Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 19:33
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
dolaards, jan mens, theo thijssen..

goede boeken....over de tijd rond de crisis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 20:11
Ndimension
Ndimension is offline
Het is natuurlijk nogal erg moeilijk om te discussiëren over relatieve begrippen als goede boeken, maar ok dan.
'Voer voor psychologen' is een autobiografisch boek, niet zozeer geschreven als een roman, dus dan kan je niet echt oordelen over zijn verhalend vermogen.
En nog niet DE Slinger gelezen? Schaam je! Van zo'n intellectueel persoon als jij had ik toch wel verwacht dat je dat boek zou hebben gelezen. Dat is trouwens ook een aanrader wat tot de goede boeken kan gerekend worden. Maar pas wel op dat een grote woordenschat een vereiste is en je ook wel enig doorzettingsvermogen nodig is. Ongetwijfeld zal LUH over beide beschikken.

" Maar het leuke aan zijn imago is dat het onmogelijk is om te zeggen of hij het nu echt meent of niet."

Idd, zelfs in zijn interviews, waar je zou verwachten dat hij normaal zou doen, is hij nog hoogst arrogant. Maar dat is gewoon grappig
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:36
Verwijderd
Laten we niet gaan doen alsof LUH-weetikhoeveel een schoolvoorbeeld is van 'zo'n intellectueel' persoon, volgens hij heeft hij namelijk opvallend veel niet gelezen...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:10
Verwijderd
Over boeken die ik niet gelezen heb, heb ik de sterkste mening.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 07:04
Ndimension
Ndimension is offline

Komt me bekend voor.
Zo heb ik een hekel aan Giphart, omdat het me zo'n commercieel schrijvertje lijkt. Ik heb een hekel aan Grunberg, omdat zijn kop en naam me niet aanstaan...enz
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 29-11-2004 @ 23:10 :
Over boeken die ik niet gelezen heb, heb ik de sterkste mening.

LUH-3417
Daarom
Ik weet niet hoeveel maanden geleden was er ook al een Mulisch-discussie, en toen had je ook alleen Voer Voor Psychologen gelezen (wie kiest dat boekje dan ook uit als eerste dat men van Mulisch leest? ).
Lees nou eens de Ontdekking van de Hemel, of voor mijn part Siegfried, en kom dan terug

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 11:33
Verwijderd
Het was de enige Mulisch die voor vijftig cent bij de kringloop lag.

Maar ik heb nu ook Zwart Licht (afgeschreven bibliotheekboek). Is die ook representatief?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 11:51
Verwijderd
Zwart licht heb ik hier ook staan, maar ondanks dat ik hem niet gelezen hebt, heb ik sterk de indruk dat dat toch een wat minder boekje van hem is.
Ik zeg niet voor niks 'De ontdekking van de hemel' en Siegfried .
Zeker als je zo je reserves hebt zou ik toch beginnen met een van de wat betere werken.

Citaat:
LUH-3417 schreef op 30-11-2004 @ 12:33 :
Het was de enige Mulisch die voor vijftig cent bij de kringloop lag.

Maar ik heb nu ook Zwart Licht (afgeschreven bibliotheekboek). Is die ook representatief?

LUH-3417
Stinkend naar urine en zweet, was het niet?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:39
Verwijderd
Ik zoek Siegried wel een keer op, want Ontdekking van de Hemel is me te dik voor als ik niet weet of ik de schrijver wel fijn vind.

Voor voor psychologen stonk inderdaad, naar oude, ziekemannenadem. En nadat ik er aftershave over gegooid had, werd het niet veel beter. Gelukkig was het zomer en kon ik hem buiten lezen.

LUH-3417 - Ik vertel vaak hetzelfde, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:42
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 30-11-2004 @ 08:04 :

Komt me bekend voor.
Zo heb ik een hekel aan Giphart, omdat het me zo'n commercieel schrijvertje lijkt. Ik heb een hekel aan Grunberg, omdat zijn kop en naam me niet aanstaan...enz
Juist, ook ooit weleens wat van Grunberg gelezen? Vast niet literair genoeg voor je.

Trouwens, Ontdekking van de Hemel is zeker wel het lezen waard. Sigfried niet vond ik.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:37
Ndimension
Ndimension is offline
Nee, ik heb niks van Grunberg gelezen en het is niet literair genoeg voor me. Het is zo'n achterlijk schrijfertje, commercieel met debiele verhalen. Boeken die versierd worden door zo'n vogelachtige en 'De joodse messias' kan nooit goed zijn. Bovendien hebben goede schrijvers nu eenmaal een lelijke rotkop of een zeer excentrieke met vreemde kenmerkende eigenschappen, wat Grunberg niet heeft.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:52
Verwijderd
Terwijl Grunberg toch beschouwd word als de beste van de hedendaagse 'jonge' schrijvers.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:50
Nyawa
Ik maak maar even gebruik van de gelegenheid, een nieuw topic openen vind ik zonde:

Ik moet voor Nederlands twee boeken lezen die vergelijkbaar met elkaar zijn, dus die bijvoorbeeld hetzelfde thema hebben. Je mag geen twee boeken van dezelfde schrijver op je lijst, dus W.F. Hermans, Hella Haasse, Doeschka Meijsing en Arthur Japin vallen voor mij al af. Iemand nog een goed idee?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:37
Ndimension
Ndimension is offline
Mag je buitenlandse schrijvers?
Thema's...thema's zijn onzin, maar daarom ook wel weer leuk. Bij ieder boek kun je je eigen thema verzinnen. Ik zou nemen...Marquez en Allende ofzo: familiekronieken.
Of Eco en Brown of....
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Engelse boeken
duivelaartje
29 16-09-2006 16:48
Verhalen & Gedichten Kappen! Van Carry Slee
TaRkAn_lOvEr
71 25-11-2004 14:45
Algemene schoolzaken boekverslagen, wat vind je ervan?
Verwijderd
58 23-06-2004 10:47
Verhalen & Gedichten Literaire boeken
Stefanie
31 13-02-2004 22:22
Verhalen & Gedichten [Stelling] Literatuur op de middelbare school
nps
46 27-07-2003 10:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.