Oud 31-10-2013, 20:22
Verwijderd
Af en toe kom je dingen tegen die opmerkelijk toevallig lijken, zeker als je er achteraf (na bepaalde gebeurtenissen) naar kijkt. Niet dat die dingen moeten aanzetten tot complottheorieën of iets dergelijks, maar de keer dat je naar het scherm zit te kijken en denkt 'WTF heb ik dat net werkelijk gehoord/gezien?'

Ik weet dat ik er laatst eentje had, maar die ben ik vergeten, vandaag zag ik er eentje in The Enemy of the State.

De vertaling zegt wel 9/11 als in 9 november, maar dat is zoals wij data gewend zijn. Op het scherm zie je dat er 9.11.40 staat, in een Amerikaanse film, dus te verwachten dat het Amerikaanse datumnotatie is. En dan is onze dierbare politicus die owv terrorisme de hele privacy wil opofferen geboren op de datum van de aanslagen van de WTC-torens ^^

Enemy of the State = 1998
WTC-aanslagen = 2001

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2013, 20:32
Verwijderd
Begin van de film trouwens, over waarom die privacy opgegeven moet worden:

Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 23:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dingen zoals dit?





Tja, maar ik ben sowieso pro complottheorieën, machtig interessant
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 09:09
Verwijderd
Ja, al hoeft het niet per se om 9/11 te gaan. Er zijn vaker van die dingen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 13:18
Verwijderd
In Seinfeld:


Hij heeft dus de naam van een bekende serial killer en Elaine raadt 'm aan z'n naam te veranderen naar O.J. Dat is een paar maanden voor O.J. Simpson wordt beschuldigd van moord (die plaatsvond in juni '94, de airdate van die ep was in november '93).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 17:52
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
In dit geval radio; in een uitzending in 1986 van I'm Sorry I Haven't A Clue spelen ze een ronde over iets van 'Headlines in 1996' waarin ze grappige krantenkoppen moeten verzinnen. Eén vast panellid, Willie Rushton, suggereert dat de kranten bol staan van zijn dood. Rushton zou in 1996 op z'n 59ste overlijden door complicaties bij een hartoperatie.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 14:47
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
De sketch show Laugh-in had de rubriek News of the Future.

In 1969 werd daar gezegd: "Berlin, twenty years from now, 1989. There was dancing in the streets today as East Germany finally tore down the Berlin wall."

Ook was er een item over "president Ronald Reagan," wat voor hilariteit zorgt bij het publiek, omdat Reagan toen gewoon een acteur was die een lachwekkend uitstapje naar de politiek deed, en nooit de ambitie had laten horen om president te worden.

__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio The Day After Tomorrow - 28 mei 2004 - én: Wat is jouw favo rampenfilm?
AJMouse
97 10-06-2004 01:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.