Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 16:27
devils_dare
devils_dare is offline
ik wordt heel snel rood
als een meisje me recht aankijkt.
of iets tegen mij zegd (dit is niet bij alle meiden)
en meestal ook alleen als er vrienden en bekenden van mij bij zijn.
ook als en leraar iets aan mij vraagd in de klas wat kan ik hier aan doen
help me pleaz
greetz
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:33
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
voor zover ik weet: niets

het spijt me werkelijk voor je maar dat is alles wat ik weet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 17:01
Verwijderd
Het wordt vanzelf minder naarmate je ouder wordt, maar er zijn wel cursussen voor geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 17:13
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
heet volges mij met zelfvertrouwen te maken....waarom zou je rood worden als n meisje iets aan je vraagt? ze vraagt gewoon iets...gewoon lekker spontaan iets trugzeggen...thats it! ga t proberen, ik had hier vroeger ook wel n btje last van..maar sinds n paar jaar ben ik echt veeeeel spontaner geworden en t levert je echt veel op
en als n leraar wat raars vraagt, geef je m lekker n raar antwoord trug niet in paniek raken, gewoon ff denken at je daar nu op kan antwoorden......probeer ook es gewoon met mensen te praten uit jezelf, dan zie je dat dat helemaal niet zo eng is
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 17:36
devils_dare
devils_dare is offline
ik praat ook gewoon terug en antwoord ook op de leraar wat ie ook vraagd.
praat ook gewoon met andere maar ik wordt altijd rood en dit is bijzonder klote
beetje zoals deze kleur
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 17:37
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb het ook een periode gehad maar nu wordt langzaam aan wat minder.. Je wordt ouder en meestal wordt je dan ook wat zekerder van jezelf..

Beetje cliche: Niet bang zijn dat je rood wordt omdat als je bang bent dat je rood gaat worden je ook rood word...

(nog ff een tip weet niet of het werkt: Je adem inhouden (10 sec), het schijnt zo te zijn dat je bloed dan uit je gezicht wegtrekt)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 18:34
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
devils_dare schreef op 04-09-2003 @ 18:36:
ik praat ook gewoon terug en antwoord ook op de leraar wat ie ook vraagd.
praat ook gewoon met andere maar ik wordt altijd rood en dit is bijzonder klote
beetje zoals deze kleur
Ik heb er ook heel erg last van, helaas Maar het word echt beter als je ouder word, tenminste bij mij wel.....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 18:35
devils_dare
devils_dare is offline
mja bij mij ook wel wat maar niet zoveel als ik wil
wordt niet meer rood als ik spreekbeurd moet houden ofso
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:04
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Citaat:
WPWW schreef op 04-09-2003 @ 19:34:
Ik heb er ook heel erg last van, helaas Maar het word echt beter als je ouder word, tenminste bij mij wel.....
en je bent nog wel zo white power (no hard feelings )
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:05
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Citaat:
devils_dare schreef op 04-09-2003 @ 19:35:
mja bij mij ook wel wat maar niet zoveel als ik wil
wordt niet meer rood als ik spreekbeurd moet houden ofso
wat kan dr mis gaan bij een spreekbeut? je kan je verspreken...boeie...je kan je tekst vergeten....gewoon zorgen dat je goed voorbereid bent...dan is de onzekerheid al minder want jij vertelt je verhaal en je kent t! dan ben je al n stuk minder ongerust dat t mis gaat ofzo...
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:06
devils_dare
devils_dare is offline
was dus en spreekbeurd waari k niets voor had voorbereid (versprak me niet) en die ik ook nog is 3 of 4 lessen te laat deed
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:11
killertje
killertje is offline
Citaat:
devils_dare schreef op 04-09-2003 @ 17:27:
ik wordt heel snel rood
als een meisje me recht aankijkt.
of iets tegen mij zegd (dit is niet bij alle meiden)
en meestal ook alleen als er vrienden en bekenden van mij bij zijn.
ook als en leraar iets aan mij vraagd in de klas wat kan ik hier aan doen
help me pleaz
greetz
Heb ik ook last van, bij mij is het bloosfobie of angst, een pot nat.
Dat betekent, last hebben van angst voor blozen waardoor je snel gaat blozen, kijk eens op bloosforum.proboards12.com Kben vandaag bij dokter geweest, hij zal therapie regelen, YESS!!!
__________________
Fuck you it all goes away
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:12
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Citaat:
devils_dare schreef op 04-09-2003 @ 20:06:
was dus en spreekbeurd waari k niets voor had voorbereid (versprak me niet) en die ik ook nog is 3 of 4 lessen te laat deed
volgende keer wel voorbereiden dan....
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:13
devils_dare
devils_dare is offline
hmm en dat schijnt te helpen
*rent naar de doc toe*
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:13
devils_dare
devils_dare is offline
Citaat:
Williams schreef op 04-09-2003 @ 20:12:
volgende keer wel voorbereiden dan....
ik werdt die ker dus NIET rood hle uitzondering
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:15
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Citaat:
devils_dare schreef op 04-09-2003 @ 20:13:
ik werdt die ker dus NIET rood hle uitzondering
dan moet je je never erges meer op voorbereiden...kzou gewoon wat zekerder van jezelf proberen te worden en dat straal je dan ook uit...
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:35
.Pure
.Pure is offline
Ik had er ook erg last van.. vanaf groep 8 ofzo, maar vanzelf is het gelukkig minder geworden, nu heb ik er bijna geen last meer van, dus het word echt minder naarmate je ouer word. Suc6 dr mee in ieder geval! Gwoon denken.. boeien! Dan wordt ik maar rood.. iedereen heeft wel ergens last van..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:56
devils_dare
devils_dare is offline
ik denk ook boeie maar der achter spookt wel ik ben zo rood als een boei
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:03
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
steeds blijven proberen uiteindelijk zal t je lukken niet rood te worden..
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:16
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ooww, jaaa, ik ken het, echt erg is het maar het leuke is dat het jezelf altijd meer opvalt dan anderen.
het schijnt dat elke dag een glas komkommersap kan helpen tegen rood worden maar dat betwijfel ik .

