Oud 27-08-2003, 17:23
CrazyIkke
Avatar van CrazyIkke
CrazyIkke is offline
En nog belangrijker: waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 17:33
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
'40-'45 van Roald Dahl.
Een van zijn minder bekende boeken denk ik (ik ben zelfs niet meer zeker over de titel). Het was een soort reisverhaal. Ik weet niet meer goed over wat het ging. Het is ook al lang geleden.
Ik weet nog één ding: dat ik er dagen niet goed van was.

Andere goede boeken:
'Het verschrikkelijke monster' van Tom Lanoye
'Phileine zegt sorry' van Giphart (ik vind Giphart niet echt topliteratuur, maar dit boek blijft goed).
'De lege brug' van Dirk Bracke, als jeugdsentiment.

Maar net zoals films, vergeet je veel dingen...
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:39
Poziomka
Avatar van Poziomka
Poziomka is offline
hmmm... het zijn er eigelijk drie... of vier... of vijf
de Lord of the Rings trilogie van Tolkien
de Hobbit van Tolkien
en de Silmarillion van Tolkien
en jaa, ik weet dat ik een totale freak ben
__________________
If you know you're going to fail, then fail gloriously!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het is moeilijk om een 'beste boek' uit te kiezen. Elk boek heeft zijn mindere en betere punten. Natuurlijk zijn er ook k*t boeken, maar om van de mooie boeken een keuze te maken vind ik moelijk. Er zijn zoveel mooie boeken.
Maar goed mijn meest favorieten zijn LotR, Potter en Rad des tijds. Zal er best 1 vergeten zijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:02
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Holocaust van Gerald Green, omdat hij schreef vanuit 2 perspectieven, dat van een ss'er en van een joodse jongen die zijn volledige familie kwijtraakt.
De manier waarop hij schrijft kun je de ss'er gewoon begrijpen, terwijl je ernaast een verhaal leest over een familie die stuk voor stuk uitgemoord word.
Heel raar boek. Maar wel goed
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 27-08-2003 @ 17:57:
Het is moeilijk om een 'beste boek' uit te kiezen. Elk boek heeft zijn mindere en betere punten. Natuurlijk zijn er ook k*t boeken, maar om van de mooie boeken een keuze te maken vind ik moelijk. Er zijn zoveel mooie boeken.
Inderdaad. Mijn favoriet is in ieder geval ''Honderd jaar eenzaamheid'' van Gabriel García Márquez.

De reden is dat het boek heel symbolisch is, zonder eigenlijk echt serieus te worden. De ironie is soms erg duidelijk, en de hoofdfiguren worden echt neergezet als tragische, haast zielige figuren.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:34
Verwijderd
Die is inderdaad geniaal. Hoort zeker in mijn tien favorieten. Samen met Dostojevksi - De Gebroeders Karamazow, Beckett - Watt, Beckett - Molloy, Toergenjev - Vaders En Zonen, Gerard Reve- De Avonden en nog teveel om op te noemen.

LUH-3417 - Er moet meer Reve gelezen worden. Iedereen die nu Giphart leest, moet weer Reve lezen. Daar zit toch ook seks in.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:12
Verwijderd
"1984" van orwell, het is zo mooi gevonden, de hele situatie is perfect beschreven en erg origineel. hoewel het absurd is dat het communisme ooit zo extreem zou uitlopen komt het zo realistisch over, was het een prachtig boek, hoewel ik het einde een beetje vond tegenvallen, vooral omdat het nogal donker was. aan de andere kant past dat goed bij het boek.
verder houd ik van tolkien en vonnegut en vind ik de stijl van grunberg leuk om te lezen. hoe postmodern
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:25
Verwijderd
Vonnegut is ok. Tenzij je de Jr. bedoel, die ken ik niet. Ik vond Nineteen Eighty-Four ook wel een fijn boek, maar vond het het moeilijk het helemaal op het communisme te plakken. Vond dat het ook wel aardig van toepassing was op de huidige Westerse wereld. Maar ik las het een poos terug, dus misschien zou ik er nu anders tegenaan kijken. Het enige dat me echt dwong tot dat communisme was de grote snor van de Big Brother op de voorkant. Eigenlijk was dat een portret van onze grote mensenvriend Stalin.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:33
de abt van sion
de abt van sion is offline
"Karakter" van Bordewijk. Meesterlijk. Hoe een stugge moeder en een lompe vader hun zoon zo uitpersen dat hij zichzelf tot grote hoogten opwerkt. En hoe dat verwoord wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 10:38
Verwijderd
'Stad der blinden' van José Saramago komt dan meteen in me op. Dat boek heb ik op straat lopend gelezen, en op nog veel meer plaatsen... overal dus... elke vrije seconde op school... Super goed boek!

