Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2007, 16:32
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Ik heb volgens mij een gigantisch deja vu en it sucks.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Advertentie
Oud 02-07-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
kroot schreef op 02-07-2007 @ 10:03 :
*knip*
Het is misschien verstandig om rustig te beginnen, dus alleen met die dirigeeropleiding (op vrijdagmorgen). Maar dat voelt zo als falen: ik kan niet eens een fatsoenlijke opleiding doen. Ik heb de afgelopen 2 jaar al geen opleiding gedaan, ja wel therapie natuurlijk. Maar mijn ouders bevestigden tijdens het gezinsgesprek maar eens weer dat ze vonden dat ik echt niets had gedaan de afgelopen 2 jaar.
Ik wou even zeggen dat ik therapie niet vind vallen onder 'niets doen'. Het is geen opleiding, maar je doet wel degelijk iets, en iets wat waarschijlijk ook nodig is om straks makkelijker of zelfs überhaupt een opleiding te kunnen gaan doen.
Ik heb zelf een studieonderbreking van 1,5-2 jaar gehad (vanwege therapie) en ben afgelopen september weer begonnen.
Mijn ervaring is dat het erg belangrijk is om rustig te beginnen, voor je het weet ren je jezelf voorbij.
Succes met kiezen!

Citaat:
~~dolce~~ schreef op 02-07-2007 @ 16:18 :
fijn, weer een crisis gehad. Weer mezelf voor lul gezet.
Waarom zijn sommige mensen zo belangrijk voor mij, terwijl ik gewoon hun werk ben.
Ik ben gewoon nummertje 100.. Maar ik geef om die mensen. Ik weet dat hun er wel voor me willen zijn en me willen helpen, maar toch..
En ik weet dat een opname nodig, ik weet t. En k wil het ook.

En ik ben nog maar 3 punten verwijderd van me P. NOG MAAR 3..
Alleen het praktijkexamen nog. Maar ik ben bang, bang om te falen. Bang om weer op me bek te gaan. Mijn Droom is vpk worden, en mijn P halen brengt me een stapje dichterbij..
Als je nog maar 3 punten hoeft wil dat zeggen dat je al 57 punten in de goede richting bent! (En als die laatste 3 er nu niet komen, komen ze op een ander moment wel, dat vind ik geen falen...)
Hou nog even vol !


OT:
Concentreren ging goed vandaag, ben wel gespannen, maar niet alsof ik ieder moment in paniek kan raken, maar meer alsof er iets leuks(?!) gaat gebeuren...
Naja, als dat de komende 48 uur nog even zo blijft vind ik het allemaal best!
Oud 02-07-2007, 16:42
Little_lady
Little_lady is offline
Kan ik morgen niet overslaan? Ik heb liever dat het nu meteen woensdag is, want morgen wordt een drama en woensdag is het feest. Sterker nog, woensdag is het dubbel feest. Eerst bij J, daarna bij H. Maar morgen moet ik natuurlijk weer naar het ziekenhuis, bah. En over een half jaar moet ik weer naar het ziekenhuis heb ik vanmorgen gehoord, maar dan naar het CBT in Groningen. Yes, dan krijg ik fijn een implantaat in m'n kaak, olee. Nouja het is niet anders, ik zit nou eenmaal behoorlijk raar in elkaar wat m'n lichaam betreft.

En het is officieel, ik ben niet over. Maar het doet me echt helemaal niets.

Maar de pups zijn lief
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 02-07-2007, 17:02
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Dankje Friday
Oud 02-07-2007, 17:47
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Friday schreef op 02-07-2007 @ 17:27 :


En ik heb zo'n zin in de nieuwe Harry Potter.
me too me too
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 02-07-2007, 17:49
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb weer eens knallende hoodpijn.. (stress)
het ging een tijdje goed maar mevrouw heeft weer een baan en kijkt weer dagen scheel..

moest vandaag alleen opstarten alles de mist in natuurlijk
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 02-07-2007, 18:09
Verwijderd
Zo, volgens mij is er ergens toch eindejaarsstress want ik bén me toch jankerig. Ik wil bij mijn vriendje wegkruipen of bij mijn moeder maar mijn vriendje kan niet en m'n ouders zijn niet hier en argh. Of ik wil mijn beste vriendinnetje maar die is in het buitenland. Ik wil thúismensen, niet in m'n eentje op m'n kamer zitten omdat ik dat stomme werkstuk af moet maken en ik heb er geen zinzinzinzin meer in en argh Ik wil naar huis.
Oud 02-07-2007, 18:20
Verwijderd
*knuff* voor ~~dolce~~, Sassiefje, Da leentjuh, Yana, Kwast, kroot en de rest.

