Oud 24-05-2005, 16:15
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-05-2005 @ 02:14 :
een muisje, jong vogeltje en een vis. Muisje had z'n beide achterpootjes gebroken, lag eigenlijk al op sterven na dood (was gewoon wild muisje, geen tamme), heb het diertje uit z'n lijden verlost. (oppakken en keihard op de grond gooien, is't in 1 keer over)
Jong vogeltje was uit het nest gevallen, tijdje aangekeken, werd niet meer naar omgekeken door pappa en mamma, beestje werd steeds zwakker, ook maar uit lijden verlost. (klinkt grof, maar op de andere manier die ik geleerd had kon ik het echt niet, namelijk met een schep kop eraf hakken, dat kon ik echt niet, heb mijn paard er overheen laten lopen )
Vis was uit de vijver geraakt, lag op sterven na dood, ook een kwestie van 1 keer hard op de grond gooien en 't is over.


Emm.. okee, die muis kan ik nog begrijpen al zou je em naar de dierenarts kunnen brengen maar waarschijnlijk vind je het de moeite niet waard.

Een jong vogeltje kan je naar een hospitaal brengen of zelf grootbrengen maar geen paard erover laten lopen.. nou denkt je paard straks dat dat hoord ofzo .

Een vis zou je terug kunnen gooien in het water en als je dan ziet dat ie blijft drijven enz. ja, dan pas zou ik hem misschien afmaken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 16:23
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
Citaat:
Kauw schreef op 23-05-2005 @ 23:57 :
Okee, dit wist ik nog niet maar ik bedoel dat je eerder als je zelf moet slachten een vis zal doen omdat die nou ja.. hoe leg ik dat uit? ik bedoel dat ik dat dan nog minder erg vind aangezien vissen nietvan je kunnen houden, maar het liefst zou ik natuurlijk helemaal geen vlees eten, dat ga ik later ook wel doen maar als ik gedwongen word ja, dan maar liever vis, ook aangezien ik ergens een koeienvriend heb die ik uit het oog verloren heb Doei, je hebt trouwens wel gelijk maar het is makkelijker om een mier te doden dan een vis zeg maar andersom..
... maar een koe heeft net zo veel verstant als een vis, dus snap die theorie van "vissen kunnen niet van je houden" niet.
Snap niet dat je als vegetarier daar een verschil in kan/mag leggen. Als je voor rechten van een dier bent, waarom zou je dan in vredesnaam een vis als uitzondering maken, zelfs al is 't wat minder bewust.


Me mentor vertelde ooit eens dat een vriend van 'm ook vegetarier was, had een hem toen uitgenodigt naar een dinee waar grotendeels vlees gerechten waren. En bleek toen pas dat hij vegetarier was, dus hij heeft zo goed als niks gegeten.
Maar een paar dagen later kwam me mentor bij hem thuis en zat hij een blikje zalm leeg te kanen!
Sorry hoor, maar ik kan 'r geen logica in zien.
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 16:30
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Kauw schreef op 24-05-2005 @ 16:15 :
Emm.. okee, die muis kan ik nog begrijpen al zou je em naar de dierenarts kunnen brengen maar waarschijnlijk vind je het de moeite niet waard.

Een jong vogeltje kan je naar een hospitaal brengen of zelf grootbrengen maar geen paard erover laten lopen.. nou denkt je paard straks dat dat hoord ofzo .

Een vis zou je terug kunnen gooien in het water en als je dan ziet dat ie blijft drijven enz. ja, dan pas zou ik hem misschien afmaken...
Je kan veel voor dieren doen maar overdrijf je nu niet een beetje ? Een wilde muis met 2 gebroken pootjes ga je toch niet naar de dierenarts doen. Zo een beestje haalt het wsl toch niet.
ALs een vis blijft drijven is die dan al niet dood
Het beste wat je in zo een geval kan doen is idd zoals AngelLena deed het uit zijn lijden verlossen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
kellytje schreef op 24-05-2005 @ 16:30 :
ALs een vis blijft drijven is die dan al niet dood
Niet altijd...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:56
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-05-2005 @ 17:48 :
Niet altijd...
inderdaad, heb ook een keer een halflevende vis gezien die dreef, gaan ze vaak een beetje scheef hangen, en ik snap best dat vissen ook echte wezens zijn maar ik bedoel.. nou ja.. voor je gevoel.. en die muis snap ik ook wel maar een jong vogeltje zou ik dus nooit vermoorden.. of uit z'n lijden verlossen, hoe je het wilt noemen.. trouwens, voor zulke jonge vogeltjes zijn er vogelhulpcentra.. en misschien zat er een kat dichtbij of zat jij te dichtbij? of dat emge paard? Vogelouders hebben nou ook weer niet alles over voor hun jonkie.. veel maar niet alles, je moet eigelijk zo veel afstand nemen dat de ouders je echt niet meer kunnen zien.. en okee, maar ik ben gewoon iets minder dol op vissen, net als katten... ik snap jullie wel, maar jullie mij niet, ik bedoel alleen dat vissen.. nou ja.. ik wist ook niet dat ze zo'n gevoel voor pijn hadden.. en ik ben niet zo iemand die vissen het water uit schopt en dan dood loopt te schoppen.. zoals een jongen die ik ken alleen is het wel een heel dom joch nja.. maar ik snap de boodschap
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:42
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Kauw schreef op 24-05-2005 @ 16:15 :
Emm.. okee, die muis kan ik nog begrijpen al zou je em naar de dierenarts kunnen brengen maar waarschijnlijk vind je het de moeite niet waard.

