Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2013, 16:39
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Ik heb een abnormaal vervelend zusje, dat je wel eens ruzie heb oké., maar wat ik met haar heb is , elke dag.
Ze pakt mijn spullen af of slaat me uit het niets of begint in een keer me uit te schelden en ik weet dat zij niet de enige is die fout is want ik ga op haar in. Maar vandaag was het echt erg. Ik ben bloed chagrijnig en wat er met haar is weet ik niet maar ze pakt mn spullen af en gooit het op me en scheld me verrot en dreigt me te vermoorden.

Maar zo net werd het een hel! Ze wilt iets van me en ik zei dat ze het mocht als ze normaal deed ze bleef smeken (daarvoor hadden we al de grootste ruzies) en begon in een keer aan mijn kleding te trekken en wilde mijn telefoon afpakken uit zelfverdediging deed ik mijn knie omhoog (raakte haar niet) toen pakte ze mijn kraag en zei HEE HEE WIL JE ME SLAAN OFZO DOE DAN MAAK ME DOOD EN ALS JE DAT NIET DOET DOE IK HET WEL BIJ JOU! Waarop ik zei nou je weet waar de messen liggen! En toen duwde ik haar van me af *even later* pakt ze een lamp en slaat me daar mee op me hoofd waardoor mijn reactie was dat ik haar hand schopte zodat die lamp viel rent ze huilend naar mijn moeder en krijg met haar ook vette ruzie en geeft mijn zusje gelijk!

Nu zijn ze samen een cadeautje voor mijn zusje kopen omdat ik haar hand heb geschopt en ik niet goed bij mijn hoofd zou zijn.

Af rn toe heb ik echt de neiging om haar helemaal in elkaar te slaan terwijl zij nog maar 11 jaar is.

Maandag komt bureau jeugd zorg en mijn moeder gaat dot melden. Nou zou ik het wel fijn vinden om even weg te zijn weg van dat kut kind maar het gaat dan in mijn dossier staan dat ik huiselijkgeweld pleeg. En mijn zusje en ik hebben niet de band die we horen te hebben maar dan nog. Ik weet dat ik fout zijn maar zij tog grotendeels?

Hebben jullie tips waarmee ik geen ruzie meer met haar heb ofwel gwn tips.
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2013, 18:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe oud zijn jullie?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 19:10
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Blijf bij je moeder in de buurt als je zusje weer zo'n woedeaanval heeft. Of ga 't huis even uit, om haar af te laten koelen. Ik zou vooral niet tegen haar ingaan op dat moment, waarschijnlijk maakt haar dat alleen maar agressiever...
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 19:40
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Ik ben 16 (ik weet t klinkt nogal kinderachtig) en zij 11

Ze doet die dingen ook bij mijn moeder en ik mag het huis alleen uit als ik na school ga of boodschappen moet halen
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 09:08
Heer Wil
Heer Wil is offline
Je pakt haar vast zonder haar te bezeren en zegt dan een keer heel rustig dat ze weg MOET gaan, en laat je haar weer los en laat haar met rust, ga dan verder waar je mee bezig was. Vooral dat rustig zeggen helpt bij kinderen, ga niet schelden schreeuwen of schoppen, en dat je gaat roepen waar de messen liggen is ook alleen maar uitlokken tot geweld. Zoek haar ook niet meer op na zo'n ruzie, dat doet je moeder waarschijnlijk wel na 10 minuten is alles weer vergeven, maar daardoor denkt je zusje dat ze altijd haar zin kan doordrammen omdat over 10 minuten toch alles weer vergeven is. Verder heb ik niet al te veel tips, je moeder zou eigenlijk de verantwoordelijkheid moeten nemen en zo'n kind bij d'r oren moeten pakken.

Verder tips geven is moeilijk aangezien die ene ruzie die je beschrijft waarschijnlijk voortkomt uit de normen, waarden en eerdere ruzies bij jullie in huis, en we toch moeten weten wat nou de aanleiding is dat jullie zo tegen elkaar doen, wie er begint, en wie er steeds een stapje bovenop doet.

