Oud 17-06-2003, 14:10
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
ik wil al heeeeeel erg lang een hond.
Ik heb altijd wel huisdieren gehad zoals een hamster en een konijn maar ik wilde altijd al een hond.
Mijn vader denkt dat een hond niet lang alleen kan blijven.

Weet iemand misschien een hond die ongeveer 7 uur alleen thuis kan blijven? Het liefst een kleine hond of een middelgrote.
Ik vond de beagle heeeel errug leuk en ik ben altijd al fan geweest van dalmatiers maar ik wet nie of die geschikt zijn.

En als je een hond hebt hoe gaat dat dan bij vakanties?
Kan de hond mee?

Ik wil graag zoveel mogelijk info over honden

nou alvast heeeeeeeeeeel erg bedankt
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 15:20
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
www.google.com <-- typ in Informatie Over Honden

www.dierenasiels.com <-- hier kan je aanvinken of ze alleen thuis kunnen blijven of niet je kunt ook kiezen wat voor ras en welke leeftijd (pup of volwassen)

probeer eens in de buurt wat fokkers op te bellen en vraag wat informatie over verschillende honden.

zo kom je erachter wat nou precies een geschikte hond is voor jullie thuis
maar ik zeg er wel bij als jullie hem elke dag 7 uur alleen laten, is het misschien beter om het bij een hamster of een konijn te laten, want het is wel zielig als hij elke dag 7 uur alleen thuis is..
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:29
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
ik vind dat je dan niet aan een hond moet beginnen...

7 uur is lang, probeer eens 7 uur je plas op te houden...

en vergeet niet dat je 3 keer daags moet lopen niet een blokje om maar een eind ook in de regen/sneeuw/hagel etc.

En ook als je er even geen zin in hebt is ie er toch.

Een hond heb je niet voor even maar een heel hondenleven!!!!
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:37
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
als je 7 uur per dag weg bent, zou ik als ik jou was niet voor één maar voor twee honden kiezen, dan gaan ze zich niet zo snel vervelen.
en als er dus niet altijd iemand thuis is, kan je ook maar beter een hond nemen die al opgevoed is zodat je hem niet helemaal hoeft op te voeden.
maar misschien mag je geen twee honden, dan moet je zorgen dat je hem lekker vaak uitlaat en veel beweging geeft en speelt.
wij hebben altijd bastaardjes gehad, dat vind ik zelf de leukste omdat ze gewoon lekker eueueueh hoe zeg je dat........ontruttig zijn. bij bastaardjes verschilt het per hond wat het karakter is maar de meeste zijn eigenwijs en nieuwsgierig.
Er zijn ok weinig mensen die dan en hond hebben die sprekend op de jouwe lijkt omdat elke mengiling van rassen anders is.
ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden *gaat zoeken*

nee ik kan geen plaatje (met een link) vinden, je moet maar eens op www.dierenasiels.com kijken
dan doe je zoek hond en dan kan je vanalles invullen.
een hond uit het asiel halen is natuurlijk wel leuk want je helpt een dier dat misschien al heel lang op een baasje zit te wachten.
succes met het zoeken van een hond!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:39
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
o sorry, ik was nog aan het typen toen er al twee nieuwe berichten stonden
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:34
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
7 uur kan best... maar ik zou als ik jou was een oudere hond nemen omdat ik aanneem datje ook nog een leven wil hebben.. daarnaast is een oudere hond avak al getraind,,

ik zou een beagle afraden omdat die erg eigenwijs zijn..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:35
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 17-06-2003 @ 15:37:
als je 7 uur per dag weg bent, zou ik als ik jou was niet voor één maar voor twee honden kiezen, dan gaan ze zich niet zo snel vervelen.
en als er dus niet altijd iemand thuis is, kan je ook maar beter een hond nemen die al opgevoed is zodat je hem niet helemaal hoeft op te voeden.
maar misschien mag je geen twee honden, dan moet je zorgen dat je hem lekker vaak uitlaat en veel beweging geeft en speelt.
wij hebben altijd bastaardjes gehad, dat vind ik zelf de leukste omdat ze gewoon lekker eueueueh hoe zeg je dat........ontruttig zijn. bij bastaardjes verschilt het per hond wat het karakter is maar de meeste zijn eigenwijs en nieuwsgierig.
Er zijn ok weinig mensen die dan en hond hebben die sprekend op de jouwe lijkt omdat elke mengiling van rassen anders is.
ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden *gaat zoeken*

