Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2013, 14:08
MuffinFever
MuffinFever is offline
Hallo,

Ik heb een vrij moeilijke vader. Ik heb inmiddels al acht maanden een vriend en wil graag bij hem blijven slapen. Dit mag niet want hij moet er rekening mee houden dat hij een vriendin heeft van drie jaar jonger (ik ben zestien, hij is negentien). Ik snap het deels, maar vind het heel erg vervelend omdat al mijn vriendinnen bij hun vriendje mogen slapen, zelfs als ze pas twee maanden hebben, en ik altijd 'nee' tegen hem moet zeggen.
Hoe denken jullie hierover? Heeft mijn pa gelijk of niet?
Ik wordt er namelijk erg moe van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2013, 14:24
Verwijderd
Maakt het uit wat wij vinden?

Als je er iets aan wil veranderen dan moet je dat overleggen met je vader. En verder moet uit de rest van je gedrag ook spreken dat je volwassen met dergelijke zaken kunt omgaan. Anders kun je eens proberen te vragen of hij bij jou mag pitten. Verder kan je altijd liegen en zeggen dat je bij een vriendin gaat slapen oid.

Die vader is niet gek en weet donders goed dat dat jochie z'n dochter wil ballen. Hij is gewoon beschermend.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 14:26
MuffinFever
MuffinFever is offline
Nou, ik vraag het aan jullie omdat ik de reacties van mijn vrienden inmiddels ken, maar dat vrij softe reacties zijn omdat ze 'dat moeten zeggen als vriendin zijnde' en jullie zijn onbekenden dus
En ik wil niet liegen, dan schaadt ik zijn vertrouwen helemaal als hij erachter komt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 14:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Is het een optie dat hij bij jou blijft slapen? Zo houdt je vader toch wat meer controle over de situatie en je zou zelfs voor kunnen stellen dat wanneer dat ook niet mag, jullie op 2 verschillende kamer (als daar de mogelijkheid voor is) slapen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 14:34
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je pa is kennelijk van mening dat je nog te jong bent voor sex. Of is hij bang voor SOA's of dat hij al opa wordt? Dat is met de pil en/of condooms natuurlijk niet nodig. En een leeftijdsverschil van 3 jaar vind ik ook niet echt schokkend. En je pa zal toch ook wel weten dat het niet per se nodig is om bij je vriend te gaan slapen om sex te hebben. Als jullie het veilig doen zou ik het niet zo'n probleem vinden maar ja ik ben je pa niet.... Blijf er toch maar met hem over praten, desnoods met je vriend er bij. Ik neem aan dat zijn ouders het geen probleem vinden? Succes!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 14:42
MuffinFever
MuffinFever is offline
Het maakt hem niet uit waar we slapen, het gaat erom dat we dan een nacht samen doorbrengen. Terwijl het inderdaad niet perse nodig is bij elkaar te slapen om seks te hebben. Maar dat bedenkt hij zich niet, hij is daar volgensmij gewoon heel bang voor. Maar hij is tevens een gesloten oester; dit onderwerp mijdt hij enorm. En nee, zijn ouders vinden het prima. Ik ben bang dat er nog een keer een goed gesprek aan te pas moet komen, ja.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 14:49
Verwijderd
Op zich vond ik het vroeger wel heel erg mooi om 's nachts de woning van mijn vriendin in te klimmen via het balkon om seks te hebben maar dat was ook een huis dat daar perfect geschikt voor was, dat kon prima zonder dat die ouders iets merkten. Weet niet of dat een optie is.

De echte oplossing is natuurlijk al gezegd, op een volwassen manier met je vader er over praten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 15:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Misschien is het een idee om er een keer met je vader over te praten als de ouders van je vriend er bij zin?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 15:28
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Hebben jullie wel al seks gehad? Mijn vader had namelijk precies zo'n houding bij mij eerste serieuze vriendje en toen heb ik hem gewoon gezegd: "Seks hebben doen we toch allang, daarvoor hoef ik niet bij hem te slapen."
Toen is 'ie een week boos geweest of zo, maar daarna heeft 'ie waarschijnlijk een openbaring gehad. Of wellicht had 'ie zich erbij neergelegd dat zijn missie toch al gefaald was.

