Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 20:45
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Na aanleiding van vorige topic "waar stammen wij van af in Mystiek" zaten we te praten dat we mogelijk door Alliens Zijn zouden gemaakt. Kheb via een vriend die een werkstuk maakt over evolutie deze vragen en antwoorden gehad die hij naar de rael groep ge-emailt had.
__________________________________________________
Links:
Waar stammen wij van af Deel 1
Rael.org
__________________________________________________
Rael + Email

Rael is een Groep die erin geloofd dat wij door Alliens zijn gemaakt, check deel 1 voor meer info

> - Is Real volgens maatschappelijke normen een Sekte?
Nee, de Raeliaanse Beweging is een atheistische organisatie, dus derhalve geen sekte.

> - Waarom die 3% bijdrage van loon? en geen keuze voor 0% bijdrage! alliens
> kosten toch geen geld ?

Elke organisatie of vereniging vraagt contributie aan haar leden. Elke organisatie kost geld: telefoon, papier, postzegels, folders, brochures, boeken,enz.

> - Wanneer word die embassade gebouwt? (3% loon van 60.000 man is +/- E
> 100.000.000 miljoen per jaar)


Jammer genoeg betaald niet iedereen contributie.

> - Hoe weten de alliens (volgens site Elohim) dat de embasade is gebouwt?

De Elohim, hebben zeer geavenceerde apparatuur, geen probleem voor hen.

> - Hoe weten we dat wij door hun zijn gemaakt en geen andere volk van uit de
> ruimte? en mogelijk een bedreiging voor ons vormen?


Dit alles staat al beschreven in de Hebreeuwse bijbel (het eerste atheistische boek) en vele andere geschriften en overleveringen.

> - We zijn al een keer voor de gek gehouden met "god" hoe weten we dat ze dat
> mogelijk nu niet weer aan het doen zijn


We zijn niet voor de gek gehouden door een god, dat hebben de mensen er zelf van gemaakt.

> - Op Tv zie/hoor je heel vaak mensen die worden ontvoerd, ze worden altijd
> als "Greys" grijs gezien en hoe komt het nou dat deze op mensen lijken, duidt dit op meerdere
> volkeren in de ruimte?

Er zijn miljarden andere volkeren in het oneindige universum,
> - Als wij door de alliens (Elohim) gemaakt zouden zijn door wie zijn hun
> gemaakt dan?

De Elohim zijn ook door mensen gemaakt die van een andere planeet kwamen, wij op onze beurt gaan ook leven maken op een andere planeet.
> - Waarom komen ze alleen als er een ambassade word gebouwt? Ze zullen toch
> veel meer bereiken als hun zich gewoon zouden laten zien en meteen laten zien dat ze ons geen
> kwaad zullen doen?

De ambassade is en teken dat de mensen bereid zijn de Elohim met respect te verwelkomen. Zij respecteren ons ook door niet zo maar ergens te landen zonder onze toestemming.
> - Op Tv/Internet zie/hoor je heel vaak verhalen over vliegende schotels die
> steeds meer echter lijken te worden. Duidt dit op dat ze mogelijk hun eigen gang gaan buiten
> Rael groep om?

Vliegende schotels zijn de voertuigen van de Elohim. Zij zullen zich steeds vaker laten zien in de lucht om ons aan het idee te laten wennen dat we niet alleen zijn. Dit is ter voorbereiding van hun komst naar de aarde.
> - Zijn wij "mensen" de laatste fase van hun experiment van DNA, omdat aardse
> volkeren in het verleden mysterieus verdwenen zijn.

Wij zijn gemaakt naar het evenbeeld van de Elohim, wij zijn dus een weloverwogen bewuste schepping DNA- en genetische technieken. De mens is niet toevallig onstaan uit experimenten met DNA.
> - Hoe met de reusachtige monumenten die overal op de aarde zijn gebouwt +/-
> 5000 jaar geleden? zijn die door de elohim gebouwt?

