Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2005, 19:00
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Mijn vleugels zijn gebrekkig..

‘Nog nooit heb ik de hemel zo zwart gezien.’ fluister ik zachtjes wanneer ik je daar zie staan. Ik weet dat je vecht tegen je tranen op de manier waarop je al jaren tegen je angsten hebt gevochten. Stilletjes sta je op je benen te trillen wanneer de wind een spelletje met je speelt. Even wankel je en bevriest mijn hart, zo bang dat je zou vallen. Maar snel herstel je je evenwicht weer en met je blauwgrijze ogen kijk je dwars door me heen. Gauw sla ik mijn ogen ten aarde en machteloos beginnen mijn schouders te schokken. Jíj zou moeten huilen, je zou nerveus en aarzelend moeten zijn. Maar zo zelfverzekerd als je daar staat, maakt dat het plaatje niet klopt. Zo kon je je vroeger druk maken over futiele dingen, één en al rust ben je nu over zoiets belangrijks, dat voor altijd onomkeerbaar zal zijn. Geleidelijk schuif je dichterbij die afgrond terwijl ik snelle passen naar voren maak. Maar mijn bewegingen stokken op het moment dat jij een glimlach toont. Dat één enkel gebaar zo ontzettend veel kan zeggen, was tot hieraan toe onbevattelijk.

En opeens kan ik die glimlach van de afgelopen weken plaatsen. Ik kon maar niet begrijpen hoe je zo kon blijven lachen, maar nu begrijp ik dat er al weken overheen zijn gegaan tot dit punt van ontknoping. De verschillende scenario’s spookten waarschijnlijk al dagen door je gedachten, uitstellend tot het moment dat je beslissing niet langer op je hart zou rusten. Zoals ieder leven een schilderij is, zijn bij jou de verfresten opgedroogd. Zou je me mee willen nemen naar het leven zoals het in je gedachten is ontstaan of laat je me hier achter met de bittere smaak van verdriet? Ik probeer je ogen te doorgronden maar de langverwachte tranen verduisteren je altijd beheerste ogen. Nog een stap dichterbij en jij twee millimeter naar de richel.

‘Ik probeerde het te leven zoals ik wilde. Maar als lachen enkel een teken van forcering wordt en verdriet zo banaal kun je soms zelfs de sterren aan de hemel niet meer zien. Ik wilde proberen te reiken naar de dromen die ik vroeger had, maar halverwege brokkelde mijn arm af. Ik probeerde elke dag optimistisch en vol energie te zijn, maar zodra ik één voet richting de maatschappij zette, kroop ik rillend twee stappen terug. Later werd alles zo uitzichtloos dat ik elke dag, waarin ik nog de zuurstof van anderen verbruikte vervloekte. Wonden vervagen wel maar de pijn blijft bestaan, woorden doen zijn werk soms krachtiger dan daden. Ik heb me erbij neergelegd, blijkbaar is dit leven niet passend gemaakt voor mij. Ik weet de regels, maar kan ze niet naleven, ik ken de noten maar kan ze niet spelen. Het werd te zwaar, de last op mijn hart. Ik probeer te vliegen, maar mijn vleugels zijn gebrekkig.’

Ontzet kijk ik je aan, mijn tranen krijgen geen kans meer om op te drogen. Je zou me achter laten en me laten proeven hoe verlies smaakte. Ik zou snel gaan begrijpen waarom je de bekende noten niet kon spelen. Ik wilde je nog niet afgeven, ik wilde alles met je gaan beleven, maar wat heb ik aan een onbewegelijk lijk en een vervagende foto? Ik wilde niet dat je gebroken lach voort zou leven maar evenmin dat je afgepeigerde lichaam dit boek dicht klapte.

Ik denk te veel maar vooral te lang, weer die zoveel zeggende glimlach. Je sluit je ogen en spreid
je gebrekkige vleugels. Mijn hart slaat een tel over en ik vlieg naar de rand. Nog net je pols vast en even een blik in je smekende ogen. Ik begrijp je, het leven heeft geen zin als ellende er een synoniem van word. Ik probeerde een glimlach te forceren en langzaam verslapt mijn greep. Ik kijk naar beneden en zie je neerdalen op aarde tot de nacht je heeft opgeslokt. Hijgend draai ik me om en leun ik tegen de rand aan. Even zie ik een ster oplichten aan de hemel en bedenk me, dat je zou proberen te vliegen, al zijn je vleugels gebrekkig.

**
(Voor Fabiën.)
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2005, 19:07
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
WOW! Echt... WOW! Gevoel: rilling. Tja, ik vind het goed, en kan ook geen nuttige kritiek bedenken. Oja, klein iets:
Citaat:
Later werd alles zo uitzichtloos dat ik elke dag, waarin ik nog de zuurstof van anderen verbruikte vervloekte.
Of die zin klopt niet, of je mist een komma.

Nice, very nice
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:09
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik weet even niet wat ik moet zeggen...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:38
Verwijderd
Hey, dit is lief!

Geen negatief commentaar though.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Erg mooi; je schrijft echt gevoelig. Goed gedaan, erg goed.

Je interpunctie klopt niet overal, waardoor zinnen niet altijd helemaal lekker doorstromen, maar verder geen fouten gevonden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:28
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Prachtig (evenals je avatar btw ).


Hier en daar zou je misschien iets met woorden kunnen schuiven en de zin in tweeen splijten, om de leesbaarheid te bevorderen, zoals bijvoorbeeld in deze passage:
Citaat:
Zo kon je je vroeger druk maken over futiele dingen, één en al rust ben je nu over zoiets belangrijks, dat voor altijd onomkeerbaar zal zijn...
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:48
Choking Duck
Avatar van Choking Duck
Choking Duck is offline
OMG!
Hoe de **** heb je dat zo kunnen verwoorden?!!?
'No Comment'
__________________
Of gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 21:23
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Thnx voor het commentaar.. Ik mis inderdaad soms een komma en aan de gehele interpunctie moet ik ook nog wat sleutelen, zodat het net wat soepeler loopt..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 21:29
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
*slik* prachtig! Ik benijd je talent!
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:59
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Omg, heel erg mooi. Echt goed geschreven, ik krijg het er helemaal koud van...
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 17:30
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
In één woord: adembenemd!

Edit: mag ik het kopieren en in Word bewaren?
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 18:19
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 12-06-2005 @ 18:30 :
In één woord: adembenemd!

Edit: mag ik het kopieren en in Word bewaren?
Als je maar niet je eigen naam eronder zet of suggereert dat het van jou is
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 19:37
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 12-06-2005 @ 19:19 :
Als je maar niet je eigen naam eronder zet of suggereert dat het van jou is
Dat zou ik niet eens durven doen! Daar is het té mooi voor...dat meen ik!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 22:09
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 12-06-2005 @ 20:37 :
Dat zou ik niet eens durven doen! Daar is het té mooi voor...dat meen ik!
Ik wil niet stoken, maar overdrijven is ook een vak zeg.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 08:04
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-06-2005 @ 23:09 :
Ik wil niet stoken, maar overdrijven is ook een vak zeg.
In dit geval vind ik dat niet.
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 13-06-2005 @ 09:04 :
In dit geval vind ik dat niet.
Er zijn natuurlijk mensen met een andere mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine verdwijnende topics zijn saai zeg! 336-bis
Verwijderd
500 04-09-2008 15:55
De Kantine Ik Zit Saai Achter De Computer #335
Verwijderd
500 03-09-2008 21:33
Verhalen & Gedichten POLL WEDSTRIJD XII - Pied de Poule
CSN
223 02-05-2006 10:56
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 22:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.