Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 12:56
Verwijderd
28 Days later

Wat ongeloofwaardige dingen in het begin die je vooral goed weet als je het irl hebt ervaren (zo snel goed rondlopen, niet veel later rennen en klimmen na een tijdje in coma, I don't think so, zeker als je lichaam een tijdje geen voeding heeft gehad omdat de infusen niet meer zijn vervangen, maar kom, fuck dat, het is film!), maar dat maakt de film niet vervelend. Integendeel, het idee alleen al dat je in een ziekenhuis ontwaakt en dat de wereld niet meer bestaat zoals je hem hebt gekend, nachtmerriemateriaal! En dan de muziek, de beelden, het kleurgebruik, de manier waarop gefilmd is, wauw gewoon. Het wordt ook nooit te gortig, zelfs niet voor mij als iemand die niet echt lekker naar bloederige dingen kan kijken. Enkel
Spoiler

brachten me aan het rillen.

Nog een stukje waarbij ik dacht, dat doe je niet:
Spoiler


Voorspelbaar waren
Spoiler

Maar ook niet storend, want dat is logisch, dat gá je krijgen, dat kan ook werkelijk gebeuren, het draagt bij aan de sfeer van, shit wat nu.

En weer rijst bij mij de vraag: wat zou ik doen? Ik heb altijd geroepen dat als er een apocalyps zou komen, dat ik een overdosis zou nemen en er een einde aan maken. Maar intussen weet ik wel hoe ik kan/wil vechten voor mijn leven, maar wat als het leven niet meer is wat je ervan verwacht? Wat als je leven enkel nog bestaat uit overleven, angst en vechten? Is dat waar je voor wil leven/hoe je wil leven? Houdt de hoop je op de been? Of is het puur overlevingsdrang, instinct?

Nicenice en dat voor een film die in mijn hoofd gelinkt was aan 'Slechte film, niet kijken' en per toeval is opgenomen.

9/10
Advertentie
Oud 13-05-2013, 15:22
Verwijderd
De duimen-in-oog truuc zat toch niet in days maar weeks?
Oud 13-05-2013, 17:23
Verwijderd
Ik heb echt 28 days later gezien en niet weeks En ik weet vrij zeker dat ik dat heb gezien, al heb ik die scène niet met volle aandacht bekeken natuurlijk ^^ Ik heb weeks ook nog niet gezien, dus daar kan ik het ook niet uit hebben geplukt.
Oud 13-05-2013, 17:55
Verwijderd
Het kan best aan mij liggen, ja. Weeks is ook een aanradertje. Minder dan days, maar toch heel vermakelijk.

Bovendien speelt daar een meisje in wat niet snel genoeg legal kan worden.


edit: Dat is ze ondertussen natuurlijk al lang.
Oud 13-05-2013, 19:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Beide films hebben een duimen-in-ogen-scene. Gelukkig maar.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 15-05-2013, 21:29
Verwijderd
The Big Wedding.
Ok, mijn verwachtingen waren al niet erg hooggespannen, maar jézus wat een slechte film

2/10
Oud 16-05-2013, 14:48
Verwijderd
Quartet.

Wat een lieve film <3

7,5/10
Oud 16-05-2013, 18:30
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Red Shoes 8/10

Duidelijk een mooie film om naar te kijken, maar ik snap de meesterwerkstatus niet helemaal. Misschien was het niet de bedoeling dat we veel over het innerlijke leven van Victoria te weten kwamen, maar ik ervaarde het als een gemis dat haar handelingen zo uit de lucht te lijken vallen.

Dr. Strangelove 9/10

Niet een van de grappigste Kubricks, vind ik, maar desalniettemin blijft 'ie bij vlagen hilarisch (met name in de scenes met Ripper en Mandrake). Prettig ook hoe zo'n destijds actuele film decennia later een universele politieke satire blijkt.

