Oud 18-09-2003, 16:22
Mara
Mara is offline
Ik heb al tijden dat mijn tong gaat bloeden als ik een ijsje eet. Dit is dan 't ijs wat bijv. op een stokje zit, en dan een soort roomijs is. Bijvoorbeeld een split ofzo.
Als ik zo'n ijsje eet, zie ik rode strepen bloed op 't ijs zelf zitten. Ik trek me hier niet veel van aan, maar weet iemand hoe dit komt?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 16:54
doggie
doggie is offline
hey

hier heb ik echt nog nooit van gehoord.
misschien komt t doordat t ijsje dan heel erg koud is ofzo!

liefs doggie
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 16:57
MM2
Avatar van MM2
MM2 is offline
ik doe het
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:35
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik heb dat ook vaak, maar dat is bij van dat harde splinterachtige ijs (kan even geen betere omschrijving vinden), bijvoorbeeld fruit joy en calippo. Ik weet niet of het mijn tong is of mn gehemelte wat dan bloedt..
Bij roomijs heb ik t trouwens nooit, wel bij bijvoorbeeld het waterijs van een split.
Maargoed heb er verder weinig last van, tis zo weer dicht..
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:03
johnbiezen
johnbiezen is offline
Door de kou knapt er dan misschien iets van een adertje in je tong ofosow. Als je het niet vertrouwt..bel even naar de doktorsassisent ofsow...
Maar denk dat het niet veel bijzonders is. Als je met je tanden over je tong haat, gaat het dan ook bloeden?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:05
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik weet wel dat dat ijs altijd een beetje 'stroef' is en soms aan je tong plakt, wat softijs enzo niet doet. Ligt het daar niet aan ofzo, dat het aan je tong plakt? Nouja, verder heb ik ook niet echt een verklaring.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 19:16
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Mjah, het is niets ernstigs in ieder geval, het zou ook het stokje kunnen zijn wat stroef is. heb je het bij alle soorten ijsjes? Naja, niets ernstigs ofzow.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 19:55
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Ik hoor dat idd wel meer. Door de kou zetten de adertjes denk ik wat uit (wat ook gebeurt met bijv water) waardoor er wat bloed uitkomt. Naar mijn idee niet echt iets om je zorgen over te maken. Als je dat wel doet vraag het dan aan de huisarts dan ben je waarschijnlijk wel gerustgesteld.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 22:43
..:PieP:..
Avatar van ..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
Citaat:
doggie schreef op 18-09-2003 @ 17:54:
hey

hier heb ik echt nog nooit van gehoord.
misschien komt t doordat t ijsje dan heel erg koud is ofzo!

liefs doggie
ik denk het niet, want dan vernauwen je bloedvaten toch?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 08:17
Mara
Mara is offline
Ik maak me er ook niet druk om, het is niks ernstigs maar ik wou gewoon weten hoe het komt.
Bij softijs heb ik 't niet geloof ik, maar ik heb al in geen tijden softijs gegeten dus zeker weten doe ik het niet.
Het kan misschien ook wel mijn gehemelte zijn dat bloed, ik kan nl. niks ontdekken in mijn mond als ik in de spiegel kijk.
Maar niemand schijnt dus te weten waar 't aan ligt.. naja vraag ik 't wel aan de dokter als ik er een keer heen moet
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Ontmoet ze
Ieke
0 13-02-2004 09:02
Lichaam & Gezondheid Mond (tong waarschijnlijk) bloedt bij ijsje eten.
Mara
11 18-06-2003 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.