Een jong vogeltje kan je naar een hospitaal brengen of zelf grootbrengen maar geen paard erover laten lopen.. nou denkt je paard straks dat dat hoord ofzo .

Een vis zou je terug kunnen gooien in het water en als je dan ziet dat ie blijft drijven enz. ja, dan pas zou ik hem misschien afmaken...
Ik maak geen dieren af als ik niet zeker zou weten dat er een mogelijkheid in ligt dat ze het overleven. Deze 3 hadden 0,0 aan kansen meer en ik zie ze nog minder graag onnodig lijden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:11
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-05-2005 @ 19:42 :
Ik maak geen dieren af als ik niet zeker zou weten dat er een mogelijkheid in ligt dat ze het overleven. Deze 3 hadden 0,0 aan kansen meer en ik zie ze nog minder graag onnodig lijden.
Waarom zou je een jong vogeltje niet kunnen voeren?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:12
Kauw
Kauw is offline
of naar de vogelopvang brengen...?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:49
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:57
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 24-05-2005 @ 22:49 :
Zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen
Afmaken hopelijk?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 23:14
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Kauw schreef op 24-05-2005 @ 22:57 :
Afmaken hopelijk?
Mja was een reactie op het topic, dus dat bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 24-05-2005 @ 22:49 :
Zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen
Tsja, het doet bij mij ook pijn maar in de meeste gevallen is het gewoon het beste. Ik ben liever schuldig aan het 'vermoorden' van een dier dan dat ik beestje laat creperen van de pijn voor wie weet hoe lang.

Een hond of kat is iets meer 'waard' dan een muis of hamster, en een hond of kat leeft net weer iets langer om een 25 euro kostend consult waard te zijn bij de dierenarts. Ik ga geen grote hoeveelheden geld neerleggen als mijn muis of vogel oid kleins zn poot breekt/open ligt van iets om 'm af te laten maken bij de dierarts, als ik het zelf ook kan zonder enig verschil in het lijden van dat dier.

Naar de dierenarts gaan kan zelfs nog pijnlijker zijn, gezien de reis en het spuitje. Maar dat denk ik en iedereen heeft er een andere kijk op natuurlijk... ik weeg het af.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 01:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Kauw schreef op 24-05-2005 @ 20:11 :
Waarom zou je een jong vogeltje niet kunnen voeren?

Waarom zou jij een vogeltje die ergens ligt en nog maar nauwelijks een piep uit het strotje kan krijgen en ligt te creperen kwellen door em nog langer in leven te houden?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 11:38
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-05-2005 @ 01:59 :
Waarom zou jij een vogeltje die ergens ligt en nog maar nauwelijks een piep uit het strotje kan krijgen en ligt te creperen kwellen door em nog langer in leven te houden?
Hoezo kwellen? Ik dacht dat de ouders er alleen geen interesse meer voor hadden?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 11:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Kauw schreef op 25-05-2005 @ 11:38 :
Hoezo kwellen? Ik dacht dat de ouders er alleen geen interesse meer voor hadden?

En het beestje er al bijna een week honger lag te lijden en letterlijk op sterven na dood lag. Kan je em wel voeren, maar daar redt ie het nog niet mee, is tegen die tijd al te zwak.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 12:19
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-05-2005 @ 11:59 :
En het beestje er al bijna een week honger lag te lijden en letterlijk op sterven na dood lag. Kan je em wel voeren, maar daar redt ie het nog niet mee, is tegen die tijd al te zwak.
Maar als je weet dat ie er al een week lag waarom heb je em dan niet eerder meegenomen? Ik bedoel dan was ie nog te redden geweest denk ik. Als ie tenminste niet helemaal in de prak was. Door een andere vogel die op em in had gehakt ofzo.. Wat was het eigelijk voor vogeltje? Als ie het een week zonder eten, drinken en warmte van zijn ouders heeft volgehouden is ie toch wel sterk geweest...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 12:33
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 25-05-2005 @ 00:59 :
Tsja, het doet bij mij ook pijn maar in de meeste gevallen is het gewoon het beste. Ik ben liever schuldig aan het 'vermoorden' van een dier dan dat ik beestje laat creperen van de pijn voor wie weet hoe lang.