Nu ben ik bezig met 'Witte Oleander' van Janet Fitch, ook erg goed!

En, een kinderboek welliswaar, 'Emma en de naakte papegaai' van Maria Heylen. Is me altijd bij gebleven, toen ik het uit had heb ik nog dagen bijna huilend rond gelopen, greep me echt aan.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 10:49
Grey Pilgrim
Avatar van Grey Pilgrim
Grey Pilgrim is offline
tsjah LotR. De Hobbit is voor kleuters en de Silmarillion niet echt een leesboek .

Verder vind ik de lectuur van Katherine Kerr ook wel aardig. Beetje zwaar geromantiseerd enzo maar wel lachen. (westland/deverry saga)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 12:17
Verwijderd
Momenteel zit het boek 'De Zwerver' van Angela Hunt nog vrij vers in mijn geheugen. Heb ik in de vakantie gelezen: Ging over een man die beweerde al 2000 jaar te leven. Dat hij de Wandelende Jood was, die Jezus in Zijn gezicht geslagen heeft ten tijde van diens kruisiging. Op dat moment wordt hij vervloekt en moet hij op aarde blijven totdat Jezus terugkomt. Het is een vrij dik boek (ik geloof ergens in de 400/500 bladzijdes) en er komt ook een vrouw in voor die eigenlijk nog ongelovig is. Zal zij hem geloven en hoe zal het aflopen? Ik vond het een heel mooi boek...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-08-2003 @ 23:25:
Vonnegut is ok. Tenzij je de Jr. bedoel, die ken ik niet. Ik vond Nineteen Eighty-Four ook wel een fijn boek, maar vond het het moeilijk het helemaal op het communisme te plakken. Vond dat het ook wel aardig van toepassing was op de huidige Westerse wereld. Maar ik las het een poos terug, dus misschien zou ik er nu anders tegenaan kijken. Het enige dat me echt dwong tot dat communisme was de grote snor van de Big Brother op de voorkant. Eigenlijk was dat een portret van onze grote mensenvriend Stalin.

LUH-3417
ik bedoelde Vonnegut jr, raad het je echt aan, hoewel het wel sf is en je daar van moet houden. ik denk wel dat je gelijk hebt over 1984, nu zou het wel iets van de westerse wereld weg kunnen hebben, maar in de tijd dat het boek geschreven is (ong. 1950?) was dat denk ik minder het geval. bovendien wijst orwell idd vrij duidelijk naar stalin met de Grote Broer.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:28
Rissie
Avatar van Rissie
Rissie is offline
Nouw jah, ik vind verschillende wel goed, ik denk dat mn lievelingsboek Potter, LOTR , en de serie de aardkinderen van Jean M. Auel. Dies wel leuwk
__________________
!Neej DAH!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 20:08
Verwijderd
Gekke Barby, ik kom er net achter dat ik alleen van Jr. gelezen had, en niet de senior. Draai dat dus even om in mijn vorige bericht voor het idee. Ik heb Breakfast For Champions en Slaughterhouse Five gelezen. De eerste (heel erg) helaas in het Nederlands, maar die andere in het Engels. Erg leuk en die science fiction erin vond ik ook erg ok, hoewel ik het zelf eerder anders zou noemen. Postmodern klinkt wel ok, maar ik weet niet zeker of dat klopt. Breakfast For Champions wel in ieder geval.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:26
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Moeilijk...Dune dan maar (deel 1-6).
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:50
Verwijderd
Dan voeg ik Ellis Wiener's - National Lampoon's Doon toe. Een echte must als je Dune ok vindt. Geniale parodie.

LUH-3417
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2003, 16:29
Dromer
Dromer is offline
Citaat:
clubje schreef op 27-08-2003 @ 17:33:
'40-'45 van Roald Dahl.
Een van zijn minder bekende boeken denk ik (ik ben zelfs niet meer zeker over de titel). Het was een soort reisverhaal. Ik weet niet meer goed over wat het ging. Het is ook al lang geleden.
Ik weet nog één ding: dat ik er dagen niet goed van was.

Andere goede boeken:
'Het verschrikkelijke monster' van Tom Lanoye
'Phileine zegt sorry' van Giphart (ik vind Giphart niet echt topliteratuur, maar dit boek blijft goed).
'De lege brug' van Dirk Bracke, als jeugdsentiment.