nee ik kan geen plaatje (met een link) vinden, je moet maar eens op www.dierenasiels.com kijken
dan doe je zoek hond en dan kan je vanalles invullen.
een hond uit het asiel halen is natuurlijk wel leuk want je helpt een dier dat misschien al heel lang op een baasje zit te wachten.
succes met het zoeken van een hond!
wie zegt dat die 2 honden het met elkaar kunnen vinden en vergeet neit.. 2 honden is ook 2 keer meer poep die je meot oprapen, 2 keer meer aandacht die je moet geven enzo, en 2 honden gaan samen kattekwaad uithalen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:37
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 17-06-2003 @ 15:29:
ik vind dat je dan niet aan een hond moet beginnen...

7 uur is lang, probeer eens 7 uur je plas op te houden...

en vergeet niet dat je 3 keer daags moet lopen niet een blokje om maar een eind ook in de regen/sneeuw/hagel etc.

En ook als je er even geen zin in hebt is ie er toch.

Een hond heb je niet voor even maar een heel hondenleven!!!!
uhmmm 7 uur kan best hoor.. k ken honden die een heel weekend hun plas ophouden (ja niet omdat ze neit werden uitgelatem maar omdat ze alleen bij hun echte baas wouden plassen)

en 3 maal per dag is echt te weinig.,,, 1 keer sochtens lang (dus minstens een half uur).. dan om een uur of 1 doe je een lange uitlaat (van een uur minimaal), dan eind van de middag/ begin avond en dan nog een keer kort om half 11/later is toch wel het minimale wat je een hond moet kunnen bieden wil je eraan beginnen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:09
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 17-06-2003 @ 16:35:
wie zegt dat die 2 honden het met elkaar kunnen vinden en vergeet neit.. 2 honden is ook 2 keer meer poep die je meot oprapen, 2 keer meer aandacht die je moet geven enzo, en 2 honden gaan samen kattekwaad uithalen
natuurlijk is twee honden meer poep maar niet meer werk want ze hebben elkaar.
wij hebben altijd twee honden gehad en dat ging altijd goed, als er één dood was gegaan kochten we weer een kameraadje voor degene die over was.
pas zat ons hondje een tijdje alleen. Nu hebben we er en pup bij(die is inmiddels al groter dan het hondje dat we al hadden ) en dat is niet heel veel anders dan één hond. Het is natuurlijk wel een pup en die moet je dus opvoeden maar als je een hond zo'n tijd alleen wilt laten lijkt me twee honden beter (er zijn ook veel koppeltjes in het asiel te koop) maargoed, ik ga niet in discussie want daar is dit topic niet voor.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:42
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 17-06-2003 @ 17:09:
natuurlijk is twee honden meer poep maar niet meer werk want ze hebben elkaar.
wij hebben altijd twee honden gehad en dat ging altijd goed, als er één dood was gegaan kochten we weer een kameraadje voor degene die over was.
pas zat ons hondje een tijdje alleen. Nu hebben we er en pup bij(die is inmiddels al groter dan het hondje dat we al hadden ) en dat is niet heel veel anders dan één hond. Het is natuurlijk wel een pup en die moet je dus opvoeden maar als je een hond zo'n tijd alleen wilt laten lijkt me twee honden beter (er zijn ook veel koppeltjes in het asiel te koop) maargoed, ik ga niet in discussie want daar is dit topic niet voor.
ja ik weet hoe leuk het is om 2 honden te hebben maar ik denk dat je beter kan beginnen met 1 hond en een makkelijk ras.. hoe leuk die beagle dr ook uit ziet, hij heeft wel heel veel geduld nodig
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zeven uur alleen is lang, voor de meeste honden te lang. Wij hebben heel lang een hond gehad (een golden retriever) en toen we die lang alleen laten ging hij blaffen (= niet leuk voor de buren) en zichzelf kaal kauwen uit verveling. Een hond moet je toch zeker vier keer op een dag lang uitlaten dus minimaal een half uur en niet alleen uitlaten om te zorgen dat hij zn behoefte kan doen maar ook voor de beweging want anders worden ze al gauw te dik en voor het contact met jou en eventueel met andere honden.