Baby Mama 6.8/10

Ontzettend generieke en voorspelbare komedie, die eigenlijk alleen de moeite waard is vanwege Amy Poehler, de grappigste persoon in Hollywood, denk ik. Tina Fey en Steve Martin zijn hier ook goed, maar zonder Poehler was het waarschijnlijk een 4 geweest.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 16-05-2013, 22:04
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
In the loop 8/10

Het script is Shakespeare, maar het wil maar geen film worden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 17-05-2013, 19:27
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
In another country

Een -1
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 17-05-2013, 19:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Django Unchained (2012)

Tarantino op zijn best, zelfs rapmuziek in een western voelt niet misplaatst aan

9,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 18-05-2013, 13:57
Verwijderd
Ironisch genoeg was het nummer van Rick Ross heel gepast. Alleen die verschrikkelijke tupac remix vlakbij het einde had echt niet gemogen.
Oud 18-05-2013, 16:08
Verwijderd
The Great Gatsby

Moulin rouge 2.0, met prima acteurs (vooral Leo), een fijne soundtrack en natuurlijk ziet het er allemaal supergelikt uit. Kijkt lekker weg, maar van Moulin rouge was ik destijds (ok, toen was ik 15) meer onder de indruk. Vooral in stijl was Gatsby soms wel echt een kopie van Moulin rouge. Ik zag een paar keer gewoon een beeld dat ik al eens exact hetzelfde had gezien.

8/10
Oud 19-05-2013, 23:49
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Bottle Rocket 7/10

Wes Anderson de embryo. De ingrediënten voor zijn latere, betere films zijn er, maar dit komt toch meer over als een oefenproject.

The Other Guys 7/10

Mindere versie van Hot Fuzz, met wat accurate satire en aardige, absurde dialogen.

The Big Heat 9.5/10

Café noir in je gezicht.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-05-2013, 22:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Warm Bodies - 3/10

Alleen leuk voor druipende wijven die per se iets te shippen moeten hebben.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 21-05-2013, 00:41
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Big Heat 10/10

De tweede keer beter. Een van de hardste en duisterste films noir van de jaren '50, met een van de meest problematische protagonisten die het genre gehad heeft.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 22-05-2013, 00:36
Verwijderd
Jeux d'Enfants

Van begin tot eind behoorlijk irritant, zeker het eerste uur. Daarna wordt de film wel wat interessanter en ontstijgen de leuke ideeën en cinematografische vondsten de irritatiefactor, maar het had iets waardoor ik eigenlijk weerzin voelde om er in mee te gaan. Het is erg vervelend bijdehand allemaal.

Het is dat het erg mooi geschoten is en dat zorgt ervoor dat het nog wel een aardig ruime voldoende verdient.

6,8/10
Oud 22-05-2013, 00:40
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Jeux d'Enfants

Herkijk. Nogal vreemde film, in een soort Amélie-aankleding, die i.t.t. Amélie vrij vaak de irritatiefactor overschrijdt. Als kinderen zijn de hoofdpersonages nogal kut; allemaal heel logisch in hun eigen wereldje van het Spel dat ze spelen, maar in werkelijkheid zou zo'n kind een flinke corrigerende vuist moeten krijgen.
Later wordt de film wel iets zinvoller, wanneer ze ouder zijn; dan ontstaat er meer romance, gevoel en liefde voor elkaar, maar hun verbondenheid met het Spel zorgt ervoor dat er een hoop drammerig drama ontstaat waar ik na anderhalf uur wel genoeg van kreeg. Het einde was me allemaal iets te veel vaag geneuzel.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 23-05-2013, 00:22
Verwijderd
Alles is Familie

Wat een heerlijke film. Vind deze nog leuker dan Alles Is Liefde, doordat dit net wat 'compacter' is, de acteerprestaties niet zo uiteenlopend zijn, en de gebeurtenissen ook net wat realistischer.