Maar net zoals films, vergeet je veel dingen...
Heet dat boek van Roald Dahl geen Solo? (of Boy, dat is het boek ervoor, over z'n jeugd)

Het goddelijke monster van Tom Lanoye is fantastisch, net als de vervolgen Zwarte tranen en Boze tongen. Echt aanraders. Qua stijl is Lanoye echt meesterlijk.


Verder vind ik De verborgen geschiedenis van Donna Tartt echt een topboek.
__________________
I'm as calm as a fruitstand in New York and maybe as strange - Ryan Adams
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:55
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Citaat:
Dromer schreef op 29-08-2003 @ 16:29:
Heet dat boek van Roald Dahl geen Solo? (of Boy, dat is het boek ervoor, over z'n jeugd)

Het goddelijke monster van Tom Lanoye is fantastisch, net als de vervolgen Zwarte tranen en Boze tongen. Echt aanraders. Qua stijl is Lanoye echt meesterlijk.


Solo '40-'45, zo heette hij denk ik ja!
Zwarte Tranen van Lanoye vind ik echt niet goed, in vergelijking met zijn voorganger!
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:34
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Iedereen die nu Giphart leest, moet weer Reve lezen.
Giphart is God!

Tranen biggelen soms over mijn wangen als ik weer in een stuipaanval lig door het geschreven woord van Ronald Giphart.

Het beste boek dat ik ooit gelezen heb, alhoewel ik liever zeg: "tot nu toe", is "DE GROT" van Tim Krabbé. Ik ben nog nooit zo ontroerd geweest. En kwaad, omdat het boek eindigde.

Tegenover dat boek wil ik trouwens "OFF SEASON" zetten van Jack Ketchum. Dat is "THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE" op papier. Daarmee bedoel ik dat het de terreur en angst evenaart die ik ervaarde tijdens het zien van die film.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 23:27
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
moeilijk natuurlijk. zoveel goeie boeken.

maar oa

siegfried van harry mulisch
en
ik heb altijd gelijk van wfh

zijn meesterwerken (naar mijn bescheiden mening)

o /edit: waarom. nou siegfried omdat het gewoon meesterlijk is, fictie en werkelijkheid geweldig door elkaar verweven, filosofisch, historisch en psychologisch door elkaar, gewoon fantastisch

ik heb altijd gelijk: de titel zegt genoeg

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 23:31.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 07:13
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
Mm.. een van de laatste tijd.. De dolleganger serie.. (deel 1 heet: Bloemen op zolder) Schrijfster: Virgina Andrews
Gewoon zon fascinerend mooi boek en oneindig. Ik vond het ook jammer dat deel 5 het laatste deel was. Het boek is om het verhaal zelf of de schrijfwijze niet het beste, maar wel om het feit dat je het boek niet weg kan leggen en even aan iets anders kan denken. Als je er eenmaal mee begint kan je niet meer stoppen. (oew, gruwel dit klinkt eng )
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:58
CrazyIkke
Avatar van CrazyIkke
CrazyIkke is offline
noodlot van louis couperus, iemand gelezen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:46
Verwijderd
The Thin Red Line van James Jones beschouw ik op het moment als een mijn meestgeliefde boeken.

Koning van Katoren van Terlouw was ooit ook heel erg goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 23:50
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Er zijn er echt veel..

Atonement van Ian McEwan
catcher in the rye van Jd Salinger
catch 22 van Joseph heller
dubliners van James joyce
12 van Nick Mcdonell
..
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:14
Verwijderd
Das Parfum - Patrick Süskind heeft toen wel een behoorlijke indruk achtergelaten. Vooral de sympathie die ik aan het einde had voor de hoofdpersoon, terwijl hij eigenlijk gewoon een brute moordenaar was.

Maar ik zou het niet als het beste boek wat ik ooit gelezen heb benoemen, dat vind ik écht te moeilijk om te zeggen, deze kwam gewoon in mijn hoofd op toen ik dit topic las.

Verder behoren zowel Potter als LotR tot mijn favorieten.

Er was ook een engels boek wat ik erg goed vond, ik kan alleen niet op de naam komen. Het ging in ieder geval over een soort driehoeksverhouding waarbij elk hoofdstuk het point of view wisselde..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:41
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
de donkere kamer van damocles

ik kon niet slapen 's nachts
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:10
rozijntje
rozijntje is offline
nederlandstalige literatuur: in vlaanderen kan mijns inziens niemand op tegen tom lanoye, echt zalig om te lezen!
nederland heeft dan weer jeroen brouwers, zijn "geheime kamers" vond ik ook prachtig.

verder, ik heb ontzettend genoten van "de ondraaglijke lichtheid van het bestaan" van milan kundera, "1984" van george orwell en "Ik heb je nooit een rozentuin beloofd" van hannah green.