Deze monumenten kunnen ontstaan zijn met behulp of met de technieken van de Elohim.
__________________________________________________


__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)

Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2004, 21:00
Verwijderd
Hahahaha, nee geen sekte inderdaad.

PS: het universum is niet oneindig, want licht heeft een eindige snelheid.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:10
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2004 @ 22:00 :
Hahahaha, nee geen sekte inderdaad.

PS: het universum is niet oneindig, want licht heeft een eindige snelheid.
Hmm nee hoor, ik had ergens gelezen dat "licht" snelheid niet constant is, terwijl ze dachten dat het wel zo was
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 18-06-2004 @ 22:10 :
Hmm nee hoor, ik had ergens gelezen dat "licht" snelheid niet constant is, terwijl ze dachten dat het wel zo was
Bron?

De lichtsnelheid in vacuüm is constant.

Heeft overigens niets te maken met de eindigheid van de snelheid.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:47
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2004 @ 22:28 :
Bron?

De lichtsnelheid in vacuüm is constant.

Heeft overigens niets te maken met de eindigheid van de snelheid.
kan je geen bron geven. Kheb et ergens op tv geloof ik gezien of in een krant mogelijk gelezen.. als je begint te googlen zal je er vast wel iets over vinden
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 23:54
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
tja, wie weet
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 20:13
Marie Elize
Avatar van Marie Elize
Marie Elize is offline
kijk animal planet dinsdag avond half 9 dan weet je het overduidelijk.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 21:53
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Licht gaat zo snel als Licht wilt gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 22:35
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Isa schreef op 19-06-2004 @ 22:53 :
Licht gaat zo snel als Licht wilt gaan.
ow,dus licht bepaald wel zelf wat het doet en heeft geen orders van de heer
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 09:33
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Alles beweegt, alleen licht staat stil.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 10:28
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 20-06-2004 @ 10:37 :
Bron dat het universum niet oneindig is? Ben jij ooit bij de rand geweest?
Als het universum positief gekromd is, is het universum gesloten. Vergelijk het maar met een bol. Deze heeft ook een positieve kromming en vormt daardoor een gesloten, en dus begrensd, oppervlak.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:16
Daevrem
Daevrem is offline
Als de c niet meer constant is dan kunnen we Einsteins relativiteit als zodanig overboord gooien.

En het universum heeft dus ook geen rand.

Citaat:
Alles beweegt, alleen licht staat stil.
Nee, het maakt niet uit hoe jij beweegt, licht gaat vanuit jouw perspectief altijd met de snelheid c. Dus dat is niet logisch. Trouwens zijn dingen zals 'alles beweegt' relativistisch fout. Alles beweegt ten opzichte van licht met snelheid c. Dat is wel correct. Een foton staat stil vanuit het perspectief van een foton dat precies dezelde kant opgaat. Dat is ook correct. Beweging is vanuit elk perspectief anders, vanuit elk perspectief relatief tot dat perspectief. Er is alleen een ding dat overal hetzelfde is, en dat is de snelheid van licht, die is altijd c.

Het enige argument voor deze stelling is dat we niet weten waarom de mens resultaat is van de evolutie. De mens is evolutionair gezien namelijk niet logisch.

