Oud 22-05-2003, 07:40
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Even mijn verhaaltje vooraf:

Ik zat in het vwo tot en met de 5e klas. Toen ik over moest gaan van de 5e naar de 6e gaf ik dat anderhalve maand van te voren op. Ik kon niet meer, ik wilde niet meer, en het hoefde niet voor mn studie.

Als bijvak had ik niets, want dat hoeft ook niet in het vwo profiel: Cultuur&Maatschappij.

Ik kon kiezen, atheneum 5 nog een jaartje, of naar examenjaar havo 5. Ik koos voor de havo. Ik (IK!!) moest toen al mijn eindcijfers atheneum ophalen en door de leraren omzetten naar havo niveau. Dit ging met grote moeite. Ik moest ook een atheneum 3 of 4 economie cijfer achterhalen en nagaan wat dat als havo4 eindcijfer zou worden.. Heel raar vond ik dat, maar ik deed het wel.

Even doorskippen naar nu.

Ik kijk trug op het jaar, khad een licht rooster (geen verplicht frans óf duits meer (ik koos voor frans schrappen). Heel chill. Kheb goeie cijfers gehaald, vond echt dat het niveau een stuk lager lag (mijn cijfers schóten letterlijk gigantisch omhoog).

Examen. Gisteravond. Ik krijg te horen van iemand op msn dat economie zo moeilijk was die middag, ik antwoorde oh, en waarom enzovoorts.

Toen zei ze opeens, moest jij dan geen economie maken? Ik zei toen nee, want ik heb geen economie..
"Maar je hebt toch het C&M-profiel?"
"eh...ja.."
"Dan heb je ook economie!"
"maar ik heb het hele jaar geen economie gehad"

het ging nog even verder maar ik zal het uitleggen.

Ik heb dus gister te horen gekregen dat economie een profielvak is als je havo CM doet. Dit is niet zo in atheneum, daar kun je het overigens wel als bijvak kiezen. Ik heb het gehele jaar geen economie op mijn rooster gehad, ben nooit opgeroepen voor economie, het staat op geen 1 (geen één!) van mijn rapporten, en ten slotte staat het ook niét op mijn eindlijst SE..

Als de school niet weet dat ik economie heb officieel, en ik kom er nu pas achter (voor mij was het logisch dacht ik, want ik had toch nooit verplicht economie gehad in atheneum? dus waarom in havo wel?), weet het CBR (zo heet het toch?) hier dan wel van? Zien zij wel dat ik geen economie examen heb gemaakt?

Redenen waarom ze het niet zouden weten:
-De school weet het niet en geeft het dus niet door
-Het staat niet op mijn rapport
-Het staat niet op mijn eindlijst
-Ik ben gister niet gebelt omdat ik afwezig was op het examen (dat doen ze bij ons)

Redenen waarom ze het wel zouden weten:
-Ik sta geregistreerd als Havo CM profiel, daarbij zien ze dat ik economie examen moet hebben gemaakt, maar dat er geen aanwezig is
-??

Heb ik een erg groot probleem? Heeft de school een probleem? Help!

__________________
Há lekker, appeltaart!
Advertentie
Oud 22-05-2003, 07:44
Klein~Meisje~86
Klein~Meisje~86 is offline
In het profiel C&M van de HAVO is economie helemaal geen profielvak hoor! Je kan het wel als keuzevak kiezen maar als je dat niet hebt gedaan hoef je er ook geen examen in te doen hoor
__________________
Ik Hou Super Veel Van Sander..!!
Oud 22-05-2003, 07:48
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Maar, al mijn havo klasgenoten die C&M doen hebben het vak economie verplicht.. Dit verklaart ook waarom ik altijd als enigste vrij had (ik ga altijd naar huis dan, dus ik merkte het niet echt)..

Het verklaart ook waarom ik een cijfer economie moest omzetten..

Het verklaart een héleboel!

Iemand met Havo CM hier die het misschien weet (die ook examen doet) ?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 07:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik doe E&M maar weet best veel van alled dus effe reactie.