Wij hebben onze hond 13 jaar gehad en het was op het laatst heel moeilijk om te zorgen dat hij het nog naar zn zin had omdat mn moeder ook moest gaan werken. Als je een hond kiest dan is dat niet voor een korte periode maar voor een heel leven lang. Veel honden worden toch zeker een jaar of 15 dus daar moet je ook rekening mee houden. Als jij straks gaat studeren en misschien op kamers gaat dan zit het er dik in dat je hond niet mee mag of dat je er geen tijd meer voor hebt. Je moet ook naar de toekomst kijken.

Als je een hond nu leuk vind moet je eens bij een pension of asiel in de buurt vragen of je daar niet kan komen helpen als vrijwilliger om de honden uit te laten en te voeren ofzo. Ik denk dat dat een betere oplossing is en zo kan je iig kijken of een hond je bevalt want als je eenmaal een hond hebt moet je er heel zn leven voor zorgen vind ik. Je kan niet na een paar jaar een hond in het asiel zetten omdat je er geen tijd meer voor hebt of omdat het toch niet bevalt. Een hond is een levend wezen en daar ben jij verantwoordelijk en als jij het niet meer op kan brengen na een paar jaar dan moet je dat probleem zelf oplossen en er geen asiel mee opschepen. Jij bent er immers aan begonnen en dan moet je het ook afmaken.

Ik denk dat je er nog maar eens heel goed over na moet denken want een hond neem je niet zomaar ineens.

Groetjes Dana
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:48
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-06-2003 @ 17:45:
Zeven uur alleen is lang, voor de meeste honden te lang. Wij hebben heel lang een hond gehad (een golden retriever) en toen we die lang alleen laten ging hij blaffen (= niet leuk voor de buren) en zichzelf kaal kauwen uit verveling. Een hond moet je toch zeker vier keer op een dag lang uitlaten dus minimaal een half uur en niet alleen uitlaten om te zorgen dat hij zn behoefte kan doen maar ook voor de beweging want anders worden ze al gauw te dik en voor het contact met jou en eventueel met andere honden.
elke hond meot het in principe kunnen als het hem vanaf het begin goed geleerd is
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 17-06-2003 @ 17:48:
elke hond meot het in principe kunnen als het hem vanaf het begin goed geleerd is
Dat klopt maar naarmate ze ouder worden kunnen ze het over het algemeen wel minder lang volhouden en daar moet je ook rekening mee houden lijkt mij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:59
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 17-06-2003 @ 16:34:
ik zou een beagle afraden omdat die erg eigenwijs zijn..
Wij hebben een bijna 5 maanden oude Beagle'pup' en zooooooooooooo verschrikkelijk eigenwijs is ze nou ook weer niet!
Beagles kunnen alleen geen 7 uur alleen blijven, nooit langer dan 4 uur eigenlijk.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:12
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
somebody special schreef op 17-06-2003 @ 17:59:
Wij hebben een bijna 5 maanden oude Beagle'pup' en zooooooooooooo verschrikkelijk eigenwijs is ze nou ook weer niet!
Beagles kunnen alleen geen 7 uur alleen blijven, nooit langer dan 4 uur eigenlijk.
ja misschien die van jullie neit

ik zge neit dat alle beagles het zijn, alleen de meeste.. sommige zullen altijd erger zijn dan anderen.. En zeker als je aan je 1e hond begint zou ik het zelf niet doen, je kan een beagle ook een heel leuke hond maken maar je meot er wel de tijd en moeite voor willen nemen.. Ik denk dat beagles best wat langer alleen kunnen blijven mits je ze goed traint en daarvoor en daarna voldoende aandacht geeft
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:13
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-06-2003 @ 17:53:
Dat klopt maar naarmate ze ouder worden kunnen ze het over het algemeen wel minder lang volhouden en daar moet je ook rekening mee houden lijkt mij.
huh.. dat wist ik neit.. vanaf hoe oud is dat dan?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 21:02
Anijs
Anijs is offline
Heeey

Een hondje is ook heeeeeel leuk
Maar je moet wel bedenken waar je aangaat beginnen..
Het is voor zown beesje ook niet leuk om 7 uur alleen thuis te zijn..
Tuurlijk kan een hondje dat, elk hondje kan dat, het ene hondje kan er beter tegen dan het andere.. Maar k denk niet dat ook maar een hondje het egt 'fijn' vind.. Onze hond blijft twee dagen in de week ook wel 7 uur alleen thuis, vindiej niet fijn.. dat zie je aan hem.. maar als je hem daarna lekker verwent.. hem lekker laat rennen in de bossen, komt hij er wel weer overheen Maar denk tog maar goed na.. elke dag 7 uur alleen thuis is heel wat...