Verder zijn er 233 genen in de menselijke genenpoel waarvan we niet kunnen traseren waar ze vandaan komen, terwijl we dat met de andere ca 300,000 wel kunnen. Een theorie was altijd dat deze genen vanuit bacterien komen die bij een celdeling aanwezig zijn. Er zijn bij bacterieen een groot aantal genen gevonden die overeen komen met deze 223 genen bij mensen. Maar het kan ook nog zo zijn dat bacterieen deze genen van mensen kregen en niet anders om. Dus die bacterieen theorie is niet goed genoeg. Ik weet eigenlijk niet hoe waarschijnlijk het is dat die genen gewoon zo extreem ge-evolueerd zijn dat ze niet meer terug te traseren zijn.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Hmm ja ik heb laatst eens een docu van die site bekeken, was erg aardig opgezet, best geloofwaardig maar de beste meneer die het presenteerde ging op 1 cruciaal puntje finaal de mist in:
Citaat:
De mens stamt af v/d aap volgens de evolutietheorie en als je dan kijkt naar de tijd tussen mensaap en mens, is duidelijk te zien dat het onmogelijk is dat deze 'verbetering' zich in zo een korte periode heeft voltrokken volgens het evolutiemechanisme, wat erg traag verloopt.
Aldus de beste meneer, wat erna kwam zat allemaal echt heel leuk in elkaar en werd fijn besproken, soemerische kleitabletten en nog wat andere opgegraven prullaria.
Op zich een aardige theorie, alleen een beetje jammer dat ze de evolutietheorie verwerpen op basis van onjuiste feiten.Deze meneer wil ik dan ook gaarne doorverwijzen naar deze site.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 20-06-2004 @ 21:16 :
Er is alleen een ding dat overal hetzelfde is, en dat is de snelheid van licht, die is altijd c.
Nee hoor, de lichtsnelheid is afhankelijk van het medium.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:21
Daevrem
Daevrem is offline
Fotonen gaan door elk medium met c, dat weet jij ook

Alleen het licht inderdaad niet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 07:07
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
wat een lol hebben mensen toch, wisten jullie dat mijn groot vader de koning van mars is
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 20-06-2004 @ 23:21 :
Fotonen gaan door elk medium met c, dat weet jij ook

Alleen het licht inderdaad niet.
leg uit...?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 06:48
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
EggeD schreef op 20-06-2004 @ 10:33 :
Alles beweegt, alleen licht staat stil.
Hier zijn we het eens een keertje met elkaar eens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2004, 21:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
wat een simpele vraag, het licht beweegt zich met lichtsnelheid, doh.


ow, als ik me niet vergis was t trouwens 1.330.000 kilometer per seconde.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 10:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-06-2004 @ 22:01 :
wat een simpele vraag, het licht beweegt zich met lichtsnelheid, doh.


ow, als ik me niet vergis was t trouwens 1.330.000 kilometer per seconde.
Je zit te hoog met je waarde voor de lichtsnelheid. De lichtsnelheid in vacuüm (en bij benadering ook in lucht) is 300.000 kilometer per seconde.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 11:32
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 26-06-2004 @ 11:53 :
Je zit te hoog met je waarde voor de lichtsnelheid. De lichtsnelheid in vacuüm (en bij benadering ook in lucht) is 300.000 kilometer per seconde.
alsof het universum een vacuum is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 12:43
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Isa schreef op 26-06-2004 @ 12:32 :
alsof het universum een vacuüm is.
Dat heb ik ook niet beweerd. De waarde van de lichtsnelheid is afhankelijk van het type medium waarin het licht zich voortplant. Zo zal licht zich in glas en water, om maar een paar voorbeelden te noemen, met een lagere snelheid voortplanten dan in lucht, aangezien glas en water optisch dichtere stoffen zijn dan lucht. Voor verdere details verwijs ik je naar een leerboek over natuurkunde.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 13:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
klopt ja, ik zat aan de hoge kant, toch dacht ik nog steeds dat het gemiddeld 320.000-330.000 was.


anyway, de snelheid houdt verband met de dichtheid van het materiaal waar het doorheen gaat. (als het er doorheen gaat natuurlijk)

theorie is ook dat de zwaartekracht licht kan versnellen of afremmen en zelfs verbuigen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2004 @ 14:53 :
theorie is ook dat de zwaartekracht licht kan versnellen of afremmen en zelfs verbuigen.
Mmm, een foton heeft geen massa, dus een zwaartekrachtsveld oefent geen kracht uit op een foton. Het is het echter wel zo dat de vierdimensionale ruimtetijd gekromd wordt door zwaartekracht, en dat daardoor fotonen afgebogen worden.