je kunt je ook inbeelden dat je rode kleur naar je handen zakt, en je moet ook vooral niet je gezicht gaan verbergen door aan je neus te gaan zitten of in je ogen wrijven want dan valt het alleen maar meer op dat je kleur een beetje verandert.

als je voelt dat je weer rood gaat worden kan je het beste heel relaxt blijven en je er niks van aan trekken want de enige die last heeft van je kleur ben jij en verder merkt waarschijnlijk niemand iets op.

(goh, wat een advies voor iemand die aan al deze tips totaal niks heeft )
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:23
nandatje
Avatar van nandatje
nandatje is offline
Haha de meeste mensen, vooral jongeren dan , hebben er wel last van hoor Maakt ja nie uit, is wel kinky... Mxxls
__________________
I still luv my skattiej... Frank nevah wanna lose ya (L) Koeitjuhs rules (*)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:47
feline
feline is offline
Volgens mij heeft het niet alleen maar met onzekerheid te maken. Het ligt geloof ik ook aan de dikte van je huid. (Niet dat ik er verstand van heb, maar ik meen zoiets te kunnen herinneren.)
Dus je kan er weinig aan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:47
devils_dare
devils_dare is offline
bedank dames
mijn vrienden lachen erom
hoor je zon geluid van oooeeeeeeee
en dan liggen ze dubbel en ik dan ook
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 07:51
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Citaat:
devils_dare schreef op 04-09-2003 @ 21:47:
bedank dames
mijn vrienden lachen erom
hoor je zon geluid van oooeeeeeeee
en dan liggen ze dubbel en ik dan ook
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:26
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Williams schreef op 04-09-2003 @ 20:04:
en je bent nog wel zo white power (no hard feelings )
Hahaha, niet grappig dus (ok stiekum wel)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:40
devils_dare
devils_dare is offline
Citaat:
Williams schreef op 05-09-2003 @ 08:51:
jij ook bedankt hoor
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:49
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Citaat:
WPWW schreef op 06-09-2003 @ 19:26:
Hahaha, niet grappig dus (ok stiekum wel)
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:56
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Als je rood wordt, denken: "Iedereen wordt wel eens rood" want als je gaat stressen ("Ik ben rood! Oh nee!") wordt het alleen maar erger.
Ik had het laatst bij Engels, moest voorlezen en ben geen held in dat vak. Meisje uit mijn klas: "Ze wordt helemaal rood!" Fijn dat ze dat nog even zei, ik wist het zelf ook al...

Maar goed, je bent dus niet de enige en het schijnt inderdaad dat het met de jaren minder wordt...
(de tijd zal het leren )
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:14
grmbl
Avatar van grmbl
grmbl is offline
Ik heb er ook onwijs last van, dan snap ik iets niet bij wiskunde en dan krijg ik al zo'n hoofd, egt verschrikkelijk, of mensen kijken raar als ik iets zeg, dan zeg ik meteen maar nix meer uit angst dat ze weer zo gaan kijken en dat ik dan een rood hoofd krijg!
__________________
Is verliefd op James Napier!! He's mine!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:35
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb daar dus ook al tijden ast van,je kan er eigenlijk niks aan doen wat meteen helpt.
In amerika is er wel een bahandeling voor, voor zakenmannen die veel moeten praten, en nog al rood worden.
Dan schroeien ze bepaalde vaatjes dicht, en dan schijn je minder rood te worden. In nederland is dit volgens mij nog nooit gedaan. Maar ik denk dat je er wel overheen kom!!!!!!!1
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:27
killertje
killertje is offline
der is wel wat aan te doen, in speciale ziekenhuizen kunnen ze de zenuw weg halen die voor blozen zorgt, gaat via je oksel heel vaag allemaal, maar twerkt wel en is voor zover ik weet niet fout gegaan, kdenk er ook wel es aan, lijkt me wel relaxed
__________________
Fuck you it all goes away
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 10:59
Verwijderd
Jaaa ik word ook altijd rood, op eigenlijk alle momenten Volgens mij heeft het inderdaad met zelfvertrouwen te maken, want ik ben verschrikkelijk onzeker. Als dat wat minder is, merk ik ook dat ik minder bloos. Als ik bij vrienden of bekenden ben, bloos ik eigenlijk nooit.
En dat het weggaat als je ouder wordt, heb ik nog niet gemerkt! Het is bij mij echt niet minder geworden. Misschien komt dat nog...
Ik word al rood als iemand die ik niet erg goed ken mij iets vraagt. Maar ook als ik met een leuke jongen sta te praten of een beurt in de klas krijg. Spreekbeurten zijn helemaal een ramp.
Ik heb me er maar bij neergelegd: ik kan er toch niks aan doen. Want een operatie daarvoor vind ik een beetje erg drastisch. De meeste mensen zijn het nu toch wel gewend van me, dus dat scheelt. Vroeger werd ik nog wel eens uitgelachen in de klas, maar nu vindt eigenlijk niemand het meer raar geloof ik. En als ze dat wel vinden, komen m'n vrienden wel voor me op Die kunnen er ook wel om lachen, en ik eigenlijk ook wel achteraf.
Op m'n werk is het wel vervelend, en bij jongens die ik leuk vind. Er wordt wel gezegd dat een rood kleurtje juist gezond en charmant is... daar houd ik me dan maar aan vast...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:34
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
klinkt o zo bekend ...
heb er namelijk ook last van.

