Oud 25-03-2018, 18:46
Izzienegra
Izzienegra is offline
Hey mensen,

Ik weet dat dit de zoveelste keer weer een topic is over een profielkeuze!
Ik vraag jullie om advies
Ik wil erg graag N&G kiezen omdat dat profielkeuze mij het leukst lijkt en het interessants. C&M lijkt mij ook leuk alleen ik weet al zeker dat ik iets in de zorg wil gaan doen alleen heb ik al gesproken met de decaan en zij zegt dus dat ik beter C&M kan gaan kiezen aangezien mijn cijfers.
Bij N&G krijg ik de verplichte vakken= scheikunde, biologie en wiskunde A of B. en bij C&M krijg je de verplichte vakken aardijksunde en geschiedenis verder moet je nog kiezen tussen een moderne taal en muziek, drama of tekenen.
Bij N&G kies je tussen Ak en Nask(natuurkunde). Mijn decaan riep ook als ik N&G ga kiezen ik mijn examen niet zou halen en met C&M wel maar ik geloof dat elk kind met C&M wel zijn examen kan halen!

Cijfers tot nu toe zit trouwens in HAVO 3

Nask(natuurkunde)= 5
Scheikunde= 5
aardijkskunde= 7
Biologie= 7
Wiskunde= 5
Geschiedenis=8

Laatst gewijzigd op 25-03-2018 om 19:15. Reden: Met 100 vraagtekens minder snappen we het ook ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2018, 08:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Met vijven voor de profiel vakken van N&G snap ik wel dat je decaan je dat niet aanraadt.
Jij moet jezelf een paar dingen afvragen:
1. Weet je al wat je wil gaan doen in de zorg? Kijk eens bij de opleiding die je na de havo wilt gaan doen welke eisen ze stellen aan je profiel. Misschien kan het wel gewoon met C&M.
2. Hoe kom je aan die vijven? Het maakt nogal uit of je gewoon geen bal doet voor school of dat je voor die vijven juist heel hard moest werken. Met niks doen voor vakken waar je nu zo slecht voor staat ga je inderdaad je eindexamen niet halen.

Oh en tot slot: er is niets mis met C&M. Dat beta vakken je niet liggen maakt een C&M profiel niet ineens minderwaardig.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-03-2018, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Met vijven voor de profiel vakken van N&G snap ik wel dat je decaan je dat niet aanraadt.
Jij moet jezelf een paar dingen afvragen:
1. Weet je al wat je wil gaan doen in de zorg? Kijk eens bij de opleiding die je na de havo wilt gaan doen welke eisen ze stellen aan je profiel. Misschien kan het wel gewoon met C&M.
2. Hoe kom je aan die vijven? Het maakt nogal uit of je gewoon geen bal doet voor school of dat je voor die vijven juist heel hard moest werken. Met niks doen voor vakken waar je nu zo slecht voor staat ga je inderdaad je eindexamen niet halen.

Oh en tot slot: er is niets mis met C&M. Dat beta vakken je niet liggen maakt een C&M profiel niet ineens minderwaardig.
Dit. Ik heb zelf N&G, terwijl mijn mentor het me afraadde (en eigenlijk mijn wiskunde docent ook, want geen wiskunde advies), maar als je weet dat je weinig zelfdiscipline hebt om een stapje harder te zetten zou ik het afraden. Wel als je een extra vak kan kiezen, zou je er voor de pluspunten een extra vak bij kunnen kiezen, waar je nu wel goed voor staat
Met citaat reageren
Oud 27-03-2018, 22:02
kelapasa
kelapasa is offline
Je zou ook C&M met biologie als extra vak kunnen kiezen!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2018, 23:52
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Weet je al welke kant je uit wilt binnen de zorg en op welk niveau? Want zoals Pluis al aangaf heb je voor lang niet alle opleidingen binnen de zorg NG nodig om binnen te komen. Kijk wat je nodig hebt voor wat je wilt en maak het jezelf niet onnodig moeilijk als je cijfers nu al wat laag zijn. Biologie is overigens altijd aan te raden binnen een zorggerichte opleiding. Ik heb zelf geen biologie gekozen omdat het niet verplicht was voor mijn vervolgopleiding en ik aardrijkskunde makkelijker vond. Daar heb ik achteraf wel spijt gehad want basiskennis biologie komt altijd terug
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 10:38
Izzienegra
Izzienegra is offline
Citaat:
Weet je al welke kant je uit wilt binnen de zorg en op welk niveau? Want zoals Pluis al aangaf heb je voor lang niet alle opleidingen binnen de zorg NG nodig om binnen te komen. Kijk wat je nodig hebt voor wat je wilt en maak het jezelf niet onnodig moeilijk als je cijfers nu al wat laag zijn. Biologie is overigens altijd aan te raden binnen een zorggerichte opleiding. Ik heb zelf geen biologie gekozen omdat het niet verplicht was voor mijn vervolgopleiding en ik aardrijkskunde makkelijker vond. Daar heb ik achteraf wel spijt gehad want basiskennis biologie komt altijd terug

