Oud 30-11-2004, 14:34
Verwijderd
Christenen moeten meebetalen aan abortus
DEN HAAG - Vele duizenden orthodox-protestanten en leden van evangelische kerken dreigen de mogelijkheid te verliezen om aparte ziektepolissen af te sluiten. Dat bleek maandag tijdens een debat in de Tweede Kamer over het nieuwe ziektekostenstelsel dat het kabinet in 2006 wil invoeren.

De verzekerden hoeven bij deze polissen geen premie te betalen voor bijvoorbeeld abortus, reageerbuisbevruchting of geslachtsverandering, zaken waar de christenen principiële bezwaren tegen hebben.

In het nieuwe ziektekostenstelsel vervalt die mogelijkheid. Minister Hoogervorst van Volksgezondheid maakte duidelijk niets te voelen voor uitzonderingen. Mensen die tegen het leger zijn, betalen er via de belasting volgens hem ook aan mee. Hoogervorst is bang dat meer burgers om uitzonderingen gaan vragen.

De fractievoorzitters Rouvoet van de ChristenUnie en Van der Vlies van de SGP vonden de vergelijking met defensie niet opgaan. Hoogervorst bood hen de mogelijkheid om een speciale aantekening te maken bij het afsluiten van een ziekteverzekering. Christenen kunnen op die manier duidelijk maken geen gebruik te maken van bepaalde voorzieningen uit het verzekeringspakket. De SGP en Christenunie nemen hier geen genoegen mee. Ze proberen steun te krijgen van andere fracties om de minister alsnog op andere gedachten te brengen.

De Tweede Kamer discussieerde maandag over de invoering van het nieuwe ziektekostenstelsel. In dit stelsel wil Hoogervorst bijvoorbeeld ziekenhuizen en zorgverzekeraars scherper met elkaar laten concurreren. Hij hoopt dat ze daardoor betere zorg bieden aan de patiënt zonder dat er geld verloren gaat aan inefficiëntie. GroenLinks en de SP voorzien dat rijke burgers in het nieuwe systeem luxere verzekeringen gaan afsluiten en bijvoorbeeld voorrang krijgen bij operaties. De minister sprak dit niet tegen. Maar volgens hem worden mensen met een reguliere ziektekostenverzekering binnen de termijnen geholpen die medisch verantwoord zijn. De kwaliteit van de zorg blijft volgens hem voor iedereen gewaarborgd.

Hoogervorst hield vast aan zijn plan om werkgevers verplicht de helft van de ziektekostenpremies te laten betalen. Hij vindt echter dat werkgevers niet meer moeten bijdragen dan de 50 procent. Voor eventueel bijkomende kosten, die bijvoorbeeld uit CAO-afspraken voortkomen, dient volgens de minister een regeling te worden bedacht.



Wat vinden jullie eigelijk, zouden deze Christenen de optie moeten hebben om niet of minder te betalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 14:34
Verwijderd
Gewoon betalen die hap.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:37
Verwijderd
wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:37
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Nee, ze moeten gewoon betalen. Alsof er mensen zijn die het wel eens zijn met alles waar hun belastinggeld aan uitgegeven wordt. De vergelijking met defensie gaat heel goed op.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:42
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 14:37 :
wat een onzin
Dat ze moeten betalen of dat ze niet willen betalen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:43
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
dit is wel de meest belachelijke uitzondering die ik ooit gehoord heb. Alsof ze ervoor beloond worden dat ze zulke achterlijke ouderwetse opvattingen hebben.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 30-11-2004 @ 14:42 :
Dat ze moeten betalen of dat ze niet willen betalen?
wat denk je? Dat ze niet willen betalen is gewoonweg achterlijk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:48
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 14:44 :
wat denk je? Dat ze niet willen betalen is gewoonweg achterlijk
Met jou weet je het nooit, daarom vroeg ik het even.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 30-11-2004 @ 14:48 :
Met jou weet je het nooit, daarom vroeg ik het even.
Alsof jij me kent
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
De vraag die je je moet stellen is of dit een onderdeel van algemene belasting is, waarbij ze inderdaad gewoon mee zouden moeten betalen, of de kosten voor een specifieke dienst, waarbij gesteld kan worden dat zij die niet afnemen.