Ot: afgewezen op stageplek. Hij twijfelde of ik het wel aan zou kunnen. Hij twijfelde of ik sterk genoeg in mn schoenen sta om te werken met deze ZMOK kinderen. En nu haat ik mezelf. Hij was zo enthousiast en dan ineens die twijfel. Komt het doordat ik vertelde over mijn onzekerheid en therapie? En wat nou als ik nergens geschikt voor ben, wat nou als alleen stage op een kinderdagverblijf geschikt is, als ik alleen stage kan lopen op een plek waar ik niks meer kan leren, waar ik alleen de rot klusjes moet doen. Wat nou als ik het eigenlijk gewoon niet kan? Wat nou als blijkt dat ik eigenlijk helemaal geen pedagoog kan worden, als blijkt dat ik nooit sterk genoeg zal zijn, niet stabiel en niet zeker genoeg van mezelf om als pedagoog te gaan werken. Straks eindig ik nog in de goot. Dan kan ik wel vanalles willen en er ook gemotiveerd voor zijn, maar dan kán ik het gewoon niet. Kan ik dan óóit gelukkig worden?
Verdorie.
Oud 02-07-2007, 18:32
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
sonho
je eindigd echt niet in de goot hoor! het is maar stage! als ik al die 4 stage begeleiders moest geloven kon ik beter putjes scherper worden..
kom op meissie.. t komt echt wel goed..
oke misschien ben je nu even niet stabiel genoeg, maar daar werk je ook aan dus dat komt ook goed..
don´t give up

*knuffel*
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 02-07-2007, 18:55
kroot
kroot is offline
@ sonho: knuffel! Ik vind het al hartstikke goed dat je je therapie en school zo goed kan combineren. Misschien lukt het je op dit moment niet, maar misschien over een paar maanden wel!
@ Leonoor: wat realistisch om te doen is: ja dat is waarschijnlijk gewoon die dirigeercursus, naarnaast mijn muziek, en daarnaast m'n werk en nog iets van therapie.
@ lienepien: ja ik vind therapie ook op zich niet niets doen. Maar anderen zien dat wel zo. Want wat heb ik nu feitelijk bereikt de afgelopen 2 jaar? Niets! Ja ik heb aan mezelf gewerkt. Maar voor de rest geen opleiding, en daar wordt door andere mensen vaak meteen over geoordeeld. Maar ik weet ook dondersgoed dat ik iig de afgelopen 2 jaar geen opleiding kan aangekund.