Dat is tenminste wat ik ervan heb meegekregen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:01
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
en dan hebben we nog de bijbel he , Tijd geleden had ik een paar stukken uit de bijbel gelezen en geplakt die mij toch wel opvielen.
als je dan alles bij elkaar optelt, lijkt et tog zeer waarschijnlijk dat de mens gemaakt is.
alles tussen ( " " ) aanhallingstekens zijn de vragen die ik stel.

====================================================================== ==========
Genesis Boek
====================================================================== ==========

______________________________________________________________________ __________
Genesis 5
1 - Dit is het boek van Adams geslacht. Ten dage als God den mens schiep, maakte Hij hem naar de gelijkenis Gods.
"-Hoe kan een God iemand naar zijn gelijkenis maken?"

______________________________________________________________________ __________
Genesis 6
2 - Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkozen hadden.
"-Hoe kan god zonen hebben? de eerste mensen die hij had geschapen noemde hij ook geen zonen."

4 In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.
"-Reuzen?, waren hun verantwoordelijk voor de grote momumenten."
"-Zonen?, hoe kan hij nou zonen hebben?"

______________________________________________________________________ __________
Genesis 9
6 Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden; want God heeft den mens naar Zijn beeld gemaakt.
"-Hoe kan god de mens naar zijn beeld gemaakt hebben?"

====================================================================== ==========
Exodus Boek
====================================================================== ==========

______________________________________________________________________ __________
Exodus 3
2 En de Engel des HEEREN verscheen hem in een vuurvlam uit het midden van een braambos; en hij zag, en ziet, het braambos brandde in het vuur, en het braambos werd niet verteerd.
3 En Mozes zeide: Ik zal mij nu daarheen wenden, en bezien dat grote gezicht, waarom het braambos niet verbrandt.
4 Toen de HEERE zag, dat hij zich daarheen wendde, om te bezien, zo riep God tot hem uit het midden van het braambos, en zeide: Mozes, Mozes! En hij zeide: Zie, hier ben ik!
6 Hij zeide voorts: Ik ben de God uws vaders, de God van Abraham, de God van Izak en de God van Jakob. En Mozes verborg zijn aangezicht, want hij vreesde God aan te zien.
"Waarom mag alleen mozes de berg op, Waarom zit god in een bosje, Het verteerd niet duidt dit op bijvoorbeeld een lamp.
______________________________________________________________________ __________
Exodus 4
2 En de HEERE zeide tot hem: Wat is er in uw hand? En hij zeide: Een staf.
"-De God Stelt Vragen? Hoe kan dat nou weer? Hij is almachtig"
______________________________________________________________________ __________
Exodus 11
4 Verder zeide Mozes: Zo heeft de HEERE gezegd: Omtrent middernacht zal Ik uitgaan door het midden van Egypte;
"-waarom nou middernacht, wat heeft god te verbergen"
______________________________________________________________________ __________
Exodus 12
12 Want Ik zal in dezen nacht door Egypteland gaan, en alle eerstgeborenen in Egypteland slaan, van de mensen af tot de beesten toe; en Ik zal gerichten oefenen aan al de goden der Egyptenaren, Ik, de HEERE!
"-niet de eerste keer dat er over zogezegt 'andere goden' word gepraat"
______________________________________________________________________ __________
Exodus 15
25 Hij dan riep tot den HEERE; en de HEERE wees hem een hout, dat wierp hij in dat water; toen werd het water zoet. Aldaar stelde Hij het volk een inzetting en recht, en aldaar verzocht Hij hetzelve,
"-duidt dit op een dam.? "
______________________________________________________________________ __________
Exodus 20
Maakt Mij een altaar van aarde, en offert daarop uw brandofferen, en uw dankofferen, uw schapen, en uw runderen; aan alle plaats, waar Ik Mijns Naams gedachtenis stichten zal, zal Ik tot u komen, en zal u zegenen.
"-offers????? en dat terwijl god alles schiep"
______________________________________________________________________ __________
Exodus 24
15 Toen Mozes op den berg geklommen was, zo heeft een wolk den berg bedekt.
"-Waarom verbergt God zich in een wolk"
______________________________________________________________________ __________
Exodus 31
15 Zes dagen zal men het werk doen; doch op den zevenden dag is den sabbat der rust, een heiligheid des HEEREN! Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden.
"-Lekker aardig dan hoor, waarom boezemt god angst in?"
______________________________________________________________________ __________
Exodus 32
14 Toen berouwde het den HEERE over het kwaad, hetwelk Hij gesproken had Zijn volk te zullen doen.
"God wij eerst het volk straffen, maar is overgehaalt??? "
______________________________________________________________________ __________
Exodus 34
2 En wees bereid tegen den morgenstond; dat gij in den morgenstond op den berg Sinaï klimt, en stel u aldaar voor Mij, op den top des bergs.
3 En niemand zal met u opklimmen; dat er ook niemand gezien worde op den gansen berg; ook het kleine vee, noch runderen zullen tegenover dezen berg niet weiden
"waarom alleen mozes.? waarom is god bang zichzelf te laten zien aan de volk"
______________________________________________________________________ __________
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 15:43
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Energie schreef op 26-06-2004 @ 16:01 :
"-Hoe kan een God iemand naar zijn gelijkenis maken?"

