Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2005, 21:45
TechXP
TechXP is offline
Petitie: http://www.aap.nl/specials2003/wild2...x.php?link=S01

Citaat:
Het circus is weer in de stad! Kleurige borden langs de kant van de weg kondigen de voorstellingen aan. Op een veld wordt in rap tempo een vrolijke circustent opgetrokken. Gezinnen, opa's en oma's met kleinkinderen drommen voor de kassa's om een kaartje te bemachtigen. Naast clowns en acrobaten vertonen tijgers, kamelen, en olifanten hun kunstjes in de piste. Het publiek is in extase en de mensen lachen om de capriolen van de dieren en mensen.

Maar … het is inmiddels wel bewezen dat het leven in een circus voor wilde dieren géén feest is. Het verzet tegen het gebruik van deze dieren in circussen groeit, ook binnen de circuswereld, vanwege de onoverkomelijke welzijnsproblemen en de onnatuurlijke levensomstandigheden. Toch blijft een groot deel van de circussen en moderner entertainment zoals shows, musicals en reclames nog steeds wilde dieren gebruiken.

U kunt iets doen: vraag uw eigen gemeente om circussen met wilde dieren te weren. In veel landen gelden al gemeentelijke of nationale verboden. In Nederland is er helaas niets geregeld. Teken daarom de petitie aan úw gemeente via de AAPsite.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2005, 21:53
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik hou nooit zo van circussen. En ze gaan toch meestal falliet doordat er bijna geen hond komt kijken.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 07:27
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik heb hem ondertekend want ik ben het eigenlijk wel met je eens ik ga ook nooit naar het circus.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 12:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Heb hem ondertekend. Ik ga trouwens ook nooit naar circussen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:00
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Ik heb het ook ondertekend.. circussen vind ik toch niets, en al helemaal niet met dieren.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:24
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
De mensen die de petitie tekenen... hoe denken jullie over dierentuinen?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Oh, en ik heb de site gelezen Staan een aantal interessante (en juiste) dingen in. Maar ik zie ook een aantal dingen die ik zelf ook neergeschreven kan hebben. "Uit onderzoek blijkt..." maar nergens worden bronnen genoemd
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 20:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-11-2005 @ 20:29 :
Oh, en ik heb de site gelezen Staan een aantal interessante (en juiste) dingen in. Maar ik zie ook een aantal dingen die ik zelf ook neergeschreven kan hebben. "Uit onderzoek blijkt..." maar nergens worden bronnen genoemd
Dat ligt eraan.. kan ook intern onderzoek zijn. Als je zelf kijkt bij circus dan is er toch geen educatieve waarde? Wat leren kinderen daar nou bijvoorbeeld? Ze zien dieren dingen doen die ze in het wild niet doen.

Citaat:
hoe denken jullie over dierentuinen?
Momenteel ben ik zelf bezig met een anti-dierencircuscampagne. Dit NIET in samenwerking met St. AAP, maar gewoon los daarvan.

Zelf ben ik ook tegen dierentuinen. En dat is iets wat later komt. Momenteel is de concentratie vooral op circussen. Maar ik verwacht dat we eind 2006 met acties tegen dierentuinen komen. Eerst waarschijnlijk tegen dolfinarium.

Het mooiste zou zijn als er geen dierentuinen meer bij komen. En dat de status van dierentuinen verandert in opvangtehuizen voor dieren ipv dat commercie de boventoon voert. Wat er mis is met dierentuinen is o.a. het gefok zonder reden en gevolg een te veel aan dieren, die dan afgemaakt worden. Maar ook onderhands doorverkoop en handel in dieren.
En dat is dan naast het gewoonlijke dat dieren niet genoeg ruimte hebben etc etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 20:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Getekend, dierentuinen ben ik niet tegen, gezien de meeste van die dieren geboren wordt in gevangenschap, wat moet je er anders mee?
Het vangen van wilde dieren om te plaatsen in dierentuinen vind ik verkeerd, maar dat vind ik van die grote aquaria(/ums? ) ook, hoewel het wel erg mooi is om te zien
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-11-2005 @ 20:24 :
De mensen die de petitie tekenen... hoe denken jullie over dierentuinen?
Ik heb het niet zo op dierentuinen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 21:47 :
Getekend, dierentuinen ben ik niet tegen, gezien de meeste van die dieren geboren wordt in gevangenschap, wat moet je er anders mee?
Het vangen van wilde dieren om te plaatsen in dierentuinen vind ik verkeerd, maar dat vind ik van die grote aquaria(/ums? ) ook, hoewel het wel erg mooi is om te zien
Daar hebben dierentuinen en fokkerijen een handig truukje voor.. vang een wild dier in het wild in een land waar men niet zo er op let of waar het mag.. fok met het dier... dieren die geboren worden mogen vrij verhandeld worden.

