Oud 08-11-2018, 21:57
Kdennie
Kdennie is offline
Halotjes iedereen,

Heb zojuist een nieuw account aangemaakt om dit bericht te schrijven.
Het is weer zon avondje wanneer ik zeer depressief ben over school.

Momenteel zit ik in het eindexamenjaar van de mavo op het VO.
Elke dag wanneer de wekker gaat ben ik chagrijnig en wil ik me ziek melden.
Ik doe dit niet elke dag omdat ik weet dat er een vriend wachten om samen met mij te fietsen naar school, ik wil ze niet 45 minuten alleen laten fietsen. Als ik op school aankom is het nog niet zo erg, ben weer bij m'n vriendengroep, dus dat is een duimpje .

Wanneer ik de les binnenloop is het een walm van depressie. Ik heb er geen zin in en wanneer de docent gaat praten ga ik binnen een milliseconde weer naar buiten kijken of op mijn telefoon in zicht van de docent. Het interesseert mij gewoon helemaal niet, als ik ruzie heb met een docent dan blijf ik in discussie gaan en interesseert mij het niet wat de consequenties zijn.

Huiswerk maak ik niet en ik leer ook maximaal 10 minuten voor een toets. De toetsen blijven wel gewoon in de voldoendes en haal ook vrij vaak een 9 zonder te leren. Persoonlijk denk ik dat het mis is gegaan in de brugklas. Ik zat op de havo/vwo maar door onze wiskunde docent ben ik gefaald, de docent was altijd erg agressief en meerdere leerlingen van ons niveau zijn naar de mavo doorgestroomd. Toen kwam ik in m2c, het beste jaar van mijn leven. Alleen maar kloten docenten pesten en tienen halen. m3a in principe hetzelfde verhaal maar met een andere groep en saaier. m4a wat dus nu is, hetzelfde maar ik maak me wel zorgen omdat het het examenjaar is.

Ik heb gewoon geen zin in school, heb geen zin in huiswerk. Ik wil werken, veel volwassenen zeggen dat je later liever school gaat hebben dan werk... Nouuuu NEE. Ik heb meerdere zomervakanties gewerkt elke dag minimaal 10 uur lang en het beviel me meer dan het hele schoolgedoe. Het is niet omdat ik er betaald voor kreeg maar gewoon het gevoel dat ik nuttig ben wat ik dus niet op school ben.

Afgelopen woensdag ben ik in de KWT uren (keuzewerktijd) waar je zelf mag weten wat je gaat leren/maken, alweer uitgestuurd. Elke les doe ik niks bij de KWT omdat ik gewoon geen zin heb om iets te doen. Ik ga dan bij de computer zitten en ga Google Mapsen of ik ga research doen over bijvoorbeeld infrastructuur of over computers en dan wordt ik altijd op me kop geslagen. Toevallig werd ik er dit keer uitgestuurd en moest een gele kaart halen (waarschuwingsblaadje) nou dit heb ik meerdere keren meegemaakt dus ik ga in discussie en wil een reden. Geen antwoord en oprotten. Ga naar het verzuimteam en ben daar bekend en zij toont begrip, hoef geen gele kaart te halen en ga daar mn 'werk' maken. Nu mag ik daar de les niet meer in...

Ik wil graag jullie ervaringen weten en misschien ook wat advies.

Groeten,

Danny
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2018, 08:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ga school als werk zien, alle inzet die je daar toont, dat is puur voor jezelf. Hartstikke nuttig dus! Je bent leerplichtig dus dan kan je die tijd op school maar het beste nuttig besteden. Zorgen dat je wat leert, misschien zelfs bewijzen dat je inderdaad onder je niveau werkt, en doorstromen naar een hoger niveau volgend jaar?

Sommige dingen op school voelen enorm nutteloos, maar uiteindelijk ben ik best bij met wat ik op school opgestoken heb. Het feit dat je een diploma hebt straks, betekent dat je verder kunt leren bij een opleiding die je wel interesseert. En die diploma's van de middelbare school en je vervolgopleiding samen, zorgen er straks voor dat je een baan krijgt die op jouw niveau is, en waar je voldoening uit haalt (hopelijk). En niet onbelangrijk, waarbij je waarschijnlijk meer verdient dan bij je bijbaantje.

Door hard werken op je werk kan je je inderdaad heel nuttig voelen. Maar full time hard werken in ongeschoold werk, dat gaat waarschijnlijk ook een keer vervelen. Of je wordt over een paar jaar niet zo makkelijk meer aangenomen, omdat anderen dat werk voor minder salaris kunnen doen. Je hele leven voor minimum loon werken... Daar zou ik geen zin in hebben (tenzij het werk misschien ongelooflijk leuk en inspirerend is, maar dan nog moet ik wel heel veel uren maken om simpelweg in mijn huis te kunnen wonen, te kunnen eten, en mijn verzekeringen en rekeningen te kunnen betalen). Het lijkt nu nog ver weg, maar waarschijnlijk wil je ooit ook op jezelf gaan wonen, een auto kopen, of gaan reizen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 22:29
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #141
metallica
499 01-02-2009 14:51
Algemene schoolzaken Meeliften
Verwijderd
17 05-02-2008 07:51
Algemene schoolzaken Conflict met school: Welke stappen zijn mogelijk?
Martin
21 18-04-2004 23:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 11:59
Algemene schoolzaken 5 & 6 VWO in 1 jaar....
Severus
31 14-07-2003 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.