Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 18:23
Verwijderd
Ja, waarom? En ik ga niet generaliseren, daarom = meestal. Want meestal is het ook zo. Ikzelf denk doordat het komt omdat meiden vaak wel een beetje een vaderfiguur zoeken, en misschien ook nog wel (sorry mannen) door dat mannen achterlopen met hun ontwikkeling, zo was het toch?
En.. wat denken jullie, en waarom vinden jongens een jonger meisje geen probleem en wel leuk, terwijl als een meisje een jonger vriendje heeft het meestal weer raar word gevonden. Wat is er nou stoer bij de jongens?

Veel vragen heh?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2003, 18:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Vaak is dat om het niveau te compenseren. Meestal zijn meiden wat volwassener dan de jongens uit die leeftijds cathegorie en dus zoeken ze het wat hogerop
Denk ík dan...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:33
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
ja zou best kunnen dat veel meisjes een volwassenere vriend willen hoor je ook vaak... mijn vriend is ook ouder > half jaartje d8 vantevoren dat hij jonger was als mij, ik vind dat juist niks van die volwassen typjes... geef mij maar een jongen die knettergek is *lees: rondrent, allemaal dingen uithaalt, en zich gedraagd als een paar jaar jonger*

maar dat vinden de meeste echt verschrikkelijk dus denk dat 't wel klopt....
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:38
Slettelina *
Slettelina * is offline
vrouwen willen volwassen man ofzo?
__________________
New York City, Dance or die
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:39
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-10-2003 @ 19:26:
Vaak is dat om het niveau te compenseren. Meestal zijn meiden wat volwassener dan de jongens uit die leeftijds cathegorie en dus zoeken ze het wat hogerop
Denk ík dan...
Heeeeeeeeeeelemaal mee eens!!
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:40
Verwijderd
Sommigen doen het om op te scheppen.. maar de meeste meiden die ik ken met een (veel) oudere vriend hebben die echt niet om het niveau te compenseren, dan kunnen ze gewoon naar de kleuterschool gaan, daar hebben ze vast een kans.

Vaderfiguur kan wel, een soort van grote beschermer.
Maar ik snap niet wat de jongens dus in jongere meisjes zien.. Ik zie me zelf niet zitten met een 14 jarige.

Ik ken genoeg lui die echt gek op zijn kleinere zusjes van bepaalde maten en snap dat niet. Ik kom er niet bij, ze lopen non stop te giegelen en aan te kloten en non stop met make up... ik moet er niets van.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Misschien komt het ook van de jongen uit: ze willen zich groot en sterk voelen en zoeken daarom een jonger meisje uit. Die kunnen ze dan als het ware 'beschermen'. Meiden hebben daar over het algemeen weinig moeite mee. Die vinden het juist wel fijn, zo'n jongen die zich over hen ontfermd.
Dat is mijn theorie
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:49
Verwijderd
Maarja...als het dan weer raar wordt dat jongens jonger meisje hebben, wat moeten de meisjes dan weer? Ik denk trouwens ook wel dat het aan de leeftijd ligt, bv 18 j -16m is anders dan 16j- 14m, snap je? En ja... een ouder vriendje... bescherming...iets volwassener...maar moet toch wel jeugdig zijn... niet teveel ''vader''figuur bedoel ik.. maar ik zou mezelf toch niet zien met een jonger iemand... zou mn broertje kunnen zijn ( die is 15)... nee zie ik niet zitten, zeg ik nu dan....

En bent t eens met hierboven
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:54
Cait
Cait is offline
Citaat:
linda85 schreef op 16-10-2003 @ 19:45:
Misschien komt het ook van de jongen uit: ze willen zich groot en sterk voelen en zoeken daarom een jonger meisje uit. Die kunnen ze dan als het ware 'beschermen'. Meiden hebben daar over het algemeen weinig moeite mee. Die vinden het juist wel fijn, zo'n jongen die zich over hen ontfermd.
Dat is mijn theorie
Ben ik het mee eens Maar k denk ook dat het meisje in plaats van 'jong' ook 'klein' mag zijn. hetzelfde effect nl.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:01
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Volgens mij gaat dat argument van dat het meisje geestelijk ouder is maar op tot aan een bepaalde leeftijd. Op een gegeven moment zijn ook de jongens in de puberteit en gaan zij zich dus ook geestelijk ouder gedragen. Vanaf een jaar of 16, 17 gaat dat dus niet meer op, lijkt mij.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:01
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-10-2003 @ 19:26:
Vaak is dat om het niveau te compenseren. Meestal zijn meiden wat volwassener dan de jongens uit die leeftijds cathegorie en dus zoeken ze het wat hogerop
Denk ík dan...
Denk ík ook dan
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:04
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Omdat de jongens vaak de meisjes zoeken en zij die jonger zijn makkelijker te versieren zijn. Meisjes laten zich liever versieren door oudere jongens, omdat die wat volwassener zijn en meisjes zichzelf vaak heel volwassen vinden (Ik ga er nu van uit dat de stelling van deze topic waar is natuurlijk)
__________________
milaza!!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:20
Verwijderd
De vrouw is over het algemeen iets eerder volwassen dan de man....



