Oud 11-03-2006, 21:45
Verwijderd
Hmm ja, al op 30 maart. Probleem is dat het zo verschrikkelijk veel is en ik niet het idee heb dat de stof echt op de examens terugkomt. Ik heb al een paar examen(delen) op tentamens gehad en soms had ik het gevoel alsof ik voor niets geleerd had.

Hebben mensen die het examen ckv2 voorheen al gemaakt hebben tips? Hoe je het moet leren, of je het überhaupt moet leren?
Advertentie
Oud 11-03-2006, 21:57
Verwijderd
Heb je het op de computer?
Dat had ik vorig jaar in ieder geval wel, met foto's, filmpjes etc. We werkten met De Bespiegeling, en ik heb alle hoofdstukken die ik moest leren goed doorgelezen, en de belangrijke dingen aangestreept en wat samenvattingen gemaakt. Kenmerken van stromingen wel goed geleerd (ik kan het barokrijtje nog wel opdreunen).
Ik heb wel veel aan dat leren gehad, maar je moet het niet overdrijven. Een meisje uit mijn klas had alles uit haar hoofd geleerd en haalde een 6,5 ongeveer. Je moet vooral je kennis kunnen toepassen en analyseren, tenminste, wat ik me ervan kon herinneren. Beeldende aspecten benoemen en dergelijke.
Ohja, ik had het hoogste uit de klas maar het was mijn favoriete vak
Oud 11-03-2006, 22:03
Verwijderd
Hmm, ik heb wel analyseschema's van film, beeldende kunst, theater en muziek gekregen. Die zijn dus wel handig om te kennen?

Maar echt het helemaal zeer grondig leren heeft geen zin?
Oud 11-03-2006, 22:52
Verwijderd
nee, niet echt (maar ik sta niet in voor de gevolgen). maar ja, ik denk die schema's wel, en zoals ik al zei vond ik het ook handig kenmerken te kennen. aan de hand daarvan kun ook weer analyseren.

goed idee is om even een examen van vorig jaar te bekijken. heb ik ook gedaan (2x) en het helpt echt. dan weet je wat je moet verwachten
Oud 16-03-2006, 12:08
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Ik heb vorige week een proefexamen gedaan en ik had echt het gevoel dat ik voor niets geleerd had (inzake de toets). Om de vragen te beantwoorden moet je eigenlijk gewoon goed bronnen en dans, drama, muziek en beeldende kunst kunnen analyseren. De Bespiegeling heb ik daar niet voor nodig. Ik vind het maar kut. Ze kunnen het beter combineren: dat ze bv. een schilderij laten zien en dat je daarvan moet zeggen wanneer hij gemaakt is en waarom. Zo doe je wat met je kennis en interpreteer je kunst...
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Oud 18-03-2006, 15:53
it is anoli
it is anoli is offline
Heeft er ook iemand historyboekjes? zijn die echt nuttig?? Ik heb ook examens gemaakt van voorgaande jaren, maar ik vond ze best moeilijk. wij hebben ook totaal geen les gehad van de leraar, en onze boekjes zijn niet zo heel handig naar mijn mening. ik heb zo goed als niks aan informatie.. wat zijn de deelonderwerpen eigenlijk?
Oud 26-03-2006, 11:45
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Cultuur van de kerk in de 11e t/m 14e eeuw
Hofcultuur in de 16e en 17e eeuw
Cultuur van de Romantiek en realisme in de 19e eeuw
Cultuur van de moderne in de 1e helft van de 20e eeuw
Massacultuur in de 2e helft van de 20e eeuw
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Oud 26-03-2006, 11:48
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Ik heb net trouwens nog wat examenopgave van vorige jaren bekeken. Als ik de antwoorden bekijk, kom ik eigenlijk tot de conclusie dat je gewoon logisch moet nadenken bij het beantwoorden, dan kom je vanzelf op antwoorden. Er was bijvoorbeeld een vraag, die luidde: "Waarom is simultaan theater (theater dat in stukjes verdeeld is) beter als een passiestuk?"