Doordat het een massa verzekering is valt er wat voor het eerste te zeggen. Maar doordat er binnen die verzekering altijd verschillende keuzes zijn ook wat voor het tweede...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:54
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 14:49 :
Alsof jij me kent
Dat is juist het punt. Als ik je had gekend had ik waarschijnlijk niet hoeven vragen wat je nou precies onzin vond.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:54
waaromniet?
waaromniet? is offline
En als jullie nu niet ophouden dan ga jullie gezellig in de zak naar spanje, en heb je heel veel tijd om elkaar te leren kennen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:09
Verwijderd
Simpel, het gaat om een collectieve verzekering waarvan iedereen de lasten (lees: premiebetalingen) moet dragen. Het gaat natuurlijk niet aan om op grond van geloofsovertuiging niet te hoeven participeren in bepaalde verzekeringen, hetzij collectief, hetzij individueel, als die verzekering een sociaal karakter heeft (hetgeen bij ziektekostenverzekeringen en (verkeers)aansprakelijkheidsverzekeringen het geval is).

Iemand die op grond van zijn geloof van mening is dat hij zich niet mag verzekeren tegen verkeersaansprakelijkheid ('als God het wil, dan krijg ik een ongeluk' enz.) heeft ook gewoon pech. Bovendien heeft dit niks meer met geloofsbelijdenis te maken. Nergens in de bijbel staat dat je niet mag meebetalen aan volksverzekeringen die mede een risico dekken waarvan jij zelf het nut niet inziet of waar je zelfs faliekant tegen bent omdat je vindt dat dat tegen de wil van God is. Onzin natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik zie geen reden waarom er een uitzondering gemaakt zou moeten worden voor deze mensen. Ik moet toch ook premie betalen voor zaken waar ik nooit iets aan zal hebben?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ik zie geen reden waarom er een uitzondering gemaakt zou moeten worden voor deze mensen. Ik moet toch ook premie betalen voor zaken waar ik nooit iets aan zal hebben?
Deze mensen janken niet omdat ze er niets aan zullen hebben, maar omdat ze iets, dat ze niet van hun geloof mogen, aan het financieren zijn. Ze zijn ( voelen zich ) eigenlijk een beetje medeplichtig.
Maar ja natuurlijk is het bullshit, zo kan iedereen wel wat verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
"mijn geloof verbied me belasting te betalen"

blablabla, het klinkt wel als bij de kerk van sutra..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:55
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik wil niet dat de kerk wordt gerestaureerd van mijn belastingcentjes....mag ik nou minder betalen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:00
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 15:40 :
Deze mensen janken niet omdat ze er niets aan zullen hebben, maar omdat ze iets, dat ze niet van hun geloof mogen, aan het financieren zijn. Ze zijn ( voelen zich ) eigenlijk een beetje medeplichtig.
Maar ja natuurlijk is het bullshit, zo kan iedereen wel wat verzinnen.
Tja, ik ben geen voorstander van het verlenen van speciale rechten aan mensen op basis van hun overtuigingen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-11-2004, 16:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Rollo Tomassi:
Citaat:
Tja, ik ben geen voorstander van het verlenen van speciale rechten aan mensen op basis van hun overtuigingen.
Ik ook niet, maar het gaat nu wel om een hele grote groep mensen. Misschien zou je iedereen tevreden kunnen stellen door belastingbetalers, over een zeer klein deel van hun belastingen, zelf de keuze te geven aan wat ze die besteden. Je kunt die mensen als overheid bijvoorbeeld 3 opties voorschotelen, waaronder abortus.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 16:07 :
Rollo Tomassi:

Ik ook niet, maar het gaat nu wel om een hele grote groep mensen. Misschien zou je iedereen tevreden kunnen stellen door belastingbetalers, over een zeer klein deel van hun belastingen, zelf de keuze te geven aan wat ze die besteden. Je kunt die mensen als overheid bijvoorbeeld 3 opties voorschotelen, waaronder abortus.
Dat is praktisch niet uitvoerbaar en bovendien onrechtvaardig (althans, naar mijn mening). Het kenmerk van een samenleving is gewoon dat je samen bepaalde lasten draagt en daarmee strookt niet dat de één zich op bepaalde gronden daarvan kan ontslaan en de ander niet. Anders kunnen geheelonthouders ook wel stellen dat zij niet willen meebetalen aan de (collectieve) ziektekostenverzekering als die wordt aangewend ten behoeve van mensen met een leveraandoening. Of kunnen mensen zonder auto wel zeggen dat ze niet meer willen meebetalen aan het aanleggen van snelwegen. Zo'n stelsel werkt egoïsme juist in de hand.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:12
Verwijderd
Gewoon betalen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Nare man:
Citaat:
Dat is praktisch niet uitvoerbaar
jewel, gewoon een extra optie op het belastingsformulier.
Citaat:
en bovendien onrechtvaardig (althans, naar mijn mening). Het kenmerk van een samenleving is gewoon dat je samen bepaalde lasten draagt en daarmee strookt niet dat de één zich op bepaalde gronden daarvan kan ontslaan en de ander niet.
Naar mijn mening is het niet onrechtvaardig, omdat je nog steeds evenveel belasting blijft betalen, maar nu i.p.v geen abortus, maar bijvoorbeeld kankerpatienten ofzo.
Citaat:
Anders kunnen geheelonthouders ook wel stellen dat zij niet willen meebetalen aan de (collectieve) ziektekostenverzekering als die wordt aangewend ten behoeve van mensen met een leveraandoening. Of kunnen mensen zonder auto wel zeggen dat ze niet meer willen meebetalen aan het aanleggen van snelwegen. Zo'n stelsel werkt egoïsme juist in de hand.
Das waar, maar dat zijn heel kleine gropen. Alle regels en wetten zijn gemaakt ter behoeve van de inwoners van dit land. Christenen vormen een heel grote groep daarvan. Als zij vinden dat ze door een wetsregel hun geloof niet kunnen uitoefenen, mag er best van mij een regel veranderen. En het schaadt veel minder mensne dan dat het goed doet.
Zo'n niet autorijder stelt natuurlijk niets voor in Nederland, en moet gewoon zijn bek houden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:25
Verwijderd
Zouden de meeste mensen dan niet de optie 'kankerpatiënten' aankruisen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:26
Verwijderd
Het gaat me niet om de totale hoogte van de ontvangen belastingen, het gaat me om de gronden waarop inbreuk kan worden gemaakt op het beginsel dat iedereen dezelfde lasten draagt (naar verhouding van zijn inkomen natuurlijk, want we hebben in Nederland een progressief belastingstelsel). Voor mij is een beroep op je geloof gewoon onvoldoende om inbreuk te maken op dat gelijkheidsbeginsel. Het niet betalen van belasting heeft niets te maken met geloofsbelijdenis en valt ook niet onder het betreffende grondrecht.

En wat ik bedoel met praktische uitvoerbaarheid is niet een extra optie op het belastingformulier. Het gaat erom dat het geld ook daadwerkelijk terechtkomt waar díe betreffende belastingbetaler het wil zien. Dát is praktisch onuitvoerbaar. Nu komen namelijk de meeste belastingen gewoon in de rijkskas. In jouw voorstel moet je per inwoner gaan bijhouden waar zijn belastinggeld naartoe gaat en dat is natuurlijk niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Mortification:
Citaat:
Zouden de meeste mensen dan niet de optie 'kankerpatiënten' aankruisen?
Denk het wel. Enerzijds omdat dat best wel erg in de oren klinkt, anderzijds om hun geloof. En abortussen zouden niet meer gefinancieerd kunnen worden door de overheid. Dom plan. Wie heeft het eigenlijk verzonnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 16:37
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Christenen krijgen meer kinderen, omdat ze tegen anticonceptiemiddelen zijn. Om het nog maar niet over de ziektes te hebben, waarvan ze verhoogde kans te hebben om op te lopen. Dan zouden zij ook meer moeten betalen aan die kosten enz. enz.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:38
Verwijderd
Ook nog 'ns een keertje ja.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:40
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gelijke rechten gelijke plichten.