Onze hond kan bij vakanties wel mee, maart tis ook een goedzakje
Het ligt aan de hond offie mee kan.. kan hij goed in de auto zitten? Luisterd hij goed? Kan hij goed met andere mensen omgaan..? Loopt hij niet weg enz..

Suc6 Enk hoop voor je dat je een hondje krijgt
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 22:28
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
uitlaten is het leukste van een hond vind ik lekker wandele en het is goed ook.
Ik dekn wel dat een hond zo lang alleen kan zijn en dat sommige dat ook niet kunne maar welke wel?
Ik wil het liefst een klein hondje.
Uitlate doe ik graag eerst ging ik met een vriendin de hond een buurdbewoner uitlaten!
Wij hebben een bos hier vlakbij en daar is flink plaats om hem te late hollen.
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2003, 22:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 17-06-2003 @ 22:28:
uitlaten is het leukste van een hond vind ik lekker wandele en het is goed ook.
Ik dekn wel dat een hond zo lang alleen kan zijn en dat sommige dat ook niet kunne maar welke wel?
Ik wil het liefst een klein hondje.
Uitlate doe ik graag eerst ging ik met een vriendin de hond een buurdbewoner uitlaten!
Wij hebben een bos hier vlakbij en daar is flink plaats om hem te late hollen.
ja nu vind je het leuk

maar vind je het ook leuk om 7 uur sochtends (en dan neit even naar t veldje maar ehct een halfd uur)

of wat dahct je van half 11 savonds als je leiver wilt uitgaan..

tja nu heb je je ouders nog maar als je op kamers gaat sta je dr alleen voor

en in de winter, als het sneeuwt, of regent.. of ijskoud is.. die hond moet ook uit hoor.. maakt niet uit welk weer hetr is
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 07:23
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 17-06-2003 @ 16:37:
en 3 maal per dag is echt te weinig.,,, 1 keer sochtens lang (dus minstens een half uur).. dan om een uur of 1 doe je een lange uitlaat (van een uur minimaal), dan eind van de middag/ begin avond en dan nog een keer kort om half 11/later is toch wel het minimale wat je een hond moet kunnen bieden wil je eraan beginnen vind ik.
En dit kan dus niet als er 7 uur lang niemand thuis is...ik neem aan dat die zeven uur overdag zijn. Ik vind, dat als je elke dag 7 uur van huis bent, je idd beter niet aan een hond kunt beginnen.

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-06-2003 @ 17:45:
Zeven uur alleen is lang, voor de meeste honden te lang.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 08:37
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2003 @ 07:23:
En dit kan dus niet als er 7 uur lang niemand thuis is...ik neem aan dat die zeven uur overdag zijn. Ik vind, dat als je elke dag 7 uur van huis bent, je idd beter niet aan een hond kunt beginnen.
hmm het kan ookwel later... dit is wat ik doe... maar het kan best een paar uur langer, tja de beesten zullen het niet leuk vinden maar als je daarna genoge aandacht aan ze geeft kan het best..
Niet elke dag natuurlijk, maar een paar keer in de week kan best
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 18-06-2003 @ 08:37:
hmm het kan ookwel later... dit is wat ik doe... maar het kan best een paar uur langer, tja de beesten zullen het niet leuk vinden maar als je daarna genoge aandacht aan ze geeft kan het best..
Niet elke dag natuurlijk, maar een paar keer in de week kan best
Precies...een paar keer in de week kan best, maar niet elke dag (ik vind dat het toch wel vijf dagen in de week gewoon moet gebeuren).

Plus dat je van te voren niet weet of een hond hier wel of niet tegen kan (en er is niet per ras te zeggen of een hond hier wel of niet tegen kan, denk ik). Neem je een hond, kan net die hond er niet tegen...tja, wat dan? (Hond weer terug, oké, maar das ook niet leuk, voor jou niet, voor de mensen/asiel waar die vandaar komt niet en zeker voor de hond niet.)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:00
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2003 @ 08:42:
Precies...een paar keer in de week kan best, maar niet elke dag (ik vind dat het toch wel vijf dagen in de week gewoon moet gebeuren).