Het is niet per se lachen gieren brullen, maar het is zo leuk geschreven dat het gewoon vaak erg grappig is.
Het is humor die precies goed valt, maar tegelijkertijd vond ik het drama ook prima werken.

Minpuntjes zijn er wel, zo wil de film iets teveel, zodat sommige rollen en dingetjes wat minder uitgewerkt zijn. Oja, en Diederik Ebbinge moet wat mij betreft niet meer in films verschijnen. Ik geloof hem gewoon nooit. Als schertsende caberetier (en regisseur) is hij prima, maar als serieus acteur is hij gewoon niet geschikt.

Voor de rest heerlijk. De rol van Thijs Römer is geweldig, Benja Bruining is een verschrikkelijk lekker hapje die ik hiervoor nog niet kende, en er komen weer heerlijk veel BN'ers voorbij. En natuurlijk niet te vergeten de prachtige locaties. De Efteling!
Kan wel een favorietje van me worden dit.

9/10
Oud 23-05-2013, 00:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Alles is Familie

Verrassend leuke film, met een hoop gastrollen van BN'ers die ook al kort of lang te zien waren in Lürsens vorige film, Alles is Liefde.
Opnieuw heeft Kim van Kooten weer een grappig/soms ontroerend scenario geschreven met verschillende personages, die allemaal wel iets sympathieks in zich hebben. Daardoor komen de (meeste) dialogen erg goed uit de verf. Ook mooie filmlocaties, zoals het Leidscheplein, Het IJ, De Efteling en Times Square, NY.

Carice speelt het ook weer lekker naturel, en het laat wel zien dat ze hier veel beter op haar plek is dan een Amerikaanse productie zoals bijv. Game of Thrones. Ook de rollen van Martine Bijl en Benja Bruijning waren goed gedaan. Thijs Römer vond ik soms iets over the top, maar dat hoorde ook weer bij zijn karakter. Jacob Derwig vond ik wel oke, maar zijn personage vond ik weinig toevoegen.

Ik vind deze film ondanks de nodige romantiek minder suikerzoet dan Alles is Liefde (die soms ook wel gortdroog kon zijn), dus deze heeft wel mijn voorkeur.

8,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 23-05-2013, 12:44
Verwijderd
Rocky IV 6/10

Langzaam bergafwaarts.
Oud 23-05-2013, 15:41
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Scary Movie 4 4/10

Niet zo grappig.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-05-2013, 16:34
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Quartet.

Wat een lieve film <3

7,5/10
Dit ja. <3
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 23-05-2013, 17:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Jagten

Aangrijpend drama over een kleuterschoolleider die wordt beschuldigd van seksueel misbruik.

Op MovieMeter en IMDB staan een hoop positieve recensies dus de verwachtingen lagen hoog.
Wat de film erg meeheeft is de mooi geschoten beelden van de bosrijke omgeving waar het zich afspeelt.
Ook het acteerwerk is erg goed en naturel. Mads Mikkelsen weet de film goed te dragen.

Of het realistisch is weet ik niet, maar ik vond het wel wat ongeloofwaardig dat de dorpsbewoners hem al behandelden alsof hij schuldig was, nog voordat hij gearresteerd was. Men speelde iets te veel en te heftig voor eigen rechter. Het is niet ondenkbaar dat men argwanend wordt, maar de vijandigheid lag er iets te dik boven op.
Bovendien werd er weinig getoond van het arrestatie/ondervragingsproces. Dat vond ik wel jammer, omdat er dan iets meer juridische inhoud was geweest.

Het is zonder meer een bovengemiddeld goede film, maar ik vond het niet de meest interessante film ooit, daarvoor is het plot iets te eenvoudig en de gebeurtenissen te weinig verrassend. Ik snap dan ook niet zo goed waar de eenzijdige lofuitingen vandaan komen.