Volgende week nemen er 2 mensen van de groep afscheid, dan zijn we echt nog maar met z'n 2en over. En we moeten allebei nadenken over wat we nog willen in de groep, of we die nog wel nodig hebben. Ja ik heb net de andere groep op de depressie afdeling afgewezen, omdat ik hier juist zo goed bezig was en dan al stoppen.... Zowieso ben ik straks 3 weken op vakantie en dan kan ik kijken of ik het alleen red. Maar onzen creatief therapeute hoorde dat, en zei dat ze wel nog met ons wat verder wilde. Dus dat we dat als we moeten stoppen nog kunnen doen.
Oud 02-07-2007, 19:23
Verwijderd
@kroot: Maar zonder de afgelopen twee jaar had je nooit geweest waar je nu bent. Nu ben je zo ver dat je een opleiding kunt volgen en idd dat had eerder niet gekund. Anderen lekker laten kletsen, die weten duidelijk niet waar ze het over hebben. (Ik snap ook wel dat dat niet zo simpel is. )
Oud 02-07-2007, 19:42
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
als ik nou volhou dat het goed gaat dan gaat het vanzelf goed..
het gaat goed, het gaat goed, het gaat goed, het gaat goed
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 02-07-2007, 20:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag echt veel nuttige dingen 'gedaan'... Nou ja, ik heb zelf niet zo veel actief gedaan, maar ik heb wel veel 'bereikt' vandaag. Ik ben trots op mezelf.
Ik heb de huisarts en de tandarts gebeld; heb een afspraak bij de tandarts, een recept bij de apotheek via de huisartsassistente en ben bij de huisarts langs geweest. Heb nu de verwijsbrief en ben (voorlopig) van mijn wratjes af. Toen werd ik gebeld door de thuiszorg, dat ik vanmiddag op gesprek kon komen. Dat heb ik gedaan, ik heb daar een poos zitten wachten tot een andere potentiele vakantiekracht er ook was en toen werd na het gesprek aangenomen als vakantiekracht. Ik mag volgende week beginnen en dan 4 weken werken. Daarna ben ik naar de apotheek gegaan (helaas was mijn medicijn niet meer op voorraad, morgen komt het weer binnen) en heb ik boodschappen gedaan: eten en een agenda voor 2007-2008. Garen lukte niet, dat was uitverkocht.
Toen kwam ik thuis en was Vriendje al thuis, want hij had cursus en hoefde niet daarna nog naar zijn project-werk, dus we konden lekker samen eten en afwassen en nu zitten we lekker naast elkaar te computeren en gaan we zo nog een film kijken.

Ik ben vrolijk!
Oud 02-07-2007, 20:13
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Normaal gezien spreken we morgenavond weer af. Ik durf er eigenlijk niet op hopen, maar ik wil het zo erg, ik wil hém want het is alweer veel te lang geleden dat we nog afgesproken hebben.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 02-07-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
kroot schreef op 02-07-2007 @ 19:55 :
@ lienepien: ja ik vind therapie ook op zich niet niets doen. Maar anderen zien dat wel zo. Want wat heb ik nu feitelijk bereikt de afgelopen 2 jaar? Niets! Ja ik heb aan mezelf gewerkt. Maar voor de rest geen opleiding, en daar wordt door andere mensen vaak meteen over geoordeeld. Maar ik weet ook dondersgoed dat ik iig de afgelopen 2 jaar geen opleiding kan aangekund.
@kroot: Meis, echt, serieus:
"Want wat heb ik nu feitelijk bereikt de afgelopen 2 jaar? Niets!"

Geloof je het zelf? Ik geloof niet dat jij in de afgelopen 2 jaar niets bereikt hebt. Je hebt geen opleiding gevolgd, maar dat is echt niet het enige wat telt....
Op dat/dit moment was/is therapie belangrijker, misschien wel een voorwaarde om weer aan een opleiding te beginnen.

Als je nu weer aan een opleiding gaat beginnen heb je wel degelijk wat bereikt in de afgelopen 2 jaar!
En ook als je dat niet zou gaan doen heb je vanalles bereikt. Ik weet verder niet het precieze hoe/wat/waarom van jouw therapie, maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je meer zelfinzicht, inzicht in je problemen hebt gekregen. Dat je er nu beter mee om kunt gaan en weet ik wat nog meer.
Let niet op die mensen die alleen maar kijken naar opleiding, werk etc. Die komen zichzelf nog wel eens tegen...

Echt, je mag trots op jezelf zijn!
Oud 02-07-2007, 20:48
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
en toen deed er iets knak
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 02-07-2007, 21:00
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
*ziet net redhair een stukje vertellen op tv*

dapper van je dat je dat durft op tv!

Wel jammer dat je je anonimiteit hier nu inderdaad voor een groot stuk kwijt bent.

Toch heb ik echt bewondering voor je.


En dit moest me echt ff van het hart, in het lucht je hart topic ja
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 02-07-2007, 21:15
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 02-07-2007 @ 22:00 :
*ziet net redhair een stukje vertellen op tv*

dapper van je dat je dat durft op tv!

Wel jammer dat je je anonimiteit hier nu inderdaad voor een groot stuk kwijt bent.

Toch heb ik echt bewondering voor je.


En dit moest me echt ff van het hart, in het lucht je hart topic ja
Ja, ik zag d'r ook en wilde het ook even komen vertellen Ook ik heb bewondering voor je Redhair! En dat je even afstand wilde van hier snap ik, het is niet niks om zo je anonimiteit voor een groot deel kwijt te raken..


OT: hoofdpijn. Maar ik heb dan ook echt té veel stress, het was dus te verwachten. Maar ik vond het echt zó lief vanmiddag, even een telefoontje om me sterkte te wensen want dat doet ze bij hem ook altijd.. <3 !
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 02-07-2007, 21:43
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik heb afkicken nog niet gezien, moet de herhaling straks even kijken.

De eerste avond op de kassa ging goed. Hoe makkelijk werk is dat. Ik was nog best snel ook . Donderdagavond weer... ik werk alleen wat minder dan normaal dat merk ik aan het einde van de maand wel, maar dat halen we weer in. M. en ik willen Londen toch op de lange baan schuiven

Verder vind ik mijn konijn niet meer lief. Heeft hij 2 wondjes die bijna dicht waren weer open gekrabt, fijn...
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 02-07-2007, 21:53
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Nog maar drie opdrachten en dan ben ik klaar voor dit jaar. Eigenlijk mag ik nu al best trots zijn op mezelf, maar dat komt wel als het allemaal af is. Nu ga ik weer even verder werken
Oud 02-07-2007, 22:24
Verwijderd
awwww ik ging zoeken op kittens op youtube en ze zijn zoooo liehieeef
Oud 02-07-2007, 22:34
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ha. Stom rotverslag af. Nu nog 4 daagjes volhouden, gaat me lukken. Ik ben doodmoe en kan nu nog maar 7 uur slapen (als het niet weer gaat regenen want door harde regen word ik steeds wakker) maar nu moet lieve L. niet zeuren want ik vind dat het allemaal goedkomt. Hoop ik. Maar we voelen in ieder geval hetzelfde en dat is fijn.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 02-07-2007, 22:42
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Inmiddels de dag aan het laten bezinken.

Vandaag had ik mijn aanname gesprek voor klinische DGT. Het leek zowaar op een sollicitatiegesprek. Je moet jezelf echt bewijzen. Het leek wel alsof ze je eerst heel de tijd het gevoel probeert te geven dat je er niet past. Voortdurend proberen je onderuit te halen, en jij maar weer terug vechten en argumenten van de tafel vegen. Maar ik begrijp het wel, dat ze strenger zijn geworden. Het is een intensieve behandeling, je bent maar met z'n 9-en en de afgelopen tijd zijn er veel mensen vrij snel gestopt. Iets dat niet goed voor het groepsproces is, dus ik denk dat ze nu echt meer zekerheid willen als ze mensen voor die groep aannemen.

Wat ik wel erg irritant vond is dat ik de mevrouw blijkbaar een paar keer "te snel af" was en ze tegen zichzelf een paar keer (nouja, keer of vijf-zes binnen een kwartier) hardop "hmhm, je bent slim" zei. Toen was ik even bang dat ze dacht dat ik bewust slimmer probeerde over te komen, terwijl dat echt niet zo was. Maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Ze vond het wel een plus dat ik zoveel "zicht" op dingen heb blijkbaar.

Jammer is dat ik nu weer op een telefoontje moet wachten om te horen of ik nu echt voor 100% ben aangenomen. Morgen word ik besproken in het intake team, daarna kan ik uiterlijk vrijdag gebeld worden. Meestal gaan ze op donderdag bellen, dus ik ga er niet vanuit dat het eerder is. Als ik aangenomen word is het of voor begin augustus of eind augustus/september. Dan al! Poeh.. ik zat al met mijn gedachten ergens in december toen ze zei dat er 2 of 3 mensen op de wachtlijst stonden. Er schijnen ook zoveel mensen op korte termijn weg te gaan.

En ik heb zowaar eindelijk weer eens afgesproken met iemand. Na zo lang toos vriendloos te zijn geweest heb ik eindelijk weer een beetje een beginnende vriendschap met een paar mensen, waarvan deze toch wel echt buiten internet begint te bloeien. Ik vind het heel eng en zit vol doemgedachten. Maar goed, het is maar gewoon een luch. Dus, chill van binnen en in mijn hoofd. We gaan gewoon lunchen. Ge-woon. Lunchen.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 03-07-2007, 08:04
Verwijderd
Ik weet het nu definitief: ik heb een pesthekel aan dokters (en dan met name die die in ziekenhuizen werken). En naar mijn idee is die hekel erg gegrond.
Oud 03-07-2007, 08:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2007 @ 09:04 :
Ik weet het nu definitief: ik heb een pesthekel aan dokters (en dan met name die die in ziekenhuizen werken). En naar mijn idee is die hekel erg gegrond.
Was de internist het niet eens met je huisarts?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-07-2007, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-07-2007 @ 09:10 :
Was de internist het niet eens met je huisarts?
Zie LJ.
Oud 03-07-2007, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2007 @ 09:04 :
Ik weet het nu definitief: ik heb een pesthekel aan dokters (en dan met name die die in ziekenhuizen werken). En naar mijn idee is die hekel erg gegrond.
Hee... mijn voormalige huisarts was heel lief en mijn vriendje gaat een leuke dokter worden
Oud 03-07-2007, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 03-07-2007 @ 09:36 :
Hee... mijn voormalige huisarts was heel lief en mijn vriendje gaat een leuke dokter worden
Maar ik heb jouw voormalige huisarts en jouw vriendje niet als dokter. Mijn huisarts kan er trouwens ook wel mee door, maar die werkt ook niet in het ziekenhuis.
Oud 03-07-2007, 09:36
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-07-2007 @ 09:36 :
Hee... mijn voormalige huisarts was heel lief en mijn vriendje gaat een leuke dokter worden
Ik heb ook een hekel aan dokters en ik word zelf dokter, kun je nagaan
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-07-2007, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2007 @ 10:05 :
Maar ik heb jouw voormalige huisarts en jouw vriendje niet als dokter. Mijn huisarts kan er trouwens ook wel mee door, maar die werkt ook niet in het ziekenhuis.
Ik weet ook niet of het zo veilig is om m'n vriendje nu al als dokter te hebben Maar balen dat je pech hebt met de dokters.

OT: Grrr ik kan me er zó niet meer toe zetten om mijn bachelorwerkstuk af te maken. Ik heb echt de neiging om er helemaal niets meer aan te doen of om het ontzettend last minute werk te laten worden. Ik wil nu lézen, niet proberen op te schrijven wat Booth voor zinnigs heeft gezegd (heeftie dat? Ik heb hem nog steeds niet gelezen ) en om een conclusie aan m'n verhaal te knopen. Als ik nou een conclusie hád, maar het probleem is dat ik gewoon geen echt grote nieuwe ontdekkingen heb gedaan. Dus ik moet maar gewoon uit m'n nek gaan lullen en dat is zo'n ramp aaaargghh.

Hijghijg. Rant.
Oud 03-07-2007, 10:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb gister ook afkicken gezien. Ongeveer twee jaar geleden heb ik Redhair eens gemeet en zoals ze overkwam over tv is ze echt niets veranderd. Ik vond het erg knap, dapper en ik hoop echt dat ze het volhoudt en een vrolijke meid blijft.
Oud 03-07-2007, 10:23
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Huisartsen zijn het ergst van allemaal. Daarna artsen uit academische ziekenhuis, vooral internisten, dat zijn gewoon een soort superhuisartsen.
Als al die mensen nou eens gewoon zouden luisteren in plaats van naar testresultaten te kijken zou het al een eind op schieten.
Maargoed. Ik zal verder hierover mijn mond houden .


Ik heb gister een vrij emotioneel gesprek gehad met de studiecoordinator. Aangezien ik alles gehaald heb met een 8 gemiddeld tot ik dit sinds 3 weken geleden opeens voor alles standaard een 5 haal moest ik me daar melden, en aangezien ze erg aardig is en mij kent moest ik het wel allemaal op tafel smijten. Nou word ik haast gedwongen om mijn 5 voor Thermodynamica te laten staan, dan heb ik nog hoogstens twee 5-en over (ik moet ze nog terugkrijgen), die herkans ik dan maar in augustus en dan heb ik mijn P nog in 1 jaar denk ik. Hoop ik. En wat boeit het ook eigenlijk, misschien stop ik wel. Misschien ga ik toch maar scheikunde doen, dan heb ik niet al die kennis over ziekten ed.

Maarja. Het gaat ontzettend slecht met E. " We hebben een complicatie"
Vertel me dan gewoon wat er aan de hand is.
Oud 03-07-2007, 10:24
Verwijderd
Ik vind de artsen uit de (academische) ziekenhuizen het ergst.
En idd luisteren is kennelijk enorm lastig en nadenken kennelijk ook.
Mijn huisarts valt wel mee.

Ik ben nu voor de eerste keer Afkicken aan het kijken...en ik vind Redhair er echt lief uit zien.
Oud 03-07-2007, 10:31
Verwijderd
@ Leonoor:
ikh eb het ook niet zo op huisartsen. Niet op mijn eigen, maar ook niet op die van anderen.

Toen mijn oma dood aan het gaan was zei haar huisarts: Ach mevrouw, u moet er de lol maar van inzien.
Oud 03-07-2007, 10:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die reden (artsen die zo slecht luisteren naar klachten etc) is DE reden waarom m'n longarts nog altijd in Goes zit terwijl dat kei-onhandig is en ik heel lang onderweg ben en ik net zo goed hier een arts in Rotterdam kan zoeken. Enige is dat hij naar me luistert, ik me op mijn gemak voel en hij zich een beetje in kan leven in mijn situatie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-07-2007, 10:49
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Dat had ik altijd met mijn cardioloog in rdam, maar dat was een kindercardioloog dus nu zit alsnog in het Erasmus MC. En die arts bevalt me niet echt, maar ja, ik zal wel moeten, als ik geopereerd moet worden moet dat toch in Rdam.

En mijn huisarts heeft het heel erg bij mij verpest toen hij me aankeek alsof ik chinees sprak toen ik vroeg om antibiotica toen ik mijn verstandskies moest laten trekken. Hij snapte niet waarom ik dat nodig had .
Oud 03-07-2007, 11:31
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ooh wat is het toch fijn , van die steunende moeders. .
Oud 03-07-2007, 11:36
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Eindelijk. Me laatste tentamen. En dan ben ik klaar. Ik heb een 7 gehaalt voor organisch chemie en dara ben ik ontzettend trots op Vandaag natuurkunde en kwaliteitsborg knallen en dan hopelijk een zorgloze vakantie zonder met in me achterhoofd dat ik na de vakantie moet herkansen. Yeah let's go
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 03-07-2007, 12:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 03-07-2007 @ 11:49 :
En mijn huisarts heeft het heel erg bij mij verpest toen hij me aankeek alsof ik chinees sprak toen ik vroeg om antibiotica toen ik mijn verstandskies moest laten trekken. Hij snapte niet waarom ik dat nodig had .
Pff dat is wel heel dom ... even je hele voorgeschiedenis vergeten ...

Ik zal mij voegen in het rijtje, ik heb ook een hekel aan huisartsen . Maar komt ook door slechte ervaringen. Maar ja, ik begrijp ze nu wel stukken beter. Als je eens weet hoeveel ze moeten weten en hoeveel onzin ze elke dag krijgen. Als ze dan 1x per jaar net iets bijzonders/ernstigs krijgen, is dat moeilijk te herkennen, daarnaast zien ze nooit mensen met ernstige dingen, dus ja 1+1... maakt het niet minder frustrerend overgens ...

En nu toch maar hard m'n best gaan doen om die goede dokter te worden... nog 2 dagen hard leren, ben ik weer klaar met m'n 2e jaar alweer... damn volgend jaar studeer ik alweer 4 jaar, terwijl bijna iedereen om mij heen gewoon klaar is....
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-07-2007, 12:05
Verwijderd
Zoals ik op msn al zei: het gaat er niet om dat ze niet alles weten, het gaat er om dat ze denken dat ze alles weten en niet toe kunnen/willen geven dat ze iets niet weten. Ik snap best dat ze niet alles weten, ik weet ook niet alles, niemand weet alles, maar geef dat dan gewoon toe ipv je arrogant te gedragen en van alles wat je niet weet de patiënt de 'schuld' te geven...
Oud 03-07-2007, 12:05
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-07-2007 @ 13:01 :


En nu toch maar hard m'n best gaan doen om die goede dokter te worden... nog 2 dagen hard leren, ben ik weer klaar met m'n 2e jaar alweer... damn volgend jaar studeer ik alweer 4 jaar, terwijl bijna iedereen om mij heen gewoon klaar is....
Gelukkig zijn er ook nog goede dokters . Het is alleen jammer dat iedereen tegenwoordig denkt dat dokters vooral heel slim moeten zijn en heel veel moeten weten. Maar helaas werkt elk lichaam anders, en uit zich niet elke ziekte bij iedereen hetzelfde.
Mja.

Wat heb je die andere twee jaar gedaan eigenlijk?

veel succes nog met leren
Oud 03-07-2007, 12:07
Verwijderd
Ik heb mijn cijfers terug.

Aardrijkskunde: 9.5
Duits: 4.8
Wiskunde: 2.7
Maatschappijleer: 3.6
Nederlands: 9.4
Engels: 4.3
Spaans: 7.1
Tekenen: 9
Economie: 3.5
Geschiedenis: 3.3


Ik sta nu drie tekorten, wiskunde, Deutsch en geschiedenis. Opzich mag dat, maar wiskunde en geschiedenis zitten in mijn profiel. Ik denk dus dat ik niet over ben.
Oud 03-07-2007, 12:15
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Stress. Maar m'n verslag is af. Gister 10 uur getypt.
Nu ga ik zo van Groningen naar Amsterdam en dan weer naar Zwolle (huis) Leve het treinen
Oud 03-07-2007, 12:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Hmmm.
Ik weet niet of ik nou blij moet zijn dat ik ga huilen door de muziek die ik aanzet of niet.

Ik weet niet of ik het nou erg vind dat haar familie haar natuurlijk wil laten overlijden of niet.

Ik wil alleen dat ze geen pijn heeft.
Oud 03-07-2007, 12:23
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Dokters inderdaad.

Mijn vader vorige week nog, zijn huidarts heeft hem medicijnen gegeven die je maar een paar dagen mag slikken die mijn vader nu al bijna 2 maanden slikt. Zijn blijkbaar erg gevaarlijk en het veranderd je bui volgens onze huisarts. Een soort anti depressiva maar dan andersom. Gelukkig slikt hij ze nu niet meer. Eerst was hij altijd vrij agressief en nu is die weer heel rustig... Vreemd zoiets. Het gaat op dit moment sowieso niet zo goed met hem. Hij heeft last van glazige ogen en ziet amper iets. Ik ben bang dat hij eerdaags gaat instorten. Maar dat zal wel meevallen allemaal.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 03-07-2007, 13:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 03-07-2007 @ 13:05 :
Gelukkig zijn er ook nog goede dokters . Het is alleen jammer dat iedereen tegenwoordig denkt dat dokters vooral heel slim moeten zijn en heel veel moeten weten. Maar helaas werkt elk lichaam anders, en uit zich niet elke ziekte bij iedereen hetzelfde.
Mja.

Wat heb je die andere twee jaar gedaan eigenlijk?

veel succes nog met leren
Rechten. Was ook leuk, maar onder m'n niveau om maar vast de arrogante houding aan te nemen voor later . Heb in de 1e periode geneeskunde meer geleerd dan uberhaupt bij rechten...

Leren sucks. Stomme onzin tentamen voor 1 studiepunt. Weet nu al dat het niet representatief wordt en ik zal vast weer een her hebben terwijl dat nergens op slaat
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-07-2007, 13:19
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
*mengt zich ook even in de discussie over artsen*

Er zijn goede en ronduit slechte artsen, heb met beide ervaring. Al ben ik negatiever over 'ziekenhuis'artsen dan over huisartsen; met huisartsen heb ik eigenlijk alleen maar goed ervaringen.

Verpleegkundigen doen het op communicatief gebied dan weer een stuk beter vind ik (al ben ik natuurlijk wel wat bevooroordeeld ) Sowieso hebben zij een veel socialer contact met de patiënten/cliënten dan de meeste artsen, puur en alleen al gezien de werkzaamheden van beiden. En deels ligt het ook aan de opleiding zelf denk ik. Ik ben zelf in mijn opleiding doodgegooid met onderwerpen en vakken als 'psychologische gespreksvoering', 'sociaal en emotionele ondersteuning', 'ondersteuning na slecht-nieuws gesprekken', 'opvang bij rouw en verliesverwerking' en ga zo maar door. Studenten die een artsenopleiding volgen, hoor ik hier doorgaans zelden over, helaas. Het zou een hele hoop schelen denk ik als binnen een artsenopleiding ook veel meer de nadruk op dit soort onderwerpen komt te liggen.

Maarja, misschien laten ze daar juist wel een bewuste scheiding liggen tussen artsen en verpleegkundigen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 03-07-2007, 13:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind veel artsen ook vaak echt harken, heel slecht communicatief enzo. Het verschilt overigens wel welk soort arts vind ik. Internisten en chirurgen enzo vind ik vaak veel botter dan bijvoorbeeld longartsen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-07-2007, 13:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik meng me er ook even in...
Ik heb niet zo veel ervaring met artsen, alleen met huisartsen en de KNO-arts. Mijn ouders zijn ooit van huisarts veranderd omdat ik constant oorontsteking had, maar die huisarts zei dat er niks aan de hand was, wilde niet doorverwijzen en ook geen druppels voorschrijven. Verder heb ik alleen goede ervaringen met mijn huisartsen. Vooral de vorige was fijn, hij luisterde echt heel goed naar wat je te vertellen had. De KNO-arts weet ik niet meer zo goed, maar uiteindelijk was ik daar kind-aan-huis en luisterde hij ook altijd wel wat ik te zeggen had.
Assistentes van de huisarts vind ik trouwens wel heel vervelend, die bepalen wel even dat mijn klachten niet zo dringend zijn dat ik vandaag nog langs moet komen, terwijl ik krom lig van de pijn ofzo. Maar goed, dat is weer een ander soort natuurlijk, dat valt hierbuiten

OT: ik heb net kleertjes gekocht . Een hempje en een truitje met lange mouwen (maat 158-164 ) voor nog geen 20 euro. Lang leve de uitverkoop, maar voor alle bovenkleding waar ik te kort voor ben. Ik heb zo veel leuke dingen gezien die ik wel had willen hebben... (misschien dus maar beter ook dat het niet paste). Helaas waren mijn medicijnen nog niet binnen bij de apotheek. Volgende keer toch maar goed in de gaten houden wanneer ze over de datum gaan, ook al heb ik ze niet zo vaak nodig. Nu moet ik me behoorlijk gedeisd houden om genoeg lucht te krijgen, en dat is moeilijk voor zo'n hyper-persoontje als ik deze week ben. En ik heb niet eens kleurstof op... Vriendje wordt knettergek van mijn springerigheid.
Oud 03-07-2007, 13:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-07-2007 @ 14:22 :
Ik vind veel artsen ook vaak echt harken, heel slecht communicatief enzo. Het verschilt overigens wel welk soort arts vind ik. Internisten en chirurgen enzo vind ik vaak veel botter dan bijvoorbeeld longartsen.
Sinds een aantal jaar moet je ook communicatieve toetsen halen om door te mogen met geneeskunde. Dus vanaf 2007 zijn er iig artsen die dat gehaald hebben...

Over botte chirurgen, tja, ik heb liever een botte boer die geniaal is in zijn vak, dan iemand die sociaal vaardig is en minder goed. Is vaak zo dat mensen uitblinken op bepaalde punten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.