Je moet hem als het ware uit de droom halen dat hij kan voorkomen dat je seks hebt, want dat is de enige reden waarom 'ie zo moeilijk doet. En dáárna moet je hem duidelijk maken dat je niet debiel bent en dat je het veilig doet (pil, condoom, whatever). Kleine meisjes worden volwassen en dat moet je vader nog even accepteren.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 18:16
MuffinFever
MuffinFever is offline
Nou,, ja we hebben al wel seks gehad. Drie maanden geleden ofzo al. Ik stond ook op het punt dat een keer te noemen, maar ik ben heel erg bang dat als ik dat zeg, hij hem niet meer alleen met me op mijn kamer laat. Ik ken 'm goed genoeg namelijk. En eerst was zijn argument dat ik nog niet aan de pil zat, maar inmiddels heb ik die ook al bijna een half jaar, maar dat schijnt nu nog niet goed genoeg te zijn..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 18:22
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nou ja, kijk, je kunt hem ook in de waan laten, maar ik denk niet dat dat veel gaat helpen. Uiteindelijk moet je gewoon eerlijk tegen hem zijn (jullie hebben al seks gehad), maar hem ook geruststellen (we vinden elkaar echt leuk, hij gebruikt me niet voor seks, we doen het veilig, ik ben aan de pil, etc), zodat hij kan inzien dat je geen dom, naïef meisje bent en dat je 'wijs genoeg' bent om er goed mee om te gaan. Maar als dat allemaal niet werkt mag je hem ook best laten weten dat hij geen complete controle over jou heeft en dat hij wel kan beslissen dat je niet bij hem mag slapen, maar dat dat verder niets tegenhoudt. Zelfs als je niet meer met hem op je kamer mag, dan kan het alsnog bij hem. Of op school. Of van mijn part in een bosje/wc/kleedhokje/whatever. Hij moet gewoon inzien dat al die regeltjes echt niet helpen hoor.

Mijn vader had ook altijd zo'n instelling, maar gelukkig was mijn moeder er met een reasonable voice. "Als ze seks wil doet ze het toch wel, dan kunnen we er beter voor zorgen dat ze weet hoe en wat."
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 18:37
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Nou,, ja we hebben al wel seks gehad. Drie maanden geleden ofzo al. Ik stond ook op het punt dat een keer te noemen, maar ik ben heel erg bang dat als ik dat zeg, hij hem niet meer alleen met me op mijn kamer laat. Ik ken 'm goed genoeg namelijk. En eerst was zijn argument dat ik nog niet aan de pil zat, maar inmiddels heb ik die ook al bijna een half jaar, maar dat schijnt nu nog niet goed genoeg te zijn..
Ben het met Vowel eens. Als je vader denkt jou nog een jaar of wat maagd te laten zijn is hij dus al te laat! Misschien is het maar het beste om hem daar maar eens mee te confronteren.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 03:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder vond het ook nooit een goed idee, ze noemde dat 'de kat op het spek binden' en was als de dood dat ik zwanger zou worden. Ik zat toen echt niet te wachten op een kind (en nu nog steeds niet trouwens), en ik doe het altijd dubbel veilig. Mijn moeder wist trouwens ook heus wel dat ik seks had gehad en dat dat overdag ook heel goed kon, maar ze wilde het toch niet hebben. Pas toen ik 18 was, werd ze iets relaxter (misschien omdat ik de hele tijd riep dat ik al 18 was ) en daarna boeide het haar geen fuck meer

Nu ik er zo over nadenk lag het waarschijnlijk meer aan mijn algemene houding dan aan mijn leeftijd. Ik was nogal labiel toen ik 15/16 was (nou ja, labiel labiel, ook een beetje overdreven, laten we emotioneel zeggen), ik was nooit op tijd voor wat dan ook, ik had weinig tot geen verantwoordelijkheidsgevoel en ik vond alleen mezelf belangrijk, en verder was iedereen stom. Dit veranderde natuurlijk ook allemaal heel erg toen ik 17/18 was, en dat veranderde de relatie tussen mijn moeder en mij. Mijn vader hield zich er meestal buiten, die was het toch wel met mijn moeder eens