Ik denk dat het met het verschil tussen mens en dier te maken heeft.


"-Hoe kan god zonen hebben? de eerste mensen die hij had geschapen noemde hij ook geen zonen."

Zonen van god zijn overal in de bijbel engelen(behalve hier volgens de christelijke kerk, maar dat is onzin, het zouden de afstammeling van Seth zijn). Het zijn de gevallen engelen die seks hebben met de mensenvrouwen.

"-Reuzen?, waren hun verantwoordelijk voor de grote momumenten."

Wellicht, maar als dat wat in die passages beschreven wordt echt gebeurd zijn zijn er nog veel meer gekke theorieen ineens erg aannemelijk.


"-Lekker aardig dan hoor, waarom boezemt god angst in?"

Dat heeft hij altijd al gedaan. De God in het oude testament is niet z'n fijne God. Als ik tussen hem en Saddan Hoessein als God moet kiezen dan weet ik het zonet nog niet.
[/B]
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 15:49
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
ik wil wat vragen: wanneer komen onze "scheppers" terug?

hahaa, het uis lachen hier .
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:08
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
tosyali schreef op 26-06-2004 @ 16:49 :
ik wil wat vragen: wanneer komen onze "scheppers" terug?

hahaa, het uis lachen hier .
Tsja dat is denk ik dan de vraag he. Het is better dan gewoon aan te nemen dat er een magische God is.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:38
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
hoezo vaag. Ik heb die theorie ook wel eens gelezen etc.

Ik snap niks van de schepping ik weet het niet en zal het ook nooit weten.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:19
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Energie schreef op 28-06-2004 @ 20:08 :
Tsja dat is denk ik dan de vraag he. Het is better dan gewoon aan te nemen dat er een magische God is.
ja zeg dat wel
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:25
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-06-2004 @ 22:00 :
Hahahaha, nee geen sekte inderdaad.

