Oud 20-01-2013, 00:29
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ik kijk nu op IMDB naar de trailer van een (ik denk) heel mooie film: Mud.
Trailer: http://www.imdb.com/list/VL4US2x9jkE/#lb-1

Maar ik heb 'm halverwege uitgezet want het is weer zo'n trailer die 95% van het verhaal dreigt te verklappen, waarna je de laatste 5% kan raden.

Ik wil een club oprichten tegen trailers die te veel verklappen. Noem het de CTTDTVV. Wie wordt er nog meer lid?
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2013, 00:30
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
De trailer van Warrior (http://www.imdb.com/video/imdb/vi339320089/) was er ook zo eentje. Als je die hebt gezien weet je echt heel veel over het verhaal, zoveel dat de film er gewoon minder spannend door wordt. Ik vind het stom.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 13:01
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Ik vind het ook stom. Ik vermijd trailers daarom meestal.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 13:06
Verwijderd
Dat gaat al jaren zo. Ik vermijd ze ook of kijk een paar seconden om even de sfeer te proeven. Meestal weet ik dan wel genoeg.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 13:32
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik word zeker lid. Tegenwoordig vind je geen trailers meer die meer dan 75% van de film spoilen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 13:56
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Citaat:
Ik vind het ook stom. Ik vermijd trailers daarom meestal.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:01
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Citaat:
Dat gaat al jaren zo. Ik vermijd ze ook of kijk een paar seconden om even de sfeer te proeven. Meestal weet ik dan wel genoeg.
Dit, dus I'm in!
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:25
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Bij de trailer van Alexander was het heel erg.



Een film van 2,5 uur wordt eventjes samengevat in 1,54 m.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 19:06
Verwijderd
Nou ja, het zegt meer over die film zelf dat ze 2,5 uur in 2 minuten kunnen samenvatten.

Ik zie niet zoveel trailers eigenlijk, dus ik kan er niet echt over oordelen. Daarbij heb ik een voorkeur voor vage films en die krijg je niet in 2 minuten uitgelegd en vaak zijn de trailers nog vager dan de film zelf, dus geen probleem op dat gebied.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 22:39
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ik hoop dat als iedereen lid wordt van de club dat dan alle trailermakers gaan begrijpen dat ze stom doen en het anders gaan doen. Maar serieus: er is vast een slimme commerciele reden om zoveel te verklappen. Er worden ongetwijfeld (bij dure films) meerdere versies van een trailer gemaakt en dan onder verschillende doelgroepen getest of het ze zou verleiden naar de bios te gaan. Meestal is er wel een verklaring voor.

Maar wat zou de logica hierachter dan zijn? Willen mensen vooraf weten of ze de film goed zullen vinden? Of ze er een prettig gevoel aan over zullen houden?
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 21:45
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Het zijn natuurlijk gewoon reclames voor films. Naast trailers heb je ook teasers, dan wordt er al veel minder verklapt. Wat ik vaak vervelend vin aan trailers is dat bijvoorbeeld alle leuke stukjes van de film daar al inzitten. Maar aan de andere kant, waarschijnlijk is de film zelf dan ook niet zo fantastisch.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 08:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Het zijn natuurlijk gewoon reclames voor films. Naast trailers heb je ook teasers, dan wordt er al veel minder verklapt. Wat ik vaak vervelend vin aan trailers is dat bijvoorbeeld alle leuke stukjes van de film daar al inzitten. Maar aan de andere kant, waarschijnlijk is de film zelf dan ook niet zo fantastisch.
Ja, altijd een beetje een vervelend gevoel als je dan uiteindelijk de film kijkt en er dus ook verder amper nog wat 'toegevoegde waarde' in zit Maar ik heb niets tegen een 'goede trailer', eentje die wel laat zien waar iets over gaat maar verder zo weinig mogelijk verklapt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 09:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Goede trailers zijn inderdaad prima en geven mij vaak goede ideeën voor films. Alleen bij comedies komt dit werkelijk nooit voor. Verder stoor ik me er niet aan en houd ik het meestal bij het kijken van teasers.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 12:48
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik wil een club oprichten tegen trailers die te veel verklappen. Noem het de CTTDTVV. Wie wordt er nog meer lid?
En dan? Gaan je de filmmakers op hun knieën dwingen minder verklappende trailers te maken?

Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 15:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hmm, ik heb eerlijk gezegd niet zo veel moeite met spoilers. Maar ja, ik ben dan ook een superautist die eigenlijk helemaal niet van verrassingen houdt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 18:14
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
En dan? Gaan je de filmmakers op hun knieën dwingen minder verklappende trailers te maken?

[filmpje]
Haha. Ja, maar jij moet voorzitter worden anders gaat het mis.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 22:58
Foxx
Foxx is offline
Het was lang geleden, maar ik weet nog dat ik de simpsons movie gewoon saai vond in de bios omdat alle grappige stukjes al op tv waren geweest, tja, zoiets kijk ik nou niet voor het verhaal en als je alle lach momenten al tien keer herhaald hebt gezien op tv als reclame dan is het leuke er echt wel af...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 14:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik kijk gewoon geen trailers.

Veel trailers zijn ook tenenkrommend, met een donkere stem, de verplichte fade-to-blacks, het abrupt stoppen van een geluidseffect, dan een 'stil' stukje, dan een fluisterstem, dan een explosief stukje, dan een emotioneel stukje met vioolmuziek waarbij iemand huilt, en tot slot nog het mooiste special effect uit de film.
Bij komedies komt er vaak nog een uptempo, vrolijk muziekje tussendoor.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2013, 18:18
Verwijderd


Ik geloof niet dat ze meer in die trailer hadden kunnen stoppen. Maar goed, nu ken ik dat verhaal wel van binnen en van buiten, maar zo is er echt helemaal niks nog een verrassing, want ik denk dat de jongere generatie het verhaal misschien niet kent.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 01:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
[filmpje]

Ik geloof niet dat ze meer in die trailer hadden kunnen stoppen. Maar goed, nu ken ik dat verhaal wel van binnen en van buiten, maar zo is er echt helemaal niks nog een verrassing, want ik denk dat de jongere generatie het verhaal misschien niet kent.
Zo aan die trailer te zien wordt het ook de meest nutteloos trouwe remake ooit.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Zo aan die trailer te zien wordt het ook de meest nutteloos trouwe remake ooit.
Ik snap ook niet dat ze Chloë voor Carrie hebben gecast. Zij is echt veel te mooi om Carrie te kunnen zijn, in het boek is ze niet knap, maar bloeit ze wel wat open met goeie gevolgen voor haar huid en gewicht enzo. Sissy Spacek is ook niet lelijk, maar die heeft wel een bepaalde speciale look waardoor het geloofwaardiger is. Hoe goed Chloë ook kan acteren (geen idee, want ik ken haar niet), dit beeld klopt niet. Zelfs een lelijk eendje omtoveren tot een beauty door enkel een bril af te zetten en haar los te gooien, was geloofwaardiger geweest.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 23:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik kijk gewoon geen trailers.

Veel trailers zijn ook tenenkrommend, met een donkere stem, de verplichte fade-to-blacks, het abrupt stoppen van een geluidseffect, dan een 'stil' stukje, dan een fluisterstem, dan een explosief stukje, dan een emotioneel stukje met vioolmuziek waarbij iemand huilt, en tot slot nog het mooiste special effect uit de film.
Bij komedies komt er vaak nog een uptempo, vrolijk muziekje tussendoor.
Klopt, al die trailers werken op de zelfde manier. Echt heel duf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 20:12
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik vind trailers vaak wel een leuke kennismaking met films waar ik anders nooit van gehoord zou hebben.

Bij The Dictator zit een groot deel van de écht leuke grappen al in de trailer.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 12:25
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
[filmpje]

Ik geloof niet dat ze meer in die trailer hadden kunnen stoppen. Maar goed, nu ken ik dat verhaal wel van binnen en van buiten, maar zo is er echt helemaal niks nog een verrassing, want ik denk dat de jongere generatie het verhaal misschien niet kent.
Wat een slechte remake zeg... Dénk ik dan he.

Dit is de trailer van de film uit 1976, hier verklappen ze ook al een boel maar alsnog veel beter. Het wekt veel meer interesse op vind ik.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 08:13
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Bij The Dictator zit een groot deel van de écht leuke grappen al in de trailer.
De trailer van The Dictator was voor mij juist een reden om de film aanvankelijk niet te zien; alle slechtste grappen zaten daarin. De film is veel leuker.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.