Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2002, 14:43
20marianne12
20marianne12 is offline
Laatst had ik het er met een goede vriendin over, over mensen die dan 1.5 jaar verkering hebben gehad, het gaat uit en na een week hebben ze weer een nieuwe vriend, waar ze volgens hun zeggen helemaal stapel verliefd op zijn. Nou hadden wij zoiets van zijn die mensen dan echt wel verliefd geweest, want als je gelijk een nieuwe vriend hebt, lijkt mij dat die relatie dan weinig met je gedaan heeft. We hadden dus zoiets van of wij worden gewoon niet snel verliefd, of sommige mensen verstaan andere dingen onder verliefd zijn bijvoorbeeld gewoon leuk vinden is al verliefd. Maar als je dat verliefd noemt, dan ben je denk ik volgens mij nog nooit echt verliefd geweest...

Is verliefd zijn voor iedereen niet iets heel erg verschillends? (ja dus...) Wat verta jij onder verliefd zijn? En hoe snel word je verliefd? Hoe vaak ben je bijvoorbeeld in je leven echt verliefd geweest...?
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig

Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 15:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2002, 14:47
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
In het begin van een relatie ben je verliefd, maar na een lange tijd gaat die verliefdheid over en wordt dat graag zien of houden van,en dat zit dieper...
Als het dan gedaan is,kan je perfect op iemand anders verliefd worden, wat dus nog niet zo diep ligt,en eigenlijk puur aantrekkingskracht is, terwijl je eigenlijk nog van je ex houdt, of graag ziet...

that's my point of view
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Verliefd zijn is denk ik voor ierdereen iets verschillends

Onder verlied zijn versta ik dat ik bijna niet meer anders kan dan aan 'dat ene meisje' denken, dat ik zo veel mogelijk bij haar zou willen zijn, veel andere belangrijke dingen om me heen vergeet, dat ik heel wazig / dromerig overkom, weinig kan eten, een mega opgewekt humeur heb en heel veel engergie over lijk te hebben.
...maar toch word ik door 'iets' tegengehouden om heel snel actie te ondernemen, waardoor het veel moeilijker wordt om die persoon echt op de manier die ik wil te bereiken

Ik vind zelf dat ik niet echt heel snel verliefd word, maar de keren dat ik verliefd ben geweest heeft dat dan ook een hele tijd geduurd.

Ik ben zelf 4 keer echt verliefd geweest, waarvan ik het drie keer (twee keer na een hele lange tijd en één keer wat sneller omdat ik die persoon anders waarschijnlijk nooit meer zou zien) het heb durven te vertellen.
dat is overigens 3 keer geen succes geweest bij mij (twee keer een keiharde nee te horen gekregen 'richt into my face' en één keer heb ik via-via te horen gekregen dat ze niet met me wilde
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 15:09
skatefamke
skatefamke is offline
sommige mensen kunnen ook heel slecht tegen alleen zijn, geen vriendje/vriendinnetje hebben. dus dan worden ze weer verliefd. ze kunnen het met beide (ex en huidige vriendje/vriendinnetje) wel heel serieus menen.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:38
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
sommige mensen kunnen ook heel slecht tegen alleen zijn, geen vriendje/vriendinnetje hebben. dus dan worden ze weer verliefd. ze kunnen het met beide (ex en huidige vriendje/vriendinnetje) wel heel serieus menen.
Ja maar dan zijn ze dus niet echt verliefd, maar denken of willen graag verliefd zijn...
Maar goed das idd verder geen probleem hoor, zolang alle partijen gelukkig zijn, alleen ik ben zelf echt totaal niet zo!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:56
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Als zo'n langdurige relatie vast loopt, dan is er waarschijnlijk al geruime tijd sprake van ergernissen. Een relatie van anderhalf jaar verbreek je niet zomaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan gelijk verliefd wordt op een ander, aangezien je waarschijnlijk al een tijdje niet meer verliefd op je ex was.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:08
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Als zo'n langdurige relatie vast loopt, dan is er waarschijnlijk al geruime tijd sprake van ergernissen. Een relatie van anderhalf jaar verbreek je niet zomaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan gelijk verliefd wordt op een ander, aangezien je waarschijnlijk al een tijdje niet meer verliefd op je ex was.
Ja je bent niet meer verliefd, maar heb dan toch wel heel erg veel gehouden van je vriendje, ik bedoel in 1.5 jaar maakt je toch erg veel samen mee lijkt me zo. Ik denk eerder dat je niet verliefd wordt op iemand anders, maar dat je gewoon zo gewend bent aan een vriendje hebben dat je dan dat lege gat wilt opvullen ofzo... ik geloof niet dat je dan echt verliefd bent (de uitzondering daargelaten)...
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:39
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik ben pas 1x écht verliefd geweest... Toen t na ruim half jaar uit was...Had hij na 2 weken een ander, ik heb dus ontzettend veel indruk gemaakt Of hij zocht gelijk vervangend materiaal
Een relatie van 1,5 jaar kan heel oppervlakkig zijn trouwens...

