Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2008, 19:34
JAikbenhet
Ik weet echt niet hoe ik de volgende vraag moet verklaren:

'Niet alle apen zijn en doen hetzelfde.Geef een voorbeeld van verschillen tussen twee groepen apen.
Geef duidelijk aan om welke twee soorten het gaat,welke de verschillen zijn en welke de oorzaken aan deze verschillen
ten grondslag zouden kunnen liggen.'

Van de Berberapen(Hondapen) en Chimpansee(Mensapen).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2008, 21:38
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
1. Splits de vraag uit:

Geef de verschillen tussen Berber aapjes (Macaca sylvanus) en Chimpansees (Pan troglides) (doe dit als volgt):
- Geef aan om welke soorten het gaat
- Welke verschillen zijn er tussen de soorten
- Welke oorzaken liggen ten grondslag aan deze verschillen

2. Kijk welke onderdelen je zonder problemen kan beantwoorden.
- De soorten zijn makkelijk aan te geven met zowel Nederlandse als Wetenschappelijke naam.

3. Kijk hoe je de rest van de vragen kan beantwoorden.
Hier loop zelfs ik vast. Berbers zijn makaken die echt compleet anders zijn dan de mensapen van het geslacht Pan. Ze hebben wel wat overeenkomsten, maar behalve die (algemene) overeenkomsten die worden gedeeld met alle apen, zijn ze verschillend op ecologie, dieet, voortplantings- en groepsgedrag, uiterlijk, etc. Je moet deze vraag echt duidelijker stellen als je die een beetje wil kunnen beantwoorden. Waarschijnlijk is deze vraag gesteld in een thema, en aan de hand van dat thema kan je zien wat er bedoeld wordt.

Totdat ik dat weet, ga ik niet alle verschillen tussen Chimpansees en Berberaapjes opschrijven.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 21:54
JAikbenhet
Citaat:
1. Splits de vraag uit:

Geef de verschillen tussen Berber aapjes (Macaca sylvanus) en Chimpansees (Pan troglides) (doe dit als volgt):
- Geef aan om welke soorten het gaat
- Welke verschillen zijn er tussen de soorten
- Welke oorzaken liggen ten grondslag aan deze verschillen

2. Kijk welke onderdelen je zonder problemen kan beantwoorden.
- De soorten zijn makkelijk aan te geven met zowel Nederlandse als Wetenschappelijke naam.

3. Kijk hoe je de rest van de vragen kan beantwoorden.
Hier loop zelfs ik vast. Berbers zijn makaken die echt compleet anders zijn dan de mensapen van het geslacht Pan. Ze hebben wel wat overeenkomsten, maar behalve die (algemene) overeenkomsten die worden gedeeld met alle apen, zijn ze verschillend op ecologie, dieet, voortplantings- en groepsgedrag, uiterlijk, etc. Je moet deze vraag echt duidelijker stellen als je die een beetje wil kunnen beantwoorden. Waarschijnlijk is deze vraag gesteld in een thema, en aan de hand van dat thema kan je zien wat er bedoeld wordt.

Totdat ik dat weet, ga ik niet alle verschillen tussen Chimpansees en Berberaapjes opschrijven.

de eerste groep moet de berberapen zijn de tweede groep apen mag je zelf kiezen(maak niet uit welke aap)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 23:09
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
de eerste groep moet de berberapen zijn de tweede groep apen mag je zelf kiezen(maak niet uit welke aap)
Dat maakt niet zo veel uit. Wat wil je weten? Ik bedoel, verschillen? Dan kan je een 100 pagina tellend boek maken voor bijna elke soort met een andere soort vergeleken.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 10:32
JAikbenhet
Citaat:
Dat maakt niet zo veel uit. Wat wil je weten? Ik bedoel, verschillen? Dan kan je een 100 pagina tellend boek maken voor bijna elke soort met een andere soort vergeleken.
gewoon hoe ze leven ,de hierarchie, grootte enz..... en hoe deze verschillen ten grondslag zouden kunnen liggen ?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 11:21
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
gewoon hoe ze leven ,de hierarchie, grootte enz..... en hoe deze verschillen ten grondslag zouden kunnen liggen ?
Je hebt het dus over gedrag. Ik zou als ik jou was eens zoeken op de wetenschappelijke naam (zie eerdere post) van de beide soorten op www.answers.com

Hier staat gewoon een algemeen overzicht over hoe de dieren leven en geeft je goede aanwijzingen om verder te zoeken. Ik ga natuurlijk niet je huiswerk voor je doen
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 13:37
JAikbenhet
Citaat:
Je hebt het dus over gedrag. Ik zou als ik jou was eens zoeken op de wetenschappelijke naam (zie eerdere post) van de beide soorten op www.answers.com

Hier staat gewoon een algemeen overzicht over hoe de dieren leven en geeft je goede aanwijzingen om verder te zoeken. Ik ga natuurlijk niet je huiswerk voor je doen
Ja,ik heb het over gedrag ,maar kun je geen voorbeeld geven ?
ik weet niet hoe ik nou moet beginnen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 21:09
JAikbenhet
geef de hierarchie bij de berberapen aan. Let hierbij op houding van het dier zelf, de houding van de anderen ten opzichte van dit dier,en op vlooien.

wie kan een verklaring geven ?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 10:02
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja,ik heb het over gedrag ,maar kun je geen voorbeeld geven ?
ik weet niet hoe ik nou moet beginnen
Nou. Het is een chimpansee. Begin bij jezelf. Sterker nog: Je kan jezelf ev. ook als soort nemen. De mens is namelijk opvallend makkelijk te vergelijken met andere dieren.

Nouja voorbeeld dingen:
- Eten beide soorten vlees? Zoja, wat voor gedrag vertonen ze om het te verkrijgen?
- In wat voor groepen leven ze? Wat voor gedrag heeft dat tot gevolg etc?

Voorbeeld van een gelijkenis tussen Chimpansees (Pan troglides) en Mensen (Homo sapiens sapiens): Manntjes van beide soorten vertonen agressief gedrag om zich over bezit (dingen en vrouwtjes) en territorium te verdedigen. Daarbij poseren ze voornamelijk, maken ze kabaal en doen over het algemeen druk.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 10:04
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
geef de hierarchie bij de berberapen aan. Let hierbij op houding van het dier zelf, de houding van de anderen ten opzichte van dit dier,en op vlooien.

wie kan een verklaring geven ?
Niet steeds een nieuw topic openen, stel je vraag even in het andere topic svp.

Plus: Ga zelf zoeken. Ik denk dat niemand dit toevallig uit zijn/haar hoofd weet.
__________________
Altijd nuchter

Laatst gewijzigd op 03-11-2008 om 13:41. Reden: Quote toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 13:41
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb je topics even samengevoegd. Het is niet nodig om voor elke vraag een nieuw topic te openen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Berberapen en Chimpansee's
JAikbenhet
0 02-11-2008 13:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.