Ook leuk, en hier al vermeld: "Slaughterhouse five" van Vonnegut, dat ik ook in het Engels heb gelezen. Heel origineel boek over de oorlog.
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
eerlijk gezegd is het een tijd geleden dat ik echt fictie verhalen gelezen heb. zelfs non-fictie is ver te zoeken. ik ben de laatste tijd nogal veel autobiografieen aan t lezen.

maar als k eerlijk mag zijn vond ik deel 4 van Harry Potter wel 1 van de beste boeken die ik de laatste tijd gelezen heb. en dit heeft niks te maken met 'kinderboek' etc. want dat vind ik het dus níet. het zit ontzettend goed in elkaar, leest makkelijk weg en ongelofelijk spannend. dat iemand zo veel fantasie kan hebben vind ik echt inspirerend. voor iemand die wil gaan schrijven is het goed om haar boeken te lezen, je leert er ech veel van (qua schrijfstijl dus).

maar goed, ik ben nu de boeken van Nicci French aan het verslinden. erg verslavend. en ik wil ook nog een keer beginnen aan alle lord of the rings delen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:19
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
CrazyIkke schreef op 09-09-2003 @ 15:58:
noodlot van louis couperus, iemand gelezen?
Ja, heb ik gelezen, maar 't is zeker niet 't beste boek dat ik ooit heb gelezen. De laatste tijd ben ik helemaal into Reve, De Avonden vond ik al geweldig, maar de korte verhalen en Nader Tot U waren ook geweldig.

Heeft iemand Werther Nieland gelezen?

Elsschot is ook wel een favoriet. Niet zozeer een boek van hem, maar meer zijn hele oeuvre.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:22
Ndimension
Ndimension is offline
Het beste boek wat ik heb gelezen moet ik nog tegenkomen.
Wel heb ik heel wat top boeken gelezen.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 00:36
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 13-09-2003 @ 21:19:
Ja, heb ik gelezen, maar 't is zeker niet 't beste boek dat ik ooit heb gelezen. De laatste tijd ben ik helemaal into Reve, De Avonden vond ik al geweldig, maar de korte verhalen en Nader Tot U waren ook geweldig.

Heeft iemand Werther Nieland gelezen?

Elsschot is ook wel een favoriet. Niet zozeer een boek van hem, maar meer zijn hele oeuvre.
De Avonden is zo verschrikkelijk goed. Ik heb ook De Taal Der Liefde en De Vierde Man nog van hem gelezen en Brieven Aan Matroos Vos en Nader Tot staan nog in de kast. Werther Nieland lijkt me ook erg ok. Maar niets kan tippen aan De Avonden.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:15
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Ik heb geen een beste boek dat ik ooit heb gelezen, maar ik heb een complete bibliotheek van boeken die ik het beste vind:

DE BIJBEL


Joh. 4: 14
14 maar wie gedronken heeft van het water, dat Ik hem zal geven, zal geen dorst krijgen in eeuwigheid, maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden tot een fontein van water, dat springt ten eeuwigen leven.

Geen enkel ander boek heeft deze kracht dan het Woord van God.

Verder is de Bijbel ook nog eens het meestgelezen boek ter wereld, waardoor je de bijbel met recht een best-seller kunt noemen.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:24
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 13-09-2003 @ 23:22:
Het beste boek wat ik heb gelezen moet ik nog tegenkomen.
Wel heb ik heel wat top boeken gelezen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:46
Outdated Spirit
Avatar van Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Edith Eri Louw - Ravens Imperium...

Iemand deze gelezen??

Ik hou nou eenmaal veel van fictie en dit was tog wel 1tje waarin
dekarakters en omgeving heel goed omschreven werden..
De verhaallijn was naar mijn mening vrij orgineel.
__________________
Dat wat je niet wilt horen ~ De waarheid.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-09-2003, 15:32
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Nevelen van Avalon. Of Stormen over Troje. Allebei van Marion Zimmer Bradley. Verder vind ik Mansfield Park van Jane Austen ook geweldig, Hasse Simonsdochter van Thea Beckman en Brief aan de koning van Tonke Dragt (ach ja kinderboeken...).