Plus dat je van te voren niet weet of een hond hier wel of niet tegen kan (en er is niet per ras te zeggen of een hond hier wel of niet tegen kan, denk ik). Neem je een hond, kan net die hond er niet tegen...tja, wat dan? (Hond weer terug, oké, maar das ook niet leuk, voor jou niet, voor de mensen/asiel waar die vandaar komt niet en zeker voor de hond niet.)
je kan het van tevoren wel een beetje weten./... een puppy kan je het in de meeste gevallen gewoon leren en bij een volwassen hond uit het asiel staat aangegeven of die ertegen kan

ik geloof dat elk ras er even goed tegenkan, alleen bijvoorbeeld een herdershond is waakser en zal eerder bij de postbode blaffen.. dat is voro jou misschien niet zo erg, want jij betn dan weg, maar wel voor anderen..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:09
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Een mooie Duitse herder.. shit wat zijn dat mooie honden..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Arun schreef op 18-06-2003 @ 09:09:
Een mooie Duitse herder.. shit wat zijn dat mooie honden..
helaas totaal ongeschikt als je het verhaalte een beetje volgt

zoniet.. zal ik wel even uitleggen:

- ze zocht een KLEINE hond
- een grote hond is veell moeilijker mee op reis
-een hond die goed tegen alleen zijn kan, tja dat kan een duitse herder geloof ik wel maar een herder is heel waaks.. Misschien heb jij er niet zo veel last van maar jouw buurt gaat er neirt blij mee zijn.. en nee dat zijn niet alleen je buren, de hele wijk hoort zo n beest janken als de postbode langskomt of als dr iemand langsloopt
- een duitse herder is heel sterk, je moet dus veel overmacht hebben om het beest onder de duim te houden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2003, 09:37
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ff nog en leuk hondje: ik weet niet precies wat voor hond het is maar ik heb wel eens wat foto's van een boomer gezien. die leek mij erg leuk (ik weet er echt niks van, karakter enzo)
volgensmij is de boomer een soort hele kleine bastaard....
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:51
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 18-06-2003 @ 09:37:
ff nog en leuk hondje: ik weet niet precies wat voor hond het is maar ik heb wel eens wat foto's van een boomer gezien. die leek mij erg leuk (ik weet er echt niks van, karakter enzo)
volgensmij is de boomer een soort hele kleine bastaard....
een abstaard is geen boomer

een bastaard is een andere naam voor vuilnisbakkenrasje.. oftewel geen ras..(een combi vcan meerdere rassen)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:55
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Parson Russell Terrier



Aard:
Aanhankelijk
Sportief
Stoutmoedig
Actief
Soms eigenwijs
Vriendelijk
Rustig zelfverzekerd
Activiteit:
De Parson Jack Russell heeft veel beweging nodig. Dit ras heeft een enorm uithoudingsvermogen.

tja niet echt supergeschikt maar het si iets
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:57
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline


deze is misschien wel geschikt .. let neit teveel op de foto.. ze hebben ze in heel veel kleurencombinaties

King Charles Spaniel

Activiteit:
De King Charles gaat graag naar buiten, en gaat graag met de baas mee op allerlei uitstapjes, maar past zich qua beweging aan aan het gezin waarvan zij deel uitmaken.

Aard:
Intelligent
Zachtaardig
Vrolijk
Bescheiden
Gehoorzaam
Eigen wil
Elegant
Sociaal
Trouw
Toegewijd
Oplettend
Sterk
Houdt van kinderen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:59
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline


Activiteit:
De Beagle heeft veel beweging nodig.
Aard:
Vriendelijk
Levendig
Aanhankelijk
Dol op kinderen
Intelligent

de beagle dus
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 10:00
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
http://www.doggy.net/rassen-frame_js...ikerhondje.htm

op deze site staat een beschrijving voor elk ras
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 18-06-2003 @ 09:00:
je kan het van tevoren wel een beetje weten./... een puppy kan je het in de meeste gevallen gewoon leren en bij een volwassen hond uit het asiel staat aangegeven of die ertegen kan

ik geloof dat elk ras er even goed tegenkan, alleen bijvoorbeeld een herdershond is waakser en zal eerder bij de postbode blaffen.. dat is voro jou misschien niet zo erg, want jij betn dan weg, maar wel voor anderen..
Ik denk dat ook een puppy al wel een beetje een eigen wil heeft...en zouden asiels dat 100% zeker kunnen weten...? 'k weet het niet.

