Oud 08-06-2003, 00:30
So chu chu
Avatar van So chu chu
So chu chu is offline
Een vraag je,

Zijn mannen en vrouwen nu gelijk of iet?

Ok biologisch niet, maar ik bedoel, is een man echt zo slecht, zo een lui monster dat thuiskomt en voor z'n gat voor TV installeerd en er enkel nog vanachter komt om te eten... en is een vrouw zo'n monster dat altijd haar zin moet hebben en niets liever doet dan roddeln....

Zijn deze eigenschappen echt een verschil tussen man en vrouw of licht dit enkel omdat we zo zijn opgegroeit, hoe zit dat nu man en vrouw? de ene van venus de ander van mars of maken we het onszelf zo moeilijk?
__________________
Mensenrecthten: eens gegeven blijft gegeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2003, 01:04
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
al waren de verschillen kleiner of groter, ik denk dat de wereld kwa mannen - vrouwen er wel het zelfde uit had gezien.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 01:25
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
denk dat het meer de aard van het beestje is dan dat het met het geslacht te maken heeft.
dan zou het bij homo-stellen of alleenwonende mannen standaard een zwijnenstal zijn in huis?
en lesbiënnes zouden dus de hele dag met elkaar in de knoop liggen als ze samenwoonde?

ik, persoonlijk kijk niet zo heel erg graag tv (tenzij ik iets echt wil zien). dus het lijkt me sterk dat dat allemaal genetisch bepaald is?
al kan ik soms wel erg lui zijn
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 01:31
MickeyV
MickeyV is offline
Geloof niets! Men vindt het nu eenmaal vermakelijk om illusoire verschillen te emfaseren opdat meer vreugde kan worden geput uit iets dat in essentie, ofschoon, zoals een enkeling hier meent, zeker niet verwerpelijk, triviaal is.

Een afsluitende multiple-choice vraag:

Wat is de geldige vervoeging van het werkwoord "installeren" voor de 3e persoon enkelvoud (hij/zij), o. t. t.?

A: installeren
B: installeerd
C: installeer
D: installeert
E: installerende
F: geen der genoemde

=)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 01:49
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 08-06-2003 @ 01:31:
Wat is de geldige vervoeging van het werkwoord "installeren" voor de 3e persoon enkelvoud (hij/zij), o. t. t.?

A: installeren
B: installeerd
C: installeer
D: installeert
E: installerende
F: geen der genoemde

=)
D
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 01:49
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Nee

Mannen en vrouwen zijn verschillend.

Dat lijkt me nogal overduidelijk duidelijk, vrouwen zijn meer van de emoties en navigatie, mannen van strength en creatie.

Dat zijn over het algemeen de meest voorkomende sterkste eigenschappen. Elke man heeft nog heel veel andere eigenschappen, en het zelfde geld voor de vrouw maar dat zijn toch wel de "hoofd eigenschappen"
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 03:26
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 08-06-2003 @ 01:31:
Een afsluitende multiple-choice vraag:

Wat is de geldige vervoeging van het werkwoord "installeren" voor de 3e persoon enkelvoud (hij/zij), o. t. t.?

A: installeren
B: installeerd
C: installeer
D: installeert
E: installerende
F: geen der genoemde
D. En probeer nu niet de thread te derailen met onzinnige spellingtests s.v.p.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:37
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Mensen zijn verschillend. Ik kan wel zeggen dat mannen en vrouwen verschillend zijn, mannen zijn over het algemeen minder open met emoties enzo, maar zolang er uitzonderingen zijn, moet je niet zeggen dat mannen anders zijn dan vrouwen.

En of mannen en vrouwen gelijk zijn? Er zijn vrouwen waar ik tegen op kijk, maar er zijn ook wel wat vrouwen waar ik eigenlijk stiekem een beetje op neer kijk. Zelfde geldt voor mannen. Alle mannen zijn dus niet beter dan alle vrouwen en alle vrouwen zijn niet beter dan alle mannen.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:37
Upke
Upke is offline
Vrouwen willen als gelijke behandeld worden als mannen, maar waarom mogen mannen dan geen vrouwen slaan?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:28
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Als we onze overheersende kant liefhebben en behouden maar onze minder overheersende kant ontwikkelen, zullen onze 'ying' en 'yang' ahw weer in balans komen. Ik ben natuurlijk een man en blijf een man, maar ik wil de positieve vrouwelijke eigenschappen in mij ontwikkelen om zo meer mens te worden.