7,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 23-05-2013 om 18:25.
Oud 23-05-2013, 18:35
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jagten

Ik snap dan ook niet zo goed waar de eenzijdige lofuitingen vandaan komen.
In mijn geval: naast mooi geschoten en goed geacteerd vond ik het ook een mooi commentaar op massahysterie en een ontzettend spannende thriller, waarbij er vanaf de beschuldiging tot aan het einde een enorme dreiging in de lucht hangt. Ik zat echt op het puntje van m'n stoel bij bijvoorbeeld die scène waar ie boodschappen gaat doen, of waar ie naar de kerk gaat.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-05-2013, 18:46
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Jungle Book 4/10

Wat een zooitje. Saaie, diepteloze personages in een saaie, diepteloze omgeving. Een heleboel tijdverspilling aan comic relief (waarom zitten die olifanten, apen en gieren er überhaupt in?), terwijl de belangrijker momenten snel afgeratst worden; Mowgli verslaat Shere Khan door stom toeval in plaats van met een list, en hij neemt niet eens de tijd om gedag te zeggen tegen zijn zogenaamde vrienden. Dat moet allemaal maar snel snel snel, omdat we zonodig moesten luisteren naar een stel domme gieren.

Shere Khan is wel een leuke schurk, I wanna be like you is een goed nummer en de apenstad ziet er mooi uit; buiten dat is er niks om aan te raden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-05-2013, 18:47
Verwijderd
Jagten

Tl;dr-spoiler:

Spoiler


7/10
Oud 23-05-2013, 19:47
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-05-2013, 19:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Asterix en de Vinkingen

Heerlijke film! 7,5/10
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-05-2013, 00:19
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Adventures of Mowgli 8/10

Deze Russische animatieversie van The Jungle Book heeft zo zijn problemen; de figuren zijn vaak te gewichtloos geanimeerd, Mowgli is vrij saai en het is allemaal nogal traag (oorspronkelijk uitgezonden als televisieserie, en misschien geschikter op die manier).

Maar het wordt allemaal goedgemaakt door prachtig vormgegeven omgevingen en een paar balletachtige scènes waarin de beesten als haast abstracte vormen door de jungle dansen. Vooral Bagheera is hier fantastisch, met alle esthetiek en dreiging die je van een panter verwacht en alle creativiteit die je van een geïnspireerd animatieteam verwacht.

In ieder geval alles wat de stomme Disneyversie miste.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 25-05-2013, 02:35
Verwijderd
Citaat:
Adventures of Mowgli 8/10

Deze Russische animatieversie van The Jungle Book (...)
Het is eerder een Sovjetanimatie dan een Russische animatie. Niet alleen was het een staatsstudio, het land specifiek noemen is ook een beetje als zeggen dat Citizen Kane een Californische film is.

Semi-relevant: dit was hun hoofdkantoor. <3

Oud 25-05-2013, 09:54
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het is eerder een Sovjetanimatie dan een Russische animatie. Niet alleen was het een staatsstudio, het land specifiek noemen is ook een beetje als zeggen dat Citizen Kane een Californische film is.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 25-05-2013, 14:55
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Sleeping Beauty 9/10

In ieder geval de beste Disneyprinsessenfilm die er is. Aurora is zo saai en passief als de prinsessen voor haar, maar het belangrijke verschil met Sneeuwwitje en Cinderella is dat Aurora niet de hoofdpersoon is. Ze is in totaal ongeveer een half uur in beeld, en zegt geen woord gedurende de eerste en derde akte. Als dit Raiders of the Lost Ark zou zijn, was Aurora de Ark, en de feeën Indiana Jones.