Ik kwam niet op het antwoord, maar als je de antwoorden bekijkt dan denk je: Daar had ik zelf op kunnen komen!

Antwoorden als:
- meer mensen kunnen dan komen kijken, omdat je bij elk stukje van het simultaan theater mensen kan laten kijken
- het is beter volgbaar, en mensen kunnen het op hun eigen tempo bekijken

enz.
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Oud 27-03-2006, 18:41
Verwijderd
Ik vind die kijkvragen persoonlijk erg moeilijk.

Ik weet nooit waarop ik moet letten.
Oud 27-03-2006, 19:08
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef op 26-03-2006 @ 11:48 :


Ik kwam niet op het antwoord, maar als je de antwoorden bekijkt dan denk je: Daar had ik zelf op kunnen komen!

ja idd, daar heb ik ook altijd last van. maar daar heb je niks aan...als je er niet op komt is het dus fout..
Oud 29-03-2006, 12:55
The 1 and only
Avatar van The 1 and only
The 1 and only is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef op 26-03-2006 @ 11:48 :
Ik heb net trouwens nog wat examenopgave van vorige jaren bekeken. Als ik de antwoorden bekijk, kom ik eigenlijk tot de conclusie dat je gewoon logisch moet nadenken bij het beantwoorden, dan kom je vanzelf op antwoorden. Er was bijvoorbeeld een vraag, die luidde: "Waarom is simultaan theater (theater dat in stukjes verdeeld is) beter als een passiestuk?"

Ik kwam niet op het antwoord, maar als je de antwoorden bekijkt dan denk je: Daar had ik zelf op kunnen komen!

Antwoorden als:
- meer mensen kunnen dan komen kijken, omdat je bij elk stukje van het simultaan theater mensen kan laten kijken
- het is beter volgbaar, en mensen kunnen het op hun eigen tempo bekijken

enz.
Staan die examenopgaven van vorig jaar ook ergens op internet?
__________________
That's me
Oud 29-03-2006, 13:15
Hieke
Ik heb het examen net achter de rug, en inderdaad: je kunt net zo goed niets leren. De vorige keer moesten we alles leren over stromingen in de beeldende kunst en kregen we een toets over Woodstock en Middeleeuwse dansen. Voor dit examen hadden we het katern Hofcultuur opgekregen als belangrijkste stof, maar zeker de helft van het examen ging over The Sex Pistols, punk en de uitvinding van de grammofoon.

Het enige wat echt zin heeft is de opdrachten maken, denk ik. Het is belangrijk dat je dingen kunt plaatsen in de tijd en de verbanden ziet. De vragen zijn vrijwel allemaal inzichtsvragen, dus aan feiten en namen heb je weinig.
Oud 29-03-2006, 13:21
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Is dat het examen wat iedereen krijgt? Dus ik krijg morgen ook mijn toets over sex pistols etc.?

Hmm...examenopgaven op internet? Je kunt het proberen op www.havowo.nl, volgens mij staan daar wel wat examens op van ckv2.
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Oud 29-03-2006, 13:41
The 1 and only
Avatar van The 1 and only
The 1 and only is offline
Citaat:
Hieke schreef op 29-03-2006 @ 13:15 :
Ik heb het examen net achter de rug, en inderdaad: je kunt net zo goed niets leren. De vorige keer moesten we alles leren over stromingen in de beeldende kunst en kregen we een toets over Woodstock en Middeleeuwse dansen. Voor dit examen hadden we het katern Hofcultuur opgekregen als belangrijkste stof, maar zeker de helft van het examen ging over The Sex Pistols, punk en de uitvinding van de grammofoon.

