de band. Niet lang na deze wissel ging de band ter ziele. In 2002 kwam Ego, Blutkraft tegen en zij hervormden de band. Daar Nightshade gothic/death speelde en de heren voor een andere stijl kozen, veranderden ze de naam in nyghtshade.

"Aplha your omega has come" (ayohc) is een goed verzorgt uitgebrachte demo met drie nummers en één remix. De band speelt volgens de bio cyber black metal, maar dat is toch niet, wat ik te horen krijg als "Heaven's coming down" begint. Dit introotje doet me aan Raventhrone e.d. denken! Dan barst dan toch de cyber sound los, of tenminste de cyber (lees computer) drums. De rest van de instrumenten is wel strak ingespeelt, maar echt cyber of industrial doet het niet aan. Grootste "boosdoener" hiervan is denk ik de grunt/scream en het verkeerd gebruik van keyboards.

De keyboards spelen veelal deuntjes die niet echt cyber aan doen, maar meer aan Raventhrone, Bal Sagoth en het Nederlandse Thronar. Het af en toe gebruik van zwaar gesproken stem versterkt dit alleen maar. Uitkomst is een beetje een raar geheel, de "middeleeuwse" deuntjes met de drum computer werkt niet helemaal. Bij het laatste (instrumentale) nummer, dat een schitterende afsluiter had kunnen worden zijn het dan ook de drums die het geheel echt oerlelijk maken. Heaven's coming down [syn_tek error] is dan wel weer een echte lekkere industriële remix, jammer is dat alleen door de weinige variatie in het originele nummer ook deze versie wat saai en langdradig wordt.

Al met al is dit zeker geen slechte demo, maar de band doet er naar mijn mening goed aan met een echte drummer te gaan werken en keuze te maken qua stijl, want dit is een rare mix. Als de heren door zetten met de stijl van Raventhrone, Bal Sagoth e.d. zal dit zeker een band zijn die ik in de gaten zal blijven houden!
en hierop de reactie van de vriendin van EGO (nyghtshade lid)

Citaat:
Nyghtslave Woensdag 29 December 2004 - 15:17

beste martin

als je goed op de site had gekeken,zou je gezien hebben dat Nyghtshade geen cyber blaque metal maakt,maar,ik citeer:'Nyghtshade are a dark metal band'.volgende keer de bio toch maar beter lezen???Bovendien kan ik je zeggen dat Ego bewust NIET voor een drummer heeft gekozen.Inmiddels is de band overigens ook uitgebreid met nog 2 leden,MX op de bas en D als 2e gitarist...Bovendien heb ik zeer veel respect voor wat Ego in elkaar zet,en het is echt niet zo dat het allemaal zomaar even gedaan is.hij besteed zeer veel tijd aan het creeren van de perfecte sound.dat hij zijn eigen ding doet vind jij misschien afgrijselijk,maar ik heb er enorm veel respect voor.en dat laatste nummer,reflections,al helemaal,want dat was het eerste nummer wat hij schreef en het was oorspronkelijk op het orgel gespeeld,dit door zijn opvoeding.dus de volgende keer toch maar beter je bronnen checken???en niet zeggen dat ik er naast zit,lijkt me stug,ik ben zn vriendin...
ik lees haar reactie net pas, maar ik snap niet zo goed wat ze loopt te zeiken. Ik kraak de band toch niet af.......

hmmmmmmz zal wel zo'n 15 jarig wanabee gothje zijn...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 14:28
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Het nummer (sacred) zit goed in elkaar, maar door de mix weet het inderdaad niet echt te overtuigen. Ik mis vooral het lage, ik zou de bas iets meer naar voren mixen. En de gitaren eigenlijk ook een beetje. Nu ligt de nadruk iets teveel op de keyboards, die inderdaad net iets te simpel aandoen.

Maar de geluidskwaliteit is wel erg goed, en alles is strak ingespeeld!
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
M.R.10 schreef op 07-03-2005 @ 14:03 :
mijn review op zware metalen


en hierop de reactie van de vriendin van EGO (nyghtshade lid)



ik lees haar reactie net pas, maar ik snap niet zo goed wat ze loopt te zeiken. Ik kraak de band toch niet af.......

hmmmmmmz zal wel zo'n 15 jarig wanabee gothje zijn...
nette review inderdaad, en dan krijg je zoiets...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:50
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Gayer dan je vriendin die je gaat "verdedigen", naar aanleiding van een review van je "crappy" demo, word t niet.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-03-2005 @ 19:50 :
Gayer dan je vriendin die je gaat "verdedigen", naar aanleiding van een review van je "crappy" demo, word t niet.
hahaha inderdaad dude
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:07
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 08-03-2005 @ 19:50 :
Gayer dan je vriendin die je gaat "verdedigen", naar aanleiding van een review van je "crappy" demo, word t niet.
Jij kan nog veel leren over homoseksualiteit
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:12
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Het kan altijd gayer natuurlijk:

__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:16
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
hahaha OMG
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-03-2005 @ 19:50 :
Gayer dan je vriendin die je gaat "verdedigen", naar aanleiding van een review van je "crappy" demo, word t niet.
Ja, vind ik zelf ook. Wist nog niet eens dat ze dat had gepost
pff. En zelf ben ik ook wel van mening dat de synth wat meer naar de achtergrond mag en de bas en gitaren meer naar voren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 15:04
M.R.10
Avatar van M.R.10
M.R.10 is offline
ik zal het nieuwere materiaal eens luisteren, want er zit dus wel degelijk potentie in deze band
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:03
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
M.R.10 schreef op 09-03-2005 @ 15:04 :
ik zal het nieuwere materiaal eens luisteren, want er zit dus wel degelijk potentie in deze band
Dat zeker
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 21:02
M.R.10
Avatar van M.R.10
M.R.10 is offline
net sacred geluisterd, klinkt vet alleen wat "dunnetjes". dit vond ik ook al bij de demo. Verder errug netjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.