of misschien zijn oude vriendjes gewoon stoer
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:29
Verwijderd
tuurlijk, geef toe, een ouder vriendje hebben is toch ook stoerder dan een broekie?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:37
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Omdat je als man het gevoel moet hebben dat je haar beschermt.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 19:47
Verwijderd
Grotere pik.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2003 @ 20:47:
Grotere pik.
flauw
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:14
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
omdat meiden eerdeer gaan pubberen enso... ja ag zoiets maar dat heeft er ook niet alles mee te maken geloof ik... gewoon... ik weet het niet.... eigelijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-10-2003, 09:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Vrouwen zoeken (onbewust) mannen uit met een hoge sociale status omdat deze meer zekerheid biedt voor hun kind.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:14
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Dat komt omdat meisjes zichzelf erg volwassen vinden en niet diep genoeg graven naar de ware identiteit van jongens van hun leeftijd. Jongens verbergen, net als meisjes, soms hun ware identiteit achter het 'sociale masker'. Als het meisje de jongen leert kennen, écht leert kennen, dan zal zij achter dit masker komen en ontdekken dat die jongen helemaal niet zo onvolwassen is als het leek.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:43
Verwijderd
Daar heb je gelijk in Mr. Tumnus, ik merk dat ook; jongens met wie ik normaal nooit omga, uit mn klas van mn eigen leeftijd. blijken toch wel wat ''inhoud'' te hebben (grof gezegd dan), maarja waarom laten ze dat dan niet vaker/eerder zien? Omdat ze stoer moeten zijn bij hun vrienden en dan ga je niet over interessante dingen praten ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 14:10
Verwijderd
Meisjes ontwikkelen een jaar of twee eerder dingen als verantwoordelijkheidsgevoel en het vermogen om rustig te zijn enzo, ze komen ook eerder in de puberteit. In de leeftijdscategorie 13-20 is dat dus niet zo heel vreemd. Daarboven slaat het nergens op, dat is dan meer uit gewoonte of omdat het zo hoort.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:10
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Jongens worden later volwassen dan meisjes, dus door die verhouding een oudere jongen, jonger meisje, zit je redelijk op hetzelfde niveau.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:53
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Op een gegeven moment zitten jongens en meisjes op hetzelfde niveau. In de pubertijd zal het denk ik wel de reden zijn dat meisjes een oudere vriend uitzoeken: ze zullen meer op één lijn zitten qua denkniveau. Maar uiteindelijk zal het niets meer uitmaken.
Wat ik ooit ergens gelezen of gehoord heb, is dat meisjes onbewust een man/jongen zoeken die op hun vader lijkt. En als ik zo om me heen kijk, klopt dat in de meeste gevallen wel. Maar of dit ook echt klopt, weet ik niet.
Verder zie je ook vaak dat oudere vrijgezelle vrouwen terugvallen op jongere mannen, omdat zij zich dan weer jong voelen... Dus zo raar is het niet als vrouwen/meisjes een relatie met een jongere man/jongen hebben...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het kan allebei goed gaan, een meisje met een oudere of juist jongere jongen. Ik ken genoeg voorbeelden waarvoor geldt dat meisjes met een jongere jongen gaan, en dat gaat al een hele tijd goed. Ik heb zelf echter de ervaring dat dat aan mij eigenlijk liever niet besteed is: ik heb ooit even iets gehad met een jongere jongen, en achteraf gezien zeg ik: nooit meer! (maar goed, dat heb je niet voor het kiezen als je verliefd wordt, dat snap ik, maar dat probleem heb ik nu niet )