Het was een verstandige keuze om de prinses echt puur als object te presenteren, en de hoofdrollen aan andere personages te geven: de logische conclusie van de klassieke prinsessentrilogie. Disney lijkt zijn eerdere prinsessenfilms haast te parodiëren in de scènes waarin de feeën praten over Aurora alsof ze hun speelgoedje is.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het de mooiste Disneyfilm ooit is. De omgevingen zijn gedetailleerder dan in alle voorgaande films, en creatiever dan in alle erop volgenden. Volgens mij hebben ze nooit meer een tekenaar zoveel vrijheid gegeven als Eyvind Earle kreeg voor de achtergronden, en dat is erg jammer.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 26-05-2013, 18:32
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Verliefd Op Ibiza

Na stiekem achter de schermen te hebben meegewerkt aan mozaiekfilms als Magnolia, Boogie Nights, Pulp Fiction en Amores Perros, vond Johan Nijenhuis het tijd om zijn talent aan te wenden om Nederland op de kaart te zetten. Na eerdere successen zoals Costa! en Snow Fever, waarin gelaagde personages op gevoelige wijze werden geportretteerd, is het nu tijd voor zijn magnum opus, de film Amare e Ibizaro (in de volksmond bekend als Verliefd op Ibiza).

Wonder boven wonder konden de drukke acteurs en actrices van spraakmakende topseries als GTST en Spangas ruimte maken in hun agenda om mee te werken aan wat gerust een mijlpaal in de geschiedenis van de Nederlandse film genoemd mag worden.
Zelfs Ivo Niehe kon dit aanbod niet laten schieten.

Maar hoe is de film? Welnu, Nijenhuis weet als geen ander binnen een mum van tijd een scala aan personages te introduceren. Allemaal hebben ze hun eigen levensdoelen en passies, en zijn ze op zoek naar wat hen drijft, hun joie de vivre.
Langzaamaan ontluiken er diverse romances en worden bestaande relaties op de proef gesteld. Menselijke interactie op zijn puurst. Mooi vind ik dat, als regisseurs het leven zo compact en grondig samen kunnen vatten in twee uur.

Johan weet dit alles met een multitude aan camerashots weer te geven. Gewaagde slowmotions, skewed angles, dynamische multicamerashots, de grootmeester tart cinematografische wetten. Vooral bij de vele feest- en dansmomenten die de film rijk is, en symbool staan voor de geneugten des levens, worden deze skills ruimschoots toegepast.

Door te laten zien wat relaties betekenen voor de gewone mens, en dat mensen soms meer zijn dan wat je in eerste instantie zou verwachten, weet hij zijn publiek aan het denken te zetten. Waar regisseurs als Stanley Kubrick, P.T. Anderson, Bela Tarr en Mike Leigh vaak de controverse mijden met een misplaatste grap, durft Nijenhuis de rauwheid te bewaren, en komt deze aan als een glas koud water in je gezicht.

Af en toe was de film zelfs spannend. Waar in een film als Jaws gemakzuchtig een hele zee met een haai werd gebruikt als antagonist, durft Nijenhuis met een eenvoudig zwembad en twee bloeddorstige honden een spannende scene te visualiseren. Less is more.

Ik weet niet of ik alles heb weten te doorgronden, daarvoor is een herkijk nog wel nodig. Maar eerst even laten bezinken.

10/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 26-05-2013, 18:51
Verwijderd
Verliefd op Ibiza

Nog nooit zo uitgekeken naar een slechte kutfilm (mocht ik dat op voorhand zeggen? Ja dat mocht ik op voorhand zeggen).
Nijenhuis heeft er weer zijn commerciele best op gedaan om niet betrapt te worden op het nastreven van enige serieuze kwaliteit. Zelfs de titel scheen geen brainstormsessie meer nodig te hebben, Nijenhuis leek zijn eerste idee, dat hij ooit eens op een post-it gekladderd heeft ter nader uitwerking, uiteindelijk wel afdoende te vinden.