En waar denk je dat de overschotten van dieren naar toe verdwijnen in dierentuinen? Heb je dat weleens afgevraagd?
Kortom.. als je je erin verdiept dan zie je dat dierentuinen toch wat anders zijn dan je zou denken...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 29-11-2005 @ 23:17 :
En waar denk je dat de overschotten van dieren naar toe verdwijnen in dierentuinen? Heb je dat weleens afgevraagd?
Kortom.. als je je erin verdiept dan zie je dat dierentuinen toch wat anders zijn dan je zou denken...
Die worden veelal verkocht aan andere dierentuinen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
offtopic:
Citaat:
TechXP schreef op 23-11-2005 @ 17:32 :
Zal later op die discussie over vissen reageren. Momenteel druk.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 23:34 :
Die worden veelal verkocht aan andere dierentuinen


Geloof mij maar.. - of zoek zelf even wat via internet (bijvoorbeeld naar de docu van netwerk van vorig jaar) - dat het niet zo rooskleurig is zoals je denkt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-11-2005 @ 23:37 :
offtopic:
oh.. ja.. daar heb ik nu geen tijd voor hoor

Ben nu even voor de anti-circuscampagne bezig

Ik houd het in mijn achterhoofd.. roep het gerust aankomend weekend nog even.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 05:20
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Circussen hebben inderdaad geen educatieve waarde, daar kan ik inkomen. Maar dierentuinen dan? Die zijn juist bedoelt als edutainment! (Educatie en entertainment).

Dierentuinen zijn hier niet uit ontstaan (dierentuinen zijn ontstaan doordat rijke mensen exotische dieren bij huis hielden om zo hoog aanzien te krijgen, deze zijn later veranderd in dierentuinen, die dus ook voor het publiek te zien waren). Aangezien wij mensen door een periode gingen dat dieren meer waren dan alleen een hoopje vlees, hebben de dierentuinen ook hun missie (en visie) veranderd. Daardoor zijn dierentuinen nu ook een bron van informatie en zijn ze beter voor de dieren (kijk maar naar de verandering die Artis heeft doorgemaakt)!

In Nederland is het qua dierentuinen redelijk goed geregeld. Er zijn echt veel wetten en organisaties voor. Wil je een goede dierentuin zijn (dat wil zeggen: dat er mensen naar je dierentuin toekomen) dan moet je je wel aan die wetten houden en iets voor een van de vele organisaties doen. (Zoals de EEP, european endangered species program... waar ze bedreigde diersoorten helpen door ze in de dierentuin te fokken en eventueel te herintroduceren).

Overschotten in dierentuinen worden eerst aangeboden aan andere dierentuinen, lukt dat niet, worden ze vaak afgemaakt.
Dit moet je ook niet van een kant bekijken. Dierentuinen fokken heus niet "zomaar" met een groep dieren (dat mag niet meer). Bij sommige diergroepen (zoals de apen in amersfoort) is een speciale groepsstructuur belangrijk voor het welzijn van de apen! Dat betekent dat er een evenwicht moet zijn tussen jonge-volwassen-oude apen en tussen mannetjes en vrouwtjes. Hierdoor moet er dus wel mee gefokt worden.

Kortom: dierentuinen hebben wel een functie voor de mens! (En nee, ik ben niet specifiek pro dierentuin, maar mensen zouden wel verder moeten kijken dan hun neus lang is )
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 09:29
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Helpt zo'n petitie nou echt?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 10:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-11-2005 @ 06:20 :
Circussen hebben inderdaad geen educatieve waarde, daar kan ik inkomen. Maar dierentuinen dan? Die zijn juist bedoelt als edutainment! (Educatie en entertainment).


