Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2013, 16:45
Selda x
Avatar van Selda x
Selda x is offline
Ik irriteer me de laatste paar weken aan een vriendin die ik al 3 jaar ken. Omdat we niet in dezelfde klas meer zitten wil ze me zo vaak mogelijk zien wat mij irriteert. Bijvoorbeeld als ik wil leren voor een toets in de pauze zoekt ze me altijd op en leid ze me de hele tijd af. Sinds dit schooljaar zit ik dus in een andere klas dan haar. In mijn klas kan ik het best wel goed vinden met een andere vriendin ik kende haar vorig jaar al maar was toen niet zo close. Dus deze laatste paar weken lopen de spanningen tussen hen allebei hoog op. Ze negeren elkaar en praten amper.Ik zit tussen hen in. Ik wil mijn vriendin die ik al 3 jaar ken niet kwijt maar dat geld voor de ander ook. Ik heb met haar heel veel gelachen en leuke momenten gehad in de klas.

Vandaag was de druppel. Mijn oude vriendin vroeg of ik meewilde gaan om iemand zoeken (een andere klasgenoot) Ik zei niks want ik zag dat mijn andere vriendin al naar beneden liep om haar fiets te pakken. Ik werd gewoon meegesleurd door mijn oude vriendin en liet mijn andere alleen. Ik ben later nog naar haar toe gegaan en heb gevraagd of het ging. Ze reageerde heel kortaf en fietste zodra mijn oude vriendin kwam gelijk weg. Ik heb haar later op whatsapp gesproken en heb haar mijn excuses aan geboden en verteld dat ik hier heel erg mee zit waarop zij zei: ik vind gewoon dat je moet kiezen tussen mij of haar. Ookal is het moeilijk het maakt me niet uit wie je kiest. Maarja totdat je je keuze maakt zoek het uit, vertel me dan als je het weet want het is jou keus.

Ik weet niiet wat ik moet doen , help !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2013, 16:46
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Vraagt je vriendin van jou om te kiezen?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 16:47
Selda x
Avatar van Selda x
Selda x is offline
Citaat:
Vraagt je vriendin van jou om te kiezen?
Jaa
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 16:48
Verwijderd
Dan is het geen vriendin.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 19:29
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik vindh et nogal wat om iemand te vragen te kiezen tussen jouw en iemand anders. Je gunt elkaar toch wel meerdere vriendinnen?
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 19:57
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Dan is het geen vriendin.
Dit. Het lijkt me meer een stalkende psychopaat die er niet tegen kan dat zij niet de hele tijd in het middelpunt staat. Zeg haar dat je gewoon niet gaat kiezen en dat zij jou niet kan dwingen. Het is niet makkelijk, maar dit is geen vriendin waar je veel aan hebt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 20:04
Selda x
Avatar van Selda x
Selda x is offline
Citaat:
Dit. Het lijkt me meer een stalkende psychopaat die er niet tegen kan dat zij niet de hele tijd in het middelpunt staat. Zeg haar dat je gewoon niet gaat kiezen en dat zij jou niet kan dwingen. Het is niet makkelijk, maar dit is geen vriendin waar je veel aan hebt.
Ik zei tegen haar : Ik ga niet kiezen want je weet niet in wat voor positie jij mij nu plaatst.
Ze zei terug : Jawel dat weet ik wel. Je wilt niet kiezen je wilt gewoon dat ik het accepteer en zij ook en dat we dan met z'n drieën het uitpraten. Ik weet precies in wat voor positie ik je hebt gezet. Je kunt kiezen maar wilt het niet.

Moet ik dan gewoon met mijn oude vriendin omgaan of proberen met haar te blijven praten erover ? Ik wil nu eigenlijk geen vrienden met haar zijn maar het is ook niet fijn om haar kwijt te raken
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 00:06
tripster
tripster is offline
Je zou niet moeten hoeven kiezen.

Jouw vriendinnen zouden wat meer van elkaar moeten kunnen hebben.

Ik heb ook tientallen vrienden en vriendinnen, waarvan een paar wat closer; gewoon dingen doen met diegenen met wie jou dat het leukste lijkt.
Desnoods zorg je ervoor dat je nieuwe en oude vriendin ook vrienden met elkaar worden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 08:40
Selda x
Avatar van Selda x
Selda x is offline
Citaat:
Je zou niet moeten hoeven kiezen.

Jouw vriendinnen zouden wat meer van elkaar moeten kunnen hebben.