En verder, wat sarahbressers al zei:
Citaat:
Meisjes ontwikkelen een jaar of twee eerder dingen als verantwoordelijkheidsgevoel en het vermogen om rustig te zijn enzo, ze komen ook eerder in de puberteit.
Dat lijkt me een vrij logische verklaring voor dit feit.
Maar goed, wat Descrator zegt, kan ook wel kloppen:
Citaat:
Omdat je als man het gevoel moet hebben dat je haar beschermt.
Dat gevoel zal er eerder zijn als je een jonger meisje 'hebt'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 17:45
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
ZoDaT iK bIj MuN vRiEnDiNnEtJuHs KaN pAtSeN mEt EeN kErEl DiE mIjN bReEzAhS vOoR mE kAn KoPeN

ben et wel eens met linda85
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:08
$$$
$$$ is offline
Meisjes volwassener? Neu das iet wat veel te hard wordt overdreven. Meisjes worden eerder volwassen maar jongens halen dit al vlug in.

Op 16-17-18 jaar merk ik echt niet dat meisjes zich volwassener gedragen...ze proberen het wel wat ik vroeger meestal grappig vond.

Ik denk dat oudere jongens meer controle hebben over jongere meisjes, en jongere meisjes voelen zich gewoon volwassener bij een oudere vriend.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 12:56
skyscraper
Avatar van skyscraper
skyscraper is offline
mijn vriendinnetje is ouder
__________________
je freakt niet
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:01
Xanandu
Avatar van Xanandu
Xanandu is offline
Citaat:
$$$ schreef op 17-10-2003 @ 23:08:
Meisjes volwassener? Neu das iet wat veel te hard wordt overdreven. Meisjes worden eerder volwassen maar jongens halen dit al vlug in.

Op 16-17-18 jaar merk ik echt niet dat meisjes zich volwassener gedragen...ze proberen het wel wat ik vroeger meestal grappig vond.
precies, ze denken dat ze meer volwassen zijn, maar dat valt vaak vies tegen leeftijd zegt gewoon niet zoveel.
__________________
voor ik vergeet... jou vergeet
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:08
Verwijderd
i dunno, ik ben 17, bijna 18, en me vriendin is bijna 20...dus ik ben weer een uitzondering
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:09
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
Ik ga dus echt niet met iemand nemen die jonger is...
een jongen moet gewoon ouder zijn of dezelfde leeftijd hebben
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Graph schreef op 18-10-2003 @ 14:09:
Ik ga dus echt niet met iemand nemen die jonger is...
een jongen moet gewoon ouder zijn of dezelfde leeftijd hebben
logisch je bent 14, ik zou dan ook niet met iemand nemen die nog op de basisschool zit
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:26
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Voor meiden van 13/15 is een jongen van een jaar of 16/17 toch veel spannender?
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Graph schreef op 18-10-2003 @ 14:09:
Ik ga dus echt niet met iemand nemen die jonger is...
een jongen moet gewoon ouder zijn of dezelfde leeftijd hebben
En waarom verwacht jij dat dan wel van de jongens?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:34
$$$
$$$ is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 18-10-2003 @ 14:12:
logisch je bent 14, ik zou dan ook niet met iemand nemen die nog op de basisschool zit
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:39
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 18-10-2003 @ 14:12:
logisch je bent 14, ik zou dan ook niet met iemand nemen die nog op de basisschool zit
Nu je wat ouder bent wel dus ?
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 18-10-2003 @ 22:39:
Nu je wat ouder bent wel dus ?
??
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:10
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Meiden zijn niet allemaal volwassen, je wil niet weten hoeveel puberale giegel meisjes van mijn leeftijd ik wel niet ken. Volgens mij willen ze gewoon iemand die ouder en groter is als hunzelf omdat ze zich dan beschermd voelen.
__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 17:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ha! Wil alleen even stoer doen door te zeggen dat ik maar liefst 1 jaar, 2 maanden en 3 dagen ouder ben dan m'n vriend

en ja, dit is een zeer nutteloze reply...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 10:27
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 17-10-2003 @ 17:53:

Wat ik ooit ergens gelezen of gehoord heb, is dat meisjes onbewust een man/jongen zoeken die op hun vader lijkt. En als ik zo om me heen kijk, klopt dat in de meeste gevallen wel. Maar of dit ook echt klopt, weet ik niet.
Freud had hier een theorie over - het zgn. oidypoescomplex - maar dat was dat de meeste jongens een partner zoeken die op hun moeder lijkt. Bij meisjes was dat - meen ik- slechts in 50% van de gevallen zo.