Kuzzje IK
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 17:38
miss_loves_you
miss_loves_you is offline
ik word heel erg snel verliefd....
zelfs als de andere jongen waar ik eerst mee had nog niet over mij heen is ben ik allang weer op een ander....
erg irritant ......
moet namelijk wel zorgen dat je geen naam krijgt!!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:23
Verwijderd
Ik ben 4x echt verliefd geweest...
(zal misschien wel meer zijn maar ik tel nu alleen ff m'n exen mee)

Wat ik daaronder versta: de hele dag aan hem denken, wanneer ik 's ochtend wakker word is hij het eerste waaraan ik denk en voordat ik in slaap val is hij het laatste waaraan ik denk.

Op een gegeven moment vind ik nix meer belangrijk, behalve hem. Vlinders in m'n buik, blablabla
Ook ga ik op een gegeven moment ontzettend onzeker worden, ga ik me afvragen hoe het met z'n exen was, of hij hen leuker vond, enz, enz.
Verder zal ik voor degene op wie ik verliefd was, nadat het uit is altijd nog een zwak blijven houden. Zie ik 'm dan na een jaar weer ofzo dan is het net alsof ik nog steeds verliefd ben zeg maar.
Ook zal ik nooit degene zijn die het uitmaakt, omdat ik dat simpelweg niet kan als ik zo verliefd ben.
Naja en ik wil dan het liefst alleen maar bij hem zijn de hele dag, etc, etc.

En een beetje leuk vinden is idd niet echt verliefd zijn.
Ik heb dat ook zo vaak, maar dat noem ik niet "verliefd". Die gevoelens worden dan dus ook niet sterker, omdat ik me dan niet in ga beelden dat ik verliefd ben ofzo.

Laatst gewijzigd op 27-11-2002 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
zijn ze echt verliefd geweest?

Ja, dat zou best kunnen. Ik ga het even vergelijken met mensen die getrouwd zijn en uit elkaar gaan. Meestal gaat er langere tijd over, voordat je de knoop doorhakt. Je bent er toch zeker een maand (minstens) mee bezig. Op dat moment is er al afstand. Voor sommige mensen is Het gevoel dan al weg, maar maken ze het niet uit omdat ze toch nog wat gevoel hebben. Dus eigenlijk zijn ze dan al minstens een maand bezig, dus moet je bij die week een maand optellen. Zo lijkt het al een stuk minder erg...

Toen mijn ouders gingen scheiden, waren ze er al zeker een 3/4 jaar mee bezig. Kort na de scheiding had mijn vader een vriendin, ik kon dat niet bevatten, maar toen ik logisch ging nadenken snapte ik het wel. Het is niet een week oid, het is al langer, en voor die persoon al langer voorbij, dus open voor nieuwe dingen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
t zou best kunnen hoor. want mensen die echt al een hele tijd gehad hebben, maken het vaak niet zomaar uit. vaak gaat er wel weken vooraf voordat ze eindelijk de knoop doorhakken. en dan voelt het vaak al alsof het al een tijdje uit is en heb je er stiekem al aan kunnen wennen omdat je het al aan zag komen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik wil niet verliefd zijn.
SiemdeCyper
12 12-12-2004 15:41
Psychologie obsessief verliefd zijn
metallica
11 21-06-2004 23:25
Liefde & Relatie [stelling] op twee mensen verliefd zijn & lange afstandsrelatie
Kawoutertje
8 31-03-2004 00:07
Liefde & Relatie Liefde, verliefd zijn en relaties onderhouden met vrienden is nog niet zo makkelijk..
blueeyes_jochie
16 17-01-2004 12:14
Verhalen & Gedichten Verliefd zijn is leuk
Jeroen
8 29-09-2003 11:54
Liefde & Relatie denken verliefd te zijn of verliefd zijn?
apart persoontje
16 05-05-2002 23:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.