Aan de mensen die zeggen dat het met zelfvertrouwen te maken heeft:

niet mee akkoord.

Als een leraar me iets vraagt, word ik altijd rood, terwijl ik totaal niets te vrezen heb of zo.

Degene die me kennen, zijn het ook al gewoon. Meesten vinden het schattig zelfs.

In natuurwinkels zijn er wel capsules te verkrijgen voor een goede doorbloeding waardoor je minder rood wordt. Maar daar heb ik nog nooit behoefte aan gehad.
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:05
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
ja zelf heb ik dat ook
vaak eigenlijk ...
van onzekerheid is het dus totaal niet ... ik wordt gewoon rood op momenten dat ik zelfs zeker van mijn stuk ben ...
Ik weet totaal niert hoe het komt, ik ben niet verlegen ... maar toch wordt ik rood
zelf doe ik er niets aan ... ik wordt maar rood ! Maar ik heb wel gemerkt dat het stukken verminderd is ten opzichte van een paar jaar geleden ... hoe ouder je dus wordt hoe minder het voorkomt

wat ik ook heb als ik rood wordt is dat ik het ontzettend warm krijg ... en daar had er wel iemand gelijk over: het heeft iets te maken met de dikte van je huid ! (of zoiets in die aard alleszins)

maar ik zou je er niet over generen ... het gaat wel over ... en als het echt niet over gaat moet je eens aan je huisarts vragen, die kan je misschien wel helpen



dikke kus
poloke
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:12
Verwijderd
In het begin werd ik al rood als mn naam werd geroepen...

Dan ook nog eens 2 kutjaartjes er overheen.. ach ja.. je weet wat ze zeggen: What doesn't kill you, makes you stronger.

Klopt op dat punt wel. Ik moest een kleine spreekbeurt bijvoorbeeld voor nederlands doen... werd ik vergeleken met Toon Hermans door mn nederlands lerares omdat ik het zo goed deed Blaat

Later kijk je anders tegen dingen aan... komt gewoon door de pubertijd... gaat vanzelf weg..

En volgens mij vinden de meiden het wel schattig ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:05
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 13-09-2003 @ 11:12:


... komt gewoon door de pubertijd... gaat vanzelf weg..

hm, dat hoeft niet.(kijk b.v. maar naar mij, 20 jaar, al lang over mijn puberteit heen en nog steeds wel "last" hier van; al ga ik er nu wel heel anders mee om en is het best wel afgenomen, maar de oorzaak lag bij mij ergens anders(Geen verdere toelichting.) Natuurlijk kan dit met een leeftijdsfase(noem het bijvoorbeeld puberteit)te maken hebben, waarin je met onzekerheden te kampen krijgt, maar het kunnen dus ook andere oorzaken hebben. Het heeft(denk ik) idd vaak te maken met onzekerheid/weinig zelfvertrouwen.(en dat kan weer te maken hebben met bepaalde dingen(waaronder dan ook puberteit). De oorzaak van het rood worden kan je bij jezelf proberen na te gaan(gedachten-gevoel-handeling en wat er achter zit) en wanneer je er zo mee zit en je er zelf niet uitkomt, kan je er ook met iemand over gaan praten....Lastig is het wel...
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...

Laatst gewijzigd op 13-09-2003 om 15:12.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Snel rood worden
Project S
9 15-01-2013 16:25
Liefde & Relatie Rood worden
-x-Anoniem-x-
22 21-12-2009 10:10
Lichaam & Gezondheid blauw rood oog
I love stars
4 05-10-2005 16:31
Psychologie rood worden
shy girl
25 25-01-2004 15:37
Lichaam & Gezondheid rood worden
tania
3 27-02-2003 18:49
Lichaam & Gezondheid Rood worden
Yacine
14 02-02-2002 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.