Naar de dierenarts gaan kan zelfs nog pijnlijker zijn, gezien de reis en het spuitje. Maar dat denk ik en iedereen heeft er een andere kijk op natuurlijk... ik weeg het af.
Natuurlijk is het beter dat je het dier (in sommige gevallen) uit zijn lijden verlost. Dat weegt zwaarder dan het te laten creperen van de pijn. Maar de gedachte en het beeld dat ikzelf een dier afmaak weegt zwaarder dan een dier uit zijn lijden verlossen. Als ik een dier bewust van het leven beroof krijg ik dat beeld nooit meer uit mijn hoofd en ik zou het nog niet eens kunnen. Al heb ik dat dier nog maar enkele weken/ maanden gehad, maakt niet uit. Als is het een hamster of een kat, ik zou het gewoon niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:37
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 25-05-2005 @ 12:33 :
Natuurlijk is het beter dat je het dier (in sommige gevallen) uit zijn lijden verlost. Dat weegt zwaarder dan het te laten creperen van de pijn. Maar de gedachte en het beeld dat ikzelf een dier afmaak weegt zwaarder dan een dier uit zijn lijden verlossen. Als ik een dier bewust van het leven beroof krijg ik dat beeld nooit meer uit mijn hoofd en ik zou het nog niet eens kunnen. Al heb ik dat dier nog maar enkele weken/ maanden gehad, maakt niet uit. Als is het een hamster of een kat, ik zou het gewoon niet kunnen.
mee eens, maar ook wilde dieren zoals een jong vogeltje of een kikker of whatever..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 25-05-2005 @ 12:33 :
Natuurlijk is het beter dat je het dier (in sommige gevallen) uit zijn lijden verlost. Dat weegt zwaarder dan het te laten creperen van de pijn. Maar de gedachte en het beeld dat ikzelf een dier afmaak weegt zwaarder dan een dier uit zijn lijden verlossen. Als ik een dier bewust van het leven beroof krijg ik dat beeld nooit meer uit mijn hoofd en ik zou het nog niet eens kunnen. Al heb ik dat dier nog maar enkele weken/ maanden gehad, maakt niet uit. Als is het een hamster of een kat, ik zou het gewoon niet kunnen.
Dat is begrijpelijk, ik dramde alleen een beetje door op het feit dat mensen het zo 'fout' en 'onaanvaardbaar' noemen
Was dus meer algemeen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 16:13
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Kauw schreef op 25-05-2005 @ 12:19 :
Maar als je weet dat ie er al een week lag waarom heb je em dan niet eerder meegenomen? Ik bedoel dan was ie nog te redden geweest denk ik. Als ie tenminste niet helemaal in de prak was. Door een andere vogel die op em in had gehakt ofzo.. Wat was het eigelijk voor vogeltje? Als ie het een week zonder eten, drinken en warmte van zijn ouders heeft volgehouden is ie toch wel sterk geweest...
omdat je er geen 24 uur per dag bij staat te kijken en toch even wilt aanzien of de ouders er nog naar omkijken. En nu stop ik met deze discussie, ik vind het jammer dat je zo slecht over mijn acties denkt terwijl ik slechts de 3 dieren die ik heb afgemaakt heb geholpen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 19:10
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-05-2005 @ 16:13 :
omdat je er geen 24 uur per dag bij staat te kijken en toch even wilt aanzien of de ouders er nog naar omkijken. En nu stop ik met deze discussie, ik vind het jammer dat je zo slecht over mijn acties denkt terwijl ik slechts de 3 dieren die ik heb afgemaakt heb geholpen.
ahja, maar ik bedoel niet dat het slecht bedoeld was of slecht maar ik bedoel dat het voogje het misschien had kunnen redden in een vogelhospitaal, maar wat voor vogel was het ??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Onderneem actie: Wilde dieren de tent uit!
TechXP
25 30-11-2005 17:08
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 19:43
Flora & Fauna Vogelpest
C'est moi
46 25-05-2003 14:57
Flora & Fauna vlees eten ....
sicilion
323 12-04-2003 22:33
Flora & Fauna De vossenjacht MOET blijven bestaan
kees17
58 25-04-2002 20:43
Flora & Fauna Bontjassen
Verwijderd
12 11-02-2002 23:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.