Maar: zoals bekend is Freud nogal een omstreden figuur in de psychologie. Met name omdat hij geen psycholoog, maar een psychotherapeut was.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:34
Verwijderd
jaja, ik weet hoe dat heet.... even opzoeken: Het Elektra-complex, dat is dan dat jongens een vrouw zoeken die op hun moeder lijkt.... geloof ik dan.... Maarja, of dat ook waar is?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 17:01
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik weet dat dr ooit een onderzoek gedaan is met schapen en geiten.

Er waren geiten die door schapen werden opgevoed en vice versa. Nadat beide groepen volwassen waren werden ze één voor één in een schuur gelaten met daarin 4 mogelijke partners. 1 mannelijk(e) geit/schaap en 1 vrouwlijk(e) geit/schaap. Het bleek dat de mannetjes van beide soorten voor meer dan 80 % kozen voor het vrouwtje dat het meest op hun moeder leek (dwz: als een mannetjesschaap door een geit was opgevoed dan ging hij naar die geit toe en niet naar het schaap!). Bij de vrouwtjes was dit slechts voor 50 % het geval.

Maar as i said: Freud is nogal omstreden. Lang niet iedereen is het met hem eens. Vooral in de humanistic psychologie zul je van deze theorie nogal wat tegenstanders zien.(sorry voor het anglicisme, maar het nederlandse woord humanistisch voldoet hier niet en er bestaat geen goed nederlands alternatief)
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:35
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Omdat dames pzigies en lichamelijk over het algemeen verder ontwikkelt zijn dan leeftijdsgenoten van het andere geslacht.

Of omdat ze gewoon meer skilz zoeken voor de eerste penetratie, we zijn er nog niet uit.

[edit]
Sommige dingen mag je niet met een d schrijven.. denk ik.
__________________
Subtiel

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Isis schreef op 16-10-2003 @ 20:13:
flauw
het is wel waar
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:28
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 20-10-2003 @ 19:55:
het is wel waar

hou je nog wel een beetje rekening met het ego van de minder bedeelde jongen??
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:30
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ach, ik heb nou niet het idee dat meisjes zo heel veel voorlopen. Dat valt over het algemeen wel mee.
Maarja, ik val op oudere jongens omdat me dat toch wel een 'veilig' gevoel geeft zeg maar. Maar dat kan ook weer door de bouw van de persoon komen hmmm.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:01
Verwijderd
tja.... oudere jongens zullen het ook gemakkelijker vinden om met een jonger meisje te krijgen... enkel om iets te hebben... niet om de echte liefde ofzo.. maar om iets te hebben..

dan heeft de jongen een chickie en de meid een lekker ding...
Maarja.. er zijn dus ook meiden die niet naar lui van hun eigen leeftijd kijken omdat ze zich bij voorbaat al te goed vinden voor ze, ze zijn toch al zoooooooo volwassen , en aan die types heb ik dus een hekel..

maarja.. als je verder kijkt hoe lang zulke relaties duren kan ik er toch wel om lachen (meestal na een weekje in tranen). Klinkt misschien erg lomp, maarja.. ze schijnen er ook niet van te leren.

Als ik ooit iets zou hebben met een meid dan zou ik toch wel het liefst hebben dat ze rond mijn leeftijd is.... ik vind het gewoon "fout" (tot een bepaalde leeftijd) als er een verschil van 4 jaar in een relaties is terwijl een van de 2 net in de pubertijd is gekomen...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:09
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 20-10-2003 @ 22:01:


Maarja.. er zijn dus ook meiden die niet naar lui van hun eigen leeftijd kijken omdat ze zich bij voorbaat al te goed vinden voor ze, ze zijn toch al zoooooooo volwassen , en aan die types heb ik dus een hekel..

ja stom he

vorige jaar zat ook een meisje in de klas bij mij ze was 16 en ze ging met allerlei gasten die ze kende van uitgaan, allemaal van die barmannen van minstens een jaar of 20
ik snap die jongens ook niet..........
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:17
Verwijderd
'k Ben het volledig met Dr0_ol eens.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:45
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
die ontwikkelingstheorie tot een bepaalde leeftijd, daarna is het denk ik inderdaad een kwestie van de theorie van linda85.
En misschien ook nog wel een beetje een gewoonte van door de jaren heen. Volgens mij kwam het heel vroeger - in burgerkringen - zelfs bijna nooit voor dat jongere mannen een relatie hadden (en dus trouwden) met oudere vrouwen.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.