Bij C&M heb je "verplicht" economie 1. Uitbreiden kan altijd. Het lijkt me dan ook sterk dat dat per school verschilt Maar in zoverre weet ik het. Verder zou je dan waarschijnlijk in het tweede tijdvak als nog economie moeten maken.
Ik zou het toch eens navragen als ik jou was
Oud 22-05-2003, 08:01
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Hm ja dat ga ik ook doen natuurlijk. Ik zou graag zoveel mogelijk reacties willen hebben, maar ook de meningen van mensen dat het zo gaat (school schuld, mijn schuld?).

Per school zal het wel niet verschillen idd, zoiets is landelijk. Maar hoe moet ik het in het tweede tijdvak maken, als ik eigenlijk niet eens het recht heb om een examen te maken? Ik heb totaal 1 blok economie gehad, in atheneum 3 of 4! Ik mis dus heel veel tentamens en de PO die ervoor is (die is er toch?).. zoiets kan ik dus nooit op tijd inhalen. Ik mag zonder die dingen geen examen doen officieel..

this sucks.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 08:02
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Profiel Cultuur en maatschappij (overgangsregeling)

a.2e moderne vreemde taal 2 (200)
b.geschiedenis (240)
c.wiskunde A1 (160)2
d.economie 1 (200) 3
e.3e moderne vreemde taal 1,2 (360) of
aardrijkskunde (200) of tekenen (360) of muziek (360)

gemeenschappelijk:

Nederlands (400)
Engels (360)
literatuur (*)
2e moderne vreemde taal 1 (160)
maatschappijleer (160)
algemene natuurwetenschappen (160)
culturele en kunstzinnige vorming 1 (120)
lichamelijke opvoeding 1 (120)
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 22-05-2003, 08:06
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Dit is Havo en geldt voor H5>>examen (die overgang)?


Ik heb 2 examens vandaag dus ik zal vanmiddag weer ff replyen verder. (tussen de examens door en erna).

Alvast bedankt voor verdere reacties/bewijs enz..
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 09:01
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 08:06:
Dit is Havo en geldt voor H5>>examen (die overgang)?

Nou, die overgang is van 4 naar 5 havo... Dus dat moet je gehad hebben om naar 5 havo te mogen. Maar het is een profielvak, dus moet je er ook examen in doen... zover ik begrijp dan.

Sterkte dan maar he.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 22-05-2003, 09:05
stickybandit
stickybandit is offline
Volgens mij is het geen enorme ramp, als je bij elkaar maar genoeg uren hebt...
Oud 22-05-2003, 09:24
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Volgens mij is het WEL een ramp. De tweede fase is immers ingevoerd met de gedachte dat je een van de vier profielen moet kiezen. Jij hebt nu een profiel gekozen maar niet alle vakken gedaan. Het lijkt mij dat je dan ook geen diploma kan krijgen, maar alleen certificaten van de vakken die je wel gedaan hebt. Ik zou even heel goed opletten op wat de school allemaal aan het doen is, want strx zit jij met de problemen.

KUS Merijn
Oud 22-05-2003, 09:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Vraag je school om opheldering, zou ik zeggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-05-2003, 09:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
merijn schreef op 22-05-2003 @ 09:24:
Volgens mij is het WEL een ramp. De tweede fase is immers ingevoerd met de gedachte dat je een van de vier profielen moet kiezen. Jij hebt nu een profiel gekozen maar niet alle vakken gedaan.
Maar misschien telt zijn VWO punt voor economie (?)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 22-05-2003, 09:41
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
tja als jij niet weet dat het een verplicht vak voor je was, dan kun jij er ook niks aan doen dat je het niet eerder opgemerkt hebt..
Lijkt mij dus een fout van de school.
Maar als je echt heel erg twijfelt (en het lijkt me dat je dat doet) dan zou ik eens naar school bellen, naar een decaan ofzo, om het daar eens te vragen hoe het nu zit..