Het enige wat echt zin heeft is de opdrachten maken, denk ik. Het is belangrijk dat je dingen kunt plaatsen in de tijd en de verbanden ziet. De vragen zijn vrijwel allemaal inzichtsvragen, dus aan feiten en namen heb je weinig.
Dit zal het havo examen zijn? Of vwo?
__________________
That's me
Oud 29-03-2006, 13:45
Hieke
Het is inderdaad het havo-examen!
Oud 29-03-2006, 14:12
it is anoli
it is anoli is offline
het is het belangrijkste om de stijlkenmerken te weten denk ik. de rest kun je weinig aan leren.. en als er gevraagd wordt waaraan je kunt zien dat een figuur machtig is of dat het uit die en die stroming komt e.d. altijd kleding antwoorden
Oud 29-03-2006, 16:44
Verwijderd
Het vwo-examen heeft natuurlijk andere onderwerpen dan het havo-examen.
Oud 29-03-2006, 17:45
charlotjevotje
charlotjevotje is offline
haha!!

ik heb het ook morgen en ik word gek!
ons vorig examen was ook een computertoets (een mengeling van de vorige eindexamens) en ik wist niet wat ik ermee moest!
ik had ook echt het idee dat ik voor niks had geleerd!

ik heb dus geen idee wat ik nu moet leren.
het liefst wil ik gewoon een globale samenvatting, maar ik weet niet waar ik die moet vinden
ik vind het juist het moeilijkst om dingen in tijden te plaatsen, dat kan ik echt niet!!!

o en ik heb gehoord (van onze lerares) dat ons examen (vwo examen dus) over o.a. ballet gaat en over de middeleeuwse architectuur!
__________________
de enige die al 6 jaar met latijn bezig is en er niks van snapt
Ads door Google
Oud 30-03-2006, 13:15
Verwijderd
Nou, het ging dus idd over ballet en middeleeuwse architectuur...
Dat over die film vond ik trouwens wel leuk, alleen die leidmotieven.. argh!! en muziekinstrumenten kan ik ook al nooit herkennen.
Oud 30-03-2006, 13:40
The 1 and only
Avatar van The 1 and only
The 1 and only is offline
Jaa idd die leidmotieven het eerste blok met gothiek enzo vond ik lastig, maar vanaf blok 2 ging het wel goed
__________________
That's me
Oud 30-03-2006, 14:22
it is anoli
it is anoli is offline
ja idd, bij het eerste blok dacht ik echt van hellup!! maar daarna ging t wel beter. ze vroegen helemaal niks over de hofcultuur..had ik net veel over gelezen enzo..
Oud 30-03-2006, 15:17
Verwijderd
Ik vond het examen niet zo moeilijk, heb denk ik wel een voldoende. En ik vond het echt een leuk examen, met Metropolis en Bollywood enzo
Oud 30-03-2006, 16:53
mjk
Avatar van mjk
mjk is offline
gelukkig geen hofcultuur, bollywood was niet alles. Hoefden we niets van te kennen, films en filmmuziek uit die tijd volgens docent, naja, was met bronnen wel te doen. Rest was goed te doen.
__________________
Through the sorrow, all through our splendour, don't take offence at my innuendo
Oud 30-03-2006, 17:09
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Echt frappant dat sommige leraren verklappen waar het examen overgaat.

Maar....ik vond het examen echt zo meevallen! Zoveel beter dan de voorafgaande jaren (waarmee ik geoefend had). Ik heb echt het gevoel dat ik 'm goed gemaakt heb.

Beide films waren inderdaad leuk om toets over te hebben
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Oud 30-03-2006, 19:02
charlotjevotje
charlotjevotje is offline
haha ja ik verbaasde me er ook over dat de onderwerpen klopten!!!

Ik vond het stuk over de gotiek nog altijd kut.. ik ben niet zo van de bouwkunst, gooi alles door elkaar!