Ik denk niet dat elk ras er even goed tegen kan. Probeer een Siberische Husky maar eens een uur of 7 binnen te houden ed...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 11:41
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 18-06-2003 @ 09:27:
helaas totaal ongeschikt als je het verhaalte een beetje volgt

zoniet.. zal ik wel even uitleggen:

- ze zocht een KLEINE hond
- een grote hond is veell moeilijker mee op reis
-een hond die goed tegen alleen zijn kan, tja dat kan een duitse herder geloof ik wel maar een herder is heel waaks.. Misschien heb jij er niet zo veel last van maar jouw buurt gaat er neirt blij mee zijn.. en nee dat zijn niet alleen je buren, de hele wijk hoort zo n beest janken als de postbode langskomt of als dr iemand langsloopt
- een duitse herder is heel sterk, je moet dus veel overmacht hebben om het beest onder de duim te houden
Een herder is als pup klein..
En dat janken als er iemand voorbij loopt valt wel mee.. Jaro (onze hond) doet dat niet..
Zo'n grote hond kan best mee op vakantie..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 11:48
miro
Avatar van miro
miro is offline
Wij hebben ook altijd een dalmatier gehad. Maar die was al best oud toen ze zolang alleen thuis moest blijven. Ging wel altijd goed, af en toe ging ze janken maar ze zou nooit iets kapot maken.

Hoe het met beagles gaat weet ik niet.

T ligt denk ik niet alleen aan t ras, je moet gewoon een oudere hond hebben die al gewend is om alleen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:29
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2003 @ 10:22:
Ik denk dat ook een puppy al wel een beetje een eigen wil heeft...en zouden asiels dat 100% zeker kunnen weten...? 'k weet het niet.

Ik denk niet dat elk ras er even goed tegen kan. Probeer een Siberische Husky maar eens een uur of 7 binnen te houden ed...
tja.. misscyhien maar ze had het over kleine hodnen dus ik had daar even niet aan gedacht.

het asiel vermeld het erbij of dat zo is of niet. Als het asiel het niet weet vullen ze onbekend in
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:30
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Arun schreef op 18-06-2003 @ 11:41:
Een herder is als pup klein..
En dat janken als er iemand voorbij loopt valt wel mee.. Jaro (onze hond) doet dat niet..
Zo'n grote hond kan best mee op vakantie..
maar geef toe.. een kleine makkelijker

je neemt een hond voor 12 jaar, niet voor die apar maandne dat een herder klein is

Ik geef toe.. je kan het een hond best afleren, maar bij herders gaat dat wat moeilijker dan bij een minder waaks ingestelde hond
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2003, 16:54
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
offtopic: wat is een boomer dan wel, want ik heb hele verschillende hondjes gezien die allemaal een boomer waren?

ontopic: wij hebben een kleine herder (herder x boerenfox, maar lijkt meest op vader herder) en die jankt helemaal niet ofzow, misschien kun je dan een herder nemen met een rustig hondje gekruisd. of wil je liever een echte rashond?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:01
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 18-06-2003 @ 16:54:
offtopic: wat is een boomer dan wel, want ik heb hele verschillende hondjes gezien die allemaal een boomer waren?

ontopic: wij hebben een kleine herder (herder x boerenfox, maar lijkt meest op vader herder) en die jankt helemaal niet ofzow, misschien kun je dan een herder nemen met een rustig hondje gekruisd. of wil je liever een echte rashond?




Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:34
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Dat uitlate word geen probleem hoor!
Wat een leuke fotos trouwens.
Maar ik wil een hond zonder lange haren en krulle dat vind ik smerig blijft alels in hage enzow.
Jah ik kijk de helet ijd op internet maar ik vind er noooooit een die ik zoek
Achjaah ik zoek wel verder
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 18-06-2003 @ 18:34:
Dat uitlate word geen probleem hoor!
Wat een leuke fotos trouwens.
Maar ik wil een hond zonder lange haren en krulle dat vind ik smerig blijft alels in hage enzow.
Jah ik kijk de helet ijd op internet maar ik vind er noooooit een die ik zoek
Achjaah ik zoek wel verder
dat zeg je nu...

ik neem aan dat je nu op school zit of gaat studeren..
heb je ook zin om je hond na 7 uur op school te hebben gezeten, doodmoe te zijn, en dan neit even blokkie om maar echt een uur.. en dat elke dag..