Tweede tijdvak lijkt me trouwens wel lastig als je het hele jaar geen economie hebt gehad..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 22-05-2003, 09:56
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Economie1 is op Havo verplicht in C&M.
Ik heb echt geen idee wat je zou moeten doen, het is allemaal niet officieel gegaan daar bij jullie op school (officieel mag je niet van 5vwo naar 5havo, je zal dan naar 4havo moeten) dus ik weet niet of je de school aan kan vechten. Ik zou het iig wel proberen!
Je kunt het ook meteen hogerop zoeken, ga naar het CBR (ik weet niet of het zo heet, volgens mij wel) en leg het uit zoals je hier ook uit hebt gelegd. Bewijs het met je eindlijsten, roosters, rapporten. Volgens mij zit jou school gewoon superfout hier!
Maarrr, ik denk dat je wel het economie1 examen zal moeten maken in tijdvak 2.
Maar wat voor vak heb je dan nu wel als vrije deel?
__________________
I like to say what I want to say
Oud 22-05-2003, 10:02
Verwijderd
Ik denk dat je nu alleen certificaten krijgt van de vakken die je wel gedaan (en gehaald) hebt. Wanneer dit het geval is, zou ik zeker bij de schoolinspectie een klacht tegen jouw school in gaan dienen, omdat het in feite niet jouw zaak is om alles te regelen. De school had in moeten zien dat er iets mis gegaan is, en dat op moeten lossen. Nu zit jij met de problemen, terwijl het niet jouw schuld is.
Oud 22-05-2003, 10:04
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
EC1 is verplicht bij CM, en je sluit het niet af met een SE maar met een CSE.

Ik zou er echt heel hard achteraan gaan. Hoewel aan de andere kant ze kunnen niet van jou verwachten dat je nog een jaar economie gaat inhalen maar iig kzou es een hartig woordje met de directeur gaan spreken.


Hoop alleen niet voor je dat ie komt met ; ja jongeman dat is je eigen verantwoordelijkheid, dat is de 2e fase...


succes
__________________
Freak me baby
Oud 22-05-2003, 10:15
loenatikkie
loenatikkie is offline
ja, het is zeker een verplicht vak, ik doe ook c&m en het examen was inderdaad erg moeilijk, misschien dat je een herkansing mag maken, je moet toch wat..........

*zwaai*
Oud 22-05-2003, 10:21
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
loenatikkie schreef op 22-05-2003 @ 10:15:
ja, het is zeker een verplicht vak, ik doe ook c&m en het examen was inderdaad erg moeilijk, misschien dat je een herkansing mag maken, je moet toch wat..........

*zwaai*
uhz......verplicht? kd8 bij ons dat het een keuzevak was
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ads door Google
Oud 22-05-2003, 10:49
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
loenatikkie schreef op 22052003 @ 1015:
ja, het is zeker een verplicht vak, ik doe ook c&m en het examen was inderdaad erg moeilijk, misschien dat je een herkansing mag maken, je moet toch wat..........
Jamaar zou ze dat wel mogen dan? Officieel niet, want ze heeft het vak niet naar behoren (SE) afgerond.

Misschien dat je voor het SE een 1 kan komen te staan, en dan voor de herkansing een 6 halen, dan sta je een 3,5 >> 4.... En als dat je enige is... moet het kunnen denk ik?

Ik denk trouwens dat het de schuld van de decaan is. Die gaat toch zeker over dit soort dingen? Die moet toch elk profiel helemaal uit zn hoofd kennen (om advies enzo te geven)? Daar issie immer decaan voor.

Iig sterkte..... een leuke manier om je zomervakantie te ver****
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 22-05-2003, 11:24
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik heb net met een vriend over gepraat, en hij zei dat je naar commissie ZBG (zeer bijzondere gevallen) moet gaan. Dat is een landelijke commissie. Contact-adres heb ik niet en kan ik ook niet vinden. Waarschijnlijk moet dit via school.

Een andere optie is natuurlijk het LAKS bellen (Landelijk Actie Komitee Scholieren). Die weten hier vast ook wel meer over te vertellen. Deze zullen ongetwijfeld aan je zijde staan. www.laks.nl . Wat je sowieso kan doen, is dit verhaal ook op het forum aldaar te posten, die lezen mensen van het LAKS ook:
http://www.laks.nl/forum/

Sterkte, en laat deze week (morgen dus) niet teveel eronder leiden. Het is niet jou schuld.
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 22-05-2003, 11:37
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Ik ga zo direct met het LAKS bellen meteen. Ik zal overwegen mijn bericht te posten op het LAKS forum.

De regeling was bij ons op school (mij werd verzekerd "officieel") veranderd en ik mocht door naar Havo 5 vanaf Atheneum 5.