Ik denk als jij er niet over zeurt en gewoon laat zien dat je verstandig bezig bent, het wel goed komt. Nodig je vriend eens (vaker) uit om te komen eten, om even wat te noemen. Terwijl jij dan staat te koken, kan je vader fijn je vriend uithoren en alles.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 13:41
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik zou het niet teveel laten rusten, dat duurt veel te lang, je kunt beter wel een beetje erover door blijven praten denk ik. Maar idd zou ik de rest van phoebes tips wel serieus nemen, verantwoordelijkheidsgevoel tonen zal bijvoorbeeld zeker helpen!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 21:28
JoeriBoy123
JoeriBoy123 is offline
Naja als ik vader was zou ik mijn dochter ook niet bij 1 of andere gast late slapen.
Maar hoezo wil je bij hem slapen? als het ook gewoon in de middag kan
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 21:34
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Naja als ik vader was zou ik mijn dochter ook niet bij 1 of andere gast late slapen.
Maar hoezo wil je bij hem slapen? als het ook gewoon in de middag kan
Omdat naast elkaar in slaap vallen en wakker worden fijn is? Waarom anders?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 21:56
JoeriBoy123
JoeriBoy123 is offline
Citaat:
Omdat naast elkaar in slaap vallen en wakker worden fijn is? Waarom anders?
Naja oke. Maar eigelijk gaat het meestal om wat er gebeurd in bed en niet daarna maja.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 21:57
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Naja oke. Maar eigelijk gaat het meestal om wat er gebeurd in bed en niet daarna maja.
Dat jij dat denkt zegt meer over jou dan over andere mensen. Niet iedereen heeft "de missie" om alleen maar iemand in bed te krijgen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2013, 15:37
JustWannaHelp
Avatar van JustWannaHelp
JustWannaHelp is offline
Hey,

Dit is een heel normale reactie van ouders. Ze zijn bezorgd en willen niet dat hij je pijn doet of dingen laat doen die je niet wil. Maar aan de andere kant is het wel jou eigen lichaam en leven. Ze hebben invloed dat wel. Maar als je 16 bent moeten ze je wel vertrouwen. Probeer je vader ervan te overtuigen dat je niks wil doen, maar blijf rustig, op het moment dat je boos wordt kan je vergeten dat je bij je vriendje mag slapen.

Succes!
__________________
Live, laugh, love // Be yourself // You're beautifull in you way // Live your Life
x een meisje
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Probeer je vader ervan te overtuigen dat je niks wil doen
Ze zegt net dat ze niet wil liegen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 21:06
rode-roos
rode-roos is offline
heey

mijn vader heeft ook heel lang moeilijk gedaan en ik ben 18.
wat misschien helpt is er toch over blijven praten.
niet liegen maar je vader overtuigen dat het belangrijk voor je is en dat je dit heel graag wilt.
niet bij de eerste of tweede keer nee opgeven. en anders samen met je vriend met je vader praten al wordt dat misschien wel een beetje ongemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 11:17
Heer Wil
Heer Wil is offline
Dat bedoelde ik idd, maar met je vriend erbij zou ik niet doen, dat is ongemakkelijk voor je vader en voor je vriend, en bovendien heeft je vader dan minder moeite met nee zeggen omdat hij je vriend dan ook meteen duidelijk kan maken dat hij er bij jou niet meer over hoeft aan te dringen, wat hij wellicht denkt als je vriend zo brutaal is om bij dergelijke gesprekken aan te schuiven...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Liefde & Relatie bij je vriend(in) blijven slapen
*dreaming*
14 09-07-2003 16:47
Liefde & Relatie bij mijn vriend slapen andere meisjes....
Orpa
47 29-05-2003 12:22
Seksualiteit slapen?
krasiegirly
22 07-03-2003 17:16
Liefde & Relatie mijn ouders laten me niet bij mijn vriend slapen
selma
26 12-02-2003 20:07
Liefde & Relatie mag jij bij je vriend(in) slapen samen in hetzelfde bed?
miss x
79 02-05-2002 21:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.