edit; nu moet ik wel zeggen dat ik al vrij vrouwelijk ben
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:29
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Een populair uitgangspunt in de spirituele wereld is geloof ik ook dat bijvoorbeeld homoseksuelen hun vrouwelijke kant overontwikkeld hebben en hun mannelijke kant onderontwikkeld. Niet in balans, ahw...net als bij de meeste mannen, maar die neigen dan weer meer naar de mannelijke kant.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:53
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 08-06-2003 @ 11:28:
Als we onze overheersende kant liefhebben en behouden maar onze minder overheersende kant ontwikkelen, zullen onze 'ying' en 'yang' ahw weer in balans komen. Ik ben natuurlijk een man en blijf een man, maar ik wil de positieve vrouwelijke eigenschappen in mij ontwikkelen om zo meer mens te worden.

edit; nu moet ik wel zeggen dat ik al vrij vrouwelijk ben
ja mee eens. vrouwen en mannen zijn niet gelijk, ze hebben een heel andere structuur, fysiek en anderzijds.

Nee de man hoeft helemaal geen lui varken te zijn en de vrouw ook geen roddeldoos, dat zijn de slechtste eigenschappen die ze misshcien kunnen hebben, maar goede mannen en vrouwen voldoen eerder aan wat shoarmaschaap zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:56
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
shoarmaschaap; vrouwen van de navigatie, mannen van de creatie? ik zou dat liever omdraaien...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:58
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 08-06-2003 @ 11:56:
shoarmaschaap; vrouwen van de navigatie, mannen van de creatie? ik zou dat liever omdraaien...
Mannen zijn creatief in het opstarten van projecten en beredeneren enzo. vrouwen creatief op emotioneel en energieniveau.

mannen navigeren in ruimte, vrouwen vaker op andere manieren door het leven.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:58
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 08-06-2003 @ 11:58:
Mannen zijn creatief in het opstarten van projecten en beredeneren enzo. vrouwen creatief op emotioneel en energieniveau.

mannen navigeren in ruimte, vrouwen vaker op andere manieren door het leven.
True,
navigatie op gevoel, idd...ok
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:33
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 08-06-2003 @ 11:58:
True,
navigatie op gevoel, idd...ok

Ik hoor het al, nog nooit naast een kaartlezende vrouw in de auto gezeten....Meestal heb ik geen idee waar ik ben, laat staan waar ik naartoe ga.

Heeft mijn moeder ook.

Mijn vader niet hoor, en mijn vriend rijdt ook op gevoel overal naar toe.( als-ie tenminste niet naar mijn aanwijzingen luistert)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:47
MickeyV
MickeyV is offline
Haha, McCaine, maar je gaf wel antwoord (en het juiste, eveneens)!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:52
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
nee maar ze moeten wel gelijkaardig behandelt worden
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2003, 12:52
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 08-06-2003 @ 12:47:
Haha, McCaine, maar je gaf wel antwoord (en het juiste, eveneens)!
Natuurlijk, sommige mensen hebben opgelet in de derde klas lagere school...

Mannen en vrouwen zijn anders, niet beter of slechter.

Ongelijk, maar gelijkwaardig.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:52
MickeyV
MickeyV is offline
Ik geloof dat ik ook behoorlijk geëffeminiseerd ben. Ik ben slecht in het doen van verscheidene zaken tegelijk (autorijden,....maar wel in 1 x mijn rijbewijs gehaald hoor), heb geen ruimtegevoel, doe niet zelden een jurk aan en kijk 's avonds stiekem op Nederland 1 weeïge, Engelse kostuumdrama's.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:01
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 08-06-2003 @ 12:52:
Ik geloof dat ik ook behoorlijk geëffeminiseerd ben. Ik ben slecht in het doen van verscheidene zaken tegelijk (autorijden,....maar wel in 1 x mijn rijbewijs gehaald hoor), heb geen ruimtegevoel, doe niet zelden een jurk aan en kijk 's avonds stiekem op Nederland 1 weeïge, Engelse kostuumdrama's.
Vrouwen doen toch juist wél goed meerdere zaken tegelijk?

Verder...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:07
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 08-06-2003 @ 13:01:
Vrouwen doen toch juist wél goed meerdere zaken tegelijk?