of als je vriendinnen naar de stad gaan, blijf jij thuis om voor je hond te zorgen??
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:11
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
o, dan heb ik foute foto's van een boomer gezien want ik heb ook boomers gezien waar bijstond dat het gekruisd was met een boerenfox en een tekkel (ook erg lief )
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:28
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 18-06-2003 @ 21:11:
o, dan heb ik foute foto's van een boomer gezien want ik heb ook boomers gezien waar bijstond dat het gekruisd was met een boerenfox en een tekkel (ook erg lief )
tja een kruising ziet dr altijd anders uit
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 00:32
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 18-06-2003 @ 21:28:
tja een kruising ziet dr altijd anders uit
Euhm...volgens mij is een boomer altijd een kruising...onderbouwing van die gedachte:
Citaat:
De boomer is geen rashond, maar en kruising tussen twee verschillende rashonden.
http://www.hondjes.nl/kennels/index1.htm
En:
Citaat:
Het Boomertje is geen echte rashond, maar een kruising tussen verschillende rassen.
http://communities.zeelandnet.nl/dat...&showpage=3949

Citaat:
dyfusica schreef:
het asiel vermeld het erbij of dat zo is of niet. Als het asiel het niet weet vullen ze onbekend in
Dan zul je dus nooit een pup kunnen nemen, daar kunnen ze het immers nog niet van weten.

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 00:35.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:40
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-06-2003 @ 00:32:
Euhm...volgens mij is een boomer altijd een kruising...onderbouwing van die gedachte:

http://www.hondjes.nl/kennels/index1.htm
En:

http://communities.zeelandnet.nl/dat...&showpage=3949


Dan zul je dus nooit een pup kunnen nemen, daar kunnen ze het immers nog niet van weten.
ok dat kan ook.. je heb gelijk.

tja misschien maar bij een pup kan je het in de meeste gevallen nog leren..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:18
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Ik ben 12 hoor dus het duurd nog een hele tijd voordat ik ga studeren dus daar maak ik me geen zorgen over.
En ik heb nog meer mensen in huis die kunnen ook wel een hond uitlaten.
Ik vond de Calavier King Charles Spaniel ook wel leuk maar daar weeet ik nog niet zo veel van.
Maar die heeft wel lange krullen. Maar dat geeft niet.
Ik vind het bij de meenste honden vervelend.
Achjaah ik weet het echt niet maar................................
Ik heb gelezen dat een labrador/retrever erg geduldig zijn betekend dat dat ze lang alleen kunnen zijn?
Ze zijn wel wat groter dat ik het liefst heb maar toch ff cheke...
Ik heb alle sites al bekeke van jullie maar ik heb nog niet zoveel tegen gekome alleen op doggy.net.......................
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:46
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
als ik dit allemaal lees vind ik dat je er te luchtig over doet.. nu ben je nog 12, maar dadelijk ga je al snel uit of heb je een vriendje!

en wie moet dan de hond uitlaten? wie moet er dan voor het beestje zorgen? een hond laat je niet 3 weken uit, een hond laat je misschien wel meer al 8 jaar uit, dat wil zeggen dat je even heel heel erg goed moet nadenken om een hond te nemen. je bent 12 en je kunt jezelf misschien wel volwassen vinden en je kunt zelf misschien wel denken: ik vind het niet erg om te wandelen met de hond, maar steeds vaker ga je het uitstellen.

"de hond uitlaten? doe ik zo wel "

"de hond in de bossen laten rennen? nou ff geen zin in, is zoveel werk"