De filmpjes waren leuk om naar te kijken

Hahaha ik heb wel 3.5 uur gewerkt!!!!!
__________________
de enige die al 6 jaar met latijn bezig is en er niks van snapt
Advertentie
Oud 26-03-2007, 20:09
Packard
Packard is offline
Willen de mensen die het eindexamen vwo van ckv 2 al hebben gemaakt een aantal vragen/onderwerpen noemen die in de toets voorkwamen. Van wat ik heb begrepen komt hofcultuur er niet in voor.
Oud 28-03-2007, 19:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
Het is een landelijk examen dat morgen wordt afgenomen dus niemand weet dat als het goed is nog hoor hoe weet je dat hofcultuur er niet in voor komt?

Ik vind het ook vervelend leren, wij hebben geen boek dus ik moet alles leren aan de hand van teksten die de docent of ik zelf samen heb gesteld, en de presentaties die we gehouden hebben. Maar ik weet echt niet in hoeverre ik dingen moet leren, aan de ene kant moet je alles leren maar aan de andere kant kan je eigenlijk niet echt leren heb ik het idee
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 28-03-2007, 21:59
Verwijderd
Wij hebben ook allemaal domme losse blaadjes. Flauwe shite.

Hoewel we laatst wel een dik stencil hebben gehad met alles er op wat je moet kennen, alleen dan héél beknopt en daardoor erg onvolledig. Dan staat er bijvoorbeeld 'ontstaan en ontwikkeling van muziek- en dansnotatie' (cultuur van de kerk) maar wat die notatie is weet je dan niet.

Ik hoop maar gewoon op een 5,6 ofzo
Oud 29-03-2007, 13:21
Larry Flint
Larry Flint is offline
Wel ultiem relaxt dat Renaissance er niet echt in zat, geen heel blok in ieder geval, want dan was ik echt gillend weggerend.

Toen ik zag dat het Middeleeuwen, Romantiek en 1e helft 20e eeuw was, was ik dus wel echt helemaal blij maar bij de eerste vraag zakte de moed al in mn schoenen want ik ken de bijbel niet maar volgens mij heb ik dat blok desalniettemin toch het best gemaakt . Faust (blok 2) vond ik wel saai en Strawinsky/Diaghilev/Ballet Russes vond ik al helemaal geen zak aan, bovendien ben ik slecht in muziek en ballet, maar gelukkig waren er veel bronnen en ehh ja dr was eigenlijk maar 1 vraag voor 1 punt die ik echt niet wist, bij de rest kon ik iig nog wat lullen. Hoop wel op een 7,5, dan sta ik sowieso een 8 maar ik weet niet precies wat ik nu gemiddeld sta, en het telt ook maar voor 25% hoorde ik.
Gelukkig kan ik hem herkansen
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 31-03-2007, 13:00
Verwijderd
Die filmpjes waren echt gaaf.

Weet iemand eigenlijk wanneer en hoe je de uitslagen krijgt? Of wanneer er antwoorden online komen? (Bij de heuse examens heb je toch dat je dezelfde dag nog de antwoorden kan opzoeken?)
Oud 31-03-2007, 17:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
ja dat droge filmpje van die herschreven versie van ehh ja een verhaal was zooo grappig, iedereen zat echt te grinniken bij die opdracht.

ik heb geen idee wanneer je de uitslag krijgt, verschilt per school denk ik, maar de herkansingen zijn 26 april dus sowieso voor die tijd haha. maar dr is nu natuurlijk ook 2e correctie e.d.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 01-04-2007, 17:19
Verwijderd
"Het viel mee, toch zeker zestig procent vond de genade." En die gast die stiekem de hemel in probeerde te komen en dan onder hevig protest weggesleurd werd

Ik vond de balletfilmpjes ook echt geniaal, vooral met die soldaat, ahaha

Maar goed, jezus, 26 april, wat lang Ik wil m'n cijfeeeeerrrrr
Oud 04-04-2007, 02:19
Verwijderd
Oh ik kom er net achter dat ik een 2,7 mocht halen voor dat examen om CKV2,3 af te sluiten met een 6. En hij ging best goed.