Afijn, voor erg veel verrassingen zorgt het uiteraard allemaal niet. De personages zijn een hoop bij elkaar gegooide Spangas en GTST-adepten die geen enkele logische of geloofwaardige verhouding tot elkaar hebben, met soms wat halfslachtige poging tot plot. Het plotje met de tweeling behoort tot de meest nutteloze in de filmgeschiedenis. Puur een excuus om Armin van Buren te laten opdraven (in een veelzeggende scène waarin hij wordt neergezet als soort van God). Ook Kim Feenstra spant de motherfucking kroon met haar afgrijselijke rol. Arme, arme Willeke van Ammelrooy trouwens, zou ze hebben geweten waar ze aan begon?

Als Johan door zijn script-armoede even niet meer wist wat nu, geen nood, een clip-achtige feestscene is er snel tussengepropt. Ook als er even niet gefeest wordt worden we dance om de oren geslagen. Eigenlijk is alle muziek die wordt gebruikt soms om te gieren van de misplaatstheid.

Eerlijk is eerlijk: er is aandacht besteed aan camerawerk en shots. Niet dat het altijd uit de verf komt (soms brengt het een vertederde glimlach teweeg), maar op zich ziet het er allemaal beter uit dan een Costa ofzo.

Ach, laat ik niet doen alsof ik op beter had gehoopt, want wat is er fijner dan op z'n tijd een Nijenhuis afkraken. Critici blij, doelgroep blij, Johan blij.

3/10
Oud 28-05-2013, 18:12
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Verliefd op Ibiza. 4/10

Het kan aan de audiokwaliteit hebben gelegen, maar wat een gedrocht. Slecht geacteerd, terwijl er toch best een aantal acteurs in zitten die ik op tv niet storend slecht vind acteren.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 28-05-2013, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Verliefd op Ibiza. 4/10

Het kan aan de audiokwaliteit hebben gelegen, maar wat een gedrocht. Slecht geacteerd, terwijl er toch best een aantal acteurs in zitten die ik op tv niet storend slecht vind acteren.
Wie dan?
Oud 31-05-2013, 22:32
Verwijderd
Volle Maan

Ik schaam me diep dat ik dit op m'n 14e nog wat vond. Slechter dan slecht, zelfs nog een stuk slechter dan Verliefd op Ibiza. Saai verhaal, gemaakt drama, gemaakte spanning (die bootrace in het midden van de film, gaap), om nog maar niet te spreken van het accent waar die arme acteurs noodgedwongen mee moeten werken; wordt natuurlijk niks.

2/10, alleen omdat ik zelden een 1 geef.
Oud 31-05-2013, 22:39
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Volle Maan

Nooit meer een film van Nijenhuis. Nooit. Meer.

1/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 31-05-2013, 23:45
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Labyrinth 8/10

Leuk, een fantasyfilm waarin de hoofdpersoon een keer moet nadenken.

Silent Running 8.5/10

Simpele sci-fi met grote ambities.

All the president's men 8/10

Altijd fijn, detectiveverhaal die alleen werken als je al weet hoe ze aflopen.

Alice in Wonderland (1951) 7/10

Disney visueel op de Warner Brothers-toer. Ze zijn verassend goed in absurdisme hier.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 01-06-2013, 04:26
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Killing Them Softly

Deze film lijkt op het eerste gezicht prima. Mooie poster, fancy beelden, goeie cast. Maar met het scenario is het ergens gigantisch fout gegaan.

De rode draad, los van het verder flinterdunne plotje, is de speeches van presidenten die gedurende de film her en der in de achtergrond op tv's hoorbaar en zichtbaar zijn, over de Amerikaanse economie en het Amerikaanse volk. Ik hoopte nog ergens George Bush sr. te horen met 'this will not stand, this will not stand, this aggression against Kuwait', maar helaas.
Al die speeches zijn een allegorie voor wat er zich in de film afspeelt, maar het is allemaal zo ongelooflijk obvious en hol dat het de plank misslaat.