Niet alleen Christenen, maar alle nederlanders.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Het gaat me niet om de totale hoogte van de ontvangen belastingen,
Citaat:
het gaat me om de gronden waarop inbreuk kan worden gemaakt op het beginsel dat iedereen dezelfde lasten draagt
hier spreek je je tegen.
Citaat:
En wat ik bedoel met praktische uitvoerbaarheid is niet een extra optie op het belastingformulier. Het gaat erom dat het geld ook daadwerkelijk terechtkomt waar díe betreffende belastingbetaler het wil zien. Dát is praktisch onuitvoerbaar. Nu komen namelijk de meeste belastingen gewoon in de rijkskas. In jouw voorstel moet je per inwoner gaan bijhouden waar zijn belastinggeld naartoe gaat en dat is natuurlijk niet te doen.
Dit had ik niet voorzien. Maar het moet geen probleem opleveren om het geld van mensen in aparte "potten te stoppen", maar zoals gezegd, het is een dom plan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 16:40 :
hier spreek je je tegen.
Waarom?

Citaat:
Dit had ik niet voorzien. Maar het moet geen probleem opleveren om het geld van mensen in aparte "potten te stoppen", maar zoals gezegd, het is een dom plan.
Natuurlijk levert dat wel problemen op. Weet je wel hoeveel geld, tijd en moeite dat kost?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:09
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
En terecht. Ik betaal ook voor dingen waar ik geen gebruik van maak, zo gaat dat nu eenmaal.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:20
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
idd..en hoe wil je controleren of ze christen zijn...ik kan ook wel zeggen dat ik daar niet aan mee betaal omdat ik christen ben.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 30-11-2004 @ 17:20 :
idd..en hoe wil je controleren of ze christen zijn...ik kan ook wel zeggen dat ik daar niet aan mee betaal omdat ik christen ben.
Doopregister bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:53
Verwijderd
Dat het collectief geregeld wordt is achterlijk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 30-11-2004 @ 17:09 :
En terecht. Ik betaal ook voor dingen waar ik geen gebruik van maak, zo gaat dat nu eenmaal.
Dat is belachelijk, hopelijk besef je dat zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
ONZIN! Gewoon meebetalen!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-11-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 17:57 :
ONZIN! Gewoon meebetalen!!
Dat heet diefstal
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 17:53 :
Dat het collectief geregeld wordt is achterlijk
Ohja, natuurlijk! We gaan even beargumenteren waarom dat achterlijk is:

'Het moet geprivatiseerd worden!'

Tadaa! Steekhoudend betoog! Aanschouw de onderbouwing!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:09
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mortification schreef op 30-11-2004 @ 17:34 :
Doopregister bijvoorbeeld.
dat kan maar je kan toch ook cristelijk zijn zonder dat je gedoopt bent?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 18:01 :
Ohja, natuurlijk! We gaan even beargumenteren waarom dat achterlijk is:

'Het moet geprivatiseerd worden!'

Tadaa! Steekhoudend betoog! Aanschouw de onderbouwing!
Waaah jij bent creatief!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:11 :
Waaah jij bent creatief!
Ja sorry hoor, maar met een opmerking als 'dat het collectief geregeld wordt is achterlijk' kan natuurlijk niemand iets.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 17:54 :
Dat is belachelijk, hopelijk besef je dat zelf ook.
Waarom zou dat nou weer belachelijk zijn? Als jij eens dingen zou onderbouwen in plaats van alleen maar kreten uit te stoten.

