Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2010, 21:10
Morri
Morri is offline
Ik ben op zoek naar een nieuwe, handzame laptop. Ik wil hem vooral gebruiken voor de studie, dus tekstverwerken, internetten e.d. Batterijduur is hierbij niet enorm belangrijk, maar kan wel een pluspunt zijn. Verder moet 'ie vooral niet te groot en zwaar zijn. Na heel wat internet speurwerk ben ik uitgekomen op twee modelletjes (zie topictitel). Voordeel van de Asus is dat hij wat goedkoper is, betere garantie heeft en dat het in het algemeen volgens mij een wat betrouwbaarder merk is. De Acer heeft een betere batterijduur en is iets kleiner. Maar ik hoor zoveel negatieve verhalen... Verder vroeg ik me af welke het snelst is. De Asus schijnt grafisch veel te kunnen, maar ik weet niet of ik dat nodig heb?

Hier trouwens de links van tweakers:
asus eee pc 1201n
Acer Aspire Timeline 1810tz

Ik ben benieuwd of iemand mij kan adviseren welke te kiezen. Andere modellen zijn uiteraard ook welkom.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2010, 19:29
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
ik zou voor de Eee gaan
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 20:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De Acer is flink wat sneller en heeft een fors langere batterijduur. Dat lijken mij wel belangrijke eigenschappen voor een laptop. Negatieve verhalen zijn natuurlijk overal over te vinden (al laten statistieken ook zien dat Asus laptops over het algemeen wat betrouwbaarder zijn dan Acer).

Weet je trouwens zeker dat dit formaat wil? Want 11.6" is KLEIN, en tekstverwerken op zoiets is gewoon vrij kut
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 20:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die Asus heeft m'n vriend en is wel een fijn dingetje maar wel echt iets voor erbij, niet geschikt om lang op te werken. Voordeel vind ik dat het handzaam is, snel, lange batterijduur, kleine batterij-oplader. Nadelen vind ik dat je geen cd-romspeler hebt zodat je alles wat je wil installeren eerst op een andere pc op een usb-stick moet zetten en je dus niet onafhankelijk bent van een andere pc en die windows starter waar ie op draait is erg beperkt. Kan me niet voorstellen dat je er grafisch veel mee kan want zelfs een bureaubladachtergrond in stellen kan niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 22:28
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik kwam laatst nog een prima alternatief tegen, tweedehands maar wel een jaar garantie
http://www.computermaxx.nl/Webwinkel...Core-Solo.html
12" beeldscherm, snellere processor -> iets minder batterijduur. en voor nog geen €240,- lijkt het me een prima deal.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.