PS: het universum is niet oneindig, want licht heeft een eindige snelheid.
leuk dat jij dat zo zeker weet terwijl wetenschappers er nog absoluut niet uit zijn hoe groot t universum is
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:26
Verwijderd
wij stammen af van adam en eva.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tosyali schreef op 26-06-2004 @ 16:49 :
ik wil wat vragen: wanneer komen onze "scheppers" terug?

hahaa, het uis lachen hier .
niet, dit idee is door priesters verzonnen om gelovigen bang te maken, en ze zo beter hun wil op te kunnen leggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:28
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-07-2004 @ 18:26 :
wij stammen af van adam en eva.
Nee, dat is maar een reverentie punt in de bijbel over de eerste zogezegde mensen. Hun zijn gemaakt door iets of iemand ... en daar stammen we dan van af tog?
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-07-2004 @ 18:26 :
wij stammen af van adam en eva.

dan was de mensheid al meerdere keren door inteelt uitgestorven, dit is dus onmogelijk.


mischien is er een kans als de genen van adam en eva totale tegenpolen waren, maar dan is het onmogelijk dat ze tot dezelfde soort behoorden.


in beide gevallen geld: deze afstamming is onwaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:30
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2004 @ 18:27 :
niet, dit idee is door priesters verzonnen om gelovigen bang te maken, en ze zo beter hun wil op te kunnen leggen.
Of ze hebben het er gewoon zelf van gemaakt die priesters. De bijbel kan je eigenlijk zien als een wet boek. En volgens me theorie hebben de alliens dit gedaan om de orde in stand te houden totdat we wijs genoeg zijn om dit te begrijpen..

klopt et denk je me theorie ?
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 07-07-2004 @ 18:25 :
leuk dat jij dat zo zeker weet terwijl wetenschappers er nog absoluut niet uit zijn hoe groot t universum is
Klopt, maar zeker is dat het niet oneindig is. Oneindig is een mathematisch begrip dat in de natuur niet voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:04
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-07-2004 @ 18:58 :
Klopt, maar zeker is dat het niet oneindig is. Oneindig is een mathematisch begrip dat in de natuur niet voorkomt.
hoe weet je dat?
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 07-07-2004 @ 19:04 :
hoe weet je dat?
Geef maar een tegenvoorbeeld. Het is ook gewoon logisch, je kunt geen onbepaalde afstanden hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:13
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-07-2004 @ 19:07 :
Geef maar een tegenvoorbeeld. Het is ook gewoon logisch, je kunt geen onbepaalde afstanden hebben.
je hebt een stelling niet bewezen door simpelweg te zeggen: bewijs maar het tegenovergestelde.

en ook niet door te zeggen dat 'het gewoon logisch' is. je hebt dus een aanname gemaakt op basis wat voor jou logisch lijkt, maar jij hebt net als ieder ander ook maar een beperkte denkcapaciteit.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 07-07-2004 @ 19:13 :
je hebt een stelling niet bewezen door simpelweg te zeggen: bewijs maar het tegenovergestelde.

en ook niet door te zeggen dat 'het gewoon logisch' is. je hebt dus een aanname gemaakt op basis wat voor jou logisch lijkt, maar jij hebt net als ieder ander ook maar een beperkte denkcapaciteit.
Het is ook niet bewezen. Maar totdat er in de natuur iets gevonden wordt dat wel oneindig is, ga ik er maar vanuit dat er niks oneindigs is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Energie schreef op 07-07-2004 @ 18:30 :
Of ze hebben het er gewoon zelf van gemaakt die priesters. De bijbel kan je eigenlijk zien als een wet boek. En volgens me theorie hebben de alliens dit gedaan om de orde in stand te houden totdat we wijs genoeg zijn om dit te begrijpen..

klopt et denk je me theorie ?
je zegt dus daarmee dat de aliens komen om de hemel op aarde te maken als alle religies zijn vernietigt?

tja, daar kan ik mee leven, op het alien stuk na past dat wel bij mijn levensvisie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2004 @ 18:29 :
dan was de mensheid al meerdere keren door inteelt uitgestorven, dit is dus onmogelijk.


mischien is er een kans als de genen van adam en eva totale tegenpolen waren, maar dan is het onmogelijk dat ze tot dezelfde soort behoorden.


in beide gevallen geld: deze afstamming is onwaar.
wat zeg ik jou nou?