Verder...
Wij vrouwen zijn kampioen 26 dingen tegelijk doen. Ga maar eens op vakantie. Hij haalt de auto uit de garage, zij pakt alles in, smeert de bammetjes, kleedt de kinderen aan, maakt het huis nog even snel schoon, controleert het gas en of alle ramen dicht zijn, en dan gaat hij ongeduldig met zijn sleutels staan rammelen. Maar even de buren inseinen of zij voor de kat willen zorgen, dat komt niet in zijn hoofd op.

Jullie zijn hopeloos...
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:10
MickeyV
MickeyV is offline
Akkoord, maar wier stupide idee was het om met de auto op vakantie te gaan? pffff.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:11
MickeyV
MickeyV is offline
Wacht, dat is in jouw voorstelling vast de man! Hmmm. Het idee zou bij mij nooit opgekomen zijn. Oooh, wat een implicaties. ...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:14
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 08-06-2003 @ 13:11:
Wacht, dat is in jouw voorstelling vast de man! Hmmm. Het idee zou bij mij nooit opgekomen zijn. Oooh, wat een implicaties. ...
Joh, wij gaan niet eens op vakantie. We kunnen niet zonder de katten.

Dit waren jeugdherinneringen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2003, 13:15
MickeyV
MickeyV is offline
Katten zijn portabel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:21
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 08-06-2003 @ 13:15:
Katten zijn portabel.

Krijg ze maar eens in dat mandje!

En voor de vrouwelijke mannen onder ons: wat versta je daaronder? Dus niet rondlopen in je moeders korselet, maar wat zijn trekjes die jullie als typisch vrouwelijk beschouwen maar die jullie toch wel hebben?( en al dan niet vervelend vinden?)

Zelfde vraag voor de vrouwen hier die vinden dat ze mannelijke trekjes hebben.

Ik ben zelf opgevoed als de zoon die mijn vader nooit had, en ik was ook een roekeloze durfal, ik vocht eerlijk, ik kon zelf mijn banden plakken, en ik sloopte graag. Bouwde hutten, stookte fikkies, droeg spijkerbroeken en kort haar.

Maar ik kon al heel jong koekjes bakken, zorgde voor al mijn twintig poppen als een echt moedertje, waste poppekleertjes op de hand, vond strijken leuk. Hield met heel mijn jeugdig hartje van de honden. Was bang voor spinnen. En mijn grote wens was een witte jurk met kantjes en lakschoentjes.

Mannelijk en vrouwelijk zit in iedereen. Ik speelde met de garage van mijn vriendjes, zij met mijn poppenhuis.
__________________
Pfff. Boeie.

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:28
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
So chu chu schreef op 08-06-2003 @ 00:30:
Zijn mannen en vrouwen nu gelijk of iet?
Ok biologisch niet
Welk verschil kan er nog meer zijn??
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 16:20
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 08-06-2003 @ 11:28:
Als we onze overheersende kant liefhebben en behouden maar onze minder overheersende kant ontwikkelen, zullen onze 'ying' en 'yang' ahw weer in balans komen. Ik ben natuurlijk een man en blijf een man, maar ik wil de positieve vrouwelijke eigenschappen in mij ontwikkelen om zo meer mens te worden.

edit; nu moet ik wel zeggen dat ik al vrij vrouwelijk ben

In de fysieke wereld bestaat het verschil,mannelijk en vrouwelijk,weer een polaritet.
Je ziel is niet mannelijk of vrouwelijk maar is heel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 17:09
Verwijderd
Lulkoek. Je bent man of vrouw, je hebt niet alleen mannelijke of vrouwelijke hersenen of een mannelijke of vrouwelijke ziel, maar de testosteron en het oestrogeen onder invloed waarvan jouw cellen tot ontwikkeling komen bepalen in alles wat je bent: man of vrouw.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 17:24
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2003 @ 17:09:
Lulkoek. Je bent man of vrouw, je hebt niet alleen mannelijke of vrouwelijke hersenen of een mannelijke of vrouwelijke ziel, maar de testosteron en het oestrogeen onder invloed waarvan jouw cellen tot ontwikkeling komen bepalen in alles wat je bent: man of vrouw.

Nou, wat dacht je ervan: zullen we de nature versus nurture discussie weer even lekker van stal halen?