En wat had dit ermee te maken: 'en ik mag het huis alleen uit als ik na school ga of boodschappen moet halen' ?

Laatst gewijzigd op 16-02-2013 om 14:11. Reden: Tegen de muur zetten doet mij denken aan een nazi-regime :P
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Edit:verwoording aangepast door bierkoning.

Laatst gewijzigd op 16-02-2013 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 11:26
Verwijderd
Brunettespy, je woonde toch in een opvanghuis? Dan ben je toch al vaak weg van je zusje, en je komt dan dus ook buiten voor andere dingen dan boodschappen en school?

Als je verhaal waar is dan denk ik dat je zusje zo reageert vanwege de ongezonde thuissituatie die je moeder veroorzaakt. Dat kun je dus niet zelf oplossen, want 't is niet iets tussen jou en haar, je moeder lijkt me hier het sleutelfiguur. Misschien kun je dat onder de aandacht van Bureau Jeugdzorg brengen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 14:14
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als ze toch al langskomen wel, anders zou ik iig duidelijk maken dat je niets meer met je zusje te maken wil hebben totdat je moeder zelf haar verantwoordelijkheid weer neemt om je zusje zo op te voeden dat jij er niet teveel last van hebt. Maar als je zo'n statement duidelijk wil maken is het onmogelijk om daarnaast zelf wel agressief te zijn, en zeker zo'n opmerking als: je weet waar de messen liggen, doet mij toch niet vermoeden dat je zelf altijd even vriendelijk bent...

Alhoewel ik die opmerking wel een goede provocatie vindt om je familie duidelijk te maken hoeveel agressie er bij jullie thuis aanvaardbaar is.

Laatst gewijzigd op 16-02-2013 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 17:03
Aqualia
Avatar van Aqualia
Aqualia is offline
Het klinkt nu alsof jouw moeder partij kiest, maar doet ze dat ook écht of voelt het alleen maar zo? Want als je je eenmaal onbegrepen voelt, denk je snel: Zie je nou wel, ze kiest altijd voor dat kind! Maar ik vind het er persoonlijk op lijken dat je zusje iets afreageert. Kan dat?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 22:50
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Min zusje woont ook bij mij in die opvang... En ja ik geef toe ik ben niet altijd even vriendelijk maar dat is bijna iedereen tog
En die opmerkingen van je weet waar de messen liggen was idd niet zo handig.

Als ik mijn zusje vast pak okal die ik het heel zachtjes gaat ze weer gillen dat ik dr sla, knijp of duwt en de eerst 10 minuten verhef Ik mijn stem niet. daar let ik ook bewust op. Maar niks helpt
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 06:17
Verwijderd
Wooow, maar hoe komt het dat je zusje van 11(!) zo agressief is?! Je kan het ergens gaan melden ja.. Zo te horen kun je er zelf niet veel aan doen. Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 21:27
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
1 klap volop in haar gezicht geven. In de eerste paar dagen heb je het tegenovergestelde effect. Maar op langere termijn zal ze lang niet zo agressief meer zijn.
Of je kunt je moeder ns goed gaan vertellen waar zij in godsnaam wel niet mee bezig is.. Want denkt dat mens wel niet...
__________________
Elke dag is anders... Elke dag opnieuw...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het leven is saai <3 #1612
Verwijderd
500 14-02-2012 16:03
Psychologie mijn vader trekt mijn zusje voor.
Oezem
30 29-05-2006 14:30
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 22:28
Liefde & Relatie Vervelende zus
Koekiejmonster
20 13-07-2004 09:01
Liefde & Relatie Mijn zusje (en moeder)
Verwijderd
28 16-05-2004 13:49
Psychologie niet meer met broer samen willen leven?
Eend
75 06-05-2003 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.