Verder zijn er een groot aantal dialoogscenes die veel te fancy en langdradig gemonteerd zijn, met onnodige slowmotion, super close-ups en out-of-focus. Het lijkt alsof ze met die montage iets heel belangrijks wilden maken van een simpele dialoog, en dat begint heel snel te irriteren. En zo kabbelt de film van de ene naar de andere trage scene, ontmoeten we personages die verder niets bijdragen aan het plot, terwijl een goede, pakkende climax uit blijft.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 01-06-2013 om 17:35.
Oud 02-06-2013, 02:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
This is 40

Twee uur lang BULLSHIT. Ik ging hem alleen kijken omdat ik Paul Rudd leuk vind, maar ik ga nu ook aan hem twijfelen. Ze hebben issues als getrouwd stel, maar daar komen nog totaal irrelevante issues met zijn zaak (een platenlabel, blijkbaar, werd niet gelijk duidelijk), met twee nutteloze personages die echt totaal niks hebben toegevoegd aan het verhaal. En met haar zaak, waar ook weer twee nutteloze personages werkten. Eentje is lekker, dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat ze gecast is, want dat had er net zo goed niet in kunnen zitten. Dan waren er ook nog issues met allebei de vaders en jezus, zo krijgt elke idioot wel 2 uur op film. Ik snapte nou niet zo goed wat het probleem was, behalve dat ze nogal vaak ruzie maakten.
Wel veel bekende gezichten, helaas waren bijna al die gezichten nutteloze personages met 0 toevoeging tot het verhaal, dat trouwens ook eigenlijk totaal nutteloos was. En normaal gesproken ben ik wel van de romcomdramatroep, maar dit ging echt nergens over.

Omdat er toch wel een aantal grapjes in zaten waar ik om moest grinniken: 3/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-06-2013, 12:40
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Sword in the Stone 8/10

Ik dacht dat dit een van Disneys minderen was, en qua verhaal is het dat ook: een rommelige verzameling stukkies met een ongerelateerde finale.

Maar de stukkies zijn goed, zo spannend en grappig als Disney ooit geweest is, en die eenzame meisjeseekhoorn is zieliger dan Bambi's dooie moeder.

Het meest aangenaam verrast was ik echter door de esthetiek: wat een mooi bos, en wat een mooi kasteel aan het einde. Dit verslaat met gemak die onzin van Belle en het Beest. Vergelijk:





Disney moet eens wat vaker financieel in de problemen komen. Worden ze creatiever van.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-06-2013, 21:59
Verwijderd
Shrek Forever After

Ik was sceptisch, want na het slechte deel 3 leek een deel 4 met ook nog eens een overbodig clichéverhaal ('red je leven voor het te laat is') zeker niet iets waar ik op zat te wachten, maar laten we eerlijk zijn; Shrek is met dit deel weer helemaal terug. De humor is leuker, het verhaal is leuker, de personages zijn soms om van te smullen (Rumpelstiltskin), en het was meestal oprecht ontroerend.

Jammer dat rotte appel deel 3 er tussenzit, want als dit deel 3 was geweest hadden we toch een zeer prima trilogie gehad.

8/10

Laatst gewijzigd op 02-06-2013 om 22:05.
Oud 02-06-2013, 22:41
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Shrek Forever After

Dreamworks is nooit mijn favoriete animatiestudio geweest, maar de Shrek-serie vond ik altijd wel boven de middenmoot uitspringen. That is, totdat deel 3 reared its ugly head. Daarom zat ik ook totaal niet te wachten op deel 4, maar ja, YOLO, dus toch maar kijken.

Repelsteeltje is een leuke toevoeging aan dit laatste deel van de Shrek-serie. Zijn motieven om Shrek te pakken zijn niet zo heel vindingrijk, maar hij is wel goed geanimeerd.
Voor de rest ook leuk dat er andere ogres te zien zijn naast Shrek. Alle bekende Shrek-figuren (Gingerbread Man, Donkey, Puss in Boots en Pinokkio) passeren de revue.

Qua grappen is het gelukkig veel leuker dan deel 3 en dit deel doet niet onder voor deel 1 en 2. Niet dat het gieren en brullen is, maar de grappen zijn wat creatiever.