Alleen in biologisch opzicht heb je volledig gelijk, maar de rest is aangeleerd gedrag. Meisjes spelen met poppen omdat ze poppen krijgen, jongens met autootjes omdat ze die krijgen. Het is vanaf dat moment een versterkende spiraal. Wat je ziet, imiteer je. Je oudere zusje speelt met poppen, je grote broer met auto's. Als klein zusje ga je ook poppenmoederen, als klein broertje ga je meespelen met de garage.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 17:39
MickeyV
MickeyV is offline
poesiefox heeft het juist, m. i. Immers, de eigenschappen die de onderscheiden hormonen bewerkstelligen zijn diepgaand noch permanent. U kent zelf vast de verhalen wel van DDR sportvrouwen die mannelijke hormonen toegediend kregen opdat zij beter in de sport presteerden (onlangs nog op TV). Deze vrouwen werden over het geheel genomen mannelijker. Ze kregen zelfs baardgroei. Maar er zijn zonder twijfel meer voorbeelden te noemen. Het is althans lichtelijk geborneerd te veronderstellen dat er wezenlijke verschillen tussen man en vrouw bestaan. Het is toch aanschouwelijk hoe beiden uit hetzelfde materiaal (afgezien dus, van de hormoontjes, welker rol ik zojuist marginaliseerde) vervaardigd zijn, als ik het enigszins oneerbiedig mag zeggen.

Addendum: de discussie over mannelijke en vrouwelijke zielen vind ik, het spijt me, toch wat ...merkwaardig...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 17:48
poesiefox
poesiefox is offline
Erger nog, ik heb tot nog toe geen doorslaggevende aanwijzingen mogen ervaren die mij konden overtuigen van de aanname dat er zoiets als een ziel, als separaat van het lichaam en het bewustzijn opererende entiteit, bestaat.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 18:12
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2003 @ 17:09:
Lulkoek. Je bent man of vrouw, je hebt niet alleen mannelijke of vrouwelijke hersenen of een mannelijke of vrouwelijke ziel, maar de testosteron en het oestrogeen onder invloed waarvan jouw cellen tot ontwikkeling komen bepalen in alles wat je bent: man of vrouw.
Nee,je ziel is niet mannelijk of vrouwelijk,je kiest in dit leven voor een mannelijk of vrouwelijk fysiek lichaam.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 18:15
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-06-2003 @ 17:48:
Erger nog, ik heb tot nog toe geen doorslaggevende aanwijzingen mogen ervaren die mij konden overtuigen van de aanname dat er zoiets als een ziel, als separaat van het lichaam en het bewustzijn opererende entiteit, bestaat.
ik lekker wel

dus ik ben stoerder dan jij
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 18:20
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 08-06-2003 @ 18:15:
ik lekker wel

dus ik ben stoerder dan jij

Nee, zieliger.( woordspeling!)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2003, 18:47
So chu chu
Avatar van So chu chu
So chu chu is offline
even terug:

>
Tjaslon quote:
--------------------------------------------------------------------------------
So chu chu schreef op 08-06-2003 @ 00:30:
Zijn mannen en vrouwen nu gelijk of iet?
Ok biologisch niet
--------------------------------------------------------------------------------
Welk verschil kan er nog meer zijn??
<

Gelieve als je quoteerd alles te quoteren aub...

Maar als je hier dan toch over wil hebben... er zijn een hele hoop dieren waarbij je het verschil tussen man en vrouw niet zo duidelijk ziet. ( Vanaf dat we worden geboren worden wij mensen in een bepaald kotje gestopt: blauw voor de jongens, en roze voor de meisjes, als die jongen dan toevallig roze leuk vind dan is hij homo, als het meisje blauw leuk vind is ze modern...)

