Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 13:27
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
graag hierover julie mening...
heb zelf ook een lichte lichamelijke handicap en mijn ervaring is dat meiden daar wel op afknappen.. niet dat ik er mee zit maar wil gewoon is weten of veel van julie meiden zo bekrompen zijn
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 13:31
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Tja eerlijk is eerlijk Als je iemand ziet met een lichamelijke handicap is dat minder aantrekkelijk and die ene jongen zonder lichamelijke handicap. UIterlijk is het eerste wat je ziet en ik moet de gene met de 'lichamelijke afwijkingen-fetish' nog tegenkomen, even bot gezegd.
Dat is op het eerste gezicht. Stel dat je die persoon al langer kent, dan kan die persoon net zo goed aantrekkelijk zijn... klinkt raar. maar het is ergwens wel zo. Dan kén je die persoon en als je verliefd wordt op die persoon dan issie gewoon aantrekkelijk ondanks een handicap

Maar op het eerste gezicht hebben mensen met een lichamelijke afwijking pech zo gezegd.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 13:59
Verwijderd
Het hangt er natuurlijk vanaf wat die handicap precies inhoudt, maar over het algemeen vind ik het minder aantrekkelijk, om eerlijk te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je nooit aan een vriendin komt hoor, je kunt beter iemand hebben die enkel jouw innerlijk waardeert dan een meisje dat hoofdzakelijk op je lichaam geilt imo.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 14:18
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-09-2003 @ 14:59:
Het hangt er natuurlijk vanaf wat die handicap precies inhoudt, .......
Inderdaad. Iemand die kwijlend (!!) in een rolstoel zit en niet zelf naar de wc kan en zo hoef ik niet, het spijt me, maar bijvoorbeeld iemand met MS heeft ook een lichamelijke handicap, als ik het zo mag noemen, en daar zou ik niets op tegen hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:34
Wave
Wave is offline
Tuurlijk hangt het af van de ernst van de hendicap....en in eerste instantie ga je op iemands uiterlijk op (schaam dat ik zo oppervlakkig ben....maar kan er weinig aan veranderen )
Maar ik denk dat je als je iemand goed leert kennen ik best verlieft kan worden op iemand met een handicap. Die liefde zal alleen wat dieper zitten en het duurt misschien langer eer dat iemand op een relatoe over gaat maar over de relatie is dan wel beter nagedacht.......

Hmmz hoop dat het een beetje duidelijk is......
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
'kijken of jullie meiden zo bekrompen zijn'
goh, lekker om een topic mee te beginnen.

maar ja, ik ben zo bekrompen ja. Als het om aantrekkelijkheid gaat vind ik iemand zonder handicap aantrekkelijker dan iemand met handicap. Maar dat zegt totaal niks over wat ik van die gene vind, het zegt alleen wat over het uiterlijk. En aangezien ik nooit een relatie aan ga puur op iemands uiterlijk, heeft het dus niks met het beginnen van een relatie ofzo te maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 09-09-2003 @ 14:59:
Het hangt er natuurlijk vanaf wat die handicap precies inhoudt
Dat vind ik ook. Verder kan ik er denk ik niet echt een zinnig woord over zeggen, liefde maakt nou eenmaal blind. Ik zou er wel wat meer over na moeten denken, denk ik...maar dat lijkt me niet meer dan normaal (ligt natuurlijk ook weer aan de soort handicap en de mate waarin iemand gehandicapt is, maar ook aan allerlei andere oorzaken).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:16
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
oke dat van dat '' bekijken of julie ook zo bekrompen zijn'' was misschien wat hard maar iemand die daar een gozer/meid al meteen om links laat liggen zonder er mee te hebben gepraat of wat dan ook, daar heb ik totaal geen respect voor...
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
crazylegs schreef op 09-09-2003 @ 17:16:
oke dat van dat '' bekijken of julie ook zo bekrompen zijn'' was misschien wat hard maar iemand die daar een gozer/meid al meteen om links laat liggen zonder er mee te hebben gepraat of wat dan ook, daar heb ik totaal geen respect voor...
Zo zijn er wel meer mensen waar je geen respect voor kunt hebben. Maar goed, alles wat jij vindt is ook gebaseerd op jouw waarden en normen en dat respecteren anderen (hoop ik) ook, dus ja. Anderen hebben misschien andere waarden en normen en handelen anders. En helaas vinden mensen, mensen met een handicap vaak 'eng'.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:39
Verwijderd
ik denk dat ik wel op iemand zou kunnen vallen met bijvoorbeeld geamputeerde benen ofzo (om maar iets te noemen hoor.. dr zijn zoveel dingen waar je gewoon langs kunt kijken).. k denk niet dat ik daar snel op afknap... want als het verstand verder goed is.. en ja.. dan moet diegene er verder wel leuk uit zien.. (dat is dan wel weer wat oppervlakkig)... ik heb zelf ook meegemaakt dat je in een rolstoel voor veel mensen minder aantrekkelijk bent.. dan zit je op een gewone stoel.. zie je zo'n gast naar je kijken enzo.. en zodra je dan in die stoel gaat zitten is zijn interesse verdwenen.. maar zo iemand hoef ik dan ook niet.. maar tis wel een vreemde gewaarwording(schrijf je dat zo??)..

het is uiteraard wel een obstakel.. maar geen een die onoverwinnelijk is..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je moet wel een verschil maken..