Ze zijn verplicht tot het plaatsen van info borden.. dat is het zo een beetje... verder zijn de dieren in hokken en kooien.. en steeds meer in natuurlijkere omgevingen.. zolang de mogelijkheid daarvoor bestaat. Artis kan bv. amper uitbreiden. Die moet gewoon weg. Emmen heeft meer ruimte en heeft nog meer mogelijkheden.

Citaat:
Aangezien wij mensen door een periode gingen dat dieren meer waren dan alleen een hoopje vlees, hebben de dierentuinen ook hun missie (en visie) veranderd. Daardoor zijn dierentuinen nu ook een bron van informatie en zijn ze beter voor de dieren (kijk maar naar de verandering die Artis heeft doorgemaakt)!
In dierentuinen wordt nog steeds het beeld gegeven dat dieren gebruikt mogen worden voor vermaak. Dat ze mogen opgesloten worden. Hun eerste doel is nog steeds commercieel. De doelen betreffende natuurbehoud is pas veel later. Waarom denk je dat de meeste gefokte dieren in de dierentuinen zelf komen? (of bij dierenhandelaren).

Citaat:
In Nederland is het qua dierentuinen redelijk goed geregeld. Er zijn echt veel wetten en organisaties voor. Wil je een goede dierentuin zijn (dat wil zeggen: dat er mensen naar je dierentuin toekomen) dan moet je je wel aan die wetten houden en iets voor een van de vele organisaties doen. (Zoals de EEP, european endangered species program... waar ze bedreigde diersoorten helpen door ze in de dierentuin te fokken en eventueel te herintroduceren).
Nee, sorry, maar het is gewoon slecht geregeld. Tuurlijk zijn er wetten enzo. Maar de vraag is hoe de dierentuinen zich er aan houden en hoe de controle is. Die is gewoon slecht. CITES enzo werken niet. Ik weet zeker dat als je in NL dierentuinen controle houdt dat ze daar dan niet de wet hebben nageleefd.

Citaat:
Overschotten in dierentuinen worden eerst aangeboden aan andere dierentuinen, lukt dat niet, worden ze vaak afgemaakt.
Dit moet je ook niet van een kant bekijken. Dierentuinen fokken heus niet "zomaar" met een groep dieren (dat mag niet meer).
De vrijheid hebben dierentuinen gewoon. Er worden nog steeds dieren gefokt wat helemaal niet nodig is. Dieren die geen bedreigde diersoort zijn. Die niet gefokt hoeven te worden. Echter laten ze dieren gewoon doorgaan met fokken. En dan ontstaat er 'sur plus'. En we weten wat daar mee gebeurd. Afgemaakt.. want in andere dierentuinen is er vaak ook geen plek. Eventueel worden er wat dieren onderhands verkocht. Kan natuurlijk ook.

Citaat:
Bij sommige diergroepen (zoals de apen in amersfoort) is een speciale groepsstructuur belangrijk voor het welzijn van de apen! Dat betekent dat er een evenwicht moet zijn tussen jonge-volwassen-oude apen en tussen mannetjes en vrouwtjes. Hierdoor moet er dus wel mee gefokt worden.
Amersfoort had een bavianenprobleem.. nou.. tsja.. nu is de vraag.. waar moeten ze heen.. zijn ze nu al afgemaakt? Of waren ze al bij andere dierentuin terrecht gekomen.

Citaat:
Kortom: dierentuinen hebben wel een functie voor de mens! (En nee, ik ben niet specifiek pro dierentuin, maar mensen zouden wel verder moeten kijken dan hun neus lang is )
De functie is ten eerste commercieel. Eventuele liefdadigheidsdingen komen later wel. Zoals ik al zei.. dierentuinen kunnen pas 'goed' worden wanneer deze niet commercieel zijn, stadsdierentuinen verdwijnen (zoals artis) en dierentuinen meer opvang worden voor dieren uit circussen enzo. En er langzamerhand minder dieren komen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-11-2005, 14:10
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Ik ben niet tegen dierentuinen, maar ik vind dat er wel wat dingen zijn die ze niet goed doen, bepaalde dingen die TechXP al heeft gezegd, en dan heb ik het nog over Nederlandse dierentuinen, in sommige andere landen zijn ze er heel slecht aan toe was er niet laatst een dierentuin in thailand waar je ook die exotische dieren kon eten in een restaurant? daar wordt ik misselijk van...

