Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2003, 16:44
Verwijderd
't zal ongetwijfeld super simpel zijn, maar wat ik me nou afvraag...ik heb al een tijdje een nieuwe bril, toen ik hem voor het eerst op zette merkte ik dat de grond op eens veel dichterbij leek dan daarvoor. Als ik m'n bril af zet, lijk ik zelf ook een heel stuk langer doordat de grond verder weg lijkt.

Ik heb cilindrisch geslepen glazen (had ik alleen ook al, volgens mij)...zou het verschil tussen bril - geen bril daardoor kunnen komen? Maar hoe kan het dan dat ik er bij mijn vorige bril en bij mijn lenzen geen last van heb gehad?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:24
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik krijg dat gevoel al als ik een klap op mijn bril heb gehad. Geloof dat het iets te maken heeft met breking ect in de glazen, als die dus weer iets anders staan heb je weer een andere breking en daar moet je even aan wennen. Daardoor krijg je dat gevoel van ver weg of juist dicht bij.
Het is raar, ik ken het. Maar zelf vind ik het ook wel facinerent. Maar goed, als je aan je glazen bent gewent gaat dat weer over
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:42
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik had het gevoel of ik in een film liep. Ik ben lenzen gewent, vandaar... (als ik mn bril af doe, zie ik de vloer niet eens meer zo ongeveer.... )
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:40
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 17:44:
't zal ongetwijfeld super simpel zijn, maar wat ik me nou afvraag...ik heb al een tijdje een nieuwe bril, toen ik hem voor het eerst op zette merkte ik dat de grond op eens veel dichterbij leek dan daarvoor. Als ik m'n bril af zet, lijk ik zelf ook een heel stuk langer doordat de grond verder weg lijkt.

Ik heb cilindrisch geslepen glazen (had ik alleen ook al, volgens mij)...zou het verschil tussen bril - geen bril daardoor kunnen komen? Maar hoe kan het dan dat ik er bij mijn vorige bril en bij mijn lenzen geen last van heb gehad?

ik had een tijdje mn bril niet gedragen ivm lenzen maar door die leuke ontsteking was ik dus noodgedwongen mn oude bril op te zetten. op mn bril leek ik ongeveer een punt achteruit te zijn gegaan en daar kwam ook nog een een extra kwart bij mn normale cilinder. toen ik dus mn nieuwe bril opdeed, werd ik duizelig en misselijk vanwege de nieuwe sterkte. maar ook alles leek dichterbij (vooral de grond). ik heb mn nieuwe bril alweer een tijdje en ik ben er nu aangewend.

ik denk dat jij ook gewoon moet wennen aan je nieuwe bril. als je hem elke dag even op hebt (of de hele dag) dan moet dat snel gaan
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 06:38
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 15-09-2003 @ 22:40:
ik denk dat jij ook gewoon moet wennen aan je nieuwe bril. als je hem elke dag even op hebt (of de hele dag) dan moet dat snel gaan
Ik heb deze bril al een jaar ofzo (en ik heb hem altijd de hele dag op)... Als ik hem op of af zet merk ik dat verschil toch wel heel erg...verder ook wel, maar een heel stuk minder.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 12:05
Verwijderd
Ik heb dat ook met lenzen, wanneer ik wissel tussen lenzen/bril, zie ik ineens heel anders.. Ook wanneer ik wissel tussen geen bril/bril, wel iets minder dan lenzen/bril, maar nog steeds zie ik duidelijk verschil.
Ik weet niet hoe het kan dat je er bij je vorige bril geen 'last' van had... misschien is deze sterkte beter?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik neem aan dat je ogen zijn gemeten voordat je je nieuwe bril kreeg. zijn je ogen niet iets achteruit gegaan? dat zou ook het verschil kunnen verklaren. ik zie namelijk ook alles dichterbij als k mn lenzen in doe.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bij welke sterkte hele dag een bril
Retroflex
33 25-03-2021 13:45
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Natuurkunde opgaven oog
Verwijderd
6 16-01-2011 10:11
Lichaam & Gezondheid Harde lenzen
Verwijderd
6 05-06-2008 10:01
Lichaam & Gezondheid [ogen] Bril nodig?
Severus
16 21-10-2006 14:14
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Ogen
Ieke
0 31-01-2004 15:01
Lichaam & Gezondheid Rijbewijs > Lui oog
Stinger
15 07-08-2003 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.