Eigenlijk zijn alle boeken van Marion Zimmer Bradley, Jane Austen, Thea Beckman en Tonke Dragt geweldig...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:46
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
De wereld van Sofie van Jostein Gaarder. de manier waarop die man schrijft is gewoon duister. Ben nu bezig in De dochter van de circusdirecteur van hem. Ik heb echt toen ik De wereld van Sofie uit had, minimaal een kwartier naar de laatste bladzijde zitten staren...intrigrerend boek.

Verder weet ik dat Afblijven van Carry Slee mij erg aansprak toen ik m gelezen had. en verder heb ik vast nog wel meer boeken die ik super vond, maar dat onthoud ik nooit.
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:55
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 15-09-2003 @ 20:46:
Edith Eri Louw - Ravens Imperium...

Iemand deze gelezen??

Ja

Ik hou nou eenmaal veel van fictie en dit was tog wel 1tje waarin
dekarakters en omgeving heel goed omschreven werden..
De verhaallijn was naar mijn mening vrij orgineel.
Het boek was vrij goed ja, maar om nou te zeggen dat het het beste boek is, nou nee eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:08
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Meer dan menselijk - Theodore Sturgeon
Fantastisch boek, aangrijpende fictie over een groepje jonge mensen, elk met een eigen talent, die samen een wezen (Gestalt) blijken te zijn, met zijn eigen vermogens en eigen leven.

Nee, even voor de duidelijkheid, dit lijkt in de verste verte niet op power rangers of iets anders wat samen iets kan worden!
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:22
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Musique schreef op 16-09-2003 @ 16:08:
Meer dan menselijk - Theodore Sturgeon
Fantastisch boek, aangrijpende fictie over een groepje jonge mensen, elk met een eigen talent, die samen een wezen (Gestalt) blijken te zijn, met zijn eigen vermogens en eigen leven.

Net zoiets als bij de power rangers?




Sorry ik kon het niet laten.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 21:35
Verwijderd
Transformers zijn ok.

LUH-3417 - Sturgeon schrijft best leuke SF, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 22:14
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
fictie; Robin Hobb !!
zo'n goede serie.... Zo mooi hoe alles in elkaar zit (dus de drie trilogieen)

non-fictie; hier ben ik echt nog zoekende, ik vind het zo vreselijk non-fictie te lezen.... boeken als de tweeling is wel leuk, maartoch niet echt boeiend...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 11:21
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
100 % de trilogie van Lord of the Rings, maar ga mij niet vragen welke van de drie ik daarvan het beste vind.
Op de tweede plaats komt de Hobbit. (ook van Tolkien)
Op de derde plaats de Thrawn-trilogie van Timothy Zahn. Star Wars fans moeten deze wel kennen.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:15
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2003 @ 15:32:
Nevelen van Avalon. Of Stormen over Troje. Allebei van Marion Zimmer Bradley. Verder vind ik Mansfield Park van Jane Austen ook geweldig, Hasse Simonsdochter van Thea Beckman en Brief aan de koning van Tonke Dragt (ach ja kinderboeken...).

Eigenlijk zijn alle boeken van Marion Zimmer Bradley, Jane Austen, Thea Beckman en Tonke Dragt geweldig...
en simone van der vlught
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 16:39
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 18-09-2003 @ 11:21:
Op de derde plaats de Thrawn-trilogie van Timothy Zahn. Star Wars fans moeten deze wel kennen.
In de schaduw van het rijk, pas nog gekocht bij De Slegte voor een tientje. Meesterlijk boek en een must have voor de aanrader.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:38
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
inderdaad
Schaduw van het rijk is cool
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:35
Verwijderd
je moet dansen op mijn graf - Aidan Chambers. Is een aanrader.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:38
GoddeS
Avatar van GoddeS
GoddeS is offline
De VeChTcLuB...

Ja DiE VaN De FiLm..
AlS BoEk Is TiE NoG InGeWiKkElDeR AlS
De FiLm..

WeL ZiEkLiJk TrOuWeNs
__________________
BeAuTiFuL BeLoVeD.. ThAt SmAlL ReSpOnCe FrOm YoU TuRnEd My WoRlD DaRkPiNk I'm In LoVe WitH YoU
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 20:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
GoddeS schreef op 19-09-2003 @ 15:38:
......knip.....
Wil je AUB geen breezah gebruiken, dat is super irritand.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Stel een vraag aan de forummer onder je
Verwijderd
500 27-02-2013 07:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 17:55
Verhalen & Gedichten Slechte boeken
Verwijderd
64 14-01-2007 18:21
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 18:18
ARTistiek Mooiste, diepste, kortom beste beginzin...
Ringmaster
28 07-09-2001 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.