Dierentuinen hoeven niet te verdwijnen, ze kunnen wel goed dienst doen als opvangcentra en hebben zeker educatieve waarde, maar de dierentuinen van nu kunnen nog wel flink verbeterd worden vind ik. Het commerciele aspect vind ik niets, maar is het niet zo dat ze dat juist nodig hebben om te rond te komen? Want ik weet niet hoe ze anders genoeg bezoekers trekken...

Overigens zijn er genoeg kinderen die geen bal leren van dierentuinen en alleen maar irritant doen tegenover de dieren (hoewel dat misschien wel komt doordat ze kinderen zijn, maar toch is lang niet iedereen zo) ... en hun ouders zijn niet veel beter.

Laatst gewijzigd op 30-11-2005 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 14:53
TechXP
TechXP is offline
Nou educatief... vraag maar bij de uitgang wat men geleerd heeft.. de meeste mensen komen daar om aapjes te kijken..
De borden met info is niet bijzonder genoeg.. maak er tv's van welke documentaires laat zien van dieren in de wilde situatie en zet er onder neer dat dieren vrij horen te zijn en niet opgesloten... dat is educatie!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 15:02
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
ja natuurlijk, dat is nou een van de dingen die beter kan in dierentuinen...

het is erg jammer dat er zoveel mensen zijn die alleen maar 'aapjes komen kijken'...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 15:36
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Hmm om eerlijk te zijn vind ik dierentuinen ook verschrikkelijk. Ik ben afgelopen zomer eens gaan kijken in het Gaia park in Kerkrade, nou wat je daar allemaal zag
Bijvoorbeeld een eekhoorntje in een kleine kooi, hij rende op en neer toen we aankwamen, we kwamen een uur/anderhalfuur later terug langs de eekhoorn en hij was op precies dezelfde plek nog steeds aan het heen en weer rennen. Ook hadden de dieren bijna geen groen om van te eten en de varkens hadden bijvoorbeeld geen stukje schaduw.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 15:48
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik ga altijd naar circussen waar alleen acrobaten in voorkomen. Wat je tegenwoordig ook veel heb. Stukjes met dieren vindt ik wel mooi maar vindt ik zielig dus toch ga ik niet

Ik weet niet of ik een petitie teken zie wel...

Teken maar eerst een petitie tegen arme mensen dat we ze helpen inplaats van die dieren, ze gaan toch wel dood. SOrry maar ik vindt het maar geouwehoer over dieren.

Ik hou ook van dieren maar mensen gaan toch op de eerste plaats.

Hoewel ik wel lid ben van WNF. Zal ik niet geld doneren aan stop-de-circussen-aktie. Simpel weg omdat het geen nut heeft zodra de hoge mannen het niet verbieden en dan bedoel ik mee de burgemeesters etc
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 16:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 30-11-2005 @ 16:36 :
Hmm om eerlijk te zijn vind ik dierentuinen ook verschrikkelijk. Ik ben afgelopen zomer eens gaan kijken in het Gaia park in Kerkrade, nou wat je daar allemaal zag
Bijvoorbeeld een eekhoorntje in een kleine kooi, hij rende op en neer toen we aankwamen, we kwamen een uur/anderhalfuur later terug langs de eekhoorn en hij was op precies dezelfde plek nog steeds aan het heen en weer rennen. Ook hadden de dieren bijna geen groen om van te eten en de varkens hadden bijvoorbeeld geen stukje schaduw.
Dat heet stereotype gedrag.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 16:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 30-11-2005 @ 16:48 :
Teken maar eerst een petitie tegen arme mensen dat we ze helpen inplaats van die dieren, ze gaan toch wel dood. SOrry maar ik vindt het maar geouwehoer over dieren.


Is ook goed... makefairtrade.nl, downloadday.nl etc.
Maar waarom niet zowel petities voor mensen als dieren?