Maar eigenlijk, verschillen wij veel van elkaar, man en vrouw, ik bedoel louter anatomisch? Tja dat licht eraan wat je veel noemd is dan het andwoord van de kritischi niet? In een ander toppic heb ik al vernomen dat mensen het anatomisch verschil tussen rassen al veel vinden. Ik ken mensen die stellig beweren dat het anatomisch verschil tussen 2 vlinders enorm is. Wat mij betreft vind ik een anatomisch verschil tussen een mens en een vis erg veel, tussen een mens en een aap noemenswaardig en tussen mensen onderling nihiel. Ja er zijn verschillen, maar groot genoeg om een psychisch verschil te maken???
__________________
Mensenrecthten: eens gegeven blijft gegeven.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 19:29
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-06-2003 @ 18:20:
Nee, zieliger.( woordspeling!)
net zo zielig als jij
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 20:04
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
So chu chu schreef op 08-06-2003 @ 18:47:
Gelieve als je quoteerd alles te quoteren aub...
Waarom? Zo vaak heeft iemand die zin niet gepost, al helemaal niet in deze thread. Iedereen die dus wil weten hoe de rest van je post gaat kan hem rustig zelf lezen en weet waar die staat indien die persoon alles heeft gelezen. Daarbij komt dat als ik je hele verhaal zou posten ik je misschien de indruk zou wekken dat ik reageerde op je gehele post: dat deed ik, zoals je waarschijnlijk wel zag, niet.
Citaat:
Maar als je hier dan toch over wil hebben... er zijn een hele hoop dieren waarbij je het verschil tussen man en vrouw niet zo duidelijk ziet.
Bij mensen heel toevallig wij, ach wie zijn dat verschil tenminste erg makkelijk. Netzoals andere dieren over het algemeen niet zo makkelijk een vergissing zullen maken
Citaat:
maar groot genoeg om een psychisch verschil te maken???
Ja zeker, onder biologie valt zoals je weet ook hormonen. De hormoonhuishouding in man en vrouw is geheel anders. Een vrouw zal zich eerder opofferen voor haar kind, een man zal sneller agressief zijn, een vrouw zal eerder huilen, een man zal eerder vreemd gaan, een vrouw word minder snel verliefd, een man minder lang .

maar goed, dat alles is al eerder gezegt dacht ik.

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 20:10
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 08-06-2003 @ 19:29:
net zo zielig als jij

Ik dacht al dat je het verkeerd op zou vatten. Hij is niet denigrerend bedoeld.

Jij denkt dat je een ''ziel' hebt, je bent dus 'ziel'-ig.

De term be-'zield' was misschien beter geweest, maar staat weer niet diametraal genoeg tegen stoer.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:07
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-06-2003 @ 20:10:
Ik dacht al dat je het verkeerd op zou vatten. Hij is niet denigrerend bedoeld.

Jij denkt dat je een ''ziel' hebt, je bent dus 'ziel'-ig.

De term be-'zield' was misschien beter geweest, maar staat weer niet diametraal genoeg tegen stoer.
nee, ik vatte het niet verkeerd op. Wij zijn even zielig in dat geval
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:45
Verwijderd
Mannen zijn gewoon beter, geen gezeur.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 08-06-2003 @ 21:45:
Mannen zijn gewoon beter, geen gezeur.

Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:42
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-06-2003 @ 03:26:
D. En probeer nu niet de thread te derailen met onzinnige spellingtests s.v.p.
Spellingstesten vallen nog mee vergeleken met zijn verbale betonblokken op de spoorbaan van de thread die ons doen ontsporen tot de dikke Van Dale
Laat ik maar niet te ver doorgaan doorgaan op dat zijspoor, ik denk dat je wordt als man of vrouw geboren wordt. Toch is het is uiteindelijk de omgeving die je de rol van man of vrouw oplegt. Die rol past ook het best bij het lichaam gezien de bouw en de hormonenhuishouding.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 16:24
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
REIE schreef op 09-06-2003 @ 14:42:
Spellingstesten vallen nog mee vergeleken met zijn verbale betonblokken op de spoorbaan van de thread die ons doen ontsporen tot de dikke Van Dale
Laat ik maar niet te ver doorgaan doorgaan op dat zijspoor, ik denk dat je wordt als man of vrouw geboren wordt. Toch is het is uiteindelijk de omgeving die je de rol van man of vrouw oplegt. Die rol past ook het best bij het lichaam gezien de bouw en de hormonenhuishouding.