Ik zou niet zo snel iets beginnen met iemand met een lichamelijke handicap. Maar verlamd tot aan de nek, is dat wel anders dan een verlamde arm bijvoorbeeld.

Maar als mijn vriendje, een handicap krijgt, zou ik hem niet laten vallen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 17:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Het hangt heel erg van de handicap af

Als die persoon nog een redelijk normaal leven zou kunnen leiden en er ook normaal mee om kan gaan zie ik niet in waarom ik het geen kans zou geven.

Maar als die persoon er zelf nog niet goed mee om kan gaan zou ik wel eventjes twijfelen.

Bij een zwaardere handicap zou ik denk ik eerst vrienden willen worden Ik zou niet meteen volledig afknappen maar ik zou wel eerst nadenken voor ik wat met zo iemand begin
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:57
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-09-2003 @ 19:43:


Oh, en ik kijk altijd naar mensen, dus ook naar mensen met een handicap. Als ik een leuke jongen zie die toevallig raar loopt of in een rolstoel zit, om maar iets te noemen, is dat voor mij écht geen reden om geen praatje met hem te beginnen.
kijk dat bedoel ik.als meerdere mensen nou is zo dachten..

tis misschien omdat je net als ik er zelf ook mee te maken heb maar er zijn gewoon een heleboel die alleen maar de buitenkant zien...tenminste... ik heb vaak de ervaring ik vind je een aardige jongen maar daar houd ik het liever bij ze zeggen dan niet verliefd te zijn maar, doordat ik heel vaak op me bek ben gegaan bij het maken van vrienden enzo ben ik erg op mensen gaan letten en ik vind dat ik van mezelf kan zeggen dat ik wel de dusdanige mensenkennis heb, dat ik meiden die me echt niet leuk vinden of meiden die afknappen op me handicap er zo uit pluk.
__________________
mess with the best die like the rest

Laatst gewijzigd op 09-09-2003 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:17
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
Hoi,


Ik ben vanaaf ff op je site geweest en heb alles zitten lezen.Ik wil graag even kwijt dat ik fucking veel respect heb voor je..zelf ben ik geboren met een open ruggetje..ik kan er nu perfect mee omgaan omdat ik er echt mee heb leren leven.ik weet niet of ik dat in jouw situatie ook zou kunnen omdat jij echt pieken en dalen heb qua lichamelijke gezondheid...


petje af!!
__________________
mess with the best die like the rest

Laatst gewijzigd op 09-09-2007 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
crazylegs schreef op 09-09-2003 @ 17:16:
oke dat van dat '' bekijken of julie ook zo bekrompen zijn'' was misschien wat hard maar iemand die daar een gozer/meid al meteen om links laat liggen zonder er mee te hebben gepraat of wat dan ook, daar heb ik totaal geen respect voor...
ik heb de vraag puur opgevat als: vinden jullie mensen met een handicap minder aantrekkelijk dan iemand die niet gehandicapt is?
daar is mijn antwoord ja op, wat ik dus al eerder beargumenteerde.
maar dat zegt totaal niet dat ik iemand links zou laten liggen en niet met iemand met een handicap zou praten. Zeker niet.
Ik heb een hele goede vriendin die (blijvend) in een rolstoel zit.
Nogmaals: je begint toch geen relatie met iemand vanwege zijn/haar uiterlijk? Zo'n relatie (gebaseerd op uiterlijk) wil je als het goed is niet eens. En ook vrienden kies je (gelukkig) niet vanwege iemands uiterlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 09:34
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-09-2003 @ 21:18:
*Grin* Lief... Nah ja, en met onzekerheid leer je ook wel leven. Het is niet altijd makkelijk en schopt heel geregelt plannen in de war, maar ook dat went. Crazylegs is je naam, je loopt dus moeilijk? Of helemaal niet? Een open ruggetje kan heel veel verschillende gevolgen hebben toch?

Hey bloempjuh!!!