We stammen af van Adam en Eva

en niet van de big bang, aliens of meer van die sprookjes

Inteelt hoeft niet altijd te lijden tot sterfte of een handicap (die kans is niet eens zo heel groot)

God heeft ze zo geschapen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-07-2004 @ 20:49 :
[indoctrinatie]wat zeg ik jou nou?

We stammen af van Adam en Eva

en niet van de big bang, aliens of meer van die sprookjes

Inteelt hoeft niet altijd te lijden tot sterfte of een handicap (die kans is niet eens zo heel groot)

God heeft ze zo geschapen [/indoctrinatie]
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:23
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2004 @ 18:29 :
dan was de mensheid al meerdere keren door inteelt uitgestorven, dit is dus onmogelijk.


mischien is er een kans als de genen van adam en eva totale tegenpolen waren, maar dan is het onmogelijk dat ze tot dezelfde soort behoorden.


in beide gevallen geld: deze afstamming is onwaar.
ooit gehoord van god?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:13
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-07-2004 @ 19:15 :
Het is ook niet bewezen. Maar totdat er in de natuur iets gevonden wordt dat wel oneindig is, ga ik er maar vanuit dat er niks oneindigs is.
wet van behoud van energie: het bestaan van energie is oneindig
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:14
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
tosyali schreef op 07-07-2004 @ 21:23 :
ooit gehoord van god?
ik heb nog nooit iets van god gehoord
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tosyali schreef op 07-07-2004 @ 21:23 :
ooit gehoord van god?

nee, als er nu een verhaal komt dat god dat allemaal achteraf heeft lopen fixen klopt dat dus niet met het scheppingsverhaal, los van het feit dat het gewoon een uitvlucht zou zijn om dat scheppingsverhaal uit een benarde positie te halen, waar het inteel argument het in gezet heeft.






trouwens "inteelt is niet erg"


ik zal even een voorbeeld van vandaag de dag geven.

In Noord Pakistan liggen een aantal dorpen in het noorden in het zogenaamde 'tribal area'. In die dorpen komen geen huwelijken voor met mensen buiten deze geisoleerde dorpen, verder is het normaal dat volle neven en nichten, of zelfs broers en zussen er met elkaar trouwen.

de kindersterfte (doodgeboren bay's, sterfte na geboorte niet meegerekend dus) bedraagt er op dit moment 56%, het gemiddelde IQ 93 (dat is zeer laag begaaft, onder de 80 word gezien als mentaal gehandicapt) en van de overlevende kinderen heeft 67% lichamelijke afwijkingen, psychologisch onderzoek was onmogelijk.



dit voorbeeld is een genenpoel van een paar honderd personen, het scheppingsverhaal heeft een genenpoel van twee.


neem dus de getallen uit mijn voorbeeld, verhondervoudig die kwa stertekansen, voeg eraan toe dat evolutie onmogelijk is (dat vinden alle gelovigen tenminste) en dat brengt mij op een overlevinskans voor de mensheid die praktisch nihil is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 08:50
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-07-2004 @ 01:39 :


dit voorbeeld is een genenpoel van een paar honderd personen, het scheppingsverhaal heeft een genenpoel van twee.

tsss...net alsof god daar niet even bij in zou kunnen grijpen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 08-07-2004 @ 01:13 :
wet van behoud van energie: het bestaan van energie is oneindig
Energie is een discrete grootheid, het kan alleen in eindige en bepaalde hoeveelheden aanwezig zijn. Wat de wet van behoud van materie hiermee te maken heeft weet ik niet.

Bedoel je dat energie eeuwig blijft bestaan? Dat hoeft dus niet, aangezien alle energie - in theorie - omgezet kan worden in massa. En omgekeerd.

Je moet je realiseren dat de wet van behoud van materie geldt binnen het huidige universum. Wat daarbuiten, dat wil zeggen voor de oerknal, geldt, is niet bekend. Of dit huidige universum eeuwig blijft bestaan is ook niet bekend. Ergo, je gebruikt drogredeneringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.