Ik ben dus bang als ik geen N&G kies ik een achterstand krijg en ik wil Huidtherapie of Mondzorgkunde studeren op HBO en bij beide studie zijn scheikunde en biologie een pre.Ik wil gwn niet als ik bij die studie kom een achterstand hebben op de andere studenten hebben en dan nog bijspijkeren voor de vakken scheikunde en biologie als ik C&M zou kiezen. Het eerste deel van school leerde ik niet erg veel maar ik zie nu wel in dat ik hard moet werken en heb nask(natuurkunde) ook weer opgehaald dus ik weet dat ik het kan en ik werk er erg hard vor. Maar niet dat ik nachten lang zit te leren dat ook niet
Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 12:42
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als scheikunde en biologie een pre zijn dan lijkt het me idd verstandig om te zorgen dat je die vakken in je pakket hebt als je ze gewoon aankunt. Daar ga je op het hbo gemak van hebben
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 18:48
Izzienegra
Izzienegra is offline
Citaat:
Als scheikunde en biologie een pre zijn dan lijkt het me idd verstandig om te zorgen dat je die vakken in je pakket hebt als je ze gewoon aankunt. Daar ga je op het hbo gemak van hebben
Mijn probleem is dus dat ik gwn bang ben om te falen op mijn examens want ben niet goed in scheikunde(alleen practicum maar die krijgen niet veel) en biologie is gwn puur leren bij ons als ik gwn leer haal ik makkelijk 7 of hoger. Alleen heb dus met mijn geschiedenis leraar gepraat en hij raadde mij geschiedenis aan want ik dacht eraan om geschiedenis te sprokkelen. Hij zei zovan ik zie zoveel mensen strugglen met N&G profiel omdat ze niet weten wat ze verwachten en veel onvoldoendes halen en dan 3 jaar hebben weggegooid van de havo en dan toch moeten blijven zitten op mavo dus ik weet echt niet wat ik moet. Mijn gevoel zegt dat ik met C&M wel mijn examens haal maar ik wil gwn geen achterstand met mijn studie en met N&G weet ik gwn niet zeker of ik uberhaupt mijn examens laat staan overga om mijn examens te doen ga halen. Dus is wel echt risico
Met citaat reageren
Oud 30-03-2018, 21:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mijn probleem is dus dat ik gwn bang ben om te falen op mijn examens want ben niet goed in scheikunde(alleen practicum maar die krijgen niet veel) en biologie is gwn puur leren bij ons als ik gwn leer haal ik makkelijk 7 of hoger.
Biologie in de bovenbouw is een heel ander vak dan in de onderbouw. In de bovenbouw gaat het uiteindelijk meer om inzicht en het gebruik van informatie uit teksten. Het leerwerk wordt meer naar de achtergrond geschoven omdat je een BINAS mag gebruiken. Het kan natuurlijk zo zijn dat je docenten tijdens je Schooltoetsen hier nog weinig rekening mee houden, maar op je examen zijn er wel daadwerkelijk vragen die weinig echte 'uit je hoofd leer'-kennis vragen.

https://static.examenblad.nl/9336117...8-a-17-1-o.pdf

Bijvoorbeeld vraag 9, 11, 12 en 15 kan je beantwoorden met kennis uit de onderbouw (ik doe dit soort vragen wel eens in mijn V3 toetsen.)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Keuze: C&M of N&G ??
Livaad
9 11-05-2016 09:41
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Algemene schoolzaken Keuze tussen C&M of N&G. [lang/gedetailleerd]
Ritual
20 13-07-2011 20:11
Studeren N&G of C&M
Mrs. Angel
7 06-01-2011 21:37
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 12:54
Algemene schoolzaken Overstap N&G --> C&M
Dory
18 18-11-2003 13:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.