De muziekkeuze is vaak een beetje misplaatst, zoals Lionel Richie's Hello wanneer Donkey en Dragon elkaar in de ogen kijken. Dat is cliché en makkelijk scoren, maar dat is nu eenmaal Dreamworks.

Hoe dan ook, blij dat ze het nu afgerond hebben en er geen vijfde deel meer komt. Het is mooi geweest. Waardige afsluiter, dus leave it that way.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 05-06-2013, 12:50
Verwijderd
The General (1927)

Oudste film die ik tot nu toen gezien heb, die op een aantal fronten anno nu nog steeds goed werkt. Al die achtervolgingen en inventieve trucjes zijn supergoed gedaan en ook de spanning werkt af en toe best goed.
De grote schaal van de film valt ook zeker te bewonderen, met als hoogtepunt uiteraard de eindscène met de brug. Er zijn toch aardig wat mensen, decors, attributen en kilometers treinbaan voor nodig geweest. En wat een energie en fysiek talent had die Keaton.
Speelduur had ondanks de 75 minuten nog wel een stukje korter gekund. Kan er ook mee te maken hebben dat 'actie' in plaats van gesproken dialoog sowieso al niet mijn ding is, dus de aandacht verslapte soms. Ook de muziek was wat te repititief, er werd voortdurend afgewisseld tussen twee thema's, die je op een gegeven moment wel gehoord hebt. Snap niet zo goed waarom dat zo was. Erg grappig vond ik het overigens niet, heb niet gelachen ofzo, maar het was wel vermakelijk genoeg.

7,5/10, omdat ik de kwaliteit zeker zie, maar het voor mij persoonlijk niet uitzonderlijk leuk is om te (her)kijken.
Oud 05-06-2013, 13:22
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
The General (1927)

Ook de muziek was wat te repititief, er werd voortdurend afgewisseld tussen twee thema's, die je op een gegeven moment wel gehoord hebt. Snap niet zo goed waarom dat zo was.
Volgens mij hoort er bij The General geen officiële soundtrack. Er zijn een paar 'gebruikelijke' soundtracks in omloop, maar de vroegste bekende is voor zover ik weet uit de jaren '80. De versie die jij gekeken hebt is die uit 2003, en daar is een half uur uitgeknipt, dus ze zullen er wat betreft muziek ook wel met 't petje naar gegooid hebben.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-06-2013, 13:50
Verwijderd
Een half uur uitgeknipt? Ik had begrepen dat er ook een langere versie van 106 minuten is, maar dat is omdat die 18 fps is (in plaats van 24 fps).
Oud 05-06-2013, 14:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Oh, dan is het dat. Ik heb alleen de lange versie gezien. Hoe dan ook zal de soundtrack die je gehoord hebt, niet het stuk zijn dat uitgevoerd werd bij de eerste vertoningen; voor zover ik weet had The General geen officieel stuk toen ie voor het eerst vertoond werd, en is de vroegste soundtrack die nu op de DVD's de horen is er een uit de jaren '80.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-06-2013, 23:19
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Rosewood Lane 3/10

Bij vlagen hilarisch slechte thriller van pedo Victor Salva, waarin een 28-jarige acteur moet doorgaan voor een minderjarige, omdat Salva nu eenmaal teveel van kleine kinderen houdt om er nog mee te mogen werken.

Fast Five 6.5/10

The Avengers, maar dan met betere actiescènes.

Hangmen Also Die! 8.5/10

Eén van de beste WOII-films die ik ken. Het blijft fascinerend om te zien dat om te zien dat Fritz Lang, die moest vluchten voor de nazi's, zo'n grotendeels luchtige avonturenthriller maakte over het regime dat hem zijn leven had kunnen kosten. Een nogal sadistische wraakfilm met de toon van Inglourious Basterds, en hetzelfde respect voor feiten.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.