In een land als Nederland ben je voor veel dingen collectief verzekerd, gelukkig. Ik betaal premies voor allerlei dingen, zowel op gebied van ziekenhuiszorg, als daarbuiten. Ook betaal ik indirect mee aan dingen, waar ik - misschien ook wel uit principe - nooit gebruik van maak. Denk bijvoorbeeld aan de bibliotheek of een museum. Hier zal ik nooit gebruik van maken, toch betaal ik er via de belastingen aan.
Een christen zal nooit gebruik maken van een abortus, uit geloofsovertuiging. Een Jehova's getuige zal nooit een bloedtransfusie doen, uit geloofsovertuiging. Ik zal nooit een heupoperatie ondergaan, uit persoonlijke overtuiging.
Hoeven we er daarom ook geen premie voor te betalen, terwijl anderen dat wel moeten, ondanks dat zij er misschien ook nooit gebruik van zullen maken?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 17:58 :
Dat heet diefstal
van wie? zorgen voor je eigen persoonlijke gezondheidszorg is op den duur het plunderen van je eigen portemonnee..

denk daar eens over.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:15
Verwijderd
Ach, Benfatto gelooft gewoon nog in het onzinnige idee dat als iedereen maar alleen voor zichzelf zorgt, alles wel goed zal komen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kmoet toch ff 'de christenen' verdedigen : lang niet alle christenen zijn tegen abortus e.d., dat is gewoon een absurde generalisatie. (net zomin als dat alle moslims terroristen zijn, bijvoorbeeld).
zolang t om het ziekenfonds gaat, vind ik dat iedereen mee moet betalen. maar een particuliere verzekering kan dat natuurlijk niet verplicht stellen; als je een particuliere verzekering afsluit wil je zelf bepalen van welke dienst je gebruikt maakt en welke niet, en daar lijdt het collectief niet onder. (je kan toch ook zelf kiezen of je meebetaald aan een tandarts-verzekering ? doe je t niet, heb je geen recht op tandarts-dingen, maar niemand die dat vreemd vindt.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 30-11-2004 @ 16:37 :
Christenen krijgen meer kinderen, omdat ze tegen anticonceptiemiddelen zijn. Om het nog maar niet over de ziektes te hebben, waarvan ze verhoogde kans te hebben om op te lopen. Dan zouden zij ook meer moeten betalen aan die kosten enz. enz.
Kinderen kosten geen geld, ze leveren geld op.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:35
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-11-2004 @ 19:23 :
kmoet toch ff 'de christenen' verdedigen : lang niet alle christenen zijn tegen abortus e.d., dat is gewoon een absurde generalisatie. (net zomin als dat alle moslims terroristen zijn, bijvoorbeeld).
zolang t om het ziekenfonds gaat, vind ik dat iedereen mee moet betalen. maar een particuliere verzekering kan dat natuurlijk niet verplicht stellen; als je een particuliere verzekering afsluit wil je zelf bepalen van welke dienst je gebruikt maakt en welke niet, en daar lijdt het collectief niet onder. (je kan toch ook zelf kiezen of je meebetaald aan een tandarts-verzekering ? doe je t niet, heb je geen recht op tandarts-dingen, maar niemand die dat vreemd vindt.)
Citaat:
Vele duizenden orthodox-protestanten en leden van evangelische kerken dreigen de mogelijkheid te verliezen om aparte ziektepolissen af te sluiten.
Het gaat dus ook niet over alle christenen.

En over particuliere verzekeringen heeft de overheid uiteraard niet te beslissen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:36
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 19:26 :
Kinderen kosten geen geld, ze leveren geld op.
Ligt eraan hoe kansloos (of niet) ze worden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-11-2004 @ 19:36 :
Ligt eraan hoe kansloos (of niet) ze worden.
Gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 19:26 :
Kinderen kosten geen geld, ze leveren geld op.
Je mag niet zomaar het geld dat kinderen opbrengen gedurende hun hele leven gelijk stellen aan de kosten die je voor die kinderen moet maken. Die opbrengsten zijn namelijk in hoge mate diffuus en niet goed meetbaar per individu, terwijl dat met kosten van opvoeding enz. wel het geval is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Spreekbeurt onderwerp!!!
T...S
8 02-12-2004 17:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.