Het is niet dat ik onzeker ben dat zeker niet ik heb schijt aan iedereen die me nie moet om me handicap maar, ik ben gewoon benieuwd wat sommige mensen bezielt.Mijn handicap is helemaal niet zo heel erg.. ik loop wat anders dan ''normaal'' als ik in de kroeg op een kruk zit ofzo ziet niemand aan mij dat ik gehandicapt ben.Ik heb wel is meegemaakt dat ik aan de bar zat in een kroeg, kwam ik met een leuke meid aan de praat, moest ik op een gegeven moment naar de wc toe, toen ik terug kwam was ze pleite moest ik van een goeie vriend van me horen dat ze heel raar stond te kijken toen ik weg liep en toen is ze dr zelf ook vandoor gegaan...(ik had het haar nog niet verteld dat ik een handicap had).
Dat soort mensen mag bij mij dus meteen opzouten..

owja ik heb je ook toegevoegd op msn mocht je nie weten wie dat was..
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 10:15
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
volgens mij gaat dat nie helemaal goed met die pm's ik heb dr al een aantal verstuurd
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:01
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
In het café waar ik vroeger altijd uitging kwam altijd een hele leuke jongen wiens onderlichaam verlamd was en dus in een rolstoel zat. Hij zag er aardig uit, was spontaan en stiekem vond ik hem heel leuk, maar hij zag mij jammergenoeg niet staan. Dit was echt een jongen die zich niet liet kisten en gewoon met vollge teugen van het leven genoot en dat straalde hij ook uit.
De handicap was totaal geen belemmering voor hem.

Een andere jongen die er ook altijd kwam was (ik denk) zwaar spatisch en praatte daardoor ook moeilijk en zat in een rolstoel. Hij was hierdoor minder toegankelijk om contact mee te krijgen, en ondanks het feit dat je er af en toe best leuk mee kon praten, moet ik eerlijk zeggen dat ik zijn handicap wel een belemmering vond en daardoor niet zo snel op hem zou vallen. Niet vanwege het feit dat hij in een rolstoel zat, maar doordat hij een handicap had die toch wel een belemmering vormde in het maken van contact en toch wel zo ernstig was dat hij intensief zorg nodig had. Ik denk niet dat ik dat aan zou kunnen.

Het hangt er dus vanaf hoe ernstig de handicap is. Mensen worden niet zozeer minder aantrekkelijk door hun handicap, want dat is gewoon onzin, maar het is meer de andere dingen die erbij komen kijken, of je daar als partner tegen kan. Sommige mensen kunnen dat eindeloos, ik zou dat vanaf een bepaalde grens niet meer kunnen.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:14
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ja, dat is wel minder aantrekkijk ja..eerlijk is eerlijk...biologisch gezien zoek je toch iemand uit die gezond is, en knap, omdat je daar het beste kinderen mee kan krijgen enzo...ben je zwak dan tel je toch minder mee...survival of the fittest...zo is het nu eenmaal....
Maar het is vooral op het 1ste gezicht dat het afschrikt, je kijkt zelf toch ook eerder naar gezonde, mooie mensen? (alhoewel sommige mensen in een rolstoel wel mooie ogen, handen etc. kunnen hebben of mooie uitstraling waar ik dan toch weer wel naar kijk dus klopt ook niet helemaal)

Als ik met zo iemand op een of andere manier in contact zou komen en beter zou leren kennen zou ik degene best nog aardig kunnen gaan vinden enzo...maar dan vooral als het een lichte handicap is...in een rolstoel zitten of zwaar spastisch zijn is gewoon niet handig voor een echte relatie: seks is moeilijk, je moet je huis aanpassen, je bent altijd groter omdat die ander altijd zit enz...gewoon dat soort dingen..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 10:45
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
Gelukkig zit ik zelf niet in een rolstoel... alleen voor lange afstanden want bij mij houdt het op als ik een kwartier loop das best wel inspannend voor mij..
Voor de rest kan ik gelukkig nog heel veel.. alleen merk ik als ik uit ga dat ik anders word bekeken door meiden ik stoor me er niet erg aan omdat ze maar zo moeten nemen als ik ben, maar toch is het heel soms wel fucked up.. aan de andere kant denk ik dan ook: pleur op julie zijn het niet waard..
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 13:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
crazylegs schreef op 11-09-2003 @ 11:45:
Gelukkig zit ik zelf niet in een rolstoel... alleen voor lange afstanden want bij mij houdt het op als ik een kwartier loop das best wel inspannend voor mij..
*knip*
Same here.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:41
pino79
pino79 is offline
Citaat:
crazylegs schreef op 09-09-2003 @ 14:27:
graag hierover julie mening...
heb zelf ook een lichte lichamelijke handicap en mijn ervaring is dat meiden daar wel op afknappen.. niet dat ik er mee zit maar wil gewoon is weten of veel van julie meiden zo bekrompen zijn


Hallo crazylegs.What you see is what you get.Maar als je weet dat die wijven zo bekrompen zijn.waarom maak je je dan druk over je handicap.Als je dat nou niet doet heb je misschien wat meer tijd voor leuke dingen. Maar je zit er wel mee dat je niemand kan krijgen.Toch?Anders zou je dit ook niet vragen.Prettig weekend
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:24
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
Ik denk dat mensen met een lichamelijke handicap het onderspit moeten delven bij een persoon zonder handicap, als het om eerste indruk gaat.
Maar de meeste eerste indrukken zijn nauwelijks te vertrouwen, dus als die persoon in kwestie een prachtige persoonlijkheid blijkt te hebben, dan wordt hij automatisch aantrekkelijk. Handicap of niet.
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.