Mickey is cool! Hij bezigt uitermate amusant en origineel, hoewel a prima facie wat wollig, taalgebruik.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 18:05
MickeyV
MickeyV is offline
Dank u, dank u. Zeer vereerd.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 19:16
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 09-06-2003 @ 16:24:
Mickey is cool! Hij bezigt uitermate amusant en origineel, hoewel a prima facie wat wollig, taalgebruik.
Beweer ik het tegendeel? Ik ben echter geen groot voorstander van het nemen en noemen van Latijnse benamingen en de daar van afstammende (gezien ik ze zelden begrijp) indien er Nederlandse voor hande zijn, maar dat is lang niet zo erg als "derailen" voor ontsporen gebruiken. Anderzijds toont het wel aan hoe levend talen zijn, ook al worden ze aangevuld met een dode taal. Macht weiter so, pro patria et populo, Mickey!
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 23:35
MickeyV
MickeyV is offline
Kijk aan, REIE kan zelf een woordje meebabbelen, in rijm nog wel. De vervlechting van Duits en Latijn is overigens geen noviteit: in sommige Lutheraanse liturgische teksten wisselden ze regeltjes Duits en Latijn al af. Men zie/beluistere daarvoor een enkele cantate van Buxtehude (zeer aanbevolen).

Twee punten: ook ik vind Engelse woorden in het Nederlands lichtelijk ergerlijk (het spijt me, poesie). Het verschil echter met een Engels woord en een Latinisme is, het ligt voor de hand, dat het Latinisme in de Nederlanse taal gerecipieerd (zoals dit woord) is en Nederlands is gaan worden, terwijl bv. derailen in het geheel geen Nederlands is!

Ten tweede is het maar de vraag of het Latijn dood is. Een aantal katholieke kerken bedient zich er nog van en ik heb begrepen, per toeval, dat men overweegt de mis weer in het Latijn te vieren. Daarbij komt nog, dat op internet een vrij grote groep "webrings" (spijt me, hoor) bestaat die zich bezighoudt met het elkaar emailen in het Latijn. Nieuwe woorden, die natuurlijk vereist zijn, laten zich eenvoudig creëren. Kortom, wereldwijd is er een niet te verwaarlozen aantal personen dat het Latijn beheerst en daarmee communiceert. Het is mitsdien (ah, zo'n mooi "Hoge Raad-woord" ) prematuur te spreken van een dode taal!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 12:08
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 09-06-2003 @ 23:35:
Kijk aan, REIE kan zelf een woordje meebabbelen, in rijm nog wel. De vervlechting van Duits en Latijn is overigens geen noviteit: in sommige Lutheraanse liturgische teksten wisselden ze regeltjes Duits en Latijn al af. Men zie/beluistere daarvoor een enkele cantate van Buxtehude (zeer aanbevolen).

Twee punten: ook ik vind Engelse woorden in het Nederlands lichtelijk ergerlijk (het spijt me, poesie). Het verschil echter met een Engels woord en een Latinisme is, het ligt voor de hand, dat het Latinisme in de Nederlanse taal gerecipieerd (zoals dit woord) is en Nederlands is gaan worden, terwijl bv. derailen in het geheel geen Nederlands is!

Ten tweede is het maar de vraag of het Latijn dood is. Een aantal katholieke kerken bedient zich er nog van en ik heb begrepen, per toeval, dat men overweegt de mis weer in het Latijn te vieren. Daarbij komt nog, dat op internet een vrij grote groep "webrings" (spijt me, hoor) bestaat die zich bezighoudt met het elkaar emailen in het Latijn. Nieuwe woorden, die natuurlijk vereist zijn, laten zich eenvoudig creëren. Kortom, wereldwijd is er een niet te verwaarlozen aantal personen dat het Latijn beheerst en daarmee communiceert. Het is mitsdien (ah, zo'n mooi "Hoge Raad-woord" ) prematuur te spreken van een dode taal!
Goed dan, jij je zin : Mickey is koel!

( Mitsgaders, nog veel mooier)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:27
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Ik denk dat voor invloed van de biologische verschillen, vrouwen de aanleg hebben om 'vrouwelijk' te worden en mannen om 'mannelijk' te worden(qua psyche dan ). Dit kan uiteraard met de juiste conditionering een andere weg ingeslagen worden.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Trouwen!
Miekje*
107 15-10-2012 18:19
Psychologie Wat hebben we toch een klote samenleving
trophus
64 04-09-2008 13:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Levensbeschouwing & Filosofie Jouw geloof...
lso
59 07-02-2007 22:10
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is er mis met een hoofddoekje?
Love & Peace
203 07-07-2004 18:18
Verhalen & Gedichten In eer en waarheid
Type
8 31-05-2004 13:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.