Citaat:
Hoewel ik wel lid ben van WNF. Zal ik niet geld doneren aan stop-de-circussen-aktie. Simpel weg omdat het geen nut heeft zodra de hoge mannen het niet verbieden en dan bedoel ik mee de burgemeesters etc
Daarom is de petitie... kijk eens wat er in andere landen is gebeurd. Precies hetzelfde. In NL handen we alleen geen goede campagnes tegen circussen. In Belgie is er een hoop verandert. In england.
En in kroatie zijn er nu al meer dan 5 gemeenten die gestopt zijn.. en er zit meer beweging.. Een kwestie van tijd is het, want die acties lukken elders ook.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2005, 16:08
TechXP
TechXP is offline
Een nieuw topic lijkt me niet echt zinnig. Hier het persbericht wat ik er zojuist uit heb gedaan:

Citaat:
Actiegroep CircusLeed roept 2006 uit tot het jaar van circusacties

Amsterdam, 30 november 2005 – Naar aanleiding van het uitroepen van 2006 tot het ‘jaar van het circus’ door het Nederlands Centrum voor Volkscultuur, roept actiegroep CircusLeed het jaar 2006 uit tot het ‘jaar van de circusacties’. Actiegroep CircusLeed doet dit om aandacht te vragen voor het dierenleed dat zich achter de schermen van het circus afspeelt.

De dieren in het circus krijgen een hoop stress te verduren. Het lange reizen, de gedwongen kunstjes, het gebrek aan bewegingsvrijheid en het niet kunnen uiten van natuurlijk gedrag veroorzaakt de aanleiding dat de circusdieren last krijgen van stereotype gedrag. Dit gedrag is te herkennen aan dieren die constant rondjes of heen en weer lopen (veelal bij katachtigen), heen en weer zwaaien met het hoofd of lichaam (vooral olifanten) of bijvoorbeeld apathisch zijn.

Dieren in circussen zitten 80% van de tijd opgesloten. Dat betekent dat de dieren alleen de ruimte krijgen om eventjes voor de voorstelling de benen te strekken. De rest van de beweging krijgen ze tijdens de voorstelling. Olifanten die normaal in het wild wel tot 50 kilometer lopen halen amper een halve kilometer in het circus. De olifant, een sociaal dier, staat bij sommige circussen zelfs helemaal alleen. Dit is een reden dat olifantenexperts pleiten voor het stoppen van het gebruik van olifanten in circussen. Circussen geven als reactie dat ze de dieren wel op een grasveld laten lopen als er eentje in de buurt is. Bij observaties bij diverse circussen is gebleken dat ondanks dat er ruimte is om dieren meer ruimte te geven dat de dieren daar niet te vinden zijn.

Ook de behandeling van de dieren om ze kunstjes te laten doen is iets wat reden te meer is om dieren uit circussen te laten. Olifanten staan vaak aan de ketting buiten de voorstelling om en worden gedwongen om op te treden en kunstjes te vertonen die tegen hun natuurlijke gedrag in gaan. In diverse circussen gebruiken ze daarvoor olifantenhaken. Deze worden gebruikt door de haak in de huid van de olifant te zetten op gevoelige plekken. Dit vindt de olifant niet prettig en hij zal daarom gehoorzamen. Tijdens voorstellingen verbergen ze de olifantenhaken vaak door versieringen over de haak heen te doen of ze gebruiken andere voorwerpen die lijken op olifantenhaken, omdat olifanten al vanaf jongs af aan geleerd is te vrezen voor stokken en zwepen. Maar ook andere dieren worden op deze manier gedwongen om op te treden. Een manier die ook gebruikt wordt is de beloningmethode. Dieren krijgen een lange tijd geen eten en drinken, maar alleen als ze hebben meegewerkt krijgen ze een beloning in de vorm van voedsel. Deze methoden zijn geestelijke en fysieke mishandelingen van het dier.

Actiegroep CircusLeed doet een oproep aan alle dierenorganisaties en dierenactivisten om 2006 te zien als jaar van acties tegen dierencircussen. Schrijf protestbrieven naar de overheid, gemeenten, kranten of sponsors van dierencircussen om ze te laten weten hoe je over dierencircussen denkt of ga bij een circus demonstreren om de bezoekers op de hoogte te stellen van het dierenleed. Iedereen kan het op zijn eigen manier doen, zolang dit binnen democratische grenzen blijft.

In december 2005 zal actiegroep Circusleed al een voorproefje geven van hoe het jaar 2006 eruit zal zien. Wij zullen aanwezig zijn bij diverse kerst- en wintercircussen in Nederland. De data en plaatsen zullen binnenkort bekend worden gemaakt op de website www.circusleed.nl Op 1 januari 2006 zal het officiële startschot worden gegeven van deze website. De website zal dan informatie en beelden bevatten van diverse circussen en hoe de dieren erbij staan.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.