Ik heb ook tientallen vrienden en vriendinnen, waarvan een paar wat closer; gewoon dingen doen met diegenen met wie jou dat het leukste lijkt.
Desnoods zorg je ervoor dat je nieuwe en oude vriendin ook vrienden met elkaar worden.
Ik zal proberen hen aan de praat te krijgen met elkaar en ik zie wel hoe het gaat. Bedankt x
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 08:41
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ze kan je in deze situatie best laten kiezen omdat die andere vriendin jou doelbewust van haar weghoudt, daarom zul jij daar veel harder tegen moeten zijn. Dat ze je meesleuren is omdat jij in een positie staat waarin zij ook wel zouden willen staan. JIj bent namelijk altijd voorzien van een vriendin en zij hebben 50% kans op jou
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 09:14
Verwijderd
Je oudere vriendin is zo opdringerig als de pest
en je vriendin uit je klas waar je nu in zit is echt geen vriendin en is zo jaloers als wat.
Ik zou tegen nummer 1 zeggen, laat me in vredesnaam men leven leven, en dat hoeft niet
echt seconde met jou
en tegen nummer 2: dat ze niet zo jaloers moet zijn, en normaalmoet doen, en je geen keuzes moet
laten maken.
maar 1 ding weet ik wel: dit zouden mijn vriendinnen nietzijn
Met citaat reageren
Oud 02-03-2013, 20:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik zou nieuwe vrienden zoeken die mij niet laten kiezen, wel minstens elkaar kunnen zien en luchten of mijn leven willen bepalen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 12:31
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Laat de eerste maar vallen. Dat diegene denkt dat jij haar bezit bent zegt al genoeg over de verhouding vriendin-vriendin of eigenaar-bezit (eerder het tweede dus)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 12:41
Verwijderd
Ehr. Je oude vriendin dwingt je de ander te laten vallen door je mee te sleuren, je nieuwe vriendin dwingt je de ander te laten vallen door het te zeggen. Beide zijn kut. Zoek nieuwe vrienden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 14:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik zei tegen haar : Ik ga niet kiezen want je weet niet in wat voor positie jij mij nu plaatst.
Ze zei terug : Jawel dat weet ik wel. Je wilt niet kiezen je wilt gewoon dat ik het accepteer en zij ook en dat we dan met z'n drieën het uitpraten. Ik weet precies in wat voor positie ik je hebt gezet. Je kunt kiezen maar wilt het niet.
Ze zegt hier zoiets als 'ja, je wilt natuurlijk dat wij ons gewoon volwassen gedragen, maar dat ga ik lekker expres niet doen en ik ga gewoon kinderachtig en kut doen en jou een stomme keuze laten maken, live with it'. Ik vind het wel ironisch dat ze precies kan zeggen wat ze zouden móeten doen (het deel van 'Je wilt niet kiezen je wilt gewoon dat ik het accepteer en zij ook en dat we dan met z'n drieën het uitpraten.' klinkt best verstandig) alleen vervolgens verwerpt ze het en zegt ze dat ze het lekker niet gaat doen. Iemand in een hoek drijven en denken dat dat hoort/normaal is, is één ding, precies weten wat je moet doen en wat de ander voelt ('je wilt niet kiezen' 'ik weet precies in wat voor positie ik je heb gezet') en het dan toch niet doen, jeetje.

Laat het ze lekker uitvechten samen. Laat het niet jóuw probleem maken dat ze zo kinderachtig zijn je te willen claimen, dat jij maar beperkt tijd hebt en dat zij niet met elkaar willen omgaan, mag lekker hún probleem zijn.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 14:05
JustWannaHelp
Avatar van JustWannaHelp
JustWannaHelp is offline
Hey,

Vriendinnen horen je te steunen. Ze horen je niet te verplichten om tussen hen te kiezen. Als ze dat wel doen, en dit klinkt misschien hard, zijn ze geen echte vriendinnen. Waarschijnlijk vind de vriendin die je als 3 jaar kent het echt niet erg als je een keer tegen haar zegt dat je even wil leren. Als ze echt je vriendin is, zal ze dat respecteren.

Volg je hart!
__________________
Live, laugh, love // Be yourself // You're beautifull in you way // Live your Life
x een meisje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2013, 15:53
Verwijderd
Tijd voor nieuwe vrienden te gaan zoeken. Dat noem ik geen echte vriendinnnen. Mijn beste vriendin en ik zitten niet meer bij elkaar op school en wonen ook niet meer in de buurt. We zien elkaar 6 keer per jaar, en soms toevallig op feestjes of in de stad. We kunnen prima zonder 2 maanden elkaar niet te hebben zien/ gesproken. Ik vind belachelijk dat je aan mensen vast zit geplakt. en die hysterisch worden als je ze even niet hebt gezien.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 20:19
Selda x
Avatar van Selda x
Selda x is offline
Bedankt iedereen, ik heb idd jullie advies opgevolgd en hou nu van hen beide afstand. Ik probeer me nu alleen te focussen op school. Bedankt voor tips ! x
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2013, 14:33
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bedankt iedereen, ik heb idd jullie advies opgevolgd en hou nu van hen beide afstand. Ik probeer me nu alleen te focussen op school. Bedankt voor tips ! x
Top
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wiskunde A of B kiezen?
charlottekaas
2 05-01-2016 07:23
Liefde & Relatie Hem of Haar.. Moet ik kiesen?
Miss Unafraid
10 30-06-2004 10:02
Liefde & Relatie De beste vriendin... [Erg lang]
Mirrored
51 30-06-2003 16:20
Liefde & Relatie Relatie en verliefd op een ander
vanillestokje
23 11-05-2003 00:29
Liefde & Relatie Ze stelt me voor een enorme keuze..
WelcomeHome
68 09-02-2003 12:26
Liefde & Relatie Enquetetje
Droomvlucht
176 11-08-2002 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.