MAAR NOG STEEDS BEN IK ZENUWACHTIG AAAHHHH STEL IK HEB EEN 2,6 GEHAALD

Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 02:21.
Oud 04-04-2007, 16:24
bas_1985
Avatar van bas_1985
bas_1985 is offline
df
__________________
At your service
Oud 04-04-2007, 16:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
Kan dit topic niet worden samengevoegd met dat op het nieuwe subforum van de examens, daar is er ook al eentje over ckv2 en dat lijkt me een beter subforum.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 14-04-2007, 17:42
xKim
xKim is offline
Ik doe eindexamen VWO en mijn school heeft het CKV 2 examen verschoven naar volgende week dinsdag, in tegenstelling tot de rest van het land. Nou is mijn vraag of het ckv 2 examen echt centraal is en zo ja, wat voor onderwerpen kwamen er in voor en wat is voor mij belangrijk om te leren?

Ik heb trouwens al een paar onderwerpen uit dit topic opgeschreven, maar misschien heeft iemand nog meer tips?
Ads door Google
Oud 02-04-2008, 17:20
Gast24
Citaat:
Cultuur van de kerk in de 11e t/m 14e eeuw
Hofcultuur in de 16e en 17e eeuw
Cultuur van de Romantiek en realisme in de 19e eeuw
Cultuur van de moderne in de 1e helft van de 20e eeuw
Massacultuur in de 2e helft van de 20e eeuw
Die onderwerpen zijn alleen voor VWO!

Ik heb vandaag mijn examen gedaan (HAVO). Ik had Cultuur van de kerk, cultuur van het moderne en massacultuur.
De onderwerpen die behandeld werden waren: Cobra (met Karel Appel), de film Jesus Christ Superstar, Les Ballets Russes, en nog iets, ik ben het alweer vergeten XD.
Je hoefde eigenlijk niet echt door- en door te leren, best wel stom eigenlijk. Je moest gewoon een beetje 'achtergrondinfo' hebben..
WOORDENBOEK mag je meenemen!! Als je een goed woordenboek meeneemt, kun je al die stijlen/stromingen opzoeken wat het is, wanneer het ontstaan is en wat de kenmerken zijn. Ik had trouwens 3 woordenboeken mee, want in het ene woordenboek stond dit ene begrip wel, maar in het andere niet, en andersom.
Nou, dat Havo-examen is al geweest, het VWO is natuurlijk anders.

Zorg er wel voor dat je alle kenmerken van stijlen/stromingen weet, of kan opzoeken in je woordenboek: in elke toets woord wel minimaal een keer iets daarover gevraagd. Ik heb bijna alle examens van voorgaande jaren geoefend van ckv2, en overal stond daarvan wat in. Zo ook bij deze.

Het is trouwens geen centraal examen! Het is een gewoon schoolexamen dat 'toevallig' landelijk wordt gedaan. Kwam ik afgelopen maandag achter XD. Moet je even in je PTA kijken, als je die hebt, daar staat hoevaak het meetelt. Bij mij was dat 12x, van de 84 totaal. Dus dat is eigenlijk niks..

Nou Doeg! Veel succes voor de VWO-mensen!
Oud 04-04-2008, 17:43
Engeltje1990
Avatar van Engeltje1990
Engeltje1990 is offline
Hallo allemaal!

Komende maandag heb ik het CKV2 examen VWO(wij hebben een andere datum dan vastgesteld i.v.m. dat het bij ons middenin een toetsweek zou vallen)

Heeft iemand dit al gemaakt? Zouden jullie wat handige tips/vragen uit het examen willen posten?

Tnx!
Oud 08-04-2008, 23:00
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Up en dit kan op het speciale eindexamenforum besproken worden.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken [SE] CKV2 vwo 30 maart 2006
reminiscent
74 19-04-2006 12:17
HAVO CKV
*** Sido ***
81 02-05-2005 14:09
Algemene schoolzaken De examens komen er weer aan!
Stefanie
39 10-02-2004 12:54
Eindexamens 2003 Ehm.... ik ben ergens achter gekomen 8| uh-oh
AJMouse
97 01-06-2003 22:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.