ik denk niet dat jij op dit moment een keuze kan maken om een hond te nemen, want ook een KLEINE hond moet elke dag uitgelaten worden en ook een kleine hond moet aandacht krijgen en een hond elke dag 7 uur alleen laten KAN wel, maar dat is gewoon zielig, neem dan geen hond.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 17:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 19-06-2003 @ 15:18:
Ik ben 12 hoor dus het duurd nog een hele tijd voordat ik ga studeren dus daar maak ik me geen zorgen over.
En ik heb nog meer mensen in huis die kunnen ook wel een hond uitlaten.
Ik vond de Calavier King Charles Spaniel ook wel leuk maar daar weeet ik nog niet zo veel van.
Maar die heeft wel lange krullen. Maar dat geeft niet.
Ik vind het bij de meenste honden vervelend.
Achjaah ik weet het echt niet maar................................
Ik heb gelezen dat een labrador/retrever erg geduldig zijn betekend dat dat ze lang alleen kunnen zijn?
Ze zijn wel wat groter dat ik het liefst heb maar toch ff cheke...
Ik heb alle sites al bekeke van jullie maar ik heb nog niet zoveel tegen gekome alleen op doggy.net.......................
Wij hebben een golden retriever gehad en die was goed opgevoed maar die kan echt niet langer dan vijf, hooguit zes uur alleen blijven. Zeven uur gaat hoogstwaarschijnlijk dus niet lukken. Het is wel een makkelijke hond om mee te beginnen want je hoeft niet zo consequent te zijn met opvoeden, als je eens een foutje maakt dan is dat bij dit ras nog wel te herstellen.

Je zegt zelf dat je nu 12 jaar oud bent en dat het nog een hele poos duurt voor je gaat studeren maar een hele hoop honden kunnen makkelijk een jaar of vijftien worden. Dan ben jij 27 en ik neem aan dat je dan inmiddels wel aan het studeren bent of al klaar bent daarmee. Onze golden retriever werd 13 jaar oud dus ik overdrijf echt niet. Kleinere soorten worden volgens mij over het algemeen ook ouder dan grotere honden.

Vergeet niet dat JIJ een hond wilt en dat je je familieleden die bij jou in huis wonen niet op kunt laten draaien voor jou hond. Het is prima als ze een keer jou hond uit willen laten maar meestal is de lol er gauw vanaf en dan moet je het echt zelf doen. Je zult er dus vanuit moeten gaan dat JIJ er voor moet zorgen en niet de rest van je huisgenoten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 17:49
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
je kan natuurlijk ook een goed opgevoedde hond van 10 een leuke oude dag bezorgen (al is 7 uur alleen niet zo leuk dan hmmmmmmmmm) maar een oude hond heeft vaak toch niet zovel behoefte aan aandacht want onze oude hond werd dan altijd heel knorrig als die de hele dag geknuffeld werd.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 19:02
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 19-06-2003 @ 15:18:
Ik ben 12 hoor dus het duurd nog een hele tijd voordat ik ga studeren dus daar maak ik me geen zorgen over.
En ik heb nog meer mensen in huis die kunnen ook wel een hond uitlaten.
Ik vond de Calavier King Charles Spaniel ook wel leuk maar daar weeet ik nog niet zo veel van.
Maar die heeft wel lange krullen. Maar dat geeft niet.
Ik vind het bij de meenste honden vervelend.
Achjaah ik weet het echt niet maar................................
Ik heb gelezen dat een labrador/retrever erg geduldig zijn betekend dat dat ze lang alleen kunnen zijn?
Ze zijn wel wat groter dat ik het liefst heb maar toch ff cheke...
Ik heb alle sites al bekeke van jullie maar ik heb nog niet zoveel tegen gekome alleen op doggy.net.......................
nee, gedludig betektn dat ze neit meteen bijten asl je aan hun staart trekt enzo.. dat ze veel van je pikken
en vergeet niett.. labradors en retrievers zijn echte waterratten.bij elke uitlaatin de buurt van water springen ze drin en moet je ze schoonmaken
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 19:03
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 19-06-2003 @ 17:49:
je kan natuurlijk ook een goed opgevoedde hond van 10 een leuke oude dag bezorgen (al is 7 uur alleen niet zo leuk dan hmmmmmmmmm) maar een oude hond heeft vaak toch niet zovel behoefte aan aandacht want onze oude hond werd dan altijd heel knorrig als die de hele dag geknuffeld werd.
oude honden meoten geloof ik minder te worden uitgelaten 9of beter gezegd, korter) en kunnen geloof ik ook slechter alleen zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier is geschikt?
Verwijderd
7 21-09-2011 19:48
Liefde & Relatie voor altijd player???
oODuShIOo
60 25-09-2003 18:25
Flora & Fauna Ik wilde even melden dat ik dan nu toch mijn Shiba Inu pup heb :D
G.T.C.
2 30-08-2003 10:44
De Kantine Welke forummer kan jou niet uitstaan?
dyfusica
246 06-08-2003 00:27
Liefde & Relatie players info
Kleine Tulp
88 24-06-2003 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.