Ik weet niet exact wat mijn cijfer economie was in ath.3 of 4 die ik moest ophalen, maar ik dacht een 7 of 8. En die 4 voor een examen, die kan ik nog wel eens komen te staan..


Over het vrije deel, ik had als bijvak frans maar ik heb dit laten vallen. In CM hoef je niet verplicht een vrij deel.

Ik ga vanmiddag mijn mentor erover bellen, en evt directeur conrector ed van school.

Ik zal het hier blijven posten wat er gebeurd, ik neem aan dat jullie wel benieuwd zijn

---

Nog een leuk feit van mijn school:

De rapporten zijn altijd ultra slecht, er is al jaren gewerkt aan een cijferinvoersysteem, maar ze blijven fouten maken. Als drukke 2e fase scholier moet je er constant achteraan en pas 12 weken daarna is het gewijzigd (of je moet het nog eens doorgeven). Ik weet zeker dat ik voor een aantal vakken nog hoger zou staan, niet veel, maar toch.. Dit is echt zo dom, maar je kunt het in 3 jaar niet allemaal meer bijhouden.. en dan ook nog zon overstap van studierichting..

Nog een leuk feit van mijn school:
Toen ik al ruim van te voren doorgegeven had dat ik naar de havo zou gaan, en het na weken cijfers verzamelen door mij (Dat moest ik zelf doen!!) afgerond was, kregen we ons eindrapport.

Ik had 63 procent van de studiepunten (3 procent boven het benodigde). En ik had ook volgens dat briefje, dat OFFICIEELE briefje, al mijn handelingsdelen af (terwijl ik feitelijk er heel veel miste). Wat denk je wat er stond:

Overgang naar Atheneum 6: Ja

En eronder bij commentaar:

Veel Sukses in de havo!

met een K ja..

-----

Als laatste wil ik kwijt dat ik een hij ben, - DeJa - Vu -, maar ik vergeef het je
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 11:39
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Bij nader inzien post ik toch eerst even op het Laks eindexamen forum.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 11:39
Shygirl1703
Avatar van Shygirl1703
Shygirl1703 is offline
Ik zal je ook even vertellen wat ik hiervan weet... Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde gedaan als jij..

Vorig jaar ben ik gezakt voor mn Gymnasium diploma en toen heb ik net als jij besloten om naar 5 havo te gaan en daar examen in te doen (ik had t ook niet nodig voor mn studie + ik was meteen van mn "zak" vakken af). Ik ging van 6 gym C&M naar 5 havo C&M...

Toen ben ik dus WEL meteen naar een van de economie leraren gegaan want ik Wist dat ik een heel jaar economie1 had gemist (van 4 havo dus).

Die man heeft me diezelfde week nog alle lesstof meegegeven... deze heb ik afgelopen jaar helemaal zelfstandig moeten maken, en af moeten sluiten met 4 toetsen en 1 PO. Dat is overigens heel goed gegaan, zonder ook maar enige hulp.

Maar het is dus idd zo dat het echt verplicht is om economie1 eindexamen te doen als je 5 havo C&M hebt...

En overstappen van 5 vwo naar 5 havo is trouwens wel mogelijk (er werd hier ergnes beweerd van niet) , zeker 5 mensen in mijn klas hebben dat namelijk ook gedaan, terwijl onze school toch echt niet zo makkelijk is in die dingen..

Heel veel sterkte nog met wat er nu waarschijnlijk zal gaan gebeuren...

groetjes Dorian
Oud 22-05-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 11:37:

Veel Sukses in de havo!

met een K ja..
Sukses is wat verouderd, maar nog gewoon goed hoor... dussuh.... klaag niet over dingen die goed zijn.
Oud 22-05-2003, 11:43
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Ik beweerde niet dat het fout was

Maar je hebt gelijk, ik dacht het wel.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Advertentie
Oud 22-05-2003, 11:52
Verwijderd
Heb je trouwens al me je conrector ofzo gebeld?
Dat zou ik meteen doen...
Oud 22-05-2003, 11:54
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
ik ga na mijn examen vanmiddag/vanavond rond bellen, keb nog niet eerder de kans gehad en zit op et moment nog te rillen van het Aardrijkskunde examen, plus de berichten die ik tot nu toe gelezen heb betreffende mijn probleem.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 11:55
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 11:37:
Als laatste wil ik kwijt dat ik een hij ben, - DeJa - Vu -, maar ik vergeef het je
Shit, heb ik dat geschreven dan? Dat weet ik wel namelijk....

Misschien tegelijk op een ander forum gereageerd
....Sorry....
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 22-05-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 11:54:
ik ga na mijn examen vanmiddag/vanavond rond bellen, keb nog niet eerder de kans gehad en zit op et moment nog te rillen van het Aardrijkskunde examen, plus de berichten die ik tot nu toe gelezen heb betreffende mijn probleem.
'k Had vorig jaar met AK een probleem met de atlas, achteraf bleek dat ik de verkeerde atlas had en dus een paar opgaves niet goed gemaakt had. Heb ik ook meteen, rillerig en bang en boos (omdat het de schuld van school was) gebeld naar de leraar AK, kon meteen m'n punt duidelijk maken. Gewoon bellen straks he Ook al ben je rillerig enzo
Oud 22-05-2003, 11:57
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 11:43:
Ik beweerde niet dat het fout was

Maar je hebt gelijk, ik dacht het wel.
Je constateerde het wel.

En het is ook fout (zal ik bij deze beweren).
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ekwoord=sukses

/edit: Even in groene boekje opgezocht:
suk.kel.straat.je
sul

Staat niet op de kaart...
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 22-05-2003, 11:58
Braakdraak
Avatar van Braakdraak
Braakdraak is offline
Ik had ook zoiets. Ik heb het hele jaar 2 i.p.v 3 wiskundeuren gehad. Het kwam door een fout van de roostermaker.

Maar gelukkig ben ik geslaagd voor wiskunde, want anders...

1 uur missen is nog niet zo erg, maar een heel vak?
Vreemd dat je daar niet eerder achter bent gekomen.
Ik hoop voor je dat het goed komt. Anders moet je de school maar verantwoordelijk stellen. Maar een ding is zeker: je krijgt sowieso een hoop gedonder. Ik wens je veel succes.
Oud 22-05-2003, 11:58
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
M'n pa, schrijver, beweerde ook dat het fout was. Ik krijg op het LAKS nog niet echt een goed antwoord.. nouja het is ook een groot stuk om te lezen, en ik zal wel worden afgescheept met het telefoon nummer
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 11:59
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
verplicht!
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Oud 22-05-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 22-05-2003 @ 11:57:
Je constateerde het wel.

En het is ook fout (zal ik bij deze beweren).
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ekwoord=sukses
In mijn Van Dale op de PC (nieuwe versie) staat hij wel gewoon... de site is niet zo compleet, moet je weten.
Oud 22-05-2003, 12:00
Braakdraak
Avatar van Braakdraak
Braakdraak is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 22-05-2003 @ 11:57:
Je constateerde het wel.

En het is ook fout (zal ik bij deze beweren).
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ekwoord=sukses

/edit: Even in groene boekje opgezocht:
suk.kel.straat.je
sul

Staat niet op de kaart...
Als je je druk gaat maken over spelfouten van anderen, dan krijg je nog een moeilijk leven.
Oud 22-05-2003, 12:07
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Shygirl1703 schreef op 22-05-2003 @ 11:39:


En overstappen van 5 vwo naar 5 havo is trouwens wel mogelijk (er werd hier ergnes beweerd van niet) , zeker 5 mensen in mijn klas hebben dat namelijk ook gedaan, terwijl onze school toch echt niet zo makkelijk is in die dingen..
Inderdaad. Een school is helemaal vrij in het bepalen van overgangsnormen en normen voor doorstromen.
(Zo zou een school in het reglement zelfs kunnen hebben staan dat een leerling met een onvoldoende niet over mag van VW5 naar VW6.... As far as I know....)
Ads door Google
Oud 22-05-2003, 12:12
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 22-05-2015 @ 12:00:
ls je je druk gaat maken over spelfouten van anderen, dan krijg je nog een moeilijk leven.
Heb je rest van de topic gelezen?
Dat zal ik trouwens niet zomaar doen, ik doe zelf d's en t's altijd verkeerd....
Citaat:
Andijvie schreef op 22-05-2003 @ 11:59:
In mijn Van Dale op de PC (nieuwe versie) staat hij wel gewoon... de site is niet zo compleet, moet je weten.
Maar het groene boekje wel, neem ik aan. Als het 'verouderd' zou zijn maar toch nog wel bestaan, zou hij daar ook in moeten staan. Hmm... Eindeloze discussie Misschien moeten we een linguist bellen?
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 11:58:
M'n pa, schrijver, beweerde ook dat het fout was. Ik krijg op het LAKS nog niet echt een goed antwoord.. nouja het is ook een groot stuk om te lezen, en ik zal wel worden afgescheept met het telefoon nummer
Nouja ik denk dat je daat best blij mee kan zijn. Ik zou zeker bellen. Heb je de URL van de topic op het LAKS-forum?
Meestal als je multi-post, is het wel zo handig als je even de URL's geeft (dus ook daar de URL van dit forum zetten... kleine moeite...)


Ps. Van 6vwo naar 5havo.... Dat noem ik pas echt zonde! Nog nooit eerder gehoort! (of is het gehoord?.... kofschip... ja gehoord... )
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 22-05-2003, 12:23
Tovenaar
Tovenaar is offline
Als jij steeds verzuimt om naar een vak te gaan wat je wel zou moeten volgen ( bewust of onbewust ) dan is het natuurlijk belachelijk als de school daar nooit over spreekt met jou. Zeker als het een heel jaar het geval is, bij ons is het zo als je een les mist moet je gewoon een absentiekaart inleveren en als je hier te lang mee wacht krijg je gezeik met de conrector. En als je dan ook niet gebeld wordt omdat je examen had moeten doen maar niet komt opdagen, is het wel heel duidelijk dat de school een probleem heeft en niet jij. Ze hadden je gewoon veel beter moeten informeren dat je naar economie had moeten gaan. Dus ik zou me maar geen zorgen maken, inderdaad naar het Laks of iets dergelijks stappen dan lijkt mij dat je gewoon dat diploma krijgt ( mits je voldoet aan de slagingsnormen natuurlijk )
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Oud 22-05-2003, 12:26
Shygirl1703
Avatar van Shygirl1703
Shygirl1703 is offline
dat laatste slaat op mij neem ik aan... haha...

dat zeiden ze vorig jaar op school ook. De leraar die zorgt voor de boekenlijsten zei ook dat ik de eerste was op school die zoiets wilde doen... en waarschijnlijk ook de laatste... Maar ik heb er zeker geen spijt van...
Oud 22-05-2003, 12:32
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Keb het nummer idd gekregen maar veel nuttige antwoorden krijg ik daar niet, hier zijn het er meer.
De link: http://www.laks.nl/forum/viewtopic.php?p=4485

@ Deja Vu: Ehm ik ging van vwo5 naar havo5 of sloeg dat op iemand anders?

@Tovenaar: Het is niet echt hun schuld dat ze niet hebben opgelet of ik verzuim of niet, ik stond niet op de economie lijst! Anders had ik er meteen wat van gehoord. Eh hoezo lijkt het je dat ik mn diploma krijg, welke slagingsnormen bedoel je?



edit:

Op mijn official boekenlijst CM(!!!) staat ook geen economie, deze zijn ook per leerling..
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 12:37
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 12:32:
Keb het nummer idd gekregen maar veel nuttige antwoorden krijg ik daar niet, hier zijn het er meer.
De link: http://www.laks.nl/forum/viewtopic.php?p=4485

@ Deja Vu: Ehm ik ging van vwo5 naar havo5 of sloeg dat op iemand anders?

@Tovenaar: Het is niet echt hun schuld dat ze niet hebben opgelet of ik verzuim of niet, ik stond niet op de economie lijst! Anders had ik er meteen wat van gehoord. Eh hoezo lijkt het je dat ik mn diploma krijg, welke slagingsnormen bedoel je?



edit:

Op mijn official boekenlijst CM(!!!) staat ook geen economie, deze zijn ook per leerling..
Als de regel is dat jij economie had moeten volgen hadden ze je toch op die lijst moeten zetten? Is in ieder geval niet jouw fout...

ps met slagingsnormen bedoel ik gewoon of je niet 2 keer een 4 hebt ofzo
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Oud 22-05-2003, 12:38
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik weet niet of ik een beetje laat ben, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. De uren die verplicht zijn heb jij op je vwo al gedaan. Als de school niets laat weten dat jij nu toch economie moet gaan volgen en je ook niet opbelt als je niet op het examen economie bent, dan denk ik dat het voor jou niet verplicht is en je dus geen zorgen hoeft te maken...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 22-05-2003, 12:39
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Sorry, dat sloeg idd op Shygirl (2003-1703=300 jaar oud!). Ik dacht dat dat wel duidelijk was. VWO staat een stuk beter op je cv hoor, lijkt mij...
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 22-05-2003, 12:41
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Jah havo c&m is economie 1 verplicht... Maar als jij dat niet wist en de school heeft t nooit gezegd dan vind ik nie dat t jouw schuld is en dat jij er dus niet op kan worden afgerekend...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 22-05-2003, 12:45
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 22-05-2003 @ 12:38:
Ik weet niet of ik een beetje laat ben, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. De uren die verplicht zijn heb jij op je vwo al gedaan. Als de school niets laat weten dat jij nu toch economie moet gaan volgen en je ook niet opbelt als je niet op het examen economie bent, dan denk ik dat het voor jou niet verplicht is en je dus geen zorgen hoeft te maken...
Door dit bericht, en andere, begin ik te twijfelen. Een vriend van me op msn zei dat ik et beter stil kon houden. Als op et allerlaatste moment tóch iemand erachter zou komen, zou de school echt diep in de problemen zitten. Ze kunnen mij toch nergens op pakken, zegt hij dus. Het is geen dom kind ofzo, hij heeft examen 6vwo en ik ken em al erg lang. Hij is slim, maar of ie hier ook gelijk in heeft..

@Deja vu: VWO staat beter op je cv, ik kan daar niks tegen inbrengen. Als je wilt kan ik hier gaan uitleggen wat mijn toekomstplannen zijn, en dan zul je het met me eens zijn dat ik voor havo koos. Dit zal misschien wat tijd in beslag nemen, dus ehm als je wilt kan ik et je vanavond wel vertellen ofzo.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 12:47
Braakdraak
Avatar van Braakdraak
Braakdraak is offline
Ik geef je vriend gelijk. Zolang er nog niets loos is, kun je je beter stil houden.

Zodra er niemand achter komt, krijg je ook nooit problemen.
Zodra je het gaat vertellen, kunnen de problemen juist ontstaan.
Oud 22-05-2003, 12:48
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Ja of het LAKS wel bellen, maar de school niet.. Dat dacht ik eerst.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 12:48
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 12:45:
Door dit bericht, en andere, begin ik te twijfelen. Een vriend van me op msn zei dat ik et beter stil kon houden. Als op et allerlaatste moment tóch iemand erachter zou komen, zou de school echt diep in de problemen zitten. Ze kunnen mij toch nergens op pakken, zegt hij dus. Het is geen dom kind ofzo, hij heeft examen 6vwo en ik ken em al erg lang. Hij is slim, maar of ie hier ook gelijk in heeft..

Poeh dan neem je wel een risico, aangezien de school dan wel kan zeggen ''ja jij hebt verzwegen dat je een vak niet gedaan hebt wat je wel had moeten doen'' Ik zou gewoon het Laks of een andere organisatie contact op laten nemen met je school, dan weet je zeker dat het goed komt aangezien ze je dan echt nergens op kunnen pakken.

Maar goed tis jouw beslissing.
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Oud 22-05-2003, 12:49
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
''ja jij hebt verzwegen dat je een vak niet gedaan hebt wat je wel had moeten doen''

Ik heb toch niks verzwegen als ik het niet weet? Of doe alsof ik het niet weet?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Oud 22-05-2003, 12:52
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 22-05-2003 @ 12:49:
''ja jij hebt verzwegen dat je een vak niet gedaan hebt wat je wel had moeten doen''

Ik heb toch niks verzwegen als ik het niet weet? Of doe alsof ik het niet weet?
Nu weet je het wel dus verzwijg je het als je probeert het diploma te krijgen zonder te melden dat je economie had moeten doen ( of je moet je natuurlijk goed van de domme kunnen houden stel dat ze je ermee confronteren )

Maar zoals ik al zei, it''s up to you
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.