Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2008, 14:20
RoanB
RoanB is offline
Hallo,


Sinds ong. 2 weken geleden heb ik last gekregen van mijn bovenbeen. Hoe het is gebeurd ga ik vertellen.
Met voetbaltraining moesten een paar jongens inclusief mij trainen op vrije trappen. Ook moest ik meerdere malen daardoor een voorzet geven vanaf de linkerkant met mijn linkerbeen. Op een gegeven moment voelde ik een soort van steekgevoel opkomen in mijn bovenbeen. Ik dacht spierpijn o.i.d. (namelijk 2e training van seizoen) en gaf nog een aantal voorzetten met het linkerbeen. Na de training ben ik naar huis gefietst, ben naar boven gelopen en moest op een stoeltje gaan zitten onder de douche omdat ik gewoonweg niet kon staan op mijn been.

Zeg maar een week later op een woensdag avond moest ik meespelen met de A1. Het ging niet beter met mijn bovenbeen maar een aanbod van een hoger elftal sla je natuurlijk niet snel af. Dan de avond van de wedstrijd.
Het ging allemaal best aardig alleen wanneer ik een bal met wat vaart wou schieten voelde ik gelijk de pijn weer opkomen. Als ik dan een tijdje dat niet doe zakt de pijn weer.
Nou ben ik rechtsbenig, dus zo vaak schiet ik niet zo met mijn linker.

En nu heb ik dinsdag de training voortijdig moeten verlaten (na 20 min.) omdat het gewoon niet gaat. Ik heb rust gehouden en me moeder heeft gisteren me bovenbeen gemasseerd. En zij voelde gelijk al dat mijn spier keihard was.
Nou moet ik morgen een wedstrijd spelen, deze ga ik logischer wijs afzeggen omdat voetballen niet gaat met zo''n been.

Wat ik nou precies kort samengevat heb:
- Een stekend bovenbeen wanneer ik met het linkerbeen schiet.
- Ook doet het pijn wanneer ik ga hardlopen, en vooral wanneer ik wil aanzetten voor een sprintje.

Waar doet het zeer:
- Als ik dus mijn linkerbeen wil drukken tegen mijn bil om hem te strekken voel ik een nogal hevige pijn op het bovenbeen (bovenaan mijn been op de bovenkant)
- Ook heb ik last aan de binnenkant van mijn been, zeg maar de spier aan de binnenkant van de knie t/m mijn lies.

Nu ken ik wel het pijn hebben aan je lies, en dat soort gevoel is het dus niet. En als ik druk op één van de 2 spieren voel ik een grote ''knoop'' zitten in me spier.

Dus mijn vraag luid:
Wat kan ik het beste doen met mijn bovenbeen om hem zo snel mogelijk te laten genezen?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 15:11
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Misschien naar een sportmasseur?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 11:02
hahaha
hahaha is offline
Oppassen met dat masseren.
Een vriend van mij had een een spierscheur en door het masseren van die spier is het alleen maar erger geworden.
Ik zou je aanraden om naar een (sport)dokter te gaan en om eventueel een scan te laten nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 12:10
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Oppassen met dat masseren.
Een vriend van mij had een een spierscheur en door het masseren van die spier is het alleen maar erger geworden.
Ik zou je aanraden om naar een (sport)dokter te gaan en om eventueel een scan te laten nemen.

klinkt inderdaad als een (kleine) spierscheur. Dat veroorzaakt een bloeding in de spier en dat doet heftig pijn. Niet masseren, even stoppen met het (sportief) belasten en geeft het 8 weken. Warm houden is wel een pre.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 14:52
RoanB
RoanB is offline
Ben al naar de fysio geweest, waarschijnlijk een verrekking van me spier. 2 á 3 weken uit de roulatie.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat voor blessure heb ik?
robinPSVk.
3 15-08-2013 13:47
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #5
Verwijderd
500 07-09-2008 23:37
Vrije tijd Champions League voorspellingen - praat hier over de wedstrijden
ErHaN
300 06-05-2004 23:56
Vrije tijd Hoe moet je trainen voor snel een gespierde buik!
king112
19 28-05-2003 13:09
Lichaam & Gezondheid Buik trainen
Martijngr
21 07-03-2003 13:26
Lichaam & Gezondheid Abtronic
diamondvoodoo
39 12-08-2002 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.