Oud 04-10-2002, 19:14
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik ben veel sneller jaloers dan ik gedacht had. Maar volgens mijn vriendje is het gezonde jaloezie ... hoe snel ben jij jaloers??
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 19:16
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Gezonde jalousie: je vriend(in) niet kwijt willen raken

Ongezonde jalousie: het niet kunnen verdragen dat je vriend(in) buiten jouw gezichtsveld is
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:18
luckyleo
luckyleo is offline
Niet zo heel snel. Als ik ene vriendin heb en ik vertrouw haar ben ik helemaal niet snel jaloers. Moelijk uit te drukken wat erg jaloers is en wat niet erg jaloers is
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:25
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Nogal snel.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:26
Verwijderd
ik ben heel snel jaloers, bijna ziekelijk
Maar ik weet het vaak aardig te verbergen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:40
Andretjuh
Avatar van Andretjuh
Andretjuh is offline
Ik ben ook best wel snel jaloers. gewoon echt omdat ik haar niet kwijt wil raken.
__________________
*`Scholen zijn weer begonnen veel hoofdpijn en lange dagen dus`*
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:41
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
"leef voor je je bindt"

Ik heb last van 'onjaloursheid'...
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:56
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Ik denk niet dat er veel situaties zullen gaan voorkomen dat ik jaloers zou moeten zijn... Maar ik denk wel dat als er ook maar een kleine reden aan te geven is waardoor ik jaloers zou kunnen zijn... ik dat zeker zou zijn, en niet te weinig ook .
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 07:38
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Gezonde jalousie: je vriend(in) niet kwijt willen raken

Ongezonde jalousie: het niet kunnen verdragen dat je vriend(in) buiten jouw gezichtsveld is
mmmm...dan lijd ik aan gezonde 'jalousie'...
__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 07:50
Verwijderd
Een TGV is er sloom tegen..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 09:02
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Heel erg snel, ben nogal bezitterig en onzeker
(maar het word steeds minder hoor )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 09:56
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Gezonde jalousie: je vriend(in) niet kwijt willen raken

Ongezonde jalousie: het niet kunnen verdragen dat je vriend(in) buiten jouw gezichtsveld is
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 11:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik ben zonder relatie meer jaloers dan met
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 11:31
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik ben zonder relatie meer jaloers dan met
Jalours op degenen mét relatie?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 11:47
mar87
mar87 is offline
ik ben best wel snel jaloers. ik denk altijd dat alle meiden gek op hem zijn en dan ga ik weer de raarste dingen denken die nergens op slaan. Dat hij d'r dan met 1 van die meiden vandoor gaat ofzow, is nog nooit gebeurt, maar goed, ik kan 't gelukkig wel goed verbergen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:13
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als ik een relatie heb, en ik weet dat het goed zit, word ik nauwelijks jaloers.

Alleen in het begin van een relatie ("is het nou aan of niet? vindt hij me nou echt leuk of niet?") kan een jongen me jaloers maken, door bijvoorbeeld afspraken af te zeggen of vaak met andere meisjes af te spreken.

Zodra we dan echt wat hebben, ben ik niet meer onzeker, hij heeft immers voor mij gekozen.

Ik besef dan dat jaloerzie geen zin heeft. Als hij mij niet het allerleukste meisje vindt, wil ik geen relatie met heb.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef:
Jalours op degenen mét relatie?
waarom blijf jij 'jaloers' eigenlijk hardnekkig verkeerd schrijven?

ik ben vrij snel jaloers, maar dat houdt dan weer niet in dat ik hem niet vertrouw. écht JALOERS nu ook weer niet... gewoon... naja, ik kan het niet uitleggen

*zwijgt verder maar*



xxx
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:28
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
waarom blijf jij 'jaloers' eigenlijk hardnekkig verkeerd schrijven?
Teveel bezig geweest met Frans PTA denk ik zo
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2002, 12:29
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
waarom blijf jij 'jaloers' eigenlijk hardnekkig verkeerd schrijven?
Omdat het oorspronkelijk een anglicisme is.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Omdat het oorspronkelijke en anglicisme is.
en dit slaagt op... ?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:34
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
en dit slaagt op... ?
Sorry, had ff zin om slim te doen. Het is oorspronkelijk uit het Engels afkomstig en daar wordt het wel met 'ou' geschreven. Daarom doen veel mensen dat fout. En die typfout... kben nog nie hemaal wakker.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Ik ben nooit jaloers, welk onderwerp dan ook. Kweenie hoe dat komt. Jaloezie sux.
Hmm. Je vindt dat het zuigt, maar je hebt er nooit last van. Kun je er eigenlijk wel een uitspraak over doen als je er geen ervaring mee hebt? Of heb je er wel last van, maar weiger je dit aan jezelf toe te geven?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:09
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Als ik een vriendje heb, ben ik best snel jaloers... meestal probeer ik dat dan te verbergen alleen ik blijk daar zeer slecht in te zijn
Maarja, als mijn vriendje heel snel jaloers is, vind ik het opzich wel schattig.... Maar ziekelijk jaloers kan ik echt niet tegen... bedoel hij moet je wel een beetje vrij laten en je niet claimen ofzo.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:28
Piccola
Piccola is offline
Bij mijn ex was ik opzich nooit zo jaloers geloof ik.. Tenzij het over z'n ex ging! Haar kon ik echt niet uitstaan, omdat ik haar als een bedreiging zag. Maar gister heb ik haar leren kennen en ze is heel lief!

Bij mijn nieuwe vriend ben ik wel snel jaloers/onzeker, omdat ie in het buitenland woont en ik dus geen idee heb van wat ie daar allemaal uitspookt. Hij kan genoeg meisjes krijgen en werkt in een discotheek. Heb daar opzich wel een beetje angst voor enzo. Maar ja, ik moet hem maar gewoon vertrouwen enzo... Pfff, wel een beetje moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:35
Verwijderd
Ik ben al jaloers als ik nog geeneens een relatie met hem heb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2002, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef:
Jalours
jaloers...

Maar goed....
Ik ben zelf 'gewoon' jaloers denk ik... mijn vriend heeft er meer last van, die heeft zoiets van: en wee degene die het ook maar waagt om met mijn vriendin te praten..

Soms verzwijg ik dingen (zoals gezellige gesprekken met vrienden) omdat het niets uithaalt en hij toch alleen maar jaloers wordt... Is dat slecht???

Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 14:44
nogmaals
Avatar van nogmaals
nogmaals is offline
best wel snel opsig ........mja is nooit gebeurd hoor
__________________
signatuursignatuur... natuurinsignatuurinsigt ..:)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 14:47
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
ehmzz ben niet echt zo snel jaloers... geloof k zo. "gezond" jaloers kan ik het eigenliuk zo noemen..hehe
Wat jaloersigheid vind ik niet erg.. maar het moet idd niet ziek jaloers worden bij mijn vriend.. zal ook wel niet gebeuren denk ik zo, gelukkig
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 14:53
David
Avatar van David
David is offline
ik ben ook erg snel jaloers , maar weet het ook wat beter te verbergen de laatste tijd

goed he
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 15:52
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
ik ben niet zo snel jaloers, ik kan er goed tegen als hij met andere meiden praat en ik vind het ook niet erg als hij uit gaat zonder dat ik erbij ben enzo.. Maar goed ik ben ook niet echt bang dat hij er met een ander vandoor zal gaan ofzo.
Niet dat ik nu zo zeker van mezelf ben, maar hij geeft mij ook geen reden om daar bang voor te zijn zeg maar
Vertrouw hem, en we zijn nu ook 8 maanden samen, dus tja toch een beetje zekerheid nu wel..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 16:21
Verwijderd
Jaloezie heeft evolutionair gezien gewoon de functie van het levend houden van de relatie: het duidt op de wil om de ander te behouden.

En ontopic: ik ben ontzettend snel jaloers, om de doodeenvoudige reden dat ik weet dat het nóóit 'helemaal goed zit'. Er kunnen altijd redenen zijn dat de ander ervandoorgaat, een ander leuk iemand leert kennen of wat dan ook. Dat zie je zelfs (juist?) in huwelijken. Er ís geen garantie dat het 'goed zit' en dus kun je maar het beste jaloers blijven.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 16:26
Verwijderd
ik ben absoluut niet jaloers, als dat gebeurd dan is t al heel ver,want ik ben nog nooit jaloers geweest in een relatie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 16:33
David
Avatar van David
David is offline
vrouwen zijn over het algemeen toch al wat minder jaloers dan mannen volgens mij ..

kheb m,n vriendin maar 1 keer jaloers gekregen ,, en dat was tijdens het kijken van een film , toen een mooie vrouw zich ontdeed van dr kleren , en ik daarvoor al melde dat ik het een mooie vrouw vond

vond ik wel cool , om m,n vriendin "jaloers" te zien
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 16:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Jaloezie heeft evolutionair gezien gewoon de functie van het levend houden van de relatie: het duidt op de wil om de ander te behouden.

daar ben ik t niet mee eens, want ik ben totaal niet jaloers, en ik wil mijn vriend ook niet kwijt,en voor de relatie vechten, ik denk eerder dat t uit onzekerheid voorkomt
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:12
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
daar ben ik t niet mee eens, want ik ben totaal niet jaloers, en ik wil mijn vriend ook niet kwijt,en voor de relatie vechten, ik denk eerder dat t uit onzekerheid voorkomt
Het is geen kwestie van 'ermee eens zijn' schat, het is gewoon wetenschappelijke kennis dat dat zo is

De ene persoon geeft echter meer toe aan oerdriften dan andere
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Het is geen kwestie van 'ermee eens zijn' schat, het is gewoon wetenschappelijke kennis dat dat zo is
wetenschap is niet "de waarheid" ofzow...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
wetenschap is niet "de waarheid" ofzow...
Dat is waar, maar sommige dingen hebben gewoon een bepaalde functie, die gewoon vaststaat. Zo is het bijvoorbeeld bekend dat verliefdheid veroorzaakt wordt door bepaalde chemicaliën die aangemaakt worden in het lichaam en dat jaloezie de functie heeft de ander te behouden. Echt waar!

Eigenlijk zouden meisjes dus juist hartstikke gevleid moeten zijn als hun vriend jaloers en bezitterig is
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:28
Locoboy
Avatar van Locoboy
Locoboy is offline
jaloersie is ook een zwakke kant van me..
maar weet uit het verleden dat het echt je relatie naar de PIEP kan helpen...
dus heb me het een beetje afgeleerd..

als mn vriendin ergens heen gaat met alleen maar gastuh.. dan vertrouw ik haar wel
__________________
Visit: www.kickerz.nl (and join our board!)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Eigenlijk zouden meisjes dus juist hartstikke gevleid moeten zijn als hun vriend jaloers en bezitterig is
Dat ben ik op dat moment ook
Omdat ik zelf zo jaloers ben, wil ik zooooo graag dat m'n vriendje dan hetzelfde voelt.....dus ben ik alleen maar blij als ik sporen van jaloezie vind...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:34
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Eerst was ik altijd vrij snel jaloers, ik werk er alleen steeds aan en gaat me echt goed af nu. Ben nu vrijwel niet meer jaloers, of er moet echt iets van zijn waar ik zoiets heb van ey dat kan nie
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Dat ben ik op dat moment ook
Omdat ik zelf zo jaloers ben, wil ik zooooo graag dat m'n vriendje dan hetzelfde voelt.....dus ben ik alleen maar blij als ik sporen van jaloezie vind...


Dat is juist altijd waar het bij mij op stukloopt: ik krijg te weinig bevestiging van de andere partij. Daar kan ik niet tegen, dan word ik onzeker en doe ik dingen die ik anders niet zou doen

(Net een hond dus die onzeker wordt zonder zekerheid, terwijl ik juist een kattenmens ben )
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:


Dat is juist altijd waar het bij mij op stukloopt: ik krijg te weinig bevestiging van de andere partij. Daar kan ik niet tegen, dan word ik onzeker en doe ik dingen die ik anders niet zou doen

(Net een hond dus die onzeker wordt zonder zekerheid, terwijl ik juist een kattenmens ben )
Hmmjah ik ga de anders dan expres jaloers maken..." bevestiging opwekken" ofzow.... heel fout
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:45
David
Avatar van David
David is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Dat ben ik op dat moment ook
Omdat ik zelf zo jaloers ben, wil ik zooooo graag dat m'n vriendje dan hetzelfde voelt.....dus ben ik alleen maar blij als ik sporen van jaloezie vind...
leuk he ,

alleen laat mijn vriendin echt bijna helemaal niks merken .

hoe ze het toch voor elkaar krijgt ... i dunno
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:46
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Ik ben nu ontzettend jaloers op een gozer die met een meisje heeft die ik ook leuk vond en ook KON krijgen maar in relatie ben ik niet zo snel jaloers
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Eigenlijk zouden meisjes dus juist hartstikke gevleid moeten zijn als hun vriend jaloers en bezitterig is
.... maar over het algemeen is het behoorlijk storend en het remt je (als vriendin van zo'n jongen zijnde) wel in de dingen die je doet en zegt... ook al is hij nog zo lief.

Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 19:03
Koenie
Koenie is offline
Ik ben redelijk snel jaloers
Ik heb nu ook een vriendin, alleen dat is op het begin al een beetje fout gelopen, toen hebben we zeg maar een nieuwe start gehad, en ik was afentoe nog behoorlijk jaloers (vooral als het om haar ex ging).
Het word gelukkig wel steeds minder, want ik begin haar echt te vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 19:38
Janicha
Janicha is offline
Ik ben ongezond niet jaloers zeg maar..
Mijn (inmiddels) ex-vriend verteld doodleuk dat hij bij zn beste vriendin heeft geslapen IN haar bed MET haar, maar er nix is gebeurd en ik denk: dan is het goed..
Haahaha, best ziek, maar ik ben echt niet snel jaloers..
__________________
I love my Friends!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 20:44
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Ik ben heel snel jaloers, ongezond jaloers ...ziekelijk jaloers is misschien een beter woord voor mijn soort jaloezie
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 07:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Dat is juist altijd waar het bij mij op stukloopt: ik krijg te weinig bevestiging van de andere partij. Daar kan ik niet tegen, dan word ik onzeker en doe ik dingen die ik anders niet zou doen
Dat is inderdaad erg vervelend. Ik heb dat ook, maar zo langzamerhand denk ik dat het ook door mijn gebrek aan ervaring komt.

Ik bevind me in een paradox, zoals een wijs man mij gisteren nog vertelde ( ), omdat ik iets spontaans rationeel forceren wil. Dit uit zich bij alle vormen van sociaal contact.

Liefde is zoiets spontaans. Je mag het niet gaan analyseren en manipuleren, want dan graaf je het eigen graf.

Ach, ik leer er wel elke keer wat bij, misschien dat ik het ooit nog eens onder de knie krijg

Vorig jaar leerde ik: er kan geen sprake van liefde zijn als je elkaar niet in realiteit ontmoet hebt. Ontmoet dus op vriendschappelijke basis en zie wat ervan komt.

Begin dit jaar leerde ik: bij een ontmoeting niet als een hondje achter de ander aanhollen, want dan ben je bij voorbaat kansloos. Daarnaast moet je niet direct na de ontmoeting over zware onderwerpen als gevoelens beginnen, tenzij het meisje daarom vraagt.

En bij mijn laatste ervaringen leerde ik dat liefde iets spontaans - en zélfs onbewusts - is en dat het dus weinig nut heeft dat proces te analyseren en te manipuleren (je kan het niet forceren, dus wees gewoon jezelf).

Tsja, en dat wordt binnenkort 22 jaar oud

Laatst gewijzigd op 06-10-2002 om 07:46.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 08:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
******** schreef:
Tsja, en dat wordt binnenkort 22 jaar oud
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Psychologie jaloezie
Fantôme
19 23-05-2004 11:39
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Flora & Fauna bomenastrologie...geloof jij het?
kastdeur
14 21-03-2002 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.