Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2003, 10:12
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
Oh ... en kent er hier iemand lichaamsbeweging? stretch oefeningen

want volgens mijn leraar lo heb ik een slechte conditie ...
daarom zit ik al per dag een dikke 10tal minuten op mijn hometrainer.... maar daarbij wil ik nog een paar stretch en andere oefeningen doen ... zodat je wat leniger en gespierder geraakt ...
enig id wat ik dan kan doen? zelf doe ik al gewicht heffen ; niet veel hoor 2 kilo in iedere hand ... maar dan drijf ik op van 10 keer tot 50keer en meer
en dan nog sit ups (maar wel in mijn bed... anders krijg ik pijn aan mijn kont )

nog een paar goede oefeningen?
let me know


dikke kus
poloke
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:26
AlfredJkwak
AlfredJkwak is offline
Natuurlijk weet ik niet hoe jij het sporten beleeft, maar ik persoonlijk kan ik echt niet in mn eentje binnen sporten. Behalve zweterig en stinkerig is het ook nog eenzaam, zodat ik nooit echt tot het uiterste kan gaan. Het beste om gewicht te verliezen is gewoon met een vriend(in) een kilometerje of 7 te joggen en zodra je conditie beter wordt rennen. Dankzij de competitie en de afspraak om bijv. 2* weeks te rennen voel je je verplicht om het ook te doen en indien nodig sleurt de ander je achter de pc/computer vandaan of vice versa
Om leniger te worden kun je natuurlijk standaard oefeningen doen, zoals je benen op 1.5maal schouderbreedte ofzo en dan met je neus je afwisselend naar je linker en rechtknie gaan en je kuiten tegen de muur stretchen en dat soort dingen, maar dat moet je onder begeleiding van iemand doen!
Als je op karate/capoeira ofzo gaat dan wordt je onder goede begeleiding genadeloos gestretcht zonder dat je iets forceert.

Kortom; als je echt wilt afvallen en lenig worden moet je anderen lastig vallen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:27
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
om goede conditie te krijgen, hoef je niet met gewichten te werken. Ga hardlopen, daar krijg je een goede conditie van.

leniger...gewoon veel rekken en je wordt vanzelf leniger.

en sit ups enzo is ook wel aardig voor vetverbranding en spieraanmaak in je buik.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:42
marisjuhh
Avatar van marisjuhh
marisjuhh is offline
je moet niet in je bed doen.
doe het dan helemaal niet.
want dan veer je mee.. werkt dus niet!
je moet een matje kopen.
dan krijg je geen pijn aan je kont!
en anders:

wie mooi wilt zijn moet pijn leiden
__________________
I've came, I've said and I've conquered!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
marisjuhh schreef op 15-09-2003 @ 16:42:
je moet een matje kopen.
dan krijg je geen pijn aan je kont!
Zo'n matje is dun, ik krijg dan net zo hard pijn aan m'n kont.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:35
Studentje
Studentje is offline
Stop in ieder geval zo snel mogelijk met die sit-ups in je bed. 't Enige wat je daarmee kan bereiken zijn nek en rugklachten.

Elke dag 10 minuutjes omdat het moet werkt ook niet mee aan een betere conditie. Elke dag 10 minuten en elke dag verder fietsen wel. Al is 10 minuten fietsen niet bijster veel, 10 minuten joggen in afwisselend tempo (interval) is veel beter, maar je moet nogal veel zelfdiscipline hebben om in je eentje elke dag te joggen. Sowieso is het verstandig om met zijn tweeën bezig te zijn, je motiveert elkaaar en je traint regelmatiger.

Met die gewichten trainen helpt je niet aan een betere adem of zo, wel houden je spieren het langer vol. Maar in jouw geval zal het toch om je longinhoud en adem gaan. Dus die gewichten zijn niet zo hard nodig.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:45
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik heb heel actief besloten om 2* per week 2 uurtjes naar de sportschool te gaan

ik ben trots op mezelf *glimglim*

Mja, 10 minuten op de hometrainer draagt niet bij aan een betere conditie Probeer es 45min spinning
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 18:30
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
elke dag 30 min. bewegen. Niet twee keer per weer een paar uurtjes naar de sportschool, maar 30 min. per dag. Het gaat er niet zozeer om wat je doet, als je het maar mimimaal 30 minuten achter elkaar doet. Fietsenen of een wandeling maken en dan een beetje flink doorstappen is al voldoende
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Niet 'echt ziek'? Zelf betalen voor zorg.
Tripp
15 19-09-2011 22:32
Lichaam & Gezondheid In slaap komen: homeopatische middelen?
Nona
44 23-02-2005 21:47
Vrije tijd Darten is geen echte sport
FrankLampard
46 08-02-2005 18:47
Lichaam & Gezondheid eetstoornissen
Bianca16*
24 16-06-2004 21:40
Seksualiteit SEX maar GEEEN relatie
zino
24 24-02-2003 12:02
Psychologie Teveel piekeren